Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 10:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz paź 31, 2013 15:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 12, 2013 2:05
Posty: 400
Lokalizacja: Warszawa
Helloł,

Przeglądając zasady i karty, natrafiam na różne przypadki które przynajmniej dla mnie, świeżynki, są wątpliwe. Dla Was zapewne to są, po 10 czy 15 latach grania, oczywiste oczywistości, cytując klasyka.
Wrzucę je tutaj, jeśli ktoś będzie miał chwilę i odpowie to super, z góry dziękuję czyli po angielsku Thank you from the mountain :)

1)
Na przykładzie Test of Fire – czy ta karta – minion resource – może być użyta w talii Hero? W instrukcji do LE jest powiedziane:

Cytuj:
Only Ringwraith players may include minion characters, resources, and sites in their decks, while only Wizard players may include hero characters, resources, and sites in their decks.

więc zakładam że nie. Ale może obowiązują jakieś wyjątki nie wspomniane w instrukcji, albo jakaś inna praktyka się utrwaliła?

2)
Na przykładzie karty Elven Cloak – w opisie mamy:
Cytuj:
Tap Elven Cloak to cancel one strike against bearer; the strike must be keyed to Wilderness [w]. May not be duplicated on a given character.

A jeśli mamy strike keyed to double wilderness to możemy użyć tej karty? Zakładam że tak (skoro można użyć w małym lesie, to czemu nie w dużym?) , ale może jest inaczej.

3)
Karty zagrywane na site, np. River. Czy zagrywamy je w Hazard Phase i czy liczą się do Hazard Limit? Zakładam że tak, ale wolę się upewnić.

4)
Dreams of Lore. Tekst na karcie brzmi:
Cytuj:
Sage only during the site phase at an untapped site where "Information" is playable. Tap the sage and the site. Sage may not untap until Dreams of Lore is stored at a Haven [H] during his organization phase. May not be transferred.


Załóżmy że w turze X zagraliśmy tą kartę w trakcie site phase. Czy dobrze rozumiem że najwcześniej w turze X+3 będzie można odtapować naszego Sage (zakładając że nie zagraliśmy żadnej specjalnej karty pozwalającej odtapować go wcześniej – o ile są takie, nie wiem). Liczę to tak:
Tura X+1 – wędrujemy do Haven
Tura X+2 – w organization phase robimy store („storujemy”?) tej karty
Tura X+3 – w untap phase odtapujemy naszego Sage
Jeśli tak jest faktycznie to wydaje się to straaaasznie długo.

5
To zapewne jest już mega oczywiste, ale – czy mogę mieć w decku 3 karty z dopiskiem „may not be duplicated”. Wiem że nie mogą być naraz w grze, ale zakładam że skoro nie są „unique” to mogę mieć 3 w talii i jak któraś zostanie zagrana i potem usunięta, to mogę zagrać kolejną…

A karty z tekstem „may not be duplicated on a given site/character”? Jeśli zagram taką kartę, np Arouse Minions na jakiś site i ta karta tam sobie siedzi i czeka na site phase, to czy mogę w tej samej hazard phase taką samą kartę zagrać na inny pasujący z opisu site (nie wiem czy to miałoby sens, ale pomyślałem o takim przypadku)

Jeśli gdzieś na forum są już odpowiedzi na te pytania to sorry, nie jestem w stanie w krótkim czasie wszystkiego przejrzeć co tam się pojawiło przez prawie 10 lat. To znaczy - zamierzam przejrzeć większość wątków bo to fascynująca lektura, ale stopniowo :)

Dzięki i pozdrawiam

_________________
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 31, 2013 16:52 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 12, 2013 2:05
Posty: 400
Lokalizacja: Warszawa
Dodam jeszcze jeden punkt o którym zapomniałem:

Karta Elves upon Errantry

Cytuj:
Elves. Four strikes (playable only against minion companies).


Skoro te elfy są zagrywalne tylko na miniona, to czemu przy MP jest gwiazdka, która - jeśli się nie mylę oznacza że hero nie dostaje MP jeśli załatwi kreaturę (nie wiem czy o elfach z uniwersum Tolkiena wypada mówić "kreatury"...)

Innymi słowy - po cholerę jest tam gwiazdka skoro i tak nie można zagrać tej karty na kogoś innego niż minion i - jeśli pokonana - kreatura przynosi minionowi MP?

_________________
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 31, 2013 17:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
1) Nie, chyba że Fallen jest jeszcze Hero (pogubiłem się, czy jest już osobnym bytem czy jeszcze podchodzi pod "jasną stronę").

