Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 13:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz kwi 15, 2004 19:14 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
W zasadach jest napisane ze nie mozna zagrywac resoursow na druzyne w ktorej sa orki i trolle.
Ale czy zagranie concealment jest uznawane jako zagranie karty na kompanie?
Czy jest to raczej zagranie na atak?
2 pytanie.
Czy bohaterowie (hero) moga zagrywac minion resoursy?
Nigdzie nie jest napisane ze nie moga a Orki i Trolle mialy specjalnie napisane ze nie moga uzywac hero resourse.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 15, 2004 21:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Gyg napisał(a):
W zasadach jest napisane ze nie mozna zagrywac resoursow na druzyne w ktorej sa orki i trolle.
Ale czy zagranie concealment jest uznawane jako zagranie karty na kompanie?
Czy jest to raczej zagranie na atak?
2 pytanie.
Czy bohaterowie (hero) moga zagrywac minion resoursy?
Nigdzie nie jest napisane ze nie moga a Orki i Trolle mialy specjalnie napisane ze nie moga uzywac hero resourse.


Concealment zadziała jeśli jest zagrane przez nie-orka, nie-trola (np.man, który może być z orkami, trolami w drużynie)
Bohaterowie mogą zagrywać minion resources ale na odpowiednich sitach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 15, 2004 21:56 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Glownie mi chodzilo nie o przedmioty ale np czy Eomer moze zagrac Crept Along Cleverly .

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 17, 2004 16:12 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Gyg napisał(a):
Glownie mi chodzilo nie o przedmioty ale np czy Eomer moze zagrac Crept Along Cleverly .


oczywiście może. obostrzenia dotyczą tylko orków i troli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 18, 2004 10:25 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Ja jak zwykle, czlowiek pytanie, mam znowu kolejna zagwozdke, ktora wyszla przy okazji naszej ostatniej rozgrywki.

Mianowicie chodzi mi o karte do WH Fortres of The Towers
Na karcie jest napisane:
Cytuj:
Playable if you are Alatar

Teraz pytanie, czy trzeba miec alatara juz wystawionego by zagrac ta karte, czy wystarczy ze jest sie zadeklarowanym Alatarem, czyli gram nim oficjalnie, ale jeszcze go nie wystawilem.
Tak samo czy mozna wykladac, karty specific dla danego upadlego, musi on byc juz wystawiony, czy wystarczy ze sie zadeklarowalo ze gra sie nim?

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 18, 2004 12:26 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
root napisał(a):
Mianowicie chodzi mi o karte do WH Fortres of The Towers
Na karcie jest napisane:
Cytuj:
Playable if you are Alatar

Teraz pytanie, czy trzeba miec alatara juz wystawionego by zagrac ta karte, czy wystarczy ze jest sie zadeklarowanym Alatarem, czyli gram nim oficjalnie, ale jeszcze go nie wystawilem.
Tak samo czy mozna wykladac, karty specific dla danego upadlego, musi on byc juz wystawiony, czy wystarczy ze sie zadeklarowalo ze gra sie nim?


Wystarczy, że się zadeklarowało


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 18, 2004 12:42 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
W takim razie przytoczę przypowieść którą wczoraj przytoczyłem współgraczom przy stole odnośnie problemów jakie takie rozwiązanie stwarza.

Początek rozgrywki. Dwóch graczy. Obaj deklarują się grac skorumpowanymi czarodziejami - w dodatku tymi samymi (Alatar). Nie jest to zabronione - ot, po prostu kto pierwszy wyciągnie czarownika z play decka ten będzie miał zwiększone szanse na wygraną.
Póki co żaden z nich jeszcze swojego Czarodzieja nie zagrał. Natomiast obaj zagrywają już karty Stage.
Gracz A zagrywa Fortres of The Towers na którym jest napisane tak jak już root wspomniał - Playable if are Alatar....... Niestety - to Gracz B pierwszy wyciąga i zagrywa Alatara.
Co wtedy dzieje się z kartami Stage Gracza A z wymaganiami j.w. ?

O ile dobrze pamiętam - możliwe jest włożenie do decka dwóch różnych czarodziejów (zamiast dwóch kopii tego samego) --- co jeszcze bardziej ubarwia taką sytuację.

Skoro Gracz A wyjął Alatara, to Gracz B już tego zrobić nie może - w takim razie posługuje się przygotowaną na taką okoliczność alternatywą - wykłada Gandalfa (dajmy na to). Co wtedy z ów Stage'ami?

pozdro

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 18, 2004 12:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Cytuj:
Wystarczy, że się zadeklarowało


Tyczy sie to obu rodzaju moich pytan: do karty np Fortress of The Towers, i tych specific rozumiem ???

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 18, 2004 13:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Jeszcze jednp pytanie mi sie nausnelo.

Na postaciach upadlych wizardow, oprocz czarnej lapki z direct infuence, jest jeszcze biala reka. Sam kiedys doszedlem do wniosku, ze jest to general influence danego upadlego (mimo, ze nigdzie w instrukcji nie znalazlem o tym wzmianki), ale czy on zaczyna obowiazywac w momencie wystawienia czarodzieja czy juz od momentu zadeklarowania ze nim gram?

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 18, 2004 13:58 
Offline
Scout
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 18:06
Posty: 22
Lokalizacja: Pabianice of the Dead that Live
root napisał(a):
Jeszcze jednp pytanie mi sie nausnelo.

Na postaciach upadlych wizardow, oprocz czarnej lapki z direct infuence, jest jeszcze biala reka. Sam kiedys doszedlem do wniosku, ze jest to general influence danego upadlego (mimo, ze nigdzie w instrukcji nie znalazlem o tym wzmianki), ale czy on zaczyna obowiazywac w momencie wystawienia czarodzieja czy juz od momentu zadeklarowania ze nim gram?


Na tej stronce http://www.flwyd.dhs.org/metw/whrules.html jest wzmianka o tym, ze
Cytuj:
The White hand symbol on a Fallen-wizard's card is that Fallen-wizard's general influence when that card is in active play.

No czyli ten general influence zaczyna obowiazywac w momencie wystawienia wizarda.

_________________
"Many faces proud and fair, and weeds in their silver hair. But all foul, all rotting, all dead..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 18, 2004 14:28 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Czyli jak rozumiem jezeli nie ma upadlego w grze to uzywam 20 general influence?

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 18, 2004 14:56 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Gyg napisał(a):
Czyli jak rozumiem jezeli nie ma upadlego w grze to uzywam 20 general influence?


tak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 18, 2004 14:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
root napisał(a):
Cytuj:
Wystarczy, że się zadeklarowało


Tyczy sie to obu rodzaju moich pytan: do karty np Fortress of The Towers, i tych specific rozumiem ???


Tak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 18, 2004 15:05 
Offline
Scout
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 18:06
Posty: 22
Lokalizacja: Pabianice of the Dead that Live
Jaded napisał(a):
Wystarczy, że się zadeklarowało

Dlaczego ?

_________________
"Many faces proud and fair, and weeds in their silver hair. But all foul, all rotting, all dead..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 18, 2004 16:25 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Bo wszystkie specyfiki nie mowia ze musi byc dany upadly w grze.
Musisz po prostu grac wymienionym czarodziejem.
A co do przykladu Kfiadega (A moze Kfiadga???) :
eeee.... nie wiem.
Najlepiej chyba nie grac tymi samymi.
Bo wykladajac Gandalfa stajesz sie Gandalfem wiec wszystko co moze miec Alatar a nie moze miec Gandalf musi byc odrzucone. Tak ja bym tak gral.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.027s | 12 Queries | GZIP : On ]