Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 11:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Peril Returned
PostNapisane: N wrz 29, 2013 14:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Chłopaki, mam pewien problem, ale po kolei:
Cytuj:
PERIL RETURNED - Long-event (C)
If Gates of Morning is not in play, Doors of Night is considered to be in play. If Gates of Morning is in play, it is considered to be out of play while Peril Returned is in play. Gates of Morning may still be removed normally (e.g., through the use of Twilight, Doors of Night, etc.).

Cytuj:
GATES OF MORNING - Permanent-event (F)
Environment. All environment hazard cards in play are immediately discarded, and all hazard environment effects are canceled. Cannot be duplicated.

Cytuj:
DOORS OF NIGHT - Permanent-event (C)
Environment. When Doors of Night is played, and all resource environment cards in play are immediately discarded, and all resource environment effects are cancelled. Cannot be duplicated.


Pierwsze moje pytanie jest następujące: czy Perila należy interpretować jako jednoczesną całość, czy każde zdanie osobno?
Chodzi mi tutaj o taki szczególny przypadek: na stole leżą Gatesy, a Peril właśnie został nagrany. Czy w tej sytuacji można rozpatrywać efekt nagrania Perila w następujący sposób:
- najpierw drugie zdanie: jeśli Gatesy są w grze, to Peril stwarza efekt ich teoretycznego nie występowania w grze;
- a teraz pierwsze zdanie: skoro właśnie stworzyliśmy efekt niewystępowania w grze Gatesów, to teoretycznie równocześnie stworzyliśmy efekt występowania w grze Doorsów (a co za tym idzie zdejmujemy ze stołu Gatesy).

A może nagranie Perila da tylko efekt w postaci czasowego wyłączenia Gatesów z działania (zgodnie tylko i wyłącznie z pierwszym zdaniem w tekście Perila)?

W tekście Perila nie ma żadnego sformułowania "alternatively" - wszystko jest pisane jednym ciągiem i możnaby to rozumieć jako jednoczesne działanie całości tekstu. Rozmawiałem już na ten temat z Muad'Dibem, ale chętnie poznam opinie reszty naszego grona (Muad'Dib twierdzi, że nagranie Perila na leżące Gatesy da tylko efekt ich czasowego wyłączenia z działania - czyli w życie wejdzie tylko pierwsze zdanie z Perila).


I teraz druga kwestia: jeśli nagrany Peril spowoduje tylko czasowe wyłączenie działania Gatesów, to co się stanie w przypadku nagrania drugiego Perila? Wg. mnie ten drugi Peril spowoduje "wejście do gry" efektu Doorsów, a co za tym idzie Gatesy zostaną odrzucone do discardu (zgodnie z tekstem zapisanym na Doorsach).

Panowie, co Wy na to? Jakieś pomysły na interpretacje?
Dodam tylko , że oficjalna errata do Perila mówi tylko tyle:
Cytuj:
Peril Returned
Will not stop Gates of Morning from forcing the discard of hazard environments when Gates of Morning resolves.

Zadałem sobie także trud przejrzenia wszystkich diggestów wymienionych na stronie: http://www.meccg.net/netherlands/meccg/rules.html
Niestety nic w nich nie znalazłem, co pomogłoby rozwiązać powyższe niejasności...

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn wrz 30, 2013 17:19 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Wygląda na to, że jednak byłem w błędzie. W przypadku zagrania kolejnej sztuki Peril Returned, jeśli już jest jedna na stole, to można mówić, że Doors of Night jest w grze.

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn wrz 30, 2013 22:06 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Ja powiedziałbym, że:
1. efekty PR są oddzielne - więc jedna zagrana karta PR czasowo wyłączy GoM w Ciachowym przykładzie (myślę, że gdyby oba efekty miały być jednoczesne, to zapisane byłyby w jednym zdaniu - ale to tylko moje podejrzenie :wink: )

2. jeśli jedna karta PR będzie w grze, tymczasowo wyłączając GoM, to druga zagrana spowoduje efekt czasowej obecności DoN, które jednak nie spowodują odrzucenia GoM, ponieważ dzięki pierwszemu PR nie będzie w grze GoM, więc nie będzie czego discardować.

Rzekłem :wink:

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 01, 2013 0:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Vandrer napisał(a):
2. jeśli jedna karta PR będzie w grze, tymczasowo wyłączając GoM, to druga zagrana spowoduje efekt czasowej obecności DoN, które jednak nie spowodują odrzucenia GoM, ponieważ dzięki pierwszemu PR nie będzie w grze GoM, więc nie będzie czego discardować.

Drogi Łukaszu, w takim razie czy mógłbyś mi wyjaśnić, po co na Perilu jest tekst: "Gates of Morning may still be removed normally (e.g., through the use of Twilight, Doors of Night, etc.)." ?? ;-)


EDIT:
A tak na serio Panowie, to chyba wszystko sprowadza się do tego, czy DoN, wprowadzany do gry przez Perila, jest DoN pełną gębą (czyli z wszystkimi efektami generowanymi przez zwykłe DoN), czy tylko samą bytnością nazwy "Doors of Night" w grze (już bez uwzględniania fizycznej treści karty Doors of Night).
Jeśli to pierwsze, to karta jest full wypaśna, a jak to drugie.... to już trochę mniej :lol:

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 01, 2013 12:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Drogi Tomaszu :) ja to widzę tak, że PR powoduje, że inne karty są rozpatrywane tak, jakby GoM nie było w grze/DoN było w grze, a nie tak, jakby DoN zostało właśnie zagrane (PR to w końcu inna karta). Dlatego uważam, że efekt "when Doors of Night is played" nie zostanie "skopiowany" przez PR, bo DoN nie zostaną faktycznie zagrane. Ale gdy ktoś zagra "prawdziwe" DoN, to zadziałają one normalnie i usuną GoM - i stąd ten dopisek na PR.
Czyli skłaniałbym się ku tej drugiej opcji. Ale to tylko moje zdanie :wink:

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 01, 2013 16:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Cóż dawno przestałem wierzyć w rozsądne interpretacje :) Ale "myśmy" grali tak, jak to z grubsza wyjaśniliście, czyli:

Pierwsze Peril "wyłącza" GoM, Drugie "załącza" DoN, ale nie jest traktowane jako zagranie DoN tylko tylko jako "Doors of Night in play" czyli wszystkie karty które "pytają" w swoim tekście o DoN maja ten warunek spełniony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 01, 2013 16:56 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Jaded napisał(a):
Cóż dawno przestałem wierzyć w rozsądne interpretacje :) Ale "myśmy" grali tak, jak to z grubsza wyjaśniliście, czyli:

Pierwsze Peril "wyłącza" GoM, Drugie "załącza" DoN, ale nie jest traktowane jako zagranie DoN tylko tylko jako "Doors of Night in play" czyli wszystkie karty które "pytają" w swoim tekście o DoN maja ten warunek spełniony.


podpisuję się pod tym
Peril udaje Doors'y dla efektów innych kart, ale Doors'ami nie jest więc nie powoduje discard'u resource'owych environment'ów
i co bardzo ważne sam Peril nie jest environment'em, więc nie zdjemie go wejscie do gry Gates of Morning, ani Twilight, ani też nie zablokuje jego zagrania Balance Between Powers

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.020s | 12 Queries | GZIP : On ]