2) Tak.
URD napisał(a):
Elven Cloak - Can cancel hazards keyed to double Wilderness or more. (CRF, CoE 30)


3) Jeśli są hazardami, to tak.
URD napisał(a):
Playing Hazard Events
You may play hazard events if the following apply:
- It is the movement/hazard phase of one of your opponent's companies.
- At declaration, there is at least one less hazard declared than the hazard limit (unless the hazard does not count against the hazard limit).
- At resolution, there are fewer hazards resolved than the hazard limit (unless the hazard does not count against the hazard limit).


4) Bez zagrania dodatkowych kart - raczej tak, ale:
I) masz zagrane (zagrywasz) "Safe from the shadow"
II) idąc na site aby zagrać "DoL" startujesz z Havenu i wykorzystujesz "Great-road"
III) masz w zanadrzu kartę pozwalającą (karty pozwalające) na odtapowanie postaci (jeśli w kompanii jest Wizard to np. "And forth he hastened")
i robisz wszystko w tej samej turze :wink:

5) a Tak.
5) b Tak - jest "given" więc na inny możesz, ale też tylko jedną kopię.

6) Jest gwiazdka, żeby Elfy dawały punkty minionowi - bez niej punktów by nie było, nawet jeśli zagranie tej karty byłoby ograniczone tylko do miniona.

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 31, 2013 18:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 12, 2013 2:05
Posty: 400
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki!

Ciekawe czy są takie pytania związane z grą których nikt jeszcze nie zadał... :D

_________________
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 02, 2013 20:36 
Offline
Warrior/Ranger
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 17, 2010 21:40
Posty: 240
Lokalizacja: Przeczyce
Polecam przeczytanie tego dokumentu: http://www.councilofelrond.org/forum/do ... php?id=350

są tam prawie wszystkie odpowiedzi na nurtujące nas pytania związane z zasadami naszej ukochanej karcianki.

_________________
Barlog's commander


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 06, 2013 15:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 12, 2013 2:05
Posty: 400
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za link powyżej.
Pościągałem sobie ostatnie (tak mi się wydaje) wersje instrukcji do poszczególnych dodatków, a tu proszę, taki greater item.

Czy jest w takim razie zasadne skoncentrowanie się na tym dokumencie i odpuszczenie sobie instrukcji np. METW v2.5 czy MELE v2.4?

_________________
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 06, 2013 22:34 
Offline
Warrior/Ranger
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 17, 2010 21:40
Posty: 240
Lokalizacja: Przeczyce
Raczej tak, z tego co pamietam sa tam tez wyjasnione po kolei zasady a pozniej klaryfikacje dotyczace poszczegolnych kart.

_________________
Barlog's commander


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 09, 2013 23:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
1) Test of Fire nie może być umieszczony w talii Hero. Wyjątki obowiązują - dotyczą przedmiotów. Można umieszczać przedmioty hero w talii* miniona i odwotnie. Można takie przedmioty zagrywać, ale nie można korzystać z ich możliwości.

2) Tekst karty jest niedorzeczny. Nie ma strikes przypisanych do regionu, typu regionu, czy site'u. Tak przypisane mogą być ataki. Można mniemać, że chodzi o strikes ataku przypisanego do Wilderness.
Jeśli nawet, to nie ma w orzeczeniach CRF i URD konsekwencji.
Zdaniem CRF, z pomocą Angmar Arises nie można zagrywać kreatur przypisanych do dwóch Shadow-land.

Angmar Arises napisał(a):
Any creature that can be keyed to a Shadow-land [s] may be keyed to Forochel, Arthedain, Angmar, Gundabad, or Rhudaur. Any creature that can be keyed to a Dark-domain [d] may be keyed to Angmar or Gundabad. Discard this card when a creature keyed to one of these symbols (not to the regions symbol) is defeated. ...the power of Angmar arose again, and the Witch-king came down upon Arthedain...-LotR



3) W fazie Movement/Hazard, lub w Site Phase (jeśli zostały umiesczone on-guard i spełnione są warunki do odsłonięcia on-guard). Zagranie tych kart liczy się do Hazard Limit (o ile tekst karty nie mówi inaczej).

