Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 9:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: hazard limit
PostNapisane: Śr kwi 14, 2004 19:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
No wiec mam kolejny problem i kwestie do rozwazenia ;)

Jak to jest z kartami redukujacymi hazard limit. Mozna je rzucic kiedy sie chce? Chodzi mi mianowicie oto ze np druzyna ma hazard limit 3, ja wyrzucilem dwa hazardy i rzucam 3, a przeciwnik rzuca sobie wtedy resourca zmniejszajacego hazard limit do 2. Co sie wtedy dzieje, ten hazard co ja rzucilem wraca do reki, jest discardowany, czy moze wogole nie mozna tak zrobic?

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 14, 2004 20:25 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
W zasadzie to moim zdaniem wszystkie karty redukujace hazard limit musza zostac zagrane na podczas fazy organizacji. tak jest napisane na kartach.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 14, 2004 21:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Nie na wszystkich. Np karta "Many Turns And Doubling" zmniejsza hazard limit i to jeszcze fajnie , bo bez minimum i na niej nic nie pisze kiedy ma byc zagrana.

Chyba ze gdzies w intrukcji pisze (czego nie doczylem, nie znalazlem) ze wszytkie karty modyfikujace hazard limit musza byc zagrane np na poczatku movment/hazard phase lub na koncu fazy organizacji.

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 14, 2004 21:49 
Offline
Scout
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 18:06
Posty: 22
Lokalizacja: Pabianice of the Dead that Live
Taa. To był mój błąd root ostatnio gdy rzucilem Many turns and doublings. Nie moge zmniajszać hazard limit po tym jak polecą juz jakies creatury... Gdzieś mi to "mignęło" w instrukcji.. Zaraz to znajde
Tzn jesli dobrze pamietam to chyba niekoniecznie musze rzucic ta karte w Organizacji (...i Zarządzaniu:)) wazne tylko, ze nie moge jej rzucic po kreaturach...

_________________
"Many faces proud and fair, and weeds in their silver hair. But all foul, all rotting, all dead..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 14, 2004 22:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
A no to dosc diametralnie zmienia postac rzeczy. To sie tyczy kratur, czy wogolw wszystkich hazardow?

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 14, 2004 22:28 
Offline
Scout
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 18:06
Posty: 22
Lokalizacja: Pabianice of the Dead that Live
Obstrukcja insługi do The Dragons (3 str.)
Cytuj:
Any reduction in the hazard limit during a movement/hazard phase does not affect cards already announced and played.

_________________
"Many faces proud and fair, and weeds in their silver hair. But all foul, all rotting, all dead..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 14, 2004 23:10 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
ha! :)
w takim razie problem został rozwiązany ! :)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 14, 2004 23:33 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
dokladnie !!! ;)

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 15, 2004 18:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Gadzin napisał(a):
Obstrukcja insługi do The Dragons (3 str.)
Cytuj:
Any reduction in the hazard limit during a movement/hazard phase does not affect cards already announced and played.


IMO dotyczy kart znajdujących się w grze (np. long-event). Jeśli zagrywasz jako ostatni jakiś hazard, a przeciwnik zagra w "chain of effect" "many turns...", to karty wchodzą do gry "od końca": najpierw "many turns...", hazard limit jest redukowany, a więc ostatni hazard nie może zostać zagrany, jest discardowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 15, 2004 21:52 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
cytat z CRF:

"Many Turns and Doublings
? If Gates of Morning is in play, Many Turns and Doublings can cancel hazards by reducing the hazard limit to the point where the hazard resolving is no longer playable. If this is done to an on-guard card, the card is returned to the player's hand. "

Czyli tak jak pisałem + pewne różnice przy on-guard


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 15, 2004 22:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Ja tu chyba nie roumiem czegos?

Przykadowo jesty druzyna dwu osobowa - hazard limit 2.

Ja sobie umyslilem atak powiedzmy undeadami. Z instrukcji wynika ze kazdy chain of effect powinien zaczynac sie kreatura, wiec rzucam powiedzmy ghosty, przeciwnik nic na to, no to ja rzucam plag of wights, a broniacy sie wtedy rzuca sobie many turn and dublings i co? Z tego wynika ze w grze zsotanei tylko plaga a kreatura zostanie zdiscardowana?

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 16, 2004 0:58 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
nie wiem czy do takich sytuacji w ogóle powinno się stosować chain of effects - jego się stosuje tylko do ataku konkretnego, więc skoro doszło już do rozstrzygania ataku, to taki many turns and doublings nic nie da

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 16, 2004 1:46 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
No ale wlasnie nie doszlo do rozstrzygniecia ataku!!! Poprostu przeciwnik nie zcancelowal calego ataku, a ja wykladm kolejne modyfikacje. Po czym okazuje sie ze w efekcie moje modyfikacje moga sie psu na bude zdac, bo zostanei mi usuniety sam atak ? i tu jest problem, albo ja czegos nie rozumiem do konca.

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 16, 2004 16:20 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
poprzez moją wypowiedź poprzednią chciałem powiezdieć że podczas rozstrzygania ataku karty zmieniające hazard limit nie mogą być zagrywane.
przy czym logicznym wydawałoby się że zasada ta powinna dotyczyć obu rodzajów --- tych zwiększających i tych zmniejszających HL

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 17, 2004 16:10 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
root napisał(a):
No ale wlasnie nie doszlo do rozstrzygniecia ataku!!! Poprostu przeciwnik nie zcancelowal calego ataku, a ja wykladm kolejne modyfikacje. Po czym okazuje sie ze w efekcie moje modyfikacje moga sie psu na bude zdac, bo zostanei mi usuniety sam atak ? i tu jest problem, albo ja czegos nie rozumiem do konca.


(w złej kolejności wysłałem odpowiedzi, ta powinna być później)
Jak pisałem wcześniej - nie możesz zagrać dwóch hazardów pod rząd. Jeśli zagrasz pierwszy, a przeciwnik nie odpowie, to pierwszy wchodzi do gry i dopiero teraz zagrywasz drugi.

W twoim przykładzie bardziej celowe byłoby zagranie najpierw "P.o.W", a potem ewentualnych kreatur - inaczej nie skorzystają one z bonusów.


Ostatnio edytowano So kwi 17, 2004 16:17 przez Jaded, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.017s | 12 Queries | GZIP : On ]