Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 15:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: The Hunt
PostNapisane: Pt lis 19, 2004 1:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
Playable on Alatar during the organization phase. Name a specific hazard creature card your opponent revealed to you through a mechanism of the game and discarded. Unless eliminated or prevented from being in play, your opponent then finds this particular card (reshuffling his play deck if searched). This creature immediately attacks Alatar as though he were a one-character company. Alatar cannot use or benefit from spells against the attack. If untapped, tap Alatar afterwards.


I tu są pewne niejasności, co oznacza owo "preventet from being in play" ? Na pewno chodzi o niemożność wołania kreatur, których unikalne manifestacje są w grze (oprócz smoków), ale np. Morgul Rats mogą być zagrywane tylko przy Doors of Night lub przeciw kompanii z rannymi postaciami, więc czy te warunki też muszą być spełnione przy The Hunt ?
Czy Alatar musi znajdować się na sajcie bądź w regionie, w którym kreatura jest zagrywalna? Jeśli nie, to można przyjąć, że udaje się w jakąś podróż lub teleportuje się, jak to ma w zwyczaju, w rejony gdzie określona kreatura występuje. Czy w takim razie ew. fellowship rozpada się? Do czego w takim wypadku przypisane są ataki kreatur, do niczego, czy do jednego z kilku możliwych regionów, typów regionów i sajtów i kto miałby decydować do którego (ważne ze względu na [nie]możność użycia przez Alatara określonych resourceów, modyfikujących parametry ataku)?

Ostatnie dwa pytania w imieniu mo13: jaki jest zakres wyszukiwania wołanej przez Alatara kreatury (playdeck, discard pile, hand, sideboard)?
Co dzieje się z kartą nie pokonanej kreatury - idzie standardowo do discard pile, czy też może wraca skąd przybyła (na ręke, do playdecku itd.). Myślę, że ta druga opcja wymogłaby również stosowanie podobnych przepisów dla Out of Black Sky i Hidden Knife .

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: The Hunt
PostNapisane: Pt lis 19, 2004 14:41 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
Konrad Klar napisał(a):
Cytuj:
Playable on Alatar during the organization phase. Name a specific hazard creature card your opponent revealed to you through a mechanism of the game and discarded. Unless eliminated or prevented from being in play, your opponent then finds this particular card (reshuffling his play deck if searched). This creature immediately attacks Alatar as though he were a one-character company. Alatar cannot use or benefit from spells against the attack. If untapped, tap Alatar afterwards.


I tu są pewne niejasności, co oznacza owo "preventet from being in play" ? Na pewno chodzi o niemożność wołania kreatur, których unikalne manifestacje są w grze (oprócz smoków), ale np. Morgul Rats mogą być zagrywane tylko przy Doors of Night lub przeciw kompanii z rannymi postaciami, więc czy te warunki też muszą być spełnione przy The Hunt ?
Czy Alatar musi znajdować się na sajcie bądź w regionie, w którym kreatura jest zagrywalna? Jeśli nie, to można przyjąć, że udaje się w jakąś podróż lub teleportuje się, jak to ma w zwyczaju, w rejony gdzie określona kreatura występuje. Czy w takim razie ew. fellowship rozpada się? Do czego w takim wypadku przypisane są ataki kreatur, do niczego, czy do jednego z kilku możliwych regionów, typów regionów i sajtów i kto miałby decydować do którego (ważne ze względu na [nie]możność użycia przez Alatara określonych resourceów, modyfikujących parametry ataku)?

Ostatnie dwa pytania w imieniu mo13: jaki jest zakres wyszukiwania wołanej przez Alatara kreatury (playdeck, discard pile, hand, sideboard)?
Co dzieje się z kartą nie pokonanej kreatury - idzie standardowo do discard pile, czy też może wraca skąd przybyła (na ręke, do playdecku itd.). Myślę, że ta druga opcja wymogłaby również stosowanie podobnych przepisów dla Out of Black Sky i Hidden Knife .