4) Tak, jak pisze - sage nie może się odtapować wcześniej, niż karta zostanie złożona**. Najszybszy sposób, jaki przychodzi mi na myśl i dotyczy Fallen-wizarda, to zagranie Dreams of Lore na :ruinslairs: (gdzie Information jest zagrywalne), zagranie Rebuild the Town na site, zagranie Mischief in Mean Way na site i, w następnej fazie oraz przy obecności Safe from Shadow w grze, złożenie karty we właśnie powstałym haven.
Podany przez Vandrera przepis nie jest prawidłowy. Kompania, wracająca do Haven z pomocą efektu Great-Road, robi to na końcu tury a nie w fazie End-of-Turn.

5) Tak. Kart „may not be duplicated on a given site/character” może być w grze wiele, jak długo nie duplikują się na danym obiekcie.

6) Faktycznie, gracz h(et)ero nie otrzymuje punktów za kreatury z gwiazdką i za pokonanie wstrzymujących ataków. Jest taki przepis, wcale nie martwy.

Może się zdarzyć, że na skutek zagrania Long Dark Reach, Elves upon Errantry zaatakuje kompanię gracza Hero.

*) licząc jako talię deck, sideboard i starting pool,
**) co, w przypadku zagrania Dreams of Lore z Crown of Flowers i następnie zagrania Doors of Night, lub Twilight na Crown of Flowers, może nie nastąpić kiedykolwiek.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 06, 2014 23:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 12, 2013 2:05
Posty: 400
Lokalizacja: Warszawa
Kontynuując ten wątek, pytanie do karty Dragon's Desolation (DD)

"The prowess of one Dragon attack is modified by +2. Alternatively, it may be played on a Ruins & Lairs [R] site that has two Wildernesses in its site path (only one Wilderness is required if Doors of Night is in play)-one Dragon hazard creature may be played on a company at that site this turn."

Najpierw pierwsze działanie.
Czy tą kartę należy zagrywać PO tym jak zagramy jakiegoś Dragona, czy też DD zagrywamy jako pierwszy hazard, a smoka jako drugi/kolejny? Czy też może to bez znaczenia?
I czy możemy zagrać DD on-guard na site który ma automatyczny atak - smoczka właśnie (przykładowo na Lonely Mountain). W zasadzie nie chodzi mi o to czy możemy zagrać on-guard tylko czy takie zagranie w momencie ujawnienia przyniesie pożądany skutek (automatyczny atak smoka będzie wzmocniony)

A drugie działanie:
załóżmy że przeciwnik wędruje do Ruinek spełniają warunek (2 lasy w site path). Czy aby ta karta była zagrywalna, przeciwnik musi iść z użyciem site path właśnie, czy może iść regionami, byle tylko ruinka miała odpowiednią ścieżkę (zakładam że ta druga odpowiedź jest poprawna).
I dalsze pytanie. Zakładając że karta DD jest na danym site zagrywalna - czy to oznacza że dowolny Dragon może być rzucony na wrażą kompanię, także taki którego normalnie nie można zagrać na ten site (przykładowo Lonely Mountain i Earcaraxe - zagrywalny ogólnie nad morzem).
I w której fazie można tego smoka rzucić - w Movement/Hazard czy w Site Phase?? Zakładam ze w Movement/Hazard, ale mylący jest dla mnie tekst "may be played on a company at that site this turn". Czy to chodzi o o że taki atak musimy przypisać (key) na site a nie np. na region?
Rozumiem że tak przypisany atak będzie się liczył do hazard limit (czyli że nie jest to jakiś dodatkowy atak, wynikający wyłącznie z zagrania DD)?

Sorki jeżeli to już było namiętnie dyskutowane w 2004 czy 2008 roku :D

_________________
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 07, 2014 0:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Zboku napisał(a):
Czy tą kartę należy zagrywać PO tym jak zagramy jakiegoś Dragona, czy też DD zagrywamy jako pierwszy hazard, a smoka jako drugi/kolejny? Czy też może to bez znaczenia?
Z tego co się orientuję, to dopiero po nagraniu Dragona. Smok musi być w grze, żeby jakiś efekt zmodyfikował jego siłe.


