Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 19:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N gru 05, 2004 15:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
zakladam nowy temat bo nie mam juz ochoty pisac do poprzednich, i tka kazdy muj post w kazdym z poprzednich tematów mial zawsze to samo przeslanie prubujace udowodnic wam jak dana karta dziala, różnice miedzy tamtymi postami byly tylko kosmetyczne bo ciagle pisalem to samo tylko innymi slowamy i wyciagajac kolejne dowowdy i zapewnienia ze jest tak a nie inaczej
niestety nie udalo mi sie przekonac wszystkich wiec zostawiam juz tamto

teraz nowy problem który mam nadzieje nie zostanie tak bezlitosnie rozwleczony
wszystkie haveny maja właściwość kasowania wszelkich ataków skierowanych przeciwko dróżynom zatrzymującym się w nich
pytanie brzmi: co sie dzieje gdy zagramy karte która kasuje kasowanie ataku?
żeby było jasne oto konkretna karta która może to zrobic (choć chyba nie jest to jedyna karta z taka zdolnościa)

Cytuj:
Great Fissure
Balrog specific. Target and cancel any effect (declared earlier in the same chain of effects) that would cancel an attack by The Balrog's company against an opponent's company. Alternatively, cancel an attack against a company at, or moving to or from, an Under-deeps site.


i co?
czy można tak zrobić i zagrywając ta karte zaatakowac druzyne w havenie? czy może ze wzgledy na permanenty status tej zdolnosci haven'ów zostanie ten atak skasowany ponownie?

inne pytanie
karta

Cytuj:
Long Grievious Siege
MP: 1 miscellaneous
Description: Playable on a unique non-Dragon faction. Place a Border-hold [B] from your location deck "off to the side" with this card. The Border-hold must be in the same region or adjacent thereto as a site where the target faction is playable. Return any faction playable at the Border-hold to its owner's hand. -5 to any attempt to play a faction at any version of the Border-hold. All versions of the Border-hold gain an additional automatic-attack: same type as your target faction 5 strikes with 9 prowess (detainment against your companies). Cannot be duplicated on your faction.


czy mozna ja zagrac na facje przeciwnika? i czy wtedy dostajemy ten jeden misc MP?

inne ciekawe pytanie
czy wizard haven'y maja status site'u pod którym jest under-deep zawsze, czy dopiero po zagraniu deep-mines?
po co to? The Balrog może sie ruszac (po odpowiednich kartach) tylko z "site adjected to an under-deep site" lub do takiego site'u; wiec czy moze pujsc do site'u pod którym normalnie nie ma under-deep'u ale który jest aktualnie wizard-haven'em?

czy za pomocą A Chance Meeting i We Have Come to Kill można wprowadzac postacie w dowolnym momencie tury? i czy mogą to byc postacie normalnie zagrywalne tylko w home-site'cie? (na A Chance Meeting jest wzmianka o hobbitach, ale co z Fram'em i zakladajac ze ktos gra fallen'em czy moze dzieki We Have Come to Kill zagrac hobbita lub Fram'a?)

czy jezeli mamy w grze agent'uw (jako hazardy) to mozemy ich w dowolnej chwili zdiscardowac tak po prostu? czy liczy sie to do limitu hazardów? czy jest to akcja agenta?

jak to w koncu jest z kreaturkami atakujacymi na regiony? czy jak ruszam sie starter movement to poruszam sie przez region w którym jest mój site początkowy i region w którym jest mój site koncowy, czy nie ide przez zadne regiony?
załóżmy że idąc starter poruszam sie przez region w którym jest mój site początkowy i region w którym jest mój site koncowy, czy teraz moga byc na mnie zagrane stworki na regiony, a co z ahunt'ami?

i na koniec powraca pytanie o fallen'a i stage resource'y
czy jest gdzies zasada ze mozna zagrac tylko jeden stage resource permanent-event w ciągu danej fazy organizacji?



wiem ze niektóre z tych pytan sa prostackie a inne głupie ale naprawde zaczynam glupiec ostatnio jesli chodzi i MECCG i coraz bardizej powątpiewam w moją znajomośc zasad

