Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 19:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lut 07, 2005 0:58 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Tekst karty jest chyba ogólnie znany. Chodzi mi o praktykę jej zagrywania. Dosyć często widzę takie coś: jeden gracz zagrywa Dragon Ahunt a drugi "w odpowiedzi" Seated Beast. Smoka nie ma i wszyscy zadowoleni. A wydaje mi się, że to zakłóca łańcuch efektów. Wpierw karta powinna wejść do gry, rozstrzygnięte powinny być jej efekty (czyli atak smoka w tym wypadku) a dopiero potem może być ewentualnie ściągnięta, przez Seated Beast, czy Marvels Told, czy coś podobnego. Efekt, który mógłby być zagrany w odpowiedzi i spowodowałby natychmiastowe odrzucenie Dragon Ahunt to taki, który zabierałby tej karcie warunek zagrywalności (np. redukując limit hazardu).
Sprawa dotyczy też np. kart On-Guard, natychmiast po wyjawieniu usuwanych przez Marvels Told.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 07, 2005 2:38 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
wydaje mi sie ze za daleko sie posuwasz z chain o effects
jezeli ktos w odpowiedzi na odkrytego on guard Foolish Word zagra Marvels told to spójż na to tak - ktos odkrywa fakjce, ktura chce zagrac, do tego chain of effect jest dorzucany Foolish Words; koniec COE Foolish Words sa w grze, ale przed rzutem na fakcje mozna skasowac je Marvels Toldem

(nawet jezeli sie kopsnolem tu i COE wcale sie nie konczy to rozpatrujac COE - jak zawsze od konca - mozemy pominansc jeden lub wiecej jego elementuw - przepuscic je by zadzialaly i gdy COE dojdzie do dogodengo do zagrania przez nas karty znuw rozbudowac go; lub utowzyc drugi COE w kturym kasujemy niechciana karte)

a z Sated Beast problem jest jeszcze mniejszy, wpuszczamy ahunt'a do gry ale zanim zacznie dzialac mamy czas by zagrac Sated Beast ktury zdejmuje smoka

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 07, 2005 4:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
wydaje mi sie ze za daleko sie posuwasz z chain o effects
(...)
(nawet jezeli sie kopsnolem tu i COE wcale sie nie konczy to rozpatrujac COE - jak zawsze od konca - mozemy pominansc jeden lub wiecej jego elementuw - przepuscic je by zadzialaly i gdy COE dojdzie do dogodengo do zagrania przez nas karty znuw rozbudowac go; lub utowzyc drugi COE w kturym kasujemy niechciana karte)

a z Sated Beast problem jest jeszcze mniejszy, wpuszczamy ahunt'a do gry ale zanim zacznie dzialac mamy czas by zagrac Sated Beast ktury zdejmuje smoka


To do czego służy w ogóle COE, skoro zawsze coś gdzieś można wpuścić w dowolnym momencie?
Czy w ogóle jest jakaś różnica między kartami targetującymi karty w grze i kartami targetującymi te zadeklarowane wcześniej w łańcuchu efektów?
Czy jeśli w odpowiedzi na Thief gracz rzuci Ready To His Will a ja dorzucę Rank Upon Rank, też może przepuścić Rank Upon Rank "by zadziałało" a potem oświadczyć, że ściąga to przez Voices of Malice i Thief ma znów jeden strike na atak (hurra Ready To His Will znów działa)? Za daleko się posuwam z chain o effects?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 07, 2005 12:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
nie wiem czy Rank Uopn Rank cos zmienia przy zagrywaniu Ready to His Will - zawsze wydawalo mi sie ze przy RtHW chodzi o nadrukowana ilosc strike'uw na karcie stworka, ze nie dolicza sie tu dopalek

i ten przyklad jest akurat zly bo miedzy zagraniem kreaturki a rozpatrzeniem jej do konca (nie wazne czy stanie sie ally'iem czy cos ukradnie) nie ma miejsca na zagranie Rank Upon Rank

ale zakladajac ze moznaby tak zagrac to choc nie wiem dokladnie ktury COE sie kiedy konczy albo czy jest tam tylko jeden COE czy wiecej i ogulnie co tam 'w zasadach' sie dzieje - to generalnie moznaby tak zrobic

moze po prostu to jest tak ze kazda karta w kazdym COE wchodzi do gry od razu po jej zagraniu (nie czekajac na odpowiedz przeciwnika) ale zanim zacznie dzialac (wywierac jakis wplyw na gre) to mozna cos 'dorzucic' do COE by ta karte skasowac zanim faktcznie zadziala