Zboku napisał(a):
I czy możemy zagrać DD on-guard na site który ma automatyczny atak - smoczka właśnie (przykładowo na Lonely Mountain). W zasadzie nie chodzi mi o to czy możemy zagrać on-guard tylko czy takie zagranie w momencie ujawnienia przyniesie pożądany skutek (automatyczny atak smoka będzie wzmocniony)
Dokładnie tak, auto atak smoka będzie miał +2 do powera :-)


Zboku napisał(a):
A drugie działanie:
załóżmy że przeciwnik wędruje do Ruinek spełniają warunek (2 lasy w site path). Czy aby ta karta była zagrywalna, przeciwnik musi iść z użyciem site path właśnie, czy może iść regionami, byle tylko ruinka miała odpowiednią ścieżkę (zakładam że ta druga odpowiedź jest poprawna).
Ważna tutaj jest ilość drzewek na danej karcie sajtu, a nie ta w ścieżce regionów, przez którą idzie kompania. Możesz np. iść z Old Forest do Barrow-downs (idziesz tylko po 1 drzewku) i oberwiesz z DD, bo na karcie Barrow-downs są 2 drzewka.


Zboku napisał(a):
Zakładając że karta DD jest na danym site zagrywalna - czy to oznacza że dowolny Dragon może być rzucony na wrażą kompanię, także taki którego normalnie nie można zagrać na ten site (przykładowo Lonely Mountain i Earcaraxe - zagrywalny ogólnie nad morzem).
Tak, dowolny. Możesz np. zagrać Smauga na The White Towers, Barrow-downs, Tharbad itp. a przy odrobinie fantazji także na Isengardzie, Amon Hen i innych tego typu pierdołach :-D Oczywiście dzięki tej właściwości możesz także nagrać Earcaraxe na dowolny smoczy site :-)


Zboku napisał(a):
I w której fazie można tego smoka rzucić - w Movement/Hazard czy w Site Phase?? Zakładam ze w Movement/Hazard, ale mylący jest dla mnie tekst "may be played on a company at that site this turn". Czy to chodzi o o że taki atak musimy przypisać (key) na site a nie np. na region?
Rozumiem że tak przypisany atak będzie się liczył do hazard limit (czyli że nie jest to jakiś dodatkowy atak, wynikający wyłącznie z zagrania DD)?
Smoka rzucasz w Movement/Hazard i oczywiście będzie się liczył do hazard limit.


PS. Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem... ;-)

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 07, 2014 5:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Zboku napisał(a):
[...]Zakładam ze w Movement/Hazard, ale mylący jest dla mnie tekst "may be played on a company at that site this turn". Czy to chodzi o o że taki atak musimy przypisać (key) na site a nie np. na region?[...]


Odniosę się jeszcze do tego zapisu.
Nie jest powiedziane, że kompania, na którą będzie zagrany Dragon, to ta, przeciw której zagrano Dragon's Desolation. Może być to inna, która w swojej fazie M/H znajdzie się na, lub będzie szła do tego site'u, lub ta sama, jeśli w którejś z kolejnych faz M/H będzie znów iść do tego site'u.
Dragon umieszczony on-guard może być również zagrany w site phase.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2014 0:05 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 12, 2013 2:05
Posty: 400
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki panowie, ale - Konrad, mam wyrzuty sumienia. 4:13????? Aż strach zadawać kolejne pytania, nie chcę mieć nikogo na sumieniu (podobno zbyt krótki sen to przyczyna wielu groźnych chorób, Minister Zdrowia ostrzega...)

Konrad Klar napisał(a):
Zboku napisał(a):
[...]Zakładam ze w Movement/Hazard, ale mylący jest dla mnie tekst "may be played on a company at that site this turn". Czy to chodzi o o że taki atak musimy przypisać (key) na site a nie np. na region?[...]


Odniosę się jeszcze do tego zapisu.
Nie jest powiedziane, że kompania, na którą będzie zagrany Dragon, to ta, przeciw której zagrano Dragon's Desolation. Może być to inna, która w swojej fazie M/H znajdzie się na, lub będzie szła do tego site'u, lub ta sama, jeśli w którejś z kolejnych faz M/H będzie znów iść do tego site'u.
(...).