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N gru 05, 2004 17:56 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Postanowilem ze sie wlacze do ogolnej dyskusji w kwestii zasad.
Otoz nigdzie nie ma powiedziane ze mozna tylko jednego stage resoursa zagrac w organizacji a co za tym idzie moc ma zasada z The Wizards ze resoursy rzucamy lawinowo tudziez jak nam sie podoba jesli chodzi o ilosc.
Wedlug mnie wizard heaveny maja underdeepa (tj. Deep Mines) wtedy gdy mozesz do niego isc tj. co nastepuje:
1. Dany wizard heaven jest protected.
2. Masz co najmniej 6 SP.
Co do Great Fissure:
Nie nie mozesz bo zdolnosc niwelowania atakow w heavenie nie zostala zadeklarowana wczesniej bo jest pasywna. Sam to nawet pogrubiles w swojej wypowiedzi :wink: :D
Co do LGSiege:
Wydaje mi sie ze nie mozna.
Co do dobrych frakcji jestem tego pewien bo zgodnie z instrukcja do White Hand "zly" resource nie moze brac za cel "dobry" resource.
Co do zlych to wydaje mi sie ze generalnie nie mozna brac za cel resourcami nie swoich resourcow.
Wydaje sie logiczne i zdroworozsadkowe (ale ostatnimi czasy nam tego brakuje i nie wydaje sie tak oczywiste :D :lol: :lol: :P :wink: )

Co do ACMeeting i WHCTKill to uwazam ze musisz ich zagrac w organizacji jako ze na obu kartach napisane jest "May be brought into play" co dla mnie oznacza ze mozna ich zagrac nie "u siebie". Nic nie jest powiedziane ze zmienia sie moment w ktorym to mozesz zrobic.
Co do Frama i Hobbitow to wedlug mnie mozna ich zagrac po uzyciu tych kart.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Ostatnio edytowano N gru 05, 2004 23:36 przez Gyg, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N gru 05, 2004 22:56 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
myslalłem że zdąże dodac jeszcze do poprzedniego postu 2 pytania, a tu Gyg sie pospieszyl i juz odpisał wiec pisze je oddzielnie, oto one:

kiedy postac jest discarowana przez body check (czy przez to że jest orkiem/trollem czy przez Abductor'a czy Giant Spiders) to mozna przekazac 1 z posiadanych przez ta postac przedmiotów innej postaci w dróżynie czy nie?
to pewnie głupie i na pierwszy rzut oka łatwe pytanie ale jak ostatnio od discardowanego przez body check orc'a chciałem przekazac przedmiot to uzłyszałem że nie moge, bo w zasadach pisze że kiedy postac jest eliminated to mozna przekazac przedmiot, a nie kiedy jest discarded

i drugie pytanie
czy status 'wounded'obiża body o 1 czy dodaje 1 do wszystkich bodycheck'ów?
chodzi o kolejna dziwna sytuacje - gram orkami, mam pare rannych postaci i jedna z nich zostaje znowu ranna, jest discardowana na rzucie 8, a przeciwnik rzucił 7 jesli doda sie +1 za rannego to idzie do discard'u;
pytam bo ostatnio usłyszałem że liczy sie wynik na kościach jesli chodzi o discardowanie a nie wynik po modyfikatorach
ale sa smieszniejsze sytuacje

Cytuj:
Orc Brawler
Mind/Influence: 1/0
Prowess/Body: 3/8
Corruption: -1
Description: Discard on a body check result of 7 or 8. -1 to all corruption checks.


załóżmy że Brawler jest ranny, i zostaje ponownie zraniony - rzut na body wynosi 7; jesli dodamy 1 za wounded to wyjdzie 8 co teoretycznie przekracza jego aktualne body ale na karcie czytamy ze "Discard on a body check result of 7 or 8"
wiec jak?
i jak do discardujacych body check'ów licza sie efekty (resource'ów badz hazardów) które nie zaniżają lub podwyższają body tylko odejmuja luub dodaja do body check'u???


teraz a propo odpowiedzi Gyg'a
generalnie ok, jestem ciekaw jak inni na to spojżą
ciekawe spostrzeżenie że A Chance Meeting i We Have Come To Kill maja na sobie formułkę: "may be brought into play" ale nie wiem czy to załatwia sprawe kiedy można ta postac zagrac, w koncu sa to short-event'y i mozna je zagrac kiedy chcesz, nie ma tez zaznaczone ze "playable during organization phase"

czekam na wiecej odpowiedzi

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N gru 05, 2004 23:10 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
LGSiege:w CRF pomyśleli o takiej ewentualności:
Cytuj:
You cannot target an opponent's character or resources with your own resources.



