Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 21:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N lis 21, 2004 3:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
czas zebym ja sie popytał o troche zasad...
najpierw to co mnie naprawde nurtuje:

czy Fireworks i Look More Closely Later target'ują site czy sage'a?

czy kiedy rusza się sam Fallen-Wizard to może wybrać czy stanowi overt czy covert company (przede wszystkim chodzi mi o to czy może wybrać czy rusza sie do hero czy minion wersji border-hold'u lub free-hold'u); a jesli moze to czy może też dokonac tego wybory gdy razem z nim są inny postacie (nie orki i nie trole)?

czy startowym stage resource moze być Hidden Haven?

czy startowym stage resource moze być Guarded Haven?

czy używając Open to the Summons fallen-wizard może wprowadzić do gry agenta z bazowym mind'em 6?

czy jeśli użyje na swoich Deep-Mines'ach Gnawed Ways żeby je podłączyć do jakiegoś under-deep'a to drużyny mojego przeciwnika też mogą używać tego połączenia?

czy w site'ach które staly się wizard haven'ami,a na których normalnie są zagrywalne jakies przedmioty można zagrać Thorough Search?

czy Ringwraith może się poruszać po under-deep'ach?

i to czego chce się tylko upewnić:

czy permanent stage resource można zagrać tylko w organizacji (to że tylko jeden na ture znalazlem w instrukcji do WH)?

czy Half-Orc moze używać hero resource'ów?

czy Half-Orc może być zagrany w startowej drużynie fallen'a bez żadnych dodatkowych kart?

czy Half-Orc może być w drużynie z Elfem/Krasnoludem/Dunadanem/Hobbitem?

chyba tylko tyle mi w tej chwili przychodzi do głowy

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 21, 2004 11:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
|Highwayman| napisał(a):
czas zebym ja sie popytał o troche zasad...
najpierw to co mnie naprawde nurtuje:

czy Fireworks i Look More Closely Later target'ują site czy sage'a?


obie sage'a

Cytuj:
czy kiedy rusza się sam Fallen-Wizard to może wybrać czy stanowi overt czy covert company (przede wszystkim chodzi mi o to czy może wybrać czy rusza sie do hero czy minion wersji border-hold'u lub free-hold'u); a jesli moze to czy może też dokonac tego wybory gdy razem z nim są inny postacie (nie orki i nie trole)?


A skąd ci to przyszło do głowy? Dopóki nie zajdą specyficzne okoliczności jest covert i używa heroes'owych site'ów (z wyjątkiem ruin)

Cytuj:
czy startowym stage resource moze być Hidden Haven?


może,jest nawet o tym w instrukcji

Cytuj:
czy startowym stage resource moze być Guarded Haven?


Cóż, w CRF pisze, że nie. A ile to ma stage points?

Cytuj:
czy używając Open to the Summons fallen-wizard może wprowadzić do gry agenta z bazowym mind'em 6?


W CRF jest errata: Replace "minion company" with "company."
Czyli można :)

Cytuj:
czy jeśli użyje na swoich Deep-Mines'ach Gnawed Ways żeby je podłączyć do jakiegoś under-deep'a to drużyny mojego przeciwnika też mogą używać tego połączenia?


nie, muszą utworzyć swoje

Cytuj:
czy w site'ach które staly się wizard haven'ami,a na których normalnie są zagrywalne jakies przedmioty można zagrać Thorough Search?


Jeśli jest tam coś zagrywalne to tak. Niestety Hidden haven, co wynika z tekstu karty, uniemożliwia zagranie TS.

Cytuj:
czy Ringwraith może się poruszać po under-deep'ach?


nie może

Cytuj:
czy permanent stage resource można zagrać tylko w organizacji (to że tylko jeden na ture znalazlem w instrukcji do WH)?


w tejże instrukcji:
You may only play stage resource permanent-events during your organization phase (unless a specific card states otherwise).
np.great ruse, albo delver's harvest

Cytuj:
czy Half-Orc moze używać hero resource'ów?


nie:
"if a Half-orc is in a company with only
Half-orcs and Men, the company is not overt[...]for all
other purposes a Half-orc is an Orc.

