dla przypomnienia:
Cytuj:
The Hunt
Hero Resource - Short-Event
Playable on Alatar during the organization phase. Name a specific hazard creature card your opponent revealed to you through a mechanism of the game and discarded. Unless eliminated or prevented from being in play, your opponent then finds this particular card (reshuffling his play deck if it was searched). This creature immediately attacks Alatar as though he were a one-character company. Alatar cannot use or benefit from spells against the attack. If untapped, tap Alatar afterwards.
i zaczynamu od początku...
rozbieramy The Hunt'a na czynniki pierwsze:
"
Playable on Alatar during the organization phase." - to jest jasne jak słońce
"
Name a specific hazard creature card..." - tu jest naprawde potrzebna dobra nazwa, przeciwnik moze byc przy tym upierdliwy do bólu, wiec trzeba dokładnie pamietac te mniej pospolite i trudniejsze nazwy stworków, może nawet je sobie zpisywac (ale ogólnie ten kawałek karty to raczej głupi szczegól , ale tez dla wszytkich jasny)
"
...your opponent revealed to you through a mechanism of the game and discarded." - stworki które weszły do gry ale zostały skasowane, lub skasowano warunki pozwalające wejsc do gry zaliczaja sie do kategorii "revealed to you through a mechanism of the game and discarded"; jezeli przeciwnik po prostu pomylil sie przy zagrywaniu i w momencie wyłożenia kreaturki na stół tak naprawde nie mógl jej zagarac i pospiesznie wrócił ja na rękę z wypiekami na twarzy to o ile kiedys nie zagra jej prawidlowo to nie mozna na tego stwork zapolowac; ważne jest by zobaczyc kreaturke a nastepnie wiedziec ze zostala zdiscardowana (np. podejzec rękę i zmusic Khamul'em do wyzucenia wszystkich kart)
"
Unless eliminated or prevented from being in play," - najbardizej problematyczne zdanie na karcie, co znaczy 'unless eliminated' wszyscy wiedza, natomiast 'prevented from being in play' to kreturki które w momencie zagrywania The Hunt z jakiś powodów nie mogą zjawic się wogóle w grze - i nie chodzi tu o playability, tylko o sytuacje gdy w grze znajduje sie inna unikalna manifestacja wolanej kreaturki, gdy kreaturka z jakic powodów jest połozona "off to the side", gdy inna unikalna manifestacja tej kreaurki została zabita;
gdy kreaturka ma zaznaczone ze nie może byc zagrana przeciw danemu typowi dróżyny (overt, covert/hero) a drużyna Alatara ma własnie taki typ (o ewentualnych wyjątkach mozna myślec gdy mowa jest o skorumpowanym Alatarze - jak już sie jest złym to można polować na wszytsko), gdy kreaturka ma zaznaczone ze nie moze byc zagrana na dróżynę posiadającą 'takie a takie postacie' jesli w drużynie Alatara 'takie a takie postacie' sie znajdująkawałek pisany kursywą to już nie oficjalne przykłady, ale przemyślenia oparte na logice świata Tolkiena"
...your opponent then finds this particular card (reshuffling his play deck if it was searched)." - to też raczej jasne; kreaturke mozna wyciągac z ręki, deck'u, discard'u i sideboard'u; w ramach przyjacielkiej gry nie należey przedłużać szukania, tylko zagladac najpierw tam gdzie spodziewamy się najszybciej znalesc danego stworka
"
This creature immediately attacks Alatar as though he were a one-character company." - też dośc zrozumiałe, do celów tej walki liczymy że Alatar jest sam (tzn. stworki które każa tapnąc wszystkich w dróżynie po ataku itp, sie nie liczą; jeżeli też Alatar odniesie rane to inna postac w drużynie które ma na sobie Despair of the Heart nie musi rzucac na korupcje), kwestią otwartą na dyskusje sa karty dzialające na całą dróżyne (typu Fellpwship i Swarm of Bats, karty command, itp) tu logiczne powody na to by działały na 'osamotnionego chwilowo Alatara' sa tak samo dobre jak powody by nie działaly
"
Alatar cannot use or benefit from spells against the attack." - oczywiste jest że nie można po rzuceniu The Hunt'a, a przed rozztrzygnieciem walki rzucac czarów; ale jesi rzuciło się czar utrzymyjący się przez całą rundę zanim zagrało się The Hunt to Alatar i tak nie może 'benefit from spells against the attack'; Staff Ashunder nie jest czarem wiec można go użyć; karty sorcery, spirit-magic, i shadow magic teoretycznie sa używalne w tej sytuacji bo nie sa "spell'ami" - na pewno sorcery, spirit-magic, i shadow magic rzucone przed zagraniem The Hunt których efekt utrzymuje się przez cała turę będą oddziaływać na tę walkę, czy można je rzucać podczas walki jest kwestią sporną - teoretycznie, tak, choć znany ze zmieniania formy tekstu ICE mógł mieć na myśli że karty sorcery, spirit-magic, i shadow magic to też 'spells' kiedy opatrzył je napisem 'magic'
"
If untapped, tap Alatar afterwards." - to tez jest jasne jak słońce
the end