ja mysle ze Alatara atakuje potfór w miejscu gdzie Alatar aktualnie siedzi - jego i tylko jego, żadnych teleportacji w tym wypadku nie ma (odchodzi na bok, niby w potrzebie a tu w krzakach Lesser Spiders o których myslał w drodze do "ustępu") kreatura musi być zagrywalna, wszystkie te tam zasady odnośnie jej zagrywania powinny być spełnione - oprócz hazard limit afkors, bo to resource, rajt? czyli w gre wchodzą kreatury przypisane do miejsca lub regionu. fellowship sie nie rozpada jak jush wspomniałema a atak jest przypisany tak jak jest przypisany czyli do site albo do region. a jak są dwa do wyboru to myśle że wybiera zagrywający The Hunt, no bo z jakiej paki przeciwnik? po ew niepokonaniu zwierze zostaje zdiskardowane. Taka jes moja opinia :)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lis 19, 2004 20:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Podzielam tę opinię. Jak się rzecz ma z kreaturami przypisanymi do typu regionu albo do kilku typów regionów (np. dwie dzicze), czy są "nie do upolowania" ?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lis 19, 2004 23:05 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
czesciowo sie mylicie czesciowo macie racje a konkretnie rzecz biorąc 'The Hunt' dziala tak:

Cytuj:
Playable on Alatar during the organization phase. Name a specific hazard creature card your opponent revealed to you through a mechanism of the game and discarded. Unless eliminated or prevented from being in play, your opponent then finds this particular card (reshuffling his play deck if it was searched). This creature immediately attacks Alatar as though he were a one-character company. Alatar cannot use or benefit from spells against the attack. If untapped, tap Alatar afterwards.


Stworek którego nazywamy (a przeciwnik ma wszelkie prawo do bycia maxymalnie upierdliwym w podaniu w 100% dokładnej nazwy stworka) atakuje Alatara tak jakby był oddzielną drużyną, jeżeli na drużynie w której jest alatar są karty typu 'Fellowship' albo 'Swarm of Bats' to dzialają one podczas tej walki tak jakby stworek atakował całą drużynę (jeżeli w wyniku tego pojedynku Alatar zginie to 'Fellowship'/'Swarm of Bats' schodzi)
Stworek ten nie musi spełniać żadnych wymagań zagrywalności - na drużyna Alatara w haven'ie może napaśc Witch King jeśli gracz Alatara sobie tego zażyczy - nie jest też przypisany do jakiegokolwiek regionu lub site'u, ilośc ataków jest przeliczana na jednoosobową drużynę którą chwilowo stanowi Alatar
Jak sie szuka kreaturki jest już sprawą do ustalenia, według mnie najlogiczniejsza kolejność to
1 discard
2 deck
3 ręka
4 sideboard (choć jest mało prawdopodobne by stworek "revealed to you through a mechanism of the game and discarded" znalazł się jakoś w sideboard'zie)
oczywiści jak jest to stworek unique to nie ma co sciemniac gdy ma sie go na ręku i zamiast pokolei przeszukiwac kupki kart po prostu go wyłożyć na stół
tak czy siak o ile nie martwa lub w jakiś sposób "prevented from being in play" kreturke trzeba odszukać
jesli stworek nie zostanie pokonany to idzie do discard'u jak kazdy normalnie zagrany hazard creature ktury nie zostal pokonany

mam nadzieje ze wyjasnilem conieco, jak nadal sa jakies wątpliwosci to napiszcie a ja postaram sie odpowiedizec

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 20, 2004 0:31 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
racja. z tą zagrywalnością palnąłem głupstwo ;)
jest tak że żadne tam kryteria co do zagrywania nie muszą być spełnione no chyba że kreatura wyzionęła już ducha aaalbo nie wiem - jest w grze i coś tam robi :)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 20, 2004 1:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
racja. z tą zagrywalnością palnąłem głupstwo
jest tak że żadne tam kryteria co do zagrywania nie muszą być spełnione no chyba że kreatura wyzionęła już ducha aaalbo nie wiem - jest w grze i coś tam robi


Wiedźmy uciekają z tonącego okrętu? :) :)

Cytuj:
4 sideboard (choć jest mało prawdopodobne by stworek "revealed to you through a mechanism of the game and discarded" znalazł się jakoś w sideboard'zie)


Tę sztuczkę zastosował kiedyś mo13, po wyczerpaniu decku zamienił w ramach przysługującego limitu 5 kart kreatury między deckiem a sideboardem, w przeświadczeniu, że uczyni je "prevented from being found", co skończyło się - jak zwykle - delikatną wymianą poglądów :).
Poza tym zawsze jest taka ewentualność, że kopia nieunikalnej kreatury objawionej i wyeliminowanej/usuniętej znajduje się właśnie w sideboardzie (oczywiście musiałaby być wyeliminowana w drugiej lub kolejnej odsłonie, jako że przy pierwszym śmiertelnym podejściu nie miałaby szansy bycia "discarded" [trudno udowodnić, że podpatrzona przy użyciu np. palantiru karta była kiedykolwiek odrzucona]). Przy Bane of The Ithil Stone albo Flootsam and Jetsam tylko w sidebordzie i na ręce musi być wyszukiwana.
Z tego przypisania "do niczego" ataku wynikałaby niemożność użycia Deadly Dart.

