Zadebiutuję tu ze swoim pomysłem, niestety jeszcze nie sprawdzonym, więc przy okazji może ktoś coś od siebie dorzuci, żeby go udoskonalić przed wejściem w życie

Karty potrzebne:
1. Call of Home
Cytuj:
CALL OF HOME - Short-event (C)
Playable on a non-Ringwraith, non-Wizard character not bearing The One Ring. The character makes a roll (draws a #). The character returns to his player's hand if the result plus his player's unused general influence is less than 10. Any one item held by the removed character may automatically be transferred to another character in his company (all other non-follower cards he controls are discarded.)
2. So You've Come Back
Cytuj:
SO YOU'VE COME BACK - Permanent-event (U)
Playable on a character of 5 mind or less. The mind of each other non-follower, non-Ringwraith, non-Wizard character in his company increases by one. Discard this card during the organization phase if target character is in a company by himself and at a Darkhaven. Cannot be duplicated on a given company.
3. Rebel-Talk
Cytuj:
REBEL-TALK - Permanent-event (C)
Playable on a non-Ringwraith, non-Wizard character with mind of 7 or less. Character cannot be controlled by direct influence. Once during each of his organization phases, the character may attempt to remove this card by making a roll (drawing a #) - if the result is greater than 7, discard this card. Cannot be duplicated on a given character.
4. Black Rain
Cytuj:
BLACK RAIN - Short-event (R)
Sage only. Playable on an untapped sage during the site phase at a Ruins and Lairs in a Wilderness. Opponent must reveal to you a non-Ringwraith, non-Wizard character from his hand if available; otherwise, he must reveal his entire hand. If a character is so revealed, make a roll (draw a #). If the sage is a Ringwraith, modify the roll by -2. According to the result, you may play an item from your handouith the sage (tapping the sage): The One Ring (10, 11, 12), a Dwarven Ring (8, 9, 10, 11, 12), or a Spirit Ring (0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7).
5. Uvatha The Ringwraith
Cytuj:
ŰVATHA THE RINGWRAITH - Warrior/Scout/Ranger Ringwraith (F)
[DI: 5; P/B: 9/9; Home Site: Any site in Khand]
Unique. Manifestation of Űvatha the Horseman. Can use spirit-magic. -3 direct influence in Heralded Lord mode. -1 prowess in Fell Rider mode. He may join another Ringwraith's company during your organization phase and requires no influence to control. As your Ringwraith, if at a Darkhaven, he may tap during your organization phase to move one resource event card from your discard pile to your play deck and reshuffle.
Ewentualnie/dodatkowo:
6. Calendal
Cytuj:
CALENDAL - Scout/Sage Elf (R)
[MP: 2; Mind: 6; DI: 1; P/B: 4/8 ; Home Site: Dol Guldur]
Unique. May tap to use a Palantír he bears. +2 direct influence against Elves and Elf factions.
7. Focus Palantir i Wisdom To Wield
Cytuj:
FOCUS PALANTÍR - Permanent-event (U)
Sage only. Playable on a Palantír with a sage in the company. The bearer of the Palantír now has the ability to use the Palantír. Discard Focus Palantír if the Palantír's company moves.
Cytuj:
WISDOM TO WIELD - Short-event (U)
Sage only. Playable on a non-Ringwraith sage bearing a Dwarven Ring and/or a Palantír. This turn, the sage: bears the Dwarven Ring as though he were a Dwarf or is able to use the Palantír.
8. Palantir Of Annuminas
Cytuj:
PALANTÍR OF ANNÚMINAS - Greater Item (R)
[MP: 3; CP: 3]
Unique. Palantír. With its bearer able to use a Palantír, tap Palantír of Annúminas to take a sage only card from your play deck and/or discard pile into your hand. Reshuffle your play deck. Bearer then makes a corruption check.
9. Lieutenant Of Dol Guldur (Warrior/Sage Troll)
10. Ewentualnie jakiś pomniejszy Sage, jak
Nain czy
Dorelas11. no i oczywiście
The One Ring + ewentualnie jakieś inne pierdzionki do zagrania, jakby nam nie wyszedł rzut na Jedynego

(ot dla punktów czy coś tam....)
Chodzi o to, żeby mieć możliwie jak najwięcej możliwości użycia Black Rain, w czym pomagają albo umiejętności Uvathy (szybciej go wyciągnąć i łatwiej używać, ale karta idzie do Play Deck) albo Palantir z Anniminas (troche borykania się z zagrywaniem, ale za to można wracać Black Rain prosto do ręki). Jak już jestesmy gotowi powinno się za pomocą
Rebel-Talk i
So You've Come Back (+ im podobnych, których tu nie wziąłem pod uwage) zwiększyć zużycie General Influence, tak aby większe szanse powodzenia miał
Call Of Home.
W przypadku sukcesu Call of Home mamy pewność że przeciwnik ma bohatera na ręce, dzięki czemu zagrywanie Black Rain zyskuje sens.
Można ocywiście próbować i bez tego.
Nie jest to - moim skromnym zdaniem - niestety strategia którą można by użyć jako podstawowej i jedynej. Może być jedynie poboczną i najlepiej używać jej przeciwko Wizardowi i Fallen-wizardowi ze względu na brak modyfikatora +5 do General Influence, który to w przypadku minionów tworzy z tę strategię dużo bardziej ryzykowną (ciężko o sukces Call Of Home). Jako poboczną - najlepiej wybrać sobie Uvathe jako ringwraitha, albo postawić nisko-mindowego Sage (Dorelas, Nain) wraz z Palantirem, Focus Palantir i minimalną obstawą (Lieutenant of Dol Guldur mile widziany, jako że też jest Sage'm) w miare bezpiecznym miejscu spełniającym warunki Black Rain (ja wybrałem Bhur-Widu)...
I to tyle

Dziękuję za uwage (w dzienniczku),
pozdrawiam