Muszę powiedzieć że nie rozumiem tego co napisałeś. A w zasadzie nie rozumiem jak w praktyce miałoby wyglądać to co napisałeś. Zacznę od tego że DD to short event. Czyli, cytując instrukcję (akurat do LE v2.5 bo mam ją pod ręką, ale to nie powinno chyba mieć znaczenia): "A short event's effects are implemented then, it is discarded. The effects of some short-events last for a specific period as stated on its card". Rozumiem że tekst na DD spełnia te kryteria: "...at this turn". No ale jakby to miało wyglądać? Załóżmy że przeciwnik ma 2 kompanie, rusza się nimi po kolei, akurat do tego samego site (takiego z 2 drzewkami). Na pierwszej kompanii mamy hazard limit 2, rzucamy DD (wskazując że wybieramy drugie działanie, po tekście "alternatively"). Teraz wersja wydarzeń (a): rzucamy na kompanię jakiegoś smoczka, łupu cupu, walka rozstrzygnięta. W tym momencie obie karty (DD i smoczek) powinny iść do discardu (załóżmy że przeciwnik się nie spiął i nie pokonał smoka). Wersja (b) - oops, nie mamy smoczka, coś tam innego na niego rzucamy, przeciwnik doszedł (w rozumieniu - do site :D ), ponownie obie karty hazardów do discard. Teraz rusza się druga kompania, idzie do tego samego site. Zakładam że w wersji (a) nie możemy już rzucić smoka na ten site korzystając z DD - bo w tekście karty jest "one Dragon hazard creature may be played on a company at that site this turn". Ale czy w wersji (b) możemy rzucić smoka na ten site (oczywiście takiego którego normalnie byśmy tutaj nie mogli zagrać)? Skąd mamy wiedzieć że działanie DD jeszcze obowiązuje skoro karta jest w discard? Tu podałem prosty przykład bo tylko 2 kompanie, więc i zapamiętać łatwiej, ale co jak mamy 5 kompanii, pierwsza idzie to site z naszego przykładu, 2,3 i 4 lezą zupełnie gdzie indziej, i dopiero 5 kompania idzie do tego site co pierwsza. Mamy pamiętać ze kilkanaście kart temu był na tym site zagrany DD? Jakoś tego nie widzę. Jak to wygląda w praktyce?

Ciachu, z tą odrobiną fantazji chodziło Ci o to aby zamienić Border Lands (które są np. na ścieżce do Isengard czy Amon Hen) na lasy? Np. za pomocą karty Fog (long event), dzięki czemu uzyskujemy 2 lasy i DD jest zagrywalne?

_________________
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2014 0:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Zboku napisał(a):
Ciachu, z tą odrobiną fantazji chodziło Ci o to aby zamienić Border Lands (które są np. na ścieżce do Isengard czy Amon Hen) na lasy? Np. za pomocą karty Fog (long event), dzięki czemu uzyskujemy 2 lasy i DD jest zagrywalne?

Tak, lub po prostu z Doors of Night, które jest wymieniane w tekście DD (w tym przypadku wystarcza Ci :rl: z 1 :wi: w swojej site path)

Co do pozostałej części Twojego posta, to sam jestem ciekaw interpretacji Konrada... ;-)

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2014 9:07 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 12, 2013 2:05
Posty: 400
Lokalizacja: Warszawa
Ciachu napisał(a):
Tak, lub po prostu z Doors of Night, (...)

Zapewne prościej, ale po ostatniej grze z Pawłem mam niejaką awersję do zagrywania Doors of Night...

_________________
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2014 9:10 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
(a): rzucamy na kompanię jakiegoś smoczka, łupu cupu, walka rozstrzygnięta. W tym momencie obie karty (DD i smoczek) powinny iść do discardu (załóżmy że przeciwnik się nie spiął i nie pokonał smoka).

Dragon's Desolation powinno zostać odrzucone już wcześniej, przed zagraniem Dragona.
Domyślam się, że niektórzy gracze zostawiają short-event na stole dłużej dla oznaczenia, że jego efekt wciąż funkcjonuje, ale formalnie zaraz po rozwiązaniu się powinien on zostać odrzucony.

Cytuj:
Ale czy w wersji (b) możemy rzucić smoka na ten site (oczywiście takiego którego normalnie byśmy tutaj nie mogli zagrać)? Skąd mamy wiedzieć że działanie DD jeszcze obowiązuje skoro karta jest w discard?

Niekoniecznie takiego, jakiego normalnie nie moglibyśmy zagrać.
Trzeba pamiętać (notować sobie), że efekt DD jest wciąż w grze i na który site oddziaływuje.

Cytuj:
Tu podałem prosty przykład bo tylko 2 kompanie, więc i zapamiętać łatwiej, ale co jak mamy 5 kompanii, pierwsza idzie to site z naszego przykładu, 2,3 i 4 lezą zupełnie gdzie indziej, i dopiero 5 kompania idzie do tego site co pierwsza. Mamy pamiętać ze kilkanaście kart temu był na tym site zagrany DD? Jakoś tego nie widzę. Jak to wygląda w praktyce?

Więcej kompanii - większe problemy organizacyjne - więcej do zapamiętywania (notowania).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.031s | 14 Queries | GZIP : On ]