Tekst tej karty w wersji z Limited Edition jest taki:
Cytuj:
The White Tree
Unique. Sage only at Minas Tirith. Playeble only if Sapling if the White Tree is at Minas Tirith. Minas Tirith becomes a Haven

for the purposes of healing and playing hazards.
CRF dodaje do tej karty erratę:
Cytuj:
Card Erratum: Add "Discard the Sapling of the White Tree."
Możnaby przypuszczać, że zmieniona, późniejsza wersja z Unlimited Edition będzie ją uwzględniać. Ale tak nie jest. Ta wersja jest zmieniona w inny sposób:
Cytuj:
Unique. Sage only at Minas Tirith. Playable only if a Sapling of the White Tree is at Minas Tirith
and is discarded. Minas Tirith becomes a Haven

for the purposes of healing and playing hazards. And the Tree that was withered shall be renewed, and he shall plant it in high places, and the City shall be blessed.-LotRVI
Możliwe są przynajmniej dwa warianty:
- że ICE pomyliła się z erratą w CRF i obowiązuje wariany z UE.
- że ICE pomyliła się dokładnie odwrotnie (obowiązuje wariant z LE + errata, czyli taki jak podany w pierwszym poście wątku).
Mniej prawdopodobne:
- że obowiązuje wersja późniejsza + errata, co by dawało przedziwną kartę, wymagającą dwóch Saplingów - jednego do odrzucenia na deklaracji, drugiego, jako target ostatniej akcji, potrzebnego na deklaracji i gdy dochodzi do rozwiązania.
- że erratuje się tylko kartę z LE, co by dawało dwie różne wersje The White Tree.
- połączenie obu poprzednich. Erratuje się obie karty i są dwie różne wersje, druga dziwna.
Jak działaby wersja z LE z nałożoną erratą w połączeniu z Wizard Trove?
1.
Warunek zagrania "Sage only at Minas Tirith. Playable only if a Sapling of the White Tree is at Minas Tirith." jest zastępowany przez "You may play The White Tree at one of your Wizardhavens [W] if Sapling of the White Tree is stored there.".
2.
The White Tree jest zagrywane, w tym momencie następuje "Minas Tirith becomes a Haven

for the purposes of healing and playing hazards." i "Discard the Sapling of the White Tree.".
3.
Dopiero potem następują: "Your Wizardhaven [W] becomes protected. Ignore the text of The White Tree."
Czyli tak jak wszyscy na Wschodzie by sobie życzyli a na dodatek zgodnie z przepisami (przynajmniej jeśli chodzi o odrzucenie Saplinga, bo niestety nowy warunek zagrywalności z Wizard Trove nie uwzględnia sage'a).
Proszę sobie ustalić w związku z tym, co komu pasuje. Moim zdaniem, taka sytuacja gdzie istnieją sprzeczne zapisy (nie wie lewica, co czyni prawica) dają przynajmniej podstawy do rewizji nadzwyczajnej.