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 07, 2005 12:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
|Highwayman| napisał(a):
jezeli ktos w odpowiedzi na odkrytego on guard Foolish Word zagra Marvels told to spójż na to tak - ktos odkrywa fakjce, ktura chce zagrac, do tego chain of effect jest dorzucany Foolish Words; koniec COE Foolish Words sa w grze, ale przed rzutem na fakcje mozna skasowac je Marvels Toldem


Jest taki przepis:
Cytuj:
A revealed on-guard card retroactively takes effect as though it were both declared and resolved immediately prior to the chain of effects during which it was revealed


Czyli w powyższym przypadku FW jest "resolved" już w chwili odkrycia - można więc użyć Marvel's Told

Jeśli chodzi o "Sated Beast" Konrad ma rację - trzeba poczekać aż ahunt wejdzie do gry. W większości przypadków nie ma to znaczenia, więc dokonuje się pewnego skrótu (trzeba pamiętać, że taki atak jest "faced")

Konrad napisał(a):
Czy jeśli w odpowiedzi na Thief gracz rzuci Ready To His Will a ja dorzucę Rank Upon Rank, też może przepuścić Rank Upon Rank "by zadziałało" a potem oświadczyć, że ściąga to przez Voices of Malice i Thief ma znów jeden strike na atak (hurra Ready To His Will znów działa)? Za daleko się posuwam z chain o effects?


W tym przypadku "Ready..." nie zadziała.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 08, 2005 0:48 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
nie wiem czy Rank Uopn Rank cos zmienia przy zagrywaniu Ready to His Will - zawsze wydawalo mi sie ze przy RtHW chodzi o nadrukowana ilosc strike'uw na karcie stworka, ze nie dolicza sie tu dopalek

A przecież nigdzie w tekście Ready To His Will nie ma "normal". W przypadku FW i gdy w momencie zagrania Ready było w grze More Alert Than Most może być Ready zagrana w odpowiedzi na np. Ambusher.

|Highwayman| napisał(a):
i ten przyklad jest akurat zly bo miedzy zagraniem kreaturki a rozpatrzeniem jej do konca (nie wazne czy stanie sie ally'iem czy cos ukradnie) nie ma miejsca na zagranie Rank Upon Rank

Pomiędzy rozstrzygnięciem ataku nie ma miejsca, na inne karty, niż te które bezpośrednio wpływają na atak.Z adeklarowany Thief to jeszcze nie atak a kreatura i po drodze do rozwiązania może mu zabraknąć BorderHoldu, BorderLandu albo, w co chyba nie wątpimy, przydarzyć się może Ready To His Will. Można w odpowiedzi legalnie zagrać każdą kartę, która nie jest korupcją, nie generuje ataku lub z innych powodów nie jest kartą, która zapoczątkowuje łańcuch efektów.

|Highwayman| napisał(a):
ale zakladajac ze moznaby tak zagrac to choc nie wiem dokladnie ktury COE sie kiedy konczy albo czy jest tam tylko jeden COE czy wiecej i ogulnie co tam 'w zasadach' sie dzieje - to generalnie moznaby tak zrobic


moze po prostu to jest tak ze kazda karta w kazdym COE wchodzi do gry od razu po jej zagraniu (nie czekajac na odpowiedz przeciwnika) ale zanim zacznie dzialac (wywierac jakis wplyw na gre) to mozna cos 'dorzucic' do COE by ta karte skasowac zanim faktcznie zadziala


Sądzę że COEs raczej zagnieżdżają się w sobie a nie przeplatają.

Jaded napisał(a):
Jest taki przepis:

Cytuj:
A revealed on-guard card retroactively takes effect as though it were both declared and resolved immediately prior to the chain of effects during which it was revealed



Czyli w powyższym przypadku FW jest "resolved" już w chwili odkrycia - można więc użyć Marvel's Told


A to mi ulżyło, bo już się szykowałem na świętą wojnę z resztą Wałbrzycha :) .