Cytuj:
Stworek którego nazywamy (a przeciwnik ma wszelkie prawo do bycia maxymalnie upierdliwym w podaniu w 100% dokładnej nazwy stworka) atakuje Alatara tak jakby był oddzielną drużyną, jeżeli na drużynie w której jest alatar są karty typu 'Fellowship' albo 'Swarm of Bats' to dzialają one podczas tej walki tak jakby stworek atakował całą drużynę (jeżeli w wyniku tego pojedynku Alatar zginie to 'Fellowship'/'Swarm of Bats' schodzi)


Jakoś nie pasuje mi to do tej jednosobowej kompanii Alatara, a jako taka jest atakowany. Rozumiem, że Fellowship to niekoniecznie nieustanne trzymanie się za rękę postaci, ale jakieś wsparcie udzielane sobie przez kompanów to chyba tak, więc skąd te bonusy przy The Hunt ? Ale może się mylę i nie ma sensu powoływać się na jakieś tematyczne argumenty, skoro przecież wołać można nawet Earcaraxe w Wellinghall. Za bardzo nie wiadomo gdzie się walka odbywa, więc może jakieś wsparcie jest?

I pytanie osobiste do |Highwaymana|:
piszesz w pewnym momencie "według mnie najlogiczniejsza kolejność to".
Czy cała reszta to wykładnia jakiegoś oficjalnego stanowiska, czy Twój osobisty pogląd (nie chcę powiedzieć, że nie poparty dobrą znajomością mechanizmów MECCG) na The Hunt.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 20, 2004 2:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
calość to mieszanina reguł sprawdzonych w praktyce z różnymi graczami, troche zdrwego chlopskiego rozsądku i moich osobistych opini (które niestety ostatnio mnie coraz czesciej zawodzą i wychodzi przez to że albo nie znam zasad albo je sobie wymyślam)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 20, 2004 15:07 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
Panie Konradzie, |Highwaymanie|, Wysoka Izbo.

Niby felołszipy mogłyby dawać modyfikacje, bo nie ma o nich wzmianki w definicji karty - a np. jest odnosnie czarow.
głupia ta karta jak nie wiem co. bo skoro fellowshipy dajawałyby modyfikacje to czy ludzie z drużyny mogą sie stapować żeby pomóc w ataku? no zdecydowanie nie. a może tak? może tylko strike są przydzielane Alatarowi jakby był jednosoobową drużyną a reszta jest "po zwykłemu" ???
wg mnie wychodzi jednak na to (logicznie czy nie) że karty zagrane "na drużynę" nie mają efektu...

no po prostu zrobić trzeba jakiś CRF nasz własny, bo już nikt na całym świecie chyba nie ma tylu zagwostek z naszą karcianką .... ;)

Pozdrawiam,
- Hrabia von Kfiad

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 20, 2004 17:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
Przy Bane of The Ithil Stone albo Flootsam and Jetsam tylko w sidebordzie i na ręce musi być wyszukiwana.
Z tego przypisania "do niczego" ataku wynikałaby niemożność użycia Deadly Dart.


racja

Highwayman napisał(a):
Stworek którego nazywamy atakuje Alatara tak jakby był oddzielną drużyną, jeżeli na drużynie w której jest alatar są karty typu 'Fellowship' albo 'Swarm of Bats' to dzialają one podczas tej walki tak jakby stworek atakował całą drużynę


Konrad Klar napisał(a):
Jakoś nie pasuje mi to do tej jednosobowej kompanii Alatara, a jako taka jest atakowany. Rozumiem, że Fellowship to niekoniecznie nieustanne trzymanie się za rękę postaci, ale jakieś wsparcie udzielane sobie przez kompanów to chyba tak, więc skąd te bonusy przy The Hunt ?

