Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 13:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N sie 01, 2004 7:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
ok, troche to pewnie zajmie
gram z kolesiem ja Balrog on Fallen Alatar
on siedzi we Framsburg'u (Hero version) i zagrywa:

Cytuj:
Hoard Well-searched (Minion Resource)
Scout only. Playable during the site phase on a company with a scout at a tapped site that contains a hoard. A minor or major item may be played.


i za jego pomoca Durin's Axe

wedlug mnie, jest to niemożliwe nawet z 2 powodów:
1. minion resource nie moze dzialac na hero site (nie mzoe rzucic Hoard Well-searched na Hero Framsburg)
2. nie moze zagrac hero resource z minion resource [nie moze Durin's Axe (hero) dzieki Hoard Well-searched (minion)]

to jest podtsawowa zasada do fallen'uw
klucimy sie przez 30 minut i obrzucamy sie cytatami z zasad i klaryfikacji, ale ustepuje jest w koncu 3 w nocy - trza szybko skonczyc gre i isc spac

dalej kolejne problemy

Cytuj:
Heedless Revelry
Playable on a non-Ringwraith company that is not moving. Make a roll (or draw a #) for each untapped non-Wizard character in the company; modify this roll by -2 for hero characters. If the result is greater than the character's mind, the character becomes tapped. Alternatively, may be revealed as an on-guard card on a company in response to the play of an item, ally, or faction. Tap all untapped non-Ringwraith, non-Wizard characters in the company.


czy moze mi wtracic to miedzy rzeczy kture zagrywam, czyli czy to co zagrywam na site'cie jest wszystko jednoczesnie czy w jakiejsc kolejnosci a miedzy tymi rzeczami moze sie cos dziac?

a co z poruszaniem sie? czy można podzielic druzyne i wysylac ja dalej (tak ze wszystkie druzyny beda szly po kilka site'uw dzieki ruznym kartom) ale tak ze poczatkowo ida do tego samego site'u? wiem ze jak druzyny dochodza do tego samego site'u to sie lacza, ale przeciez tu ruszaja sie kolejno i zanim druga wejdzie na ten 'wspulny' site to pierwszy team bedzie juz gdzie indziej

Cytuj:
Unabated in Malice
Playable on an automatic-attack or an attack from Shelob; does not count against the hazard limit. The attack receives +1 strike, +1 prowess, and -2 body. The first attempt to cancel this attack instead cancels the affects of this card. Cannot be duplicated on a given attack.


wszyscy wiedza ze kazdy under-deep ma co najmniej 1 auto-attack i mozna zrobic jeszcze dodatkowy
czy mozna zagrac Unabated in Malice na ten dodatkowy auto-attack zanim jeszcze go przeciwnik stworzy? czyli ide do site'u z jednym auto-attack'iem, a drugi mozna stwozyc jakac kreaturka z reki i przeciwnik mi rzuca hazardy i muwi 'Unabated in Malice' na drugi auto-attack (kturego jeszcze nie ma, jest tylko możliwośc stworzenia go); czy nie powinien w takim wypadku od razu pokazac jaki auto-attack stworzy (zanim jeszcze sie skonczy faza ruchu - dodatkowe auto-attacki 'rzuca' sie w momencie czyjegos wchodzenia na site) czy moze wogule tak nie mozna zagrac, czyli ze muglby tylko zagrac to on guard i odslonic dopiero kiedy wejde na site a on juz zdecyduje czy dodac jakic auto-attack czy nie

powraca problem Nameless Thing

Cytuj:
Nameless Thing
MP: 3 kill
Prowess/Body: 10/4
Description: Drake. 3 attacks of 2 strikes each. A character can tap to cancel one of these attacks. Playable at any site in the Under-deeps. If Doors of Night is in play, also playable at an adjacent site of any Under-deeps site or keyed to a Coastal Sea.


zdazyl sie juz nz tunieju ruwniez w moim wykonaniu, ale jest taka pora sie niewiele pamietam pozatym nichcialo mi sie klucic z tym kolesiem o to dluzej niz 20 minut...
ile tak w zasadzie postaci mozna tu tapnac zeby skasowac ataki? tylko 1?
tyko 2, tak zeby zostal conajmniej 1 atak, czy mozna nawet 3 postacie zatapowac zeby calkiem stworka unikanc?