Cytuj:
czy Half-Orc może być zagrany w startowej drużynie fallen'a bez żadnych dodatkowych kart?


nie (jak powyżej)

Cytuj:
czy Half-Orc może być w drużynie z Elfem/Krasnoludem/Dunadanem/Hobbitem?


nie

Cytuj:
chyba tylko tyle mi w tej chwili przychodzi do głowy


Tylko tyle? Nie dziwne,że czasem nie możemy się dogadać co do przepisów, skoro nawet polskie terminy mają dla nas różne znaczenie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 21, 2004 15:47 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Cytuj:
czy startowym stage resource moze być Guarded Haven?


Cóż, w CRF pisze, że nie. A ile to ma stage points?


Guarded Haven ma 1 SP i daje 1 MP

Cytuj:
Cytuj:
czy używając Open to the Summons fallen-wizard może wprowadzić do gry agenta z bazowym mind'em 6?


W CRF jest errata: Replace "minion company" with "company."
Czyli można :)


i tu jest poważna różnica zdań
otóż już kilka razy wykłucałem się z ludzmi z net'u (Amerykanie, Szwedzi, Japończycy) że można ale oni na to że fallen-wizard nie może zagrać postaci z mind'em większym niż 5, że jedynie za pomocą Thrall of the voice można, a Open to the Summons redukuje mind'a dopiero po wystawieniu postaci czyli agent'a z mind'em 6 nie moża zagrac z Summons'uw
i co ty na to?

Cytuj:
Cytuj:
czy w site'ach które staly się wizard haven'ami,a na których normalnie są zagrywalne jakies przedmioty można zagrać Thorough Search?


Jeśli jest tam coś zagrywalne to tak. Niestety Hidden haven, co wynika z tekstu karty, uniemożliwia zagranie TS.


dlaczego to wynika z tekstu Hidden Haven?
na Hidden Haven, Mischief in a Mean Way i Chambers in the Royal Court (innych kart tego typu chyba nie ma) pisze co prawda "Nothing is considered playable as written on the site card"
ale na Thorough Search pisze "Tap a scout during the site phase to allow another character in his company to play a minor, major, or gold ring item normally found at its current site"
i to so alowo normaly sie wlasnie rozchodzi

i drugie pytanie z tej serii:
a co z Hermit's Hill?

Cytuj:
Hermit's Hill (Hero)
Special: During the site phase, a company may discard two minor items they bear to make any one major item (including a hoard item) playable here that turn.


Cytuj:
Hermit's Hill (minion)
Special: During the site phase, a covert company may discard two minor items they bear to make any one gold ring item (regardless of its text restrictions) playable at this site this turn.


na obu wersjach tego site'u można po zdiscardowaniu 2 minorów umożliwić zagrywanie czegoś innego
czy jeśli site byłby wizardhaven'em to nadal można w fazie site'u zdiscardować 2 minory by umożliwić zagranie czegoś innego?

i pytanie trzecie:
wyobrazmy sobie taką sytuacje:
drużyna na Hermit's Hill discarduje 2 minory i zagrywa coś (zależnie od hero/minion - major'a/gold ring'a) a następnie rzuca Thorough Search (lub jego minionowy odpowiednik) jakie przedmioty można zagrać?

Cytuj:
Cytuj:
czy Ringwraith może się poruszać po under-deep'ach?


nie może


ok
a gdzie to jest napisane?


i pytanie bonusowe:
dla Fallen-wizard'a wszystkie punkty miscellaneous sa warte 1 MP, tak? (jak wszystko inne póki nie zagra odpowiednich kart)
a czy jest sposób by karty dające miscellaneous MP dawały pełne punkty?
Wizard's Trove?
ale czy z Wizard's Trove można np. zestorować Tower Raided (jeśli zrobimy z tych ruinek wizardhavena)
i czy za pomocą Wizard's Trove nie powinno być możliwe zrobienie z Earth of Galadriel's Orchard+Mallorn tego co można z The White Tree?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 21, 2004 18:20 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Nie ma karty co by sprawiala ze wszystkie Misc daja maksa punktow.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 21, 2004 20:48 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
|Highwayman| napisał(a):

Guarded Haven ma 1 SP i daje 1 MP


Jak pisałem w CRF pisze, ze nie , ale nie znam żadnego sensownego argumentu przeciw.

Cytuj:
Cytuj:
Czyli można :)


i tu jest poważna różnica zdań
otóż już kilka razy wykłucałem się z ludzmi z net'u (Amerykanie, Szwedzi, Japończycy) że można ale oni na to że fallen-wizard nie może zagrać postaci z mind'em większym niż 5, że jedynie za pomocą Thrall of the voice można, a Open to the Summons redukuje mind'a dopiero po wystawieniu postaci czyli agent'a z mind'em 6 nie moża zagrac z Summons'uw
i co ty na to?