Higwayman był tu bliżej: w karcie jest napisane jakby był jednoosobową drużyną.
Fellowship dodaje do "prowess" a więc waleczności, a nie umiejętności walki. Jak wiesz, że kumple są w pobliżu, to pozwolisz sobie na trochę więcej.

Cytuj:
Ale może się mylę i nie ma sensu powoływać się na jakieś tematyczne argumenty, skoro przecież wołać można nawet Earcaraxe w Wellinghall.

Rozumiem twoje wątpliwości, sam też je mam. Sensowniej byłoby określić jakoś grywalność karty (np. site name,site type, site's site path)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 20, 2004 19:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
Jak wiesz, że kumple są w pobliżu, to pozwolisz sobie na trochę więcej.


Trudno powiedzieć, czy są wtedy w pobliżu Alatara. Tekst karty jest tak enigmatyczny, że można sobie różne rzeczy dopowiedzieć, że np. Fellowship to świadomość bycia członkiem zgranej kompanii, nie opuszczająca postaci bez względu na dzielącą je przestrzeń itd.
Mój poprzedni sposób zagrywania The Hunt wynikał z samoograniczenia w imię realizmu, którego tak do końca w grze karcianej i tak nie sposób osiągnąć. Przy takim sposobie "prevented from being in play" nabiera trochę innego znaczenia - można nazwać (wolę jednak "zawołać") Nameless Thing w Morii a wówczas przeciwnik ściąga Doors of Night i NT nie jest już tam "playable". Ale czuję, że na turnieju może być inaczej i nikt nie będzie się bawić w "sentymenty dla realizmu" i być może nawet Fast Asleep będzie zagrywane na Gas albo na Lava Flow, jeśli będzie taka potrzeba i możliwość, więc rozumiem, że i Earcaraxe w WellingHall przejdzie?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 20, 2004 22:09 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
w tym sęk właśnie
gdyby przyjąć że kreatura musi być zagrywalna w miejscu gdzie znajduje sie alatar to by było wszystko jasne - dodatkowe czynniki jak Doors of Night należałoby wtedy również brać pod uwagę. Czyli karta zbyt profitowa by nie była, aaale z drugiej strony zniknęło by kilka problemów.
Bo jest druga - podobna karta, czyli The Great Hunt, która ma _podobne_ działanie, a nie ma w niej nic o "prevented from being in play" ...

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 20, 2004 22:46 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
Bo jest druga - podobna karta, czyli The Great Hunt, która ma _podobne_ działanie, a nie ma w niej nic o "prevented from being in play" ...


Co z kolei mogłoby być przegięciem w drugą stronę, bo umożliwiałoby polowanie na chociażby Alatar The Hunter, chyba że uznać, że niektóre prewencje są domyślne, w związku z czym pytanie po co o nich wspomniano na The Hunt, skoro przeciwnik w fazie organizacyjnej i tak nie ma szansy wyłożyć manifestacji wołanej kreatury. Może zrobiono to "nadmiarowo", jak w przypadku Cave-Drake'a z METW, gdzie są dwie choinki a do tego w tekście karty "Two wildernesses [w] in site path are required", co z resztą jest błędem bo powinno być "Two wildernesses [w] in company's site path are required" (w wersji C-D z MELE juz tego nie ma). Albo jak na niektórych autostradach w Niemczech, gdzie są ograniczenia do 110 km/h. Niech mnie |Highwayman| poprawi, jeśli się tu mylę.
A tak przy okazji: jaki jest mind czarodzieja na potrzeby walki z Neeker-breekers, 10 jak przy Fireworks?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 21, 2004 3:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
najpierw to co łatwejsze:

Cytuj:
Neeker-breekers
Hazard Creature
MP: 1 kill
Playable: bwsdR
Prowess/Body: 7/-
Description: Animals. Each character in the company faces one strike. His prowess against such a strike is equal to his mind attribute. Any character that would normally be wounded is only tapped instead - no body checks are made. Does not effect Wizards.


