Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 15:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt paź 15, 2004 23:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Niektóre hazardy i możliwości agentów dają im możliwość, za każdym razem gdy podejmują akcję, wykonania kolejnej. Ponieważ po wykonaniu akcji agent jest tapnięty (albo ranny/zabity/odrzucony) i nie ma kart odtapowujących agenta, wychodziłoby na to, że tą ekstra akcją może być tylko poruszenie ew. wyleczenie rannego agenta.
Zagrania w rodzaju dojścia do określonego siteu, a następnie tapnięcia do wykonania innej akcji, czy dwie następujące po sobie tapujące akcje odpadałyby. Mam wrażenie, że jednak takie sytuacje zachodzą częściej, tzn. konieczność doprowadzenia agenta do określonego miejsca i dopiero wtedy podjęcie właściwej akcji niż odwrotne - akcja i ewakuacja.
W towarzystwie, w którym gram przyjęliśmy zasadę, że agent może podjąć kolejną tapującą ekstra akcję o ile na początku fazy MH był nietapnięty i nie został w trakcie pierwszej akcji ranny lub wyeliminowany z aktywnej rozgrywki. Bez tego tego rodzaju efekty wydawały nam się mocno ograniczone.
Ale ponieważ są to jedynie nasze lokalne ustalenia, to mam pytanie, czy i jak jest to oficjalnie rozstrzygnięte, i jak jest rozgrywane przez Was.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So paź 16, 2004 5:36 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
ja wiele nie dodam do dysputy, ale chcialem tylko nadmienic ze ciekawi mnie jak sie na ten temat wypowiedza nasi guru forumowi (Chris? Jaded?)
o ile pamietam to tez juz kiedys sie nad tym zastanawialem, bo gdzies byla albo karta albo wrecz zasada odnosnie leczenia/odtapowywania agenta w untap phase gracza. to po co potem jeszcze jednak okazja w przeciwnika movement/hazard?

hmmmmm...... choc teraz zlekka zdeinstrukcjonowany jestem, wiec moze nie wiem o czym biadole.... ;)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So paź 16, 2004 21:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
kfiadeg napisał(a):
o ile pamietam to tez juz kiedys sie nad tym zastanawialem, bo gdzies byla albo karta albo wrecz zasada odnosnie leczenia/odtapowywania agenta w untap phase gracza. to po co potem jeszcze jednak okazja w przeciwnika movement/hazard?


No własnie po to, aby mógł podjąć kolejną tapującą akcję, zakładając że Never Seen Him albo Great Need Or Purpose nie dają mu tej możliwości same z siebie. O tym właśnie mowa, czy można podejmować dwie tapujące akcje pod rząd, przy takich kartach, czy nie?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 19, 2004 19:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
Niektóre hazardy i możliwości agentów dają im możliwość, za każdym razem gdy podejmują akcję, wykonania kolejnej. Ponieważ po wykonaniu akcji agent jest tapnięty (albo ranny/zabity/odrzucony) i nie ma kart odtapowujących agenta, wychodziłoby na to, że tą ekstra akcją może być tylko poruszenie ew. wyleczenie rannego agenta.
Zagrania w rodzaju dojścia do określonego siteu, a następnie tapnięcia do wykonania innej akcji, czy dwie następujące po sobie tapujące akcje odpadałyby.

Zdajecie się zapominać, że zagrywanie kart agentów to nie akcje.
Spójrzcie na spis akcji: najczęściej podejmowaną akcją jest ruch, reszta zdarza się dużo rzadziej.
Tak więc z "Never seen him" wygląda to tak: ruch (akcja), untap (akcja) zagranie wrednej karty (nie akcja)

Czego chcieć więcej?

Cytuj:
Ale ponieważ są to jedynie nasze lokalne ustalenia, to mam pytanie, czy i jak jest to oficjalnie rozstrzygnięte, i jak jest rozgrywane przez Was.


My gramy zgodnie z przepisami :)

Odpowiadając od razu na kolejne pytanie: można podjąć dwie akcje (chodziło ci o to czy się kumulują?)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 19, 2004 21:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
ruch (akcja), untap (akcja) zagranie wrednej karty (nie akcja)


Skąd Ci się wzięło to "untap (akcja)"? W insercie od DM jest wyszczególnionych 5 akcji akcji agenta , po trzech z nich jest tapnięty.
A odtapowuje się w untap phase gracza, który go wystawił. Gdyby była taka akcja jak "untap" to bym nawet nie zawracał głowy. Może jest w CRF, tylko nie zdążyłem się dokopać?

Cytuj:
Odpowiadając od razu na kolejne pytanie: można podjąć dwie akcje (chodziło ci o to czy się kumulują?)