Cytuj:
czy za pomocą A Chance Meeting i We Have Come to Kill można wprowadzac postacie w dowolnym momencie tury?


Jedna specjalna właściwość karty nie implikuje innej, nie opisanej w jej tekście, dot. np. Open To The Summons i wprowadzania postaci z mind 6 przez FW. W ICE raczej dbali o takie rzeczy np. Rumors of Wealth: zagranie smoka z ręki w site phase (pierwsza własność) i nieliczenie tego do HL (druga własność), aby to pierwsze w ogóle było możliwe. Inna rzecz, że w momencie wydania ACM nie było jeszcze, równie "wyjątkowego" jak hobbici, Frama, a w wypadku WHCtK Withe Handa, umożliwiającego zastosowanie tej karty z Framem i Hobbitami, już raz tę kartę erratowano dla wprowadzania Agentów, więc myślę, że w tym samym duchu należałoby uwzględnić Frama i hobbitów w obu kartach.

Cytuj:
czy jezeli mamy w grze agent'uw (jako hazardy) to mozemy ich w dowolnej chwili zdiscardowac tak po prostu?

Nie.

Cytuj:
inne ciekawe pytanie
czy wizard haven'y maja status site'u pod którym jest under-deep zawsze, czy dopiero po zagraniu deep-mines?
po co to? The Balrog może sie ruszac (po odpowiednich kartach) tylko z "site adjected to an under-deep site" lub do takiego site'u; wiec czy moze pujsc do site'u pod którym normalnie nie ma under-deep'u ale który jest aktualnie wizard-haven'em?

Chciałbyś w wyniku "krytycznej luki w programie" pójść Balrogiem z Goblin Gate do Bree z zagranym Michief in Mean Way :P ?
Dobre pytanie, formalnie jest tak jak pisze Gyg. Wałki z Path of The Deads + Master of Esgaroth, uniemożliwiające zagranie żadnych kreatur poza undeadami na odcinku z Vale of Erech są, z tego co mi wiadomo, legalne. Na przeszkodzie takiemu hackerstwu stoi jednak CRFowa biurokracja - Bree jest PWH, i w związku z tym ew. nadziemnym site, tylko dla FW, dla innych graczy to wciąż BH - to samo, co "udupia" wykorzystanie naszego Gnawed Ways przez przeciwnika. Dołączam do tego własne pytania: czy nowe "nadziemia" nad site'ami Balroga - The Wind Throne np. mają status surface site na potrzeby zagrywania Nameless Thing i Shelob's Brood? Czy kompania w Deep Mines, której gracz utracił kontrolę nad powierzchniowym site tego Deep Mines (i nie było to FW Rhosgobel), albo ten powierzchniowy site przestał być protected, czy w ogóle WH, może wyjść na powierzchnię. Czy DM jest wówczas uważane za leżące pod jakimkolwiek konkretnym site. Jeżeli nie, to czy można zorganizować gdzie indziej protected wizard haven aby ewakuować stamtąd taką kompanię (Fast Travells in Under-Deeps :P )?

Cytuj:
jak to w koncu jest z kreaturkami atakujacymi na regiony? czy jak ruszam sie starter movement to poruszam sie przez region w którym jest mój site początkowy i region w którym jest mój site koncowy, czy nie ide przez zadne regiony?
załóżmy że idąc starter poruszam sie przez region w którym jest mój site początkowy i region w którym jest mój site koncowy, czy teraz moga byc na mnie zagrane stworki na regiony, a co z ahunt'ami?