a teraz wracając do The Hunt
walka którą toczy Alatar jest czymś w rodzaju 'honoroego' pojedynku miedzy Alatarem a stworkiem, odbywa sie "tak jakby Alatar był sam w drużynie" wiec nikt nie może się tapnąć żeby wspomóc Alatara (nawet ally którego Alatar kontroluje); w związku z tym 'tak jakby był sam w drużynie' można uznać że pojedynek toczy sie na innym planie egzystencji, czy gdzies na boku od drużyny czy może drużyna stoi w kółeczku jako widownia a w środku jest Alatar i przywołany stworek itp itd
tak czy siak nadal uważam że Fellowship i Swarm of Bats by działało podczas tej walki
nie moża używać czarów gdyż cały ten "The Hunt" jest jakby magicznym efektem i może jakies inne czary by jakoś zakłuciły ten (???!!!???) albo to jakiś pokrecony kodeks honorowy Alatara
przykład z powołaniem kreaturki Alatar the Hunter jest doskonałym przykładem 'creature prevented from being in play' przez fakt że Alatar jako postać jest w grze, tak samo gdy np. Balrog (Ringwraith) jest w grze nie można polować na Durin's Bane, albo gdy Beorn jest w grze to nie można polować na Lord of the Carrok itp itd

The Great Hunt to całekim inna historia

Cytuj:
The Great Hunt
Stage Resource - Permanent Event
MP: 1 miscellaneous
SP: 3
Description: Alatar specific. Playable if you are Alatar and have at least 12 stage points. Your opponent reveals cards one at a time from his play deck or his discard pile (your choice). Any hazard creature revealed immediately attacks Alatar's company. This process stops when 5 creatures or all cards of the deck (or pile) have been revealed. Reshuffle play deck if used. Thereafter, your opponent discards face-up. Whenever your opponent discards a creature during your turn, you may choose to have it attack Alatar's company instead. Cannot be duplicated.


tutaj mamy do wyboru tylko deck albo discard przeciwnika, a nie konkretne stworki, natomiast jesli podczas ich odkrywania znajdzie sie stworek 'prevented from being in play' (czyli np. stworek którego inna manifestacja jest już w grze - patrz przykłady wyżej) to są tylko 2 wyjścia:
1 - stworek atakuje jednak jest automatycznie skasowany
2 - stworek jest pomijany i karty odkrywane sa dalej
pozatym tu stworek atakuje całą drużynę w której jest Alatar a nie tylko jego

chyba tyle

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 22, 2004 22:24 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
najpierw to co łatwejsze:


Cytuj:

Neeker-breekers
Hazard Creature
MP: 1 kill
Playable: bwsdR
Prowess/Body: 7/-
Description: Animals. Each character in the company faces one strike. His prowess against such a strike is equal to his mind attribute. Any character that would normally be wounded is only tapped instead - no body checks are made. Does not effect Wizards.


W opisie Neeker-breekers który mam, nie ma "Does not effect Wizards". Stąd to pytanie.

Ponieważ temat The Hunt stał się, jak widzę, polem do tworzenia osobistych interpretacji tego, co ta karta symbolizuje (inne plany egzystencji, do których wstęp mają jedynie zaproszeni z osobami towarzyszącymi w postaci starych drozdów) ponawiam pytanie, tym razem, mam nadzieję w czystej formie:
Co, poza istnieniem w grze manifestacji unikalnej kreatury,fazą organizacyjną i brakiem HL, czyni ją "prevented from being in play" ?

W nieczystej formie jest dodatkowo: jeżeli chodzi tylko o unikalność, to dlaczego nie wspomniano o tym na The Great Hunt? Dlaczego na hazardach nie pisze np. "does count against hazard limit", czy w wypadku The Hunt chodziło o przypomnienie czegoś i tak oczywistego?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 22, 2004 22:33 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
nie bardzo wiem po co to dalej drążyć są różne sytuacje które można sprubować wyliczać kiedy stworek jest 'prevented from being in play'
ale nie sposób wymyślac z niczego takich sytuacji, wydaje mi sie że kiedy tak sie stanie że kreaturka jest 'prevented from being in play' to bedize to wyraźnie wiadome

pozatym łatwiej napisać "Unless eliminated or prevented from being in play" niż "istnieniem w grze manifestacji unikalnej kreatury,fazą organizacyjną i brakiem HL"
na The Great Hunt nie ma nic o tym bo jest o wiele prostsza procedura znajdowania stworków - odkrywa sie discard lub deck, nie ma recznego przeszukiwania wszystkich stosów kart po kolei;
i eventualny drugi powód: The Great Hunt wyszedł w późniejszym dodatku niż The Hunt i może uznano że nie warto powtażać tego tekstku jeżeli na podobnie działającej karcie już go zawarto

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.022s | 12 Queries | GZIP : On ]