Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 15:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 26, 2005 6:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
i jezeli juz ustalimy ze A Chance Meeting wprowadza postac z poza limitu,

Jeżeli tak ustalimy, to zgoda. Po prostu na ACM brak tego "additional".
Na podobnej zasadzie (analogii) A Friend or Three powinno działać jak
Join With That Power, czyli nie dodawać bonusu postaciom "za nie same". Ale jakoś tego nie ustalono. Chociaż może się powinno.

A propos językowych instynktów, to chyba faktycznie populacja graczy ma z tym problem:
Cytuj:
Nazgûl
If a Nazgûl is tapped to become a short-event as printed on its card, it turns into a
short-event upon declaration. At this point, the Nazgûl is a short-event just as if had
been played as such from your hand.
The body referred to in the text of female characters with combat bonuses against
Nazgûl is the body of the Nazgûl

Skoro takie rzeczy wymagają wyjaśniania (z CRF).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 26, 2005 10:52 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
|Highwayman| napisał(a):
w koncu sobie przypomnialem gdzie widzialem ta zasade ze A Chance Meeting wprowadza postac z poza limitu - przez analogie (tak zwana analogie wsteczna - czyli dotyczaca kart dzialajacych podobnia jak nie identycznie a wydanych we wczesniejszych dodatkach niz karta na kturej pojawia sie nowa zasada) do We Have Come to Kill

Cytuj:
We Have Come to Kill
minion resource - short-event
A character may be brought into play under general or direct influence at any Shadow-hold [S], Ruins & Lairs [R], or Border-hold . [b]This does not count against the one character per turn limit.




Tu chyba idziemy trochę za daleko. Przesłanki aby analogizować :shock: :wink: te dwie karty są dość wątłe - w końcu WHCTK to rare, więc dlaczego nie miałby być lepszy? Poza tym nie ma erraty do ACM, a przecież mogłaby być.

Co do kombosa z AUP to ja interpretowałbym to następująco:

ACM - pozwala wporowadzić postać na ruinach czy gdzieśtam
AUP - pozwala wprowadzić bandę krasnoludów. Fakt, że robimy to na ruinach jest już usankcjonowany kartą poprzednią. Dlatego pozwoliłbym na zagranie kilku.

Co do kwestii "a character" w przeciwieństwie do "one character" tym bardziej na to zezwala.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 26, 2005 21:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
|Highwayman| napisał(a):
i niestety przekonaly mnie argumenty zagranicznych równiesników a propo tego kiedy mozna zagrac A Chance Meeting czy We Have Come to Kill - sa to zwykle short-evnet'y i jako takie sie je zagrywa, a jak wiadamo short-event mozna zagrac w dowolnej chwili - nawet podczas movement/hazard phase o ile druzyna do kturej zagramy ta karte nie rusza sie


Szczęściarz, ja tam żadnych argumentów nie znalazłem, poza odniesieniem do digesta, w którym także nie ma zadnych argumentów.

W tym miejscu streszczę może moją argumentację z Meccgnet:

Wprowadzanie postaci rządzi się trzema ogólnymi zasadami:
1. Można wprowadzić jedną postać na turę
2.Postacie wprowadza się w fazie organizacji
3.Postacie wprowadza się w haven lub home site.

Karta "ACoM" wprowadza wyjątek do reguły nr3, nijak nie nie odnosząc się do 1 i 2.

W odpowiedzi zostałem skierowany do jakiegoś digesta (gdzie jest autorytatywne stwierdzenie) i ktoś zwrócił mi uwagę, że tekst karty stanowi wyjątek od reguł.

Pamiętasz dyskusję nt. "Open to the summons"? Padło tam zdanie "if it isn't there - it isn't there"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 27, 2005 10:33 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Jaded napisał(a):
W tym miejscu streszczę może moją argumentację z Meccgnet:

Wprowadzanie postaci rządzi się trzema ogólnymi zasadami:
1. Można wprowadzić jedną postać na turę
2.Postacie wprowadza się w fazie organizacji
3.Postacie wprowadza się w haven lub home site.

Karta "ACoM" wprowadza wyjątek do reguły nr3, nijak nie nie odnosząc się do 1 i 2.



Słuszna uwaga. Natomiast wyjątek od zasady nr 1 wprowadza AUP.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 24, 2005 0:25 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Cytuj:
Przypadek 2 - zagrywamy An Unexpected Party (AUP) (np w Haven lub Home Site wprowadzanych dwarfów)
wprowadzamy tyle Dwarfów ile tylko zdołamy
a) tylko w turze w której AUP zostało zagrane
b) w tej i każdej następnej o ile AUP pozostaje w grze.