Obstaję przy swoim: zgodnie z tekstem karty najpierw wystawiasz "Open..." a potem postać. Działa tak jak "Thrall..."

Cytuj:

ale na Thorough Search pisze "Tap a scout during the site phase to allow another character in his company to play a minor, major, or gold ring item normally found at its current site"
i to so alowo normaly sie wlasnie rozchodzi


Ha. Teraz rozumiem twoje wątpliwości. Autorzy chyba nie przewidzieli tej możliwości. Niestety w tym miejscu pojawia się problem domyślania się intencji. Chętnie poznam zdanie innych.

Cytuj:
i drugie pytanie z tej serii:
a co z Hermit's Hill?

na obu wersjach tego site'u można po zdiscardowaniu 2 minorów umożliwić zagrywanie czegoś innego
czy jeśli site byłby wizardhaven'em to nadal można w fazie site'u zdiscardować 2 minory by umożliwić zagranie czegoś innego?


Dobre. "Nothing is concsidered playable as written on the site card" - i co z tym zrobić. Myślę, zę autorom chodziło o to co zapisano w akapicie "Playable". Czyli w tej sytuacji można tak zrobić.

Cytuj:
i pytanie trzecie:
wyobrazmy sobie taką sytuacje:
drużyna na Hermit's Hill discarduje 2 minory i zagrywa coś (zależnie od hero/minion - major'a/gold ring'a) a następnie rzuca Thorough Search (lub jego minionowy odpowiednik) jakie przedmioty można zagrać?


Tu sprawa wydaje się być jasna: minory. Nie ma powodu, żeby zagrywać majora/ring, tym bardziej, że można tylko jeden na turę

Cytuj:
czy Ringwraith może się poruszać po under-deep'ach?
[...]


Masz mnie :) Napisałem "nie może" Bo wydawało mi się, że jest zapis , że musi używać starter movement, a tym czasem jest zapis, ze nie może używać region movement. Ani słowa o underdeep-movement :)
Wynika z tego, że może się poruszyć do under deep (chyba, że ktoś będzie szukał dokładniej ode mnie). Problem w tym, że Ringwraith może się poruszać tylko "z" lub "do" Darkhavenu, a więc może odwiedzać under-deepy tylko bezpośrednio pod darhavenami

Cytuj:
i pytanie bonusowe:
dla Fallen-wizard'a wszystkie punkty miscellaneous sa warte 1 MP, tak? (jak wszystko inne póki nie zagra odpowiednich kart)
a czy jest sposób by karty dające miscellaneous MP dawały pełne punkty?
Wizard's Trove?
ale czy z Wizard's Trove można np. zestorować Tower Raided (jeśli zrobimy z tych ruinek wizardhavena)


Rzeczywiście jest chyba tylko Wizard's Trove.
Nie można storować Tower raided. Ta funkcja WT dotyczy kart , które można storować - dreams of lore, to satisfy... itp

Cytuj:
i czy za pomocą Wizard's Trove nie powinno być możliwe zrobienie z Earth of Galadriel's Orchard+Mallorn tego co można z The White Tree?


Pomysł przedni, tylko, że WT nie zmienia w żaden sposób karty "Mallorn". Ta może być zagrana na "Earth..." w Bag End i działa na Bag End.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 22, 2004 1:59 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
ten Open to the Summons to jest "jakby minor item" wiec jego efekt - moim zdaniem - widoczny jest dopiero "po" wyjsciu postaci. tak jak ma to miejsce z minor itemami naczy sie...
bo ten Stage Resource o ktorym mowicie to chyba nie ma żadnej wzmianki że "moze być traktowany jako minor item na początku gry" ?

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 22, 2004 22:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
normalnie bym sie z toba zgodzil kfiadeg, znaczy sie nie mozna mioner Mind Ring'iem zmniejszyc postaci mind'a zanim ona wejdzie do gry
ale na Open to the Summons pisze że karta ta jest zagrywana tak jakby była to postac, nastepnie na ta karte zagrywasz agent'a wiec wedlug mnie jego mind zmniejsza sie przed jego wejsicem do gry


Cytuj:
Cytuj:
i pytanie trzecie:
wyobrazmy sobie taką sytuacje:
drużyna na Hermit's Hill discarduje 2 minory i zagrywa coś (zależnie od hero/minion - major'a/gold ring'a) a następnie rzuca Thorough Search (lub jego minionowy odpowiednik) jakie przedmioty można zagrać?


