Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 11:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 01, 2012 22:10 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Ależ nie chodziło mi o Twój spoiler, Konradzie, tylko o ten z meccg.net :)
W Twoim nie śmiałbym szukać błędów, choć nasuwa mi się pytanie dlaczego ilość "wymaganych" wizardów z TW to u Ciebie 2 a nie 3 ? Ale to tylko tak - przy okazji :)

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 01, 2012 22:12 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Bo daję fory przeciwnikom. Efekty widać na turniejach.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 01, 2012 11:42 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Gror napisał(a):
GLOVE OF RADAGAST umożliwia zagrywanie ally'ów na tym sajcie (nawet jeżeli normalnie nie byliby tam zagrywani) plus dodatkowo można ich wyciągać "z rękawa".
Oczywiście żeby zagrać każdego z nich trzeba nadal spełnić "normalne" wymogi zagrywania ally'ów, czyli tapnąć site i Radagasta.


Słuchajcie, wracam do tej karty, bo mnie zaczyna coś trafiać...

Czy w świetle słów Grora, Radzio może zagrywać dosłownie gdziekolwiek Noble Houndy, Noble Steedy, War-wargi, War-wolfy i inne takie badziewia? (np. Grey Havens, jeśli taka jego wola?)


*** Druga sprawa o podobnej tematyce: AN UNTIMELY BROOD.
Czy dzięki tej karcie mogę nagrać 1 allaya na turę, czy jednego allaya na turę w każdym protected wizardhaven?

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 01, 2012 12:23 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Tapnięcie site'u jest rezultatem zagrania ally, wymogiem jest nietapnięty site (o ile tekst karty ally nie mówi inaczej). Wymogiem jest też odpowiedni alignment site'u.

Na kilku kartach z WH ICE napisała, że coś jest (nie)zagrywalne, podczas gdy ewidentine chodziło o to, że coś (nie) może być zagrane. Jeżeli w przypadku Glove of Radagast napisała dokładnie to, o co chodziło, to trzeba uwzględnić dodatkowe aspekty zagrywalności (Come at Need, bonusy agenta przy wpływaniu na ally'ego, zdolność Mistress Lobelii).

An Untimely Brood:
Klucz do odpowiedzi kryje się za sporną kwestią: czy jest tylko jedna faza site'u na turę, czy każda kompania ma własną. Optuję za pierwszą wersją. Jeżeli prawdziwa miałaby być ta druga, to tekst karty jest niepotrzebnie uściślony. Chodzi o stwierdzenie "at one of your tapped or untapped protected Wizarhavens" (przy założeniu, że jest jedna faza site'u na kompanię, taki limit oczywiście nie ma znaczenia).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 01, 2012 23:07 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Konrad Klar napisał(a):
Tapnięcie site'u jest rezultatem zagrania ally, wymogiem jest nietapnięty site (o ile tekst karty ally nie mówi inaczej). Wymogiem jest też odpowiedni alignment site'u.

Na kilku kartach z WH ICE napisała, że coś jest (nie)zagrywalne, podczas gdy ewidentine chodziło o to, że coś (nie) może być zagrane. Jeżeli w przypadku Glove of Radagast napisała dokładnie to, o co chodziło, to trzeba uwzględnić dodatkowe aspekty zagrywalności (Come at Need, bonusy agenta przy wpływaniu na ally'ego, zdolność Mistress Lobelii).


No właśnie - dodatkowe aspekty zagrywalności, czyli tak jak pisałeś: odtapowany site w odpowiednim "kolorze". Ale mi przede wszystkim chodzi o inną sprawę, która też jest związana z aspektami zagrywalności, a mianowicie czy mogę zagrać:
- Noble Hounda np. na :ruinslairs: ?
- Noble Steeda np. gdzieś w shire?
- War-wolfa np. na Barrow-downs ?
itp.

Konrad Klar napisał(a):
An Untimely Brood:
Klucz do odpowiedzi kryje się za sporną kwestią: czy jest tylko jedna faza site'u na turę, czy każda kompania ma własną. Optuję za pierwszą wersją. Jeżeli prawdziwa miałaby być ta druga, to tekst karty jest niepotrzebnie uściślony. Chodzi o stwierdzenie "at one of your tapped or untapped protected Wizarhavens" (przy założeniu, że jest jedna faza site'u na kompanię, taki limit oczywiście nie ma znaczenia).


Czyli tu jest cały pies pogrzebany :-/ Bo szczerze mówiąc ja nigdy nie zastanawiałem się nad sprawą, czy jest jedna faza site, czy każda kompania ma swoją fazę...
Czy ktoś dorzuci swoje trzy grosze do dyskusji?