Jest dokładnie tak, jak sugeruje pytanie. W drodze z Lorien do Ovir Hollow nie przechodzisz przez Anduin Vales. Przechodzisz jednak przez "bezimmienny" borderland i przez 3 regiony (to drugie na potrzeby np. Alone and Unadvised). Na trasie Lorien-Shrel Khain nie zostaniesz zaatakowany przez np. Bairanax Ahunt, hazardy "keyed to region by name" jakie Ci grożą, to tylke te oddziałowujące na Wold and Foothills i Dorwinion.

Cytuj:
czy jest gdzies zasada ze mozna zagrac tylko jeden stage resource permanent-event w ciągu danej fazy organizacji?

Jest jedynie ograniczenie (do jednej) liczby kart Stage Resources, jakie w fazie organizacyjnej możesz przywrócić na rękę.

Cytuj:
wiem ze niektóre z tych pytan sa prostackie a inne głupie ale naprawde zaczynam glupiec ostatnio jesli chodzi i MECCG i coraz bardizej powątpiewam w moją znajomośc zasad

Myślę, że wcale nie jest tak źle. Dzięki niektórym z pytań, odważyłem się zadać swoje, bez groźby oskarżenia o "herezję" :)

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N gru 05, 2004 23:30 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Konrad napisał(a):
Dołączam do tego własne pytania: czy nowe "nadziemia" nad site'ami Balroga - The Wind Throne np. mają status surface site na potrzeby zagrywania Nameless Thing i Shelob's Brood?


The Wind Throne jest uznawany za site "adjected to an under-deep site" tylko jesli zagrywasz hazardy przeciw Balrogowi, lub jesli grasz Balrogiem

znaczy sie wychodzi na to że:
Balrogowe/fallenowe under-deep'y jako ze tylko balrogowe/fallenowe druzyny moga z nich kozystac nie sa brane pod uwage jesli nie gramy z balrogiem/fallenem

mówiąc prościej i na przykładach:
jesli hero/minion company idzie do Isengardu (lub The White Towers lub etc.) to nie mozna na nich zagrac shelob's brood, ani nameless'a, etc.
jesli hero/minion company idzie do Blue Mountine Dwarf Hold (lub the wind throne lub etc.) to nie można na nich zagrac shelob's brood, ani nameless'a, etc.

Konrad napisał(a):
Czy kompania w Deep Mines, której gracz utracił kontrolę nad powierzchniowym site tego Deep Mines......


myśe że nie powinni zostac uwięzieni na dole, czyli beda mogli wyjsc ale juz nie zejdą, a nawet jakby tam stali to nie mugłbys dosłać do nich innych postaci z góry do póki nie zrobisz porządku z wizardhaven'em

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N gru 05, 2004 23:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
myśe że nie powinni zostac uwięzieni na dole, czyli beda mogli wyjsc ale juz nie zejdą, a nawet jakby tam stali to nie mugłbys dosłać do nich innych postaci z góry do póki nie zrobisz porządku z wizardhaven'em

Dzięki, chodziło o ewakuację w sensie otworzenia im drogi, nie wysyłania ekipy ratunkowej.
Pytanie dodatkowe, co jeżeli Wizard Haven był założony na bazie Refuge lub Wondrous Maps (wiem, wiem, nie zdaży się raczej, raz na miliard gier ale co wtedy) :P.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N gru 05, 2004 23:48 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Lokej teraz te dwa dalsze pytania Highwaya:
Przedmiotu nie mozesz przekazac.
W instrukcji nie ma nic ze jak jestes discarded to mozesz cos przekazywac.
Tyle zasady a teraz zdrowy rozsadek:
Jak uciekasz z boju (ork/troll)/jestes porywany(Abductor)/cholera wie co:P(Giant Spiders) raczej nie masz czasu na sciaganie tego mithiril coata/cokolwiek i rzucanie ekipie...
Co do body checka to instrukcja mowi ze rzut jest modyfikowany o +1.
Instr do TW pagina 31. Nie chcialo sie szukac w instrukcji, nie chcialo :wink: :P :D
Ork jest oczywiscie discardowany (uciekl lobuz).
Kolejny cytat z instrukcji, tym razem LE ale ja mam w wordzie wiec nie wiem czy jest 100% prawdziwa:
"• The text on certain characters' cards states: "Discard on a body check result of # or #." In this case, you must discard the character if the modified body check roll
is equal to either of these numbers.
Otherwise, if the modified body check roll is greater than the character's body attribute, the character is eliminated."