Tu sprawa wydaje się być jasna: minory. Nie ma powodu, żeby zagrywać majora/ring, tym bardziej, że można tylko jeden na turę


wydaje mi sie ze mozna wiecej niz jeden przedmiot na ture na ture jesli tylko zagrasz odpowiednie karty (które nie tapują site'u, lub sprawiaja że site się odtapowuje)
pozatym nawet na takim tapnietym Hermit's Hill można nadal zdiscardowac 2 minory by umożliwić zagrywanie czegoś jeszcze - jak ktos chce to moze to robic co ture, póki mu strczy minorów
anyway - czemu tu Thorough Search miałby nie działac?
jezeli przez cos to chyba tylko przez to niepewne "normally" które jest na karcie

rozwiazanie tego problemu jest o tyle ważne że zaleznie od tego jak potraktujemy to "normally" wyjdzie że za pomocą Thorough Search albo można zagrywać major'y/gold ring'i na Hermit's Hill albo można używać Thorough Search'a w Wizardhaven'ach

jeszcze to sprawdze z ludzmi z zagranicy

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 22, 2004 23:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
Cytat:

Cytuj:
ale na Thorough Search pisze "Tap a scout during the site phase to allow another character in his company to play a minor, major, or gold ring item normally found at its current site"
i to so alowo normaly sie wlasnie rozchodzi




Ha. Teraz rozumiem twoje wątpliwości. Autorzy chyba nie przewidzieli tej możliwości. Niestety w tym miejscu pojawia się problem domyślania się intencji. Chętnie poznam zdanie innych.


Z pomoca tej karty można zagrywać też hoardy na legowiskach poległych smoków, choć w ShadowHolds i Darkholds, na których w tej samej turze zagrano Dwarven Hoard już nie. Tematycznie (moje ulubione słowo w tym sezonie) to się nawet trzyma kupy: smoka zabito, skarbiec jego opróżniono, ale gruntowne poszukiwania wykazały, że coś tam jeszcze ukrywał, po przebudowie ruin na gród, grupa śmiałków z archeologicznym zacięciem znalazła w piwnicy jednego z domostw...
I nie jest to znowu takie friko - wymaga tapnięcia scouta i dodatkowej karty w decku i... podnosi wartość Searching Eye.
Co do Hermit's Hill to sprawa jest podobna do hoardu i automatycznych ataków. Ten drugi i czasem trzeci AA w podziemiach jest normalnym AA, nie zostaje wykreowany na skutek dodatkowej karty, choć jego typ, parametry i specjalne własności zależą od tego co i czy przeciwnik zdecyduje się zagrać z ręki i co i czy (jaki Nazgul PE) leży na stole (hm... "Nazgul leży na stole" - porno triller w realiach Śródziemia). W Hermit's Hill (hoard) major item/gold ring jest normalnie zagrywalny pod warunkiem odrzucenia 2 minor items przez kompanię.
Jeśli chodzi o intencje, jakimi ICE się kierowało przy tworzeniu kart i zasad, to faktycznie to, co pojawia się w późniejszych dodatkach czasem burzy tę logikę i wymaga zerratowania (którego nie ma). W przypadku Thorough Search wyraziłem swoje zdanie wyżej - jestem przeciw ograniczaniu czyjejś pomysłowości w stosowaniu określonych kombinacji kart w imię zasady, że "nikt jeszcze tego nie zagrał w taki sposób".
Kilka rzeczy wymaga poprawek, kuriozalne drobiazgi w rodzaju Fast Asleep na Lava Flow albo na Gas, Horses i Hundreds of Butterflies
w podziemiach i sprawy grube, które zostały niestety zatwierdzone przez CRF - niewykonywanie bodychecks dla strikes przydzielonych jako modyfikator, rzeczy o których w temacie Resourcy różnych stron, i kilka pośrednich - możliwość przywracania hoardów przez Reforging, zagrywanie Earcaraxe z pomocą Dragon's Desolation (choć z pomocą Rumors of Wealth już nie).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 22, 2004 23:25 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
|Highwayman| napisał(a):
normalnie bym sie z toba zgodzil kfiadeg, znaczy sie nie mozna mioner Mind Ring'iem zmniejszyc postaci mind'a zanim ona wejdzie do gry
ale na Open to the Summons pisze że karta ta jest zagrywana tak jakby była to postac, nastepnie na ta karte zagrywasz agent'a wiec wedlug mnie jego mind zmniejsza sie przed jego wejsicem do gry


poza tym "in lieu" znaczy "zamiast" a nie "tak jakby". To nie jest minor item tylko event.