nastepna sprawa:

Cytuj:
Darkness Made by Malice
Playable on a company at or moving to a Ruins & Lairs [R] or Under-deeps site, if there are more Spawn cards in play than characters in the company. Eliminated Spawn do not count. The company must do nothing during its site phase this turn.


jest 5 spawn'uw w grze, mam 4 osobowa druzyne, ide do under-deep'u; rzuca na mnie Darkness Made by Malice, ja w odpowiedzi zdejmuje jednego spawn'a z gry, on w odpowiedzi rzuca drugie Darkness Made by Malice
i co teraz?
wedlug mnie fakt jest taki ze sa juz tylko 4 spawny w grze, czyli tyle ile mam postaci, czyli Darkness Made by Malice na mnie nie dziala
on natomiast twierdzi (i tu zaczyna sie ulubiny przez forum temat Chain of Effect) ze pierwszy Darkness Made by Malice kturego rzucił bedzie bral pod uwage tylko te 4 spawny co zostana w grze, natomiast drugi bierze pod uwage wszystkie 5 poniewaz zostal rzucony w odpowiedzi na zdjecie jednego z nich; chain of effect rozpartuje sie od konca wiec on ma racje ale...
ale ja twierdze ze, ok karta zaczyna dzialac i uniemozliwia mi dzialania na site'cie bo mam mniej postaci w druzynie niz spawn'uw w grze, ale po chwili kiedy zejdzie juz ten jeden spawn mam wystarczajaca ilosc postacu zeby efekt karty mnie nie dotyczyl wiec powinienem muc robic so chce na tym site'cie

gra skonczyla sie 31 do 22 dla niego - w zyciu nie mialem tak tandetnego rozdania - na starcie niby super: Balrog, Great Shadow, jakies kasowaczki, fajne hazardy i nic do zagrania, przez 4 kolejne tury zwiedzilem caly kompleks under-deep'uw w te i z powrotem, kilka razy nawet, po to by zagrywac tylko 1 punktowana karte na ture - zwykle powinny byc conajmniej 2 lub 3, on w tym czasie niby tez nic nie robil szczegulnego ale zbieral hazardy i wystawial spawn'y dzieki kturym mnie na koniec (kiedy zaczely podchodzic mi resource'e) przystopował mnie wystarczajaco i wygral

jest 7 rano, swierzo po skonczonej grze, jestem niezle nakrecony wiec jak ktos zrozumie ten belkot powyrzej bede pod wrazeniem :P

|Highwayman|

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sie 01, 2004 12:09 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
|Highwayman| napisał(a):
ok, troche to pewnie zajmie
gram z kolesiem ja Balrog on Fallen Alatar
on siedzi we Framsburg'u (Hero version) i zagrywa:

Cytuj:
Hoard Well-searched (Minion Resource)
Scout only. Playable during the site phase on a company with a scout at a tapped site that contains a hoard. A minor or major item may be played.


i za jego pomoca Durin's Axe

wedlug mnie, jest to niemożliwe nawet z 2 powodów:
1. minion resource nie moze dzialac na hero site (nie mzoe rzucic Hoard Well-searched na Hero Framsburg)

To niby prosty przepis, a nastręcza wiele trudności w konkretnych sytuacjach. Moim zdaniem można zagrać "Hoard Well-searched" bo ta kart zagrywana jest na drużynę, a nie site
Cytuj:
2. nie moze zagrac hero resource z minion resource [nie moze Durin's Axe (hero) dzieki Hoard Well-searched (minion)]

Niestety tu też zgodziłbym się z twoim kolegą.
Cytuj:
to jest podtsawowa zasada do fallen'uw

moim zdaniem dotyczy jednak nieco innych sytuacji np: tempering friedship przy wprowadzaniu minionsowej frakcji

|Highwayman| napisał(a):
dalej kolejne problemy

Cytuj:
Heedless Revelry
Playable on a non-Ringwraith company that is not moving. Make a roll (or draw a #) for each untapped non-Wizard character in the company; modify this roll by -2 for hero characters. If the result is greater than the character's mind, the character becomes tapped. Alternatively, may be revealed as an on-guard card on a company in response to the play of an item, ally, or faction. Tap all untapped non-Ringwraith, non-Wizard characters in the company.


czy moze mi wtracic to miedzy rzeczy kture zagrywam, czyli czy to co zagrywam na site'cie jest wszystko jednoczesnie czy w jakiejsc kolejnosci a miedzy tymi rzeczami moze sie cos dziac?