Co do pytan Konrada:
Ekipa moze wyjsc (jak sie wie jak weszlo to i sie wyjdzie :wink: )
Bierze to sie raczej ze zdrowego rozsadku a nie z zasad.
Na drugie nie odpowiem jako ze nie jestem silny w calych tych under-deepach, Balrogach etc. :lol:

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 06, 2004 0:32 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
Effects that modify a character's body also modify the number an Orc or Troll would
be discarded on. A maximum to body applies equally to the discard number.
If an Orc or Troll could be discarded and eliminated by a result, discard them instead
of eliminating them.
"Affecting the body check" includes modifying the die roll or the body of the
character making the check.


To z CRF. Czyli że ten discardujący wynik (tylko 8) w wypadku Orc Brawler przesuwa się, w wypadku zwiększenia jego body, w górę. Z trzeciego zdania, zwłaszcza z "be discarded and eliminated by a result" wynikałoby, że w sytuacjach spornych orc jest odrzucany a nie eliminowany, więc przy redukcji body, discardujące wyniki wciąż są na starych pozycjach i ocalają życie. Wciąż jednak przy redukcji obowiązuje zasada, że maksimum powoduje odrzucenie, więc jeśli takiemu Orc Brawler coś zredukowałoby body do 5, przy bodychecks =7 lub 8 przeżyje ale przy 5 zdezerteruje, 6 i 9-12 = eliminacja. Wiem, to 6 wygląda dziwnie, ale wobec tego trzeciego zdania, nie chce być inaczej.

Tam gdzie ta mordka, to ma być osiem.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 06, 2004 1:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
The Wind Throne jest uznawany za site "adjected to an under-deep site" tylko jesli zagrywasz hazardy przeciw Balrogowi, lub jesli grasz Balrogiem

znaczy sie wychodzi na to że:
Balrogowe/fallenowe under-deep'y jako ze tylko balrogowe/fallenowe druzyny moga z nich kozystac nie sa brane pod uwage jesli nie gramy z balrogiem/fallenem

mówiąc prościej i na przykładach:
jesli hero/minion company idzie do Isengardu (lub The White Towers lub etc.) to nie mozna na nich zagrac shelob's brood, ani nameless'a, etc.
jesli hero/minion company idzie do Blue Mountine Dwarf Hold (lub the wind throne lub etc.) to nie można na nich zagrac shelob's brood, ani nameless'a, etc.


Sytuacja przypomina trochę tę z czasów przed wydaniem Against The Shadow, kiedy nie było jeszcze minion under-deeps. Różnica między surface sites Balroga i FW jest zasadnicza. Te drugie stają się nimi na skutek resource'a, który nie oddziaływuje na wszystkie wersje site'u, na który jest zagrany. Sites Balroga, jakkolwiek są dla niego specyficzne (nadziemne, podziemne i darkholds), nie są resource'ami. Tyle na razie.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 06, 2004 16:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Jezus-Maria całe szczęście, że jestem na chorobowym i mam trochę czasu:

Great Fissure i Haveny: Jestem zdania, ze można. Nie widzę związku z Passive conditions.

Long Grevious Siege: nie można zagrywać swoich kart resource na resource przeciwnika

Wizardhaven i unerdeep: jest tylko surface site gdy Deep Mines jest w grze

"a Chance..."& "We Have come...": Tylko w fazie organizacji, karta nie zmienia istniejących reguł; można na Frama i Hobbity, FW może używać obu tych kart

Agent: nie można discardować bez powodu. Możesz odkryć go w M/H (co nic nie kosztuje - str4 instrukcji ME:DM) i nie wystawić site'u, jakoś się przemęczydo końca tury :)

Regiony: w starter movent poruszasz się przez regiony w których są site'y, można zagrywać tam ahunty i inne świństwo

Stage resources: tu się Konrad pomyliłeś - jest tylko ograniczenie w discardowaniu kart, można zagrywać/wracać na rękę ile się chce