Cytuj:
Cytuj:
Tu sprawa wydaje się być jasna: minory. Nie ma powodu, żeby zagrywać majora/ring, tym bardziej, że można tylko jeden na turę


wydaje mi sie ze mozna wiecej niz jeden przedmiot na ture jesli tylko zagrasz odpowiednie karty (które nie tapują site'u, lub sprawiaja że site się odtapowuje)


Jestem innego zdania. W przypadku zwykłych site'ów to by przeszło, tyle,że ta specjalna cecha Hermit,s Hill dotyczy drużyny, która w site phase może odrzucić dwa minory i zagrać jakiś jeden ring/major item.

Cytuj:
pozatym nawet na takim tapnietym Hermit's Hill można nadal zdiscardowac 2 minory by umożliwić zagrywanie czegoś jeszcze - jak ktos chce to moze to robic co ture, póki mu strczy minorów


A z tym się zgodzę, jak najbardziej.
Chciałbyś tu użyć The Forge-Master?

Cytuj:
anyway - czemu tu Thorough Search miałby nie działac?
jezeli przez cos to chyba tylko przez to niepewne "normally" które jest na karcie

rozwiazanie tego problemu jest o tyle ważne że zaleznie od tego jak potraktujemy to "normally" wyjdzie że za pomocą Thorough Search albo można zagrywać major'y/gold ring'i na Hermit's Hill albo można używać Thorough Search'a w Wizardhaven'ach


Coż, myślę, że na potrzeby turnieju możemy przyjąć ,że "normally" znaczy tak jak jest napisane na karcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lis 25, 2004 1:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
pogadalem troche dluzej z tymi obcokrajowcami i dowiedizalem sie pary rzeczy
nadal utrzymuja ze Open to the Summons moze sluzyc do zagrywania max 5 mind'owych agantuw jak gra sie fallenem a to dlatego ze:
"if something isn't there it means it isn't there" jak mi odpowiedziano, czyli jeżeli Thrall of the Voice można wproadzać 6 mind'owych agentuw to tylko dlatego ze na karcie jest zawarty wyjatek od ogulnych zasad fallen-wizard'a, tego wyjątku brakuje na Open to the Summons i dlatego nie mozna

jesli chodzi o Guarded Haven na starcie to prawdopodobnie nie moze być na starcie zagrane bo "enebles you to play advanced fallen-wizard strategies from the begining", nie wiem czy to jest taka wielka przewaga miec od poczatku protected wizardhaven - nadal potrzeba calej masy innych kart zeby cos wiecej z tego wycisnac; przekonuje mnie natomiast to że zaczynajac z Guarded Haven od pooczatku gry uniwmożliwiamy innym graczom zagrywanie jakichkolwiek rzeczy na tym site'cie (nawet jesi te mozliwe jako startowe site'y nie sa zbyt super, to jest to pewna bezprawna przewaga nad przeciwnikiem)

Ringwraith może faktycznie bez problemów poruszac się po under-deep'ach, ale tylko tak długo jak porusza sie z darkhaven'u lub do darkhaven'u, co w efekcie daje mu możliwośc zejsica do under-deep'uw pod darkhaven'ami i nic wiecej, ale to juz jest cos co mozna wykorzystac

Thorough Search można faktycznie skutecznie wykożystac w wizardhavenach, ale na Hermit's Hill'u już za pomocą discard'owania dwóch mniorów i Thoroguh Search'a nie zagramy nic wiecej niz bazowy minor, bo liczy sie "as normally written on the site" card bez żadnych bajerów

nie można też wykożystac specjalnej cechy Hermit's Hill'a kiedy jest Wizardhavenem (jeżeli już to tylko raz, bo jak sie site tapnie to już z nim niewiele jesli nic nie bedize można zrobic)


Konrad napisał(a):
W Hermit's Hill (hoard) major item/gold ring jest normalnie zagrywalny pod warunkiem odrzucenia 2 minor items przez kompanię.