Cholera, na pewno mam problemy z powiedzeniem o co mi chodzi. Wiem, że się kumulują, bo kiedy jedna następuje po drugiej, to jak może być inaczej :) Chodziło mi o to czy nietapnięty agent może się poruszyć (akcja [i to taka, po której jest tapnięty]) a następnie podjąć akcję/nieakcję wymagającą tapnięcia. Jeżeli faktycznie gracie zgodnie z przepisami i jest taka akcja jak "untap", to uzdrowiona dusza moja, wkaż mi tylko proszę gdzie to postanowiono a będę Look More Closely Later, zanim zadam pytanie.
Dzięki za zwrócenie uwagi na to, że zagranie kart wymagających tapnięcia agenta to nie akcja. Nie zauważyłem...

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 19, 2004 22:06 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Rules Erratum: A tapped agent may take an action to untap (i.e., move from tapped status to untapped status).

To poprawka jeszcze z czasów ICE, wyszła tuż po wydaniu DM. Jest w CRF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 19, 2004 22:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Dzięki, teraz I Know More.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 20, 2004 2:21 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
eh demyt
a mnie to chodzilo generalnie o to, ze agent w untap phase jego wlasciciela i Pana i Wladcy moze sie uzdrowic/odtapowac, aaaale potem jeszcze w fazie movement/hazard przeciwnika moze zrobic to samo! tak mi sie cos po glowie smenci....
bo wtedy wychodziloby na to ze taki sobie agent to moze bezkarnie co runde byc zdrowy wprost z wounded

i to jes OK?

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 20, 2004 21:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Nie(zupełnie). W untap phase nie może się leczyć, czyli ranny agent "traci" jedną turę - musi poświęcić akcję w movement-hazard phase na leczenie i dopiero w następnej twojej untap phase jest w pełni sprawny.
No chyba, że masz wspomniane karty dające mu dwie akcje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 03, 2004 2:09 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Czy ktoś może oswiecić mnie w kwestii Nobody's Friend i Inner Cunning. Wątpliwości budzi zapis:
"the site where he came into play (which is not represented by a card) may legally be any..."
Czy to oznacza, że np. gracz moze zadeklarować, że wyłożony przez niego Gisulf ma home site w Bree, ale nie może użyć samego Bree dla ruchu/odsłaniania agenta, jedynie site'ów w Arthedain i w przyległych regionach?
Albo może Gisulf ma prawo tam się objawić, tylko że nie ma bonusów, jakie by miał w zwykłym home site?
Albo że site'em startowym nie może być żaden z reprezentowanych obecnie w grze?
Ostatnie co mi przychodzi na myśl to to, że żaden z tych nowych home sites nie może być jednym z site'ów wyszczególnionych na karcie Gisulfa.
Mile widziane opinie biegłych, jak i osób postronnych :)

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 03, 2004 12:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
Czy ktoś może oswiecić mnie w kwestii Nobody's Friend i Inner Cunning. Wątpliwości budzi zapis:
"the site where he came into play (which is not represented by a card) may legally be any..."
Czy to oznacza, że np. gracz moze zadeklarować, że wyłożony przez niego Gisulf ma home site w Bree, ale nie może użyć samego Bree dla ruchu/odsłaniania agenta, jedynie site'ów w Arthedain i w przyległych regionach?
Albo może Gisulf ma prawo tam się objawić, tylko że nie ma bonusów, jakie by miał w zwykłym home site?

Czemu nie, ta karta poszerza możliwości agenta, może on jednak ujawnić się normalnie(według przepisów)

Cytuj:
Albo że site'em startowym nie może być żaden z reprezentowanych obecnie w grze?

Uściślij to pytanie, piszesz jak twórcy kart do MECCG :)

Cytuj:
Ostatnie co mi przychodzi na myśl to to, że żaden z tych nowych home sites nie może być jednym z site'ów wyszczególnionych na karcie Gisulfa.
Mile widziane opinie biegłych, jak i osób postronnych :)

Jak już pisałem wyżej intencją twórców było poszerzenie możliwości agenta i tak należy tą kartę traktować (w tekście jest wyraźne may)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 03, 2004 20:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
W skrócie, co oznacza: "(which is not represented by a card)" ?

Jezeli nic, to tak sobie dla jaj to napisali? Jak by tego zapisu nie było to mógłby Gisulf korzystać z Dale, a jak on jest, to też może korzystać?

I czy ma bonusy (do walki i wpływania) na tych nowych, zadeklarowanych przez wprowadzającego go gracza home site'ach?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 03, 2004 22:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Inner Cunning i Nobody's Friend
umożliwia zagranie agenta którego home site'em jest Shadow-Hold lub Dark-Hold (lub: Border-Hold lub Free-Hold) na dowlonym innym site'cie który jest Shadow-Hold lub Dark-Hold (lub: Border-Hold lub Free-Hold)
nie sprawia to że ten nowy site jest jego home site'em, wiec agent zadnych bonusów tam miec nie bedzie z tej racji
natomiast zapis: "which is not represented by a card" jest dla przypomnienia ogólnej zasady że site'u na którym wychodzi agent (normalnie jego home site) nie kładzie się na niego (chyba że agent zostanie odkryty wtedy trzeba ten site wyłożyć)
nic dodac nic ując

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.026s | 14 Queries | GZIP : On ]