Przekazywanie itemów przy discardowaniu: nie można

Discar czy eliminacja: discard; szerzej wyjaśnił to Konrad

Underdeeps:
"With the addition of the sites in Balrog, The Wind-throne is now always a surface site of an Under-deeps. " (CRF) (dla każdego alignmentu)

"For the purposes of playing hazards, a free-hold is never considered to be a surface site of an Under-deeps site"(instrukcja Balrog str4)

Deep Mines i protected Wizardhaven: Głupia sprawa, według przepisów nie mogą wyjechać :) No wiecie, drzwi zabite deskami,podwójna moralność FW, było nie włazić :) Bez Gnawed Ways ani rusz. Nie można wyjść w innym wizardhavenie (w tekście jest "the")


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 06, 2004 17:34 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Nie zgodze sie co do Great Fissure.
Na karcie napisane jest:
" Target and cancel any effect (declared earlier in the same chain of effects) that would cancel an attack by The Balrog's company against an opponent's company."
Efekt niwelowania ataku nie zostal zadeklarowany wczesniej (jako ze jest pasywny) wiec nie mozesz go wziac na cel.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 06, 2004 21:35 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Jaded ale czy z twoich wypowiedzi a propo under-deep'ów wynika że mozna np. zagrac shelob's brood na hero company idącą do The White Towers, jesli pod The White Towers fallen-wizard sobie zrobił deep-mines

czyli tworzac ogólną zasadę: czy fakt że pod niektórymi site'ami tylko konkretne alingment'y (fallen lub balrog) maja under-deep'y można wykozystac do gry z tymi alingment'ami które tych under-deep'ów nie mają?

i wyjasnie o co mi chodzi z tym discard'owaniem agentów

Cytuj:
Agent only: If Baduila is discarded at target company's new site, company must return to its site of origin.


nie wiem czy sa jacys inni agenci których można zdiscard'ować dla jakiegos efektu; ale chodzi o to czy takie zdiscardowanie to akcja agenta (do limity 1 akci na ture) i czy sie liczy do limitu hazard'ów

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 06, 2004 23:38 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
i wyjasnie o co mi chodzi z tym discard'owaniem agentów



Cytuj:
Agent only: If Baduila is discarded at target company's new site, company must return to its site of origin.



nie wiem czy sa jacys inni agenci których można zdiscard'ować dla jakiegos efektu; ale chodzi o to czy takie zdiscardowanie to akcja agenta (do limity 1 akci na ture) i czy sie liczy do limitu hazard'ów


Chyba sam kiedyś męczyłem o to w innym wątku. Akcji jest 5 opisanych w insercie i jedna (odtapnięcie) ustanowiona przez erratę. Wszystko inne akcją nie jest i nie liczy się do HL (do HL liczy się tylko karta, która pozwala na dodatkowe działania agenta). Odrzucenie Baduili nie jest odrzuceniem "tak po prostu", wynika z własności tej konkretnej karty, podobnie jak ze Smokami W Domu w ogóle i Daelomin At Home w szczególności.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 07, 2004 0:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
Agent: nie można discardować bez powodu. Możesz odkryć go w M/H (co nic nie kosztuje - str4 instrukcji ME:DM) i nie wystawić site'u, jakoś się przemęczydo końca tury

Jeśli zostanie odkryty na skutek innej karty, to site musi być wystawiony. Gdzie znalazłeś, że przy "dobrowolnym" odkryciu tego obowiązku nie ma?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 07, 2004 16:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
OK masz mnie - my tak po prostu graliśmy;
Pojawia się jednak problem: można udawać idiotę i twierdzić, że nie ma się tego site LD tylko np. w discard pile - przeciwnik nie może tego sprawdzić :)

A poważnie - jeśli site jest w location deck - trzeba go użyć

Co do Baduili jest jak pisze Konrad.

Co do shelobs brood - jasne, przecież to hazard.

Cytuj:
czyli tworzac ogólną zasadę: czy fakt że pod niektórymi site'ami tylko konkretne alingment'y (fallen lub balrog) maja under-deep'y można wykozystac do gry z tymi alingment'ami które tych under-deep'ów nie mają?

Tak. Minionsi nie mają "Refuge" i nikt z tego powodu nie płacze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.060s | 12 Queries | GZIP : On ]