wychodzi na to że nie, "normalnie" jest to co na karcie bez żadnych dodatkowych akcji i bajerów

ciągle zapominam zweryfikowac to chore kombo z Dol Guldur na Wizardhaven, ale zapytam sie nastepnym razem

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lis 25, 2004 3:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Gnawed Ways jest zagrywane, jak wszystkie PE na kopię site'u i z tą kopią razem jest odrzucane (tak to określa CRF) ale działa na wszystkie Deep Mines pod danym Haven, na karcie nie napisano "all versions", bo takowych wersji nie ma - minion czy hero, jest tylko wersja Fallen Wizard. Siege działa na wszystkie kompanie w site, na który zostało rzucone i spada do discard na takiej samej zasadzie, tak samo Houses of Healing czy Hall of Fire. Site'y podziemne są połączone przez GW na dobre i złe, do The Sulfur-Deeps z Deep Mines pod Rhosgobel przejdzie nasza kompania, ale w drugą stronę Spider of The Morlat (tzn. zaatakuje w DM jako site'cie przyległym do The Sulfur-Deeps) i przejdzie też stamtąd inna kompania FW, bo tylko taka ma Deep Mines w lokacjach. Typy regionów zmienione przez karty środowiskowe są zmienione dla każdej kompanii - hero, minion, na potrzeby zagrywania resource'ów i hazardów, również na takiej samej zasadzie. Są wyjątki od tej reguły - Armory: Only you and your companies..., Sentinels of Numenor:Place this card in your marshalling points pile... wyraźnie wskazujące dla kogo są dodatkowe MP frakcji z Gondoru i to stwarza precedens, czyli wyjątek potwierdzający regułę.


Cytuj:
wychodzi na to że nie, "normalnie" jest to co na karcie bez żadnych dodatkowych akcji i bajerów

Bajery też normalnie są na karcie site'u :)
Rozumiem o co chodzi. Mają taką interpretację, niezbyt dosłowną.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lis 25, 2004 21:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
aby uścislić wyszła errata że pod danym wizardhaven'em moga byc tylko jedne Deep-Mines'y

a jeśli chodzi o

Konrad napisał(a):
Bajery też normalnie są na karcie site'u Smile


to nie do konca, jesli mówimy o jakimś special'u napisanym na site'cie to zazwyczaj jest to na zasadzie: "jesli zrobisz XXX to bedzie YYY", wiec nie mozna powiedziec ze to YYY jest normalnie na site'cie, ponieważ zeby faktycznie było i działalo trzeba zrobić XXX
użycie specjalniej zdolności site'u które wymaga jakiejs akcji w tej sytuacji jest równoznaczne z zagraniem jakiegos resource'a który zmienia/dodaje cos na/do site

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lis 26, 2004 0:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
aby uścislić wyszła errata że pod danym wizardhaven'em moga byc tylko jedne Deep-Mines'y

Uściślijmy jeszcze bardziej, jedna kopia Deep Mines może znajdować się pod jedną kopią WizardHaven, więc przy trzech kopiach Rhosgobel mogą być trzy kopie tego samego Deep Mines pod Rhosgobel. Ale Gnawed Ways nie może się duplikować na danym Deep Mines - nie tylko na danej kopii, więc nie można np. utworzyć z tej okazji dwóch dodatkowych połączeń.

Cytuj:
użycie specjalniej zdolności site'u które wymaga jakiejs akcji w tej sytuacji jest równoznaczne z zagraniem jakiegos resource'a który zmienia/dodaje cos na/do site

Też uściślijmy, to co się dzieje w Hermit's Hill wymaga nie zagrania resource'a a odrzucenia dwóch innych (minor items). To samo dotyczy Vile Fumes, które nie są zagrywane na site a jedynie odrzucane na nim i kładzione na nim nastepnie, więc mimo iż to minion resource mogą być użyte (zauważ nie zagrane) na hero site.
Szkoda, że ludzie z Zachodu i Pólnocy nie wykazują się tu taką skrupulatnością jak np. przy Open to the Summons.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lis 26, 2004 0:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
według mnie mieszasz niepotrzebnie
nie moge sobie wyobrazic zadnej sytuacji w której pod kazdym z 3 leżacych na stole kopii Rhosgobel znajduje się kopia tych samych Deep-Mines'ów

o ile wykladanie dodatkowych kopii tego samego haven'u ma sens to w wypadku deep mines'uw nie widze sensu

jesli natomiast chodzi o Hermits's Hill
to zdiscardowanie dwóch minorów jest uzyciem specjalnej zdolnosci site'u dzieki której zyskuje on właściwości których normalnie nie posiada