An Unexpected Party jest przecież Permanent-Event, wiec wydaje mi sie oczywiste, ze dwarfy wchodza w ilosci nieograniczonej na ture tak dlugo, jak dlugo ta karta jest w grze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 24, 2005 12:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Myślę, że w tej dyskusji wyczerpały się już argumenty. W osobnych wątkach poddam oba problemy pod głosowanie celem ustalenia obowiązującej na turniejach wykładni. Podobnie w najbliższym czasie chciałbym postąpić z innymi wątkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 18, 2005 15:26 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 12, 2005 11:31
Posty: 311
Konrad Klar napisał(a):
Inne precedensy.

Cytuj:
Dragon's Desolation
The prowess of one Dragon attack is modified by +2. Alternatively, it may be played on a Ruins & Lairs [R] site that has two Wildernesses in its site path (only one Wilderness is required if Doors of Night is in play)-one Dragon hazard creature may be played on a company at that site this turn. ...there was neither bush nor tree, and only broken and blackened stumps...-Hob


Cytuj:
Lost Tome
Lost Knowledge. Cannot be included with a starting company. After this item is played, the bearer faces an attack (cannot be canceled): Trap-1 strike with 9 prowess (weapons do not modify prowess against this strike). If its bearer is at a Shadow-hold [S] or Dark-hold [D], discard Lost Tome to make information playable at the site until the end of turn.


W pierwszym wypadku wyraźnie "one", w drugim liczba pojedyńcza i rzeczywiście można jedną informację zagrać na nietapniętym site. Ale jeśli się go odtapuje, to czemu nie kolejne?



Halo ! halo. Nie wytrzymalem bo wiedze e ktos tu powanie kala j angielski :D (takie male zboczenie) information wyst. TYLKO w l. pojedynczej !!!!!! Oj moja babka od anglika by sie na was pastwila latami i przypikala zywym ogniem :lol:

_________________
"Hige sceal þe heardra, heorte þe cenre, mod sceal þe mare þe ure maegen lytlað"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 18, 2005 15:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 12, 2005 11:31
Posty: 311
sorki za bledy w polszczyznie ale klawiatura mi pada(znaki polskie juz nie wiedziec czemu nie wchodza, a i wogóle jakis galimatias sie wprowadza jak nia pisze)

_________________
"Hige sceal þe heardra, heorte þe cenre, mod sceal þe mare þe ure maegen lytlað"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 18, 2005 19:10 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Czyli, że ten argument odpada (w międzyczasie pojawił się inny, w postaci "creature", używanego w znaczeniu "creatures" http://meccg.tolkien.com.pl/forum/viewtopic.php?t=323).
Dzięki Framowi stare sprawy zyskują nowy aspekt.
P.S.
Ale jak właściwie w tym miejscu skalałem język angielski? Pisząc, że Information jest w liczbie poj. :?: Nie jest?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 18, 2005 20:38 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 12, 2005 11:31
Posty: 311
No bo insynuowales :lol: w toku swej argumentacji :wink: ze móglby wystapic w liczie mnogiej :D

_________________
"Hige sceal þe heardra, heorte þe cenre, mod sceal þe mare þe ure maegen lytlað"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 18, 2005 20:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 12, 2005 11:31
Posty: 311
A tak wlasciwie to niemialby ktos Unexpected Party odstapic? Jak tak pomysle o druzynie z 13 krasnali to az mi sie goraco robi :twisted:

_________________
"Hige sceal þe heardra, heorte þe cenre, mod sceal þe mare þe ure maegen lytlað"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 18, 2005 21:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Fram Framson napisał(a):
No bo insynuowales :lol: w toku swej argumentacji :wink: ze móglby wystapic w liczie mnogiej :D

Nie będę udawać Greka, tak myślałem. Jak przed chwilą sprawdziłem na Google'u, nie ja jeden nie miałem anglistki. W każdym razie, co złego to ja.
Fram Framson napisał(a):
A tak wlasciwie to niemialby ktos Unexpected Party odstapic? Jak tak pomysle o druzynie z 13 krasnali to az mi sie goraco robi :twisted:

Gorąco się robi zwłaszcza gdy ta kompania mierzy się z Dragon's Breath, lub gdy z okazji złożenia Mithrilu, krasnoludzkie plemię obchodzi dzień żałoby narodowej.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 18, 2005 23:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
nic nie pobije mistrza rozbijania An Unexpected Party - Watcher in the Water+Full of Froth and Rage+Wake of War+Shelob = wszyscy 1 z 12, przy 13 osobowej krasnoludziej druzynie najprawdopodobniej conajmniej 5 czy 6 z tych 2 i 1 mind'owych postacie sie zrani - a te duze krasnoludy bez 5 kompanów do wspomagania w walce tez sie czasem okazuja miekkie :P

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 19, 2005 9:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 12, 2005 11:31
Posty: 311
wystarczy jakis concealment i po klopocie. Zreszta w moich planach onie beda podrózowac z 3 fellowshipami :D

_________________
"Hige sceal þe heardra, heorte þe cenre, mod sceal þe mare þe ure maegen lytlað"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 12, 2006 1:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Wracam do starego tematu, by przyznać rację |Highwaymanowi| . Tak, sądzę że postać wprowadzana za pomocą A Chance Meeting jest postacią spoza limitu jednej na turę w fazie organizacji i efekty zmieniające ten limit nie mają z nią związku.
Dlaczego (i dlaczego wcześniej twierdziłem, że jest inaczej)? Fragment z dyskusji, któremu niedawno uważniej się przyjrzałem.