Może się wtrącić. Ta druga (trzecia) karta jest zagrywana osobno.
|Highwayman| napisał(a):
a co z poruszaniem sie? czy można podzielic druzyne i wysylac ja dalej (tak ze wszystkie druzyny beda szly po kilka site'uw dzieki ruznym kartom) ale tak ze poczatkowo ida do tego samego site'u? wiem ze jak druzyny dochodza do tego samego site'u to sie lacza, ale przeciez tu ruszaja sie kolejno i zanim druga wejdzie na ten 'wspulny' site to pierwszy team bedzie juz gdzie indziej


Znam ten ból, też gram Balrogiem :) Niestety zgodnie z przepisami nie mogą

|Highwayman| napisał(a):
Cytuj:
Unabated in Malice
Playable on an automatic-attack or an attack from Shelob; does not count against the hazard limit. The attack receives +1 strike, +1 prowess, and -2 body. The first attempt to cancel this attack instead cancels the affects of this card. Cannot be duplicated on a given attack.


wszyscy wiedza ze kazdy under-deep ma co najmniej 1 auto-attack i mozna zrobic jeszcze dodatkowy


No więc nie. Spójrz na dowolną kartę Undder-deep. Pisze wyraźnie ,że są tam dwa automatyczne ataki.


|Highwayman| napisał(a):
powraca problem Nameless Thing

Cytuj:
Nameless Thing
MP: 3 kill
Prowess/Body: 10/4
Description: Drake. 3 attacks of 2 strikes each. A character can tap to cancel one of these attacks. Playable at any site in the Under-deeps. If Doors of Night is in play, also playable at an adjacent site of any Under-deeps site or keyed to a Coastal Sea.


zdazyl sie juz nz tunieju ruwniez w moim wykonaniu, ale jest taka pora sie niewiele pamietam pozatym nichcialo mi sie klucic z tym kolesiem o to dluzej niz 20 minut...
ile tak w zasadzie postaci mozna tu tapnac zeby skasowac ataki? tylko 1?
tyko 2, tak zeby zostal conajmniej 1 atak, czy mozna nawet 3 postacie zatapowac zeby calkiem stworka unikanc?

To my się o to kłóciliśmy?
Tekst karty jest jasny jak blask Telperiona: to może być tylko jeden atak.

|Highwayman| napisał(a):
nastepna sprawa:

Cytuj:
Darkness Made by Malice
Playable on a company at or moving to a Ruins & Lairs [R] or Under-deeps site, if there are more Spawn cards in play than characters in the company. Eliminated Spawn do not count. The company must do nothing during its site phase this turn.


jest 5 spawn'uw w grze, mam 4 osobowa druzyne, ide do under-deep'u; rzuca na mnie Darkness Made by Malice, ja w odpowiedzi zdejmuje jednego spawn'a z gry, on w odpowiedzi rzuca drugie Darkness Made by Malice
i co teraz?

Dziwi mnie, że nie ma tu formułki typu "cannot be duplicated...". Ale nie ma więc " A card is not in play until it is resolved in its chain of effects.". Twój kolega miał rację. Pierwszy do gry wchodzi drugie "Darkness Made by Malice", a więc jeszcze z pięcioma spawnami.

|Highwayman| napisał(a):
ale ja twierdze ze, ok karta zaczyna dzialac i uniemozliwia mi dzialania na site'cie bo mam mniej postaci w druzynie niz spawn'uw w grze, ale po chwili kiedy zejdzie juz ten jeden spawn mam wystarczajaca ilosc postacu zeby efekt karty mnie nie dotyczyl wiec powinienem muc robic so chce na tym site'cie


Nietety "Darkness Made by Malice" działa natychmiastowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.065s | 11 Queries | GZIP : On ]