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 08, 2005 10:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
A przecież nigdzie w tekście Ready To His Will nie ma "normal".

Tu masz rację.

Cytuj:
Za deklarowany Thief to jeszcze nie atak a kreatura i po drodze do rozwiązania może mu zabraknąć BorderHoldu, BorderLandu albo, w co chyba nie wątpimy, przydarzyć się może Ready To His Will.


A tu nie. Żeby zagrać "Ready..." Thief musi wejść do gry, czli zagrywa się ją jak juz zaatakuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 08, 2005 17:44 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
Cytuj:
READY TO HIS WILL - Permanent-event (R)
[MP: 1]
Playable on an Orc, Troll, Giant, Slayer, or Man hazard creature with one strike for each of its attacks. All attacks of the creature are canceled. The creature becomes an ally under the control of any character in the company that now taps. It has a mind of 1, 1 ally marshalling point, prowess equal to its normal prowess minus 7, and a body equal to 8. Place this card with the creature.


jeśli miało by tak być jak mówisz, Jaded to chyba pogrubiony tekst powinien wyglądać +/- tak:
Cytuj:
Playable on an attack by Orc, Troll, Giant, Slayer, or Man hazard creature


tak mi się wydaje....

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 08, 2005 18:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Nie. Jeśli rzucisz w odpowiedzi na Thiefa (czy cokolwiek innego) "Ready..." to najpierw "Ready..." wejdzie do gry, a jako, że nie będzie na co tego zagrać zostaje odrzucone(właściwie to nie powino być zagrane), wtedy wchodzi do gry Thief.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 09, 2005 0:25 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Od czasu, gdy zacząłem się nad tym bardziej zastanawiać, wydawało mi się, że karty anulujące atak mają takie "wsteczne" działanie, jak np. Twilight, czy Many Sorrows Befall. Przyznaję, że doszedłem do takiego wniosku m.in. za sprawą Ready To His Will. Chyba się myliłem.
Myślę, że to jest sformułowane:

Cytuj:
Playable on an Orc, Troll, Giant, Slayer, or Man hazard creature

a nie:
"Playable on an Orc, Troll, Giant, Slayer, or Man hazard creature attack"
bo po prostu niektóre kreatury mają ich (ataków) więcej niż jeden i nie bardzo wtedy by było wiadomo jak rozumieć to:

Cytuj:
All attacks of the creature are canceled.


Pozostaje pytanie |Highwayman-a|
Cytuj:
i ten przyklad jest akurat zly bo miedzy zagraniem kreaturki a rozpatrzeniem jej do konca (nie wazne czy stanie sie ally'iem czy cos ukradnie) nie ma miejsca na zagranie Rank Upon Rank


(znowu nie zajrzałem wcześniej do CRF)

Cytuj:
Ready to his Will
Note that cards like Rank Upon Rank are applied as a passive condition, once an
attack of the right type is in play. Therfore you can play and successfully resolve
Ready to His Will in respons to the declaration of Rank Upon Rank's effect.

Czyli można. Kwestia tylko kto się wcześniej "wygada" ze swoim Ready To His Will albo Rank Upon Rank.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 15, 2005 12:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):

Cytuj:
Ready to his Will
Note that cards like Rank Upon Rank are applied as a passive condition, once an
attack of the right type is in play. Therfore you can play and successfully resolve
Ready to His Will in respons to the declaration of Rank Upon Rank's effect.

Czyli można. Kwestia tylko kto się wcześniej "wygada" ze swoim Ready To His Will albo Rank Upon Rank.


No więc to chyba jednak nie ma znaczenia. To co napisałem parę listów wyżej jest nieprawdą (hau,hau). "RUR" daje "passive condition", co oznacza, że dodanie bonusów będzie pierwszą akcją w następującym chain of effects. Przykład:

Assasin zagrany
assasin resolved
( koniec)

assasin atakuje
rank upon rank zagrane
rank upon rank resolved producing passive condition
(koniec)

passive condition z RUR
ready to his will zagrane
ready to his will resolved
passive condition resolved (ale już nie ma komu dodać)

Trudna ta gra :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 15, 2005 19:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
"RUR" daje "passive condition", co oznacza, że dodanie bonusów będzie pierwszą akcją w następującym chain of effects.


