Jaded napisał(a):
Konrad Klar napisał(a):
. W jeszcze następnej następuje cbdo - Dragon's Lair nie ma swojego normalnego dragon AA a dodatkowy dragon AA nie występuje z powodu obecności manifestacji ahunt w grze.
Możesz mi przypomnieć gdzie to pisze? (tak o ile pamiętam jest, ale nie mogę tego znaleźć)
Bo nie ma tej zasady w przepisach. To wynika z tekstu kart Dragon At Home:
"Unless Dragon Ahunt is in play Dragon's Lair has additional automatic attack..."
Tu występuje właśnie to "unless".
Jaded napisał(a):
Cytuj:
Dwie niepokonane manifestacje smoka i brak hoardu w jego legowisku. Kompania usuwa Bairanax Ahunt (wszysto jedno, czy przez MT, czy VoM, czy Seated Beast, che jednak pokonać w tej turze Bairanax At Home) - teraz jet już dragon AA, ale nie od początku tury, więc wciąż nie ma hoardu. "Pojawi się" w następnej turze (chyba że kartą On-Guard będzie Bairanax Ahunt).
Zapraszam tropicieli patologii do wynalezienia nieprawidłowości w opisanej sytuacji.
Sytuacja jak zwykle nieprawdopodobna

,ale póki co jasna
Cave-Drake w podziemiach jako AA też oczywistą sytuacją nie jest. Gdyby był, nie byłoby dyskusji. Właściwie jedynymi istotnymi składnikami opisanej sytuacji są Deeper Shadow i Vile Fumes i oczywiście jakieś Dragon's Lair. A Vile Fumes wcale nie musiało być zagrane w tej samej turze. Obecność smoka w domu (i jednoczesny brak hoardu) dodaje tylko smaczku sprawie i uwydatnia absurdalność sytuacji, która wynika z omawianego przepisu. Cała reszta to scenografia (kompani FW nie chodziło o to aby coś wykazać, tylko wykorzystać DS do uporania się z AA i przy okazji , z niewielką pomocą VF, sytuację na max a że tym ostatnim lekko zatrzęsła równowagą w przepisach MECCG, to efekt uboczny mieszanki VF+Bairanax Ahunt).
O co w ogóle chodzi? Omawiany przepis w pierwotnej formie powodował, że po pokonaniu manifestacji smoka, hoard znikał natychmiast z jego legowiska. Poprawiony sprawia, że hoard utrzymuje się tam do końca tury ("Nie po to pokonaliśmy gada, aby wraz z jego zgonem zniknęły zagrabione nam skarby" - jak mógłby powiedzieć jakiś krasnolud). Ale próbujesz upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i twierdzisz, że z tego samego przepisu wynika, że w podziemiach, gdzie jako drugi AA został zagrany Cave-Drake, hoardu nie ma. Bo Caves of Ulund, których do fazy MH nie było w grze, miały dragon AA a podziemia, które mają również wypisany na karcie drugi AA, tylko do momentu wkroczenia do nich nieznanego typu, nie mają. Tu niby jest AA od początku tury mimo, że site'u wtedy jeszcze nie było a tam nie ma, bo kompania (jeszcze) nie wkroczyła i dopiero gdy to zrobi to się okaże czy i co tam jest za drugi AA.
Za dużo zdań wielokrotnie złożonych? No to krótko - jeden atak się objawia w MH, drugi w site phase i "z ręki" ale oba są opisane na karcie, czyli są "normal automatic-attack". A że "in play" dopiero od fazy site? Caves of Ulund czy Ovir Hollow też weszło "to play" w fazie MH.
Jaded napisał(a):
Cytuj:
Mi chodzi o to, do czego służy ta zasada:
Cytuj:
Each site which had a Dragon automatic-attack at the beginning of the turn contains a hoard.
Czy do tego, aby po pokonaniu Dragon At Home można było zagrać jeszcze hoard, czy do "udupiania" podziemnych Cave-Drake'ów, "dających" site'owi hoard?
Podejrzewam, że to pierwsze, ale czemu nie miałoby działać na to drugie? Im więcej prosta zasada obejmuje przypadków - tym lepiej.
Cytuj:
Bo w tej formie można i "udupić" hoard w legowisku Smoka W Domu (a o podziemnych dragon AA, jak w pierwszym akapicie).
Smoka w domu nie ma. Awanturnicy rozkradli skarb.
O tym czemu nie to drugie, piętro wyżej. A tu hoard zniknąłby i bez Smoka Na Polowaniu - wystarczyło Vile Fumes (zamiast Deeper Shadow mogłoby być ew. Chocking Shadows rzucone, w całkiem innej intencji, przez przeciwnika). A że zniknął i w sytuacji gdy był i Smok W Domu i Smok Na Polowaniu, to kolejny przypadek przypadek objęty przez tę prostą zasadę.