Jesli chodzi Vile Fumes, na hermit's hill akurat sie tego nie zużyje bo można tylko na border- lub shadow-hold'ie
ale załużmy że użyjesz tego przedmiotu wlasnie na jakims border- lub shadow-hold'ie, na czas blizej nie określony staje się on ruinkami (dopóki nie zostanie zdiscardowany a razem z nim Vile Fumes), ale nie mugłbyś uzyc takich ruinek np. do Hidden Haven bo na Hidden Haven jest zaznaczone: "the site must normally be a Ruins & Lairs"

Jeśli natomiast chodzi o znana juz na całym forum z casów poprzedniego turnieju zasady WH - "minion/hero resource cannont target a hero/minon resource or site" to jest ona zerratowana do "a minion/hero resource-event cannot target a hero/minon resource or site"
ta zasade o dziwo wytropiłem przypadkiem w linnkach z tego post'a: http://kfiadeg.afraid.org/meccg/viewtopic.php?t=14
moze już przy poprzednim turnieju tam była ale ja przeoczyliśmy albo ja ją przeoczylem

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lis 26, 2004 1:30 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
według mnie mieszasz niepotrzebnie
nie moge sobie wyobrazic zadnej sytuacji w której pod kazdym z 3 leżacych na stole kopii Rhosgobel znajduje się kopia tych samych Deep-Mines'ów

o ile wykladanie dodatkowych kopii tego samego haven'u ma sens to w wypadku deep mines'uw nie widze sensu


Według mnie mieszam potrzebnie, to że ktoś nie widzi sensu określonego zagrania może ucieszyć jego przeciwnika, ale nie czyni tego zagrania nielegalnym.
W tym przypadku sens jest taki, że uzyskuje się dosyć szybko i łatwo dodatkowe punkty stage, co może być pożądane. Dodatkową korzyścią może być zagranie większej ilości special items i eventów zagrywalnych tylko w podziemiach, w jednej turze. Ostatnia korzyść jaka w tej chwili mi przychodzi mi na myśl to szybkie "przewinięcie decku" - za ruch do Deep Mines ciągnie się karty dla każdej kompanii, która tam i z tamtąd idzie (jeśli jest tam ktoś z mind min. 3 oczywiście), to też może być korzystne w niektórych sytuacjach.

Cytuj:
jesli natomiast chodzi o Hermits's Hill
to zdiscardowanie dwóch minorów jest uzyciem specjalnej zdolnosci site'u dzieki której zyskuje on właściwości których normalnie nie posiada


Tu nie będę mieszać, bo będziemy się kręcić w kółko, wciąż odwołuję się do definicji "normal", jako tego co napisano na karcie. Dodatkowe akcje są opisane na karcie, więc sądzę, że są normal itd. ...



Cytuj:
Jesli chodzi Vile Fumes, na hermit's hill akurat sie tego nie zużyje bo można tylko na border- lub shadow-hold'ie
ale załużmy że użyjesz tego przedmiotu wlasnie na jakims border- lub shadow-hold'ie, na czas blizej nie określony staje się on ruinkami (dopóki nie zostanie zdiscardowany a razem z nim Vile Fumes), ale nie mugłbyś uzyc takich ruinek np. do Hidden Haven bo na Hidden Haven jest zaznaczone: "the site must normally be a Ruins & Lairs"

Jeśli natomiast chodzi o znana juz na całym forum z casów poprzedniego turnieju zasady WH - "minion/hero resource cannont target a hero/minon resource or site" to jest ona zerratowana do "a minion/hero resource-event cannot target a hero/minon resource or site"


Zgoda, zagalopowałem się. Automatyczne ataki na hero/minion site mogą być anulowane przez resources minion/hero i vice versa, bo one nie targetują site tylko atak. Vile Fumes zastępuje atak i targetuje site.
Pisałem oczywiście w kontekście BorderHold'u i ShadowHold'u.
Resource-event też resource, więc nikogo nie obrażając, nie wiem czy to uściślenie przepisów było takie konieczne (jakkolwiek jest OK).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.054s | 12 Queries | GZIP : On ]