Daje "passive condition" w momencie gdy zostanie rozwiązane, nie od razu na deklaracji, czyli w przypadku:

Deklaracja:
1. Assasin
2. (brak odpowiedzi)
Rozwiązanie"
1.Assasin.
co prowadzi do rozstrzygnięcia ataku w osobnym COE.

A tu może to przybrać m.in. dwa warianty:

a.
Deklaracja:
1. Rank Upon Rank
2. Ready To His Will
Rozwiązanie:
1. Ready To His Will (anuluje atak i pozyskuje Ally)
2. Rank Upon Rank (wchodzi do gry, generuje "passive condition" ale Assasinowi już nie pomoże).

b.
Deklaracja:
1. Ready To His Will
2. Rank Upon Rank
Rozwiązanie:
1. Rank Upon Rank (wchodzi do gry, generuje "passive condition" które dodaje atakowi Assasina jeden strike).
2. Ready To His Will (brak legalnego targetu, kreatury z 1 strike na 1 attack).

Jaded napisał(a):
To co napisałem parę listów wyżej jest nieprawdą (hau,hau).

Właściwie to gdzie się pomyliłeś?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 16, 2005 9:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
Deklaracja:
1. Ready To His Will
2. Rank Upon Rank
Rozwiązanie:
1. Rank Upon Rank (wchodzi do gry, generuje "passive condition" które dodaje atakowi Assasina jeden strike).
2. Ready To His Will (brak legalnego targetu, kreatury z 1 strike na 1 attack).


Tu się mylisz, RUR generuje "pc", a te dodaje strike dopiero po zakończeniu obecnego COE (jest to pierwsza akcja nowego COE - taka jest cecha passive condition)
Cytuj:
Jaded napisał(a):
To co napisałem parę listów wyżej jest nieprawdą (hau,hau).

Właściwie to gdzie się pomyliłeś?


Pisząc parę listów wyżej to co ty teraz. ("W tym przypadku "Ready..." nie zadziała.")


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 17, 2005 0:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
Konrad Klar napisał:

Deklaracja:
1. Ready To His Will
2. Rank Upon Rank
Rozwiązanie:
1. Rank Upon Rank (wchodzi do gry, generuje "passive condition" które dodaje atakowi Assasina jeden strike).
2. Ready To His Will (brak legalnego targetu, kreatury z 1 strike na 1 attack).


Tu się mylisz, RUR generuje "pc", a te dodaje strike dopiero po zakończeniu obecnego COE (jest to pierwsza akcja nowego COE - taka jest cecha passive condition)


Nie wiem na czy się oparłeś. Być może na tym:
Cytuj:
Passive Conditions
A passive condition causes an action to happen as stated on a card already in play.
Annotation 9: If a card specifies that an action is to occur as a result of some specific
passive condition, this action becomes automatically the first action declared in the
chain of effects to immediately follow the chain of effects producing the passive
condition. The passive condition must exist when this resulting action is resolved in
its own chain of effects, or the action is canceled. Note that actions in the strike
sequence follow a different set of rules.

Czy dodanie strikes i prowess jest akcją? Rozumiem, że konieczność wycofania kompanii do site'u startowego, czy atak smoka jest, ale modyfikator?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 17, 2005 11:09 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):


Nie wiem na czy się oparłeś. Być może na tym:

Cytuj:
Passive Conditions
A passive condition causes an action to happen as stated on a card already in play.
Annotation 9 [...]

Tak, ale w głównej mierze na tym (warto zajrzeć):
http://meccg.net/dforum/viewtopic.php?t ... ght=action
i na zapisie z CRF:
" Note that cards like Rank Upon Rank are applied as a passive condition, once an attack of the right type is in play"

Cytuj:
Czy dodanie strikes i prowess jest akcją? Rozumiem, że konieczność wycofania kompanii do site'u startowego, czy atak smoka jest, ale modyfikator?


Niemniej jednak rozumiem twoje wątpliwości, bo zasady faktycznie wyrażają się bardzo ogólnie o tym, czym jest akcja.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.104s | 12 Queries | GZIP : On ]