Cytuj:
1. Można wprowadzić jedną postać na turę
2.Postacie wprowadza się w fazie organizacji
3.Postacie wprowadza się w haven lub home site.


Dwa pokrewne tematy:

1. Odtapowywanie kart/leczenie postaci (allies). Ma to miejsce w untap phase i pierwsze jest akcją obowiązkową (jeśli postacie/allies znajdują się w haven, leczenie również). Żadna inna faza gry nie przewiduje takich akcji, ale są efekty, jak Healing Herbs, czy Well Preserved, które pozwalają je wykonać. Nie ma na tych kartach wyszczególnionych faz gry, w których mogą być zagrane i tak są stosowane - w dowolnej fazie tury gracza.

Odtapowywanie/leczenie musi nastąpić w fazie untap, co nie oznacza, że jest ograniczone do tej tylko fazy (karta/efekt może wprowadzać dodatkowe ograniczenia).

2. Zagrywanie przedmiotów, frakcji, allies. Nie jest obowiązkowe, ale ogólne przepisy ograniczają te akcje do fazy site. Osobne przepisy dotyczą ring items, ale w pozostałych przypadkach, jeśli na karcie nie pisze inaczej, ally, item, faction mogą być zagrane tylko w site phase. *

Zagrywanie przedmiotów, frakcji, allies nie musi nastąpić, ale jeśli następuje, jest ograniczone do site phase.

Jak to się odnosi do fazy organizacyjnej i wprowadzania postaci?
W fazie organizacyjnej może być wprowadzona, lub odrzucona maksymalnie jedna postać. Nie potrzeba do tego efektów jakichkolwiek kart - tak jak przy odtapowywaniu w fazie untap. Nie jest to akcja obowiązkowa - tak jak w przypadku zagrywania items, allies, faction.

Czy faktycznie jest przepis mówiący, że postać może być wprowadzona wyłącznie w fazie organizacyjnej?

Odpowiednia zasada z Lidless Eye brzmi:
Cytuj:
BRINGING CHARACTERS INTO PLAY
During your organization phase, you may perform one and only one of the following activities:
ˇ You may play a non-Ringwraith character card. You must place him at his home site or at any Darkhaven site. If you do not have enough general influence or direct influence to control the character by the end of your organization phase, then the character is returned to your hand. You must place him at his home site or at any Darkhaven site.
ˇ You may play a Ringwraith card if you do not have one in play. This is called "Revealing your Ringwraith." You may not reveal a Ringwraith if your opponent has already revealed that Ringwraith. You must place your Ringwraith at his home site or at Minas Morgul. You need not control a Ringwraith with influence - he represents you, the player. While revealing your Ringwraith is an advantage, it also carries with it the danger of losing the game by having your Ringwraith eliminated.
When you play a character, you may place him into a company already at his arrival site or he may become a new company (consisting of one character). In the second case, you must place the arrival site card next to the character played. If the appropriate site is not available, you may not play the character.


Czyli jest ograniczenie co do wprowadzania postaci w fazie organizacyjnej. Tylko jedno wprowadzenie Ringwraitha, lub tylko jedno wprowadzenie innej postaci i obie akcje wykluczają się wzajemnie.
Czy jest limit ilości postaci wprowadzanych na turę, albo zastrzeżenie, że mogą być one wprowadzane tylko w fazie organizacyjnej?

Zagrywanie A Chance Meeting podlega regule:

Cytuj:
Clarification: Hazard short-events and permanent-events can be played only during an opponent's movement/hazard phase. Resource short-events and permanent-events can be played at any time during your turn - as limited by specific card text


Ograniczenia ustalone przez tekst A Chance Meeting to: postać jest wprowadzana pod DI i na :rl: , :bh: , lub :fh:, co implikuje obecność kontrolującej postaci z odp. DI na takim site. Nie ma tekstu znoszącego wymóg fazy organizacyjnej, ani limit jednej postaci na turę. Nie musi być, bo takich ograniczeń nie ma. Jest możliwość wprowadzenia postaci w fazie organizacyjnej i to ta możliwość jest limitowana do jednej postaci.

(*) Dla formalności, coby nie być gołosłownym:
Cytuj:
A faction card, ally card, or item card must be played during your site phase and requires an untapped character and an untapped site. In addition, the company must face any automatic-attacks located at the same site before such a card can be played. Resource events do not generally require an untapped site nor that the automatic-attack be faced.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.021s | 12 Queries | GZIP : On ]