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 01, 2012 23:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Dobra, chyba coś znalazłem...

Na 17 stronie instrukcji do Balroga, w części 5: SITE PHASE jak byk stoi:
Cytuj:
Each od your companies has a site phase, and you may resolve them in any order you wish.

Wynikałoby z tego, że dzięki An Untimely Brood mogę w jednej turze nagrać kilku ally, po jednym na każdy Protected Wizadrhaven.

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 0:31 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sie 18, 2005 18:54
Posty: 121
Lokalizacja: Nowy Sącz
Nie, możesz zagrać tylko 1. "at ONE of Your wizardhavenS"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 0:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
kufel napisał(a):
Nie, możesz zagrać tylko 1. "at ONE of Your wizardhavenS"


OK Kufel, skoro już się tak literalnie wczytujemy w kartę, to przeanalizujmy ją sobie od A do Z:
Cytuj:
AN UNTIMELY BROOD - Permanent-event (C)
[MP: 1; SP: 4]
Playable if you are Radagast or Alatar and have 6 or more stage points and a protected Wizardhaven. One non-unique ally with a mind of 1 is playable at one of your tapped or untapped protected Wizardhavens each of your site phases. Cannot be duplicated by a given player.

(wytłuściłem Twoją uwagę, a podkreśłiłem to, czego ja się uczepiłem)

Literalnie wczytując się w instrukcję do Balroga, wychodzi chyba na moje: każda kompania ma swoją fazę site'u, a AUB pozwala zagrać 1 ally'ego na kążdą fazę site'u.
Jeśli źle myślę, to proszę o konkretne argumenty, które wyprowadzą mnie z błędu.

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 2:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Z kolei w instrukcjach Lidless Eye i The Wizards jest tak:

Cytuj:
Movement/Hazard Phase

Follow this procedure for each of your companies. Each company has a separate movement/hazard phase. You decide which of your companies goes first, second, etc.;

[...]

Site Phase

In the order you decide (i.e., you decide which of your companies goes first, second, etc.), each of your companies may do nothing or follow this procedure:

[...]




W insercie do Dragons zaś:
Cytuj:
Example: During his organization phase, Beorn has 3 corruption cards: Lure of
Nature, Lure of Expedience, and Lure of the Senses.

Co jest absurdem, jeśli wzięte ściśle, bo ani postać, ani kompania nie mają swojej własnej fazy organizacyjnej. Jak inaczej można by wprowadzić postać bez istniejącej kompanii?

Teksty są sprzeczne.

Możliwości widzę takie:
a) każda kompania ma formalnie osobną fazę site (jeśli nie ma żadnej kompanii, tura nie ma fazy site),
b) formalnie istnieje tylko jedna faza site na turę. Wszystkie odniesienia do fazy site kompanii dotyczą procedury zaczynającej się od momentu, w którym gracz decyduje, czy dania kompania będzie coś robić w fazie site.

(b) godzi zarówno tekst An Untimely Brood, jak i np. tekst Siege.

P.S.
Sprawa przypomina mi odniesienia do site path na kartach kreatur, z których jedne dotyczą ścieżki kompanii, inne ścieżki site'u.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 7:18 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sie 18, 2005 18:54
Posty: 121
Lokalizacja: Nowy Sącz
To "each" odnosi się do site phase, obecnej, kolejnej, za 3 tury itp.
Site phase jest tylko 1
RB TW:
"Site Phase
In the order you decide (i.e., you decide which goes first, second, etc.), each of your companies may..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 16:25 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Ja akurat nie na darmo przytoczyłem tekst instrukcji do Balroga - jest to ostatni oficjalny dodatek i zawarte tam zasady powinny być najbardziej aktualne. Pozatym kiedys chyba na jakims turnieju dyskutowaliśmy nad kwestią ogólnie przyjętych zasad, które zostały wydrukowane przez I.C.E. Bodajże Muad'Dib wtedy mocno optował za przyjęiem instrukcji do Balroga, jako najbardziej aktualnej spośród dostępnych...

Fajnie byłoby, gdyby Thorin z Jadedem, jako organizatorzy najbliższego turnieju, opowiedzieli się, którą wersję rozpatrywania fazy site przyjmujemy w trakcie gier turniejowych.

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 17:15 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sie 18, 2005 18:54
Posty: 121
Lokalizacja: Nowy Sącz
Ale to wciąż nie zmienia faktu, że mając na stole AUB możesz zagrać 1 ally na turę w 1 z twoich Protected Wizardhaven :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 17:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
kufel napisał(a):
Ale to wciąż nie zmienia faktu, że mając na stole AUB możesz zagrać 1 ally na turę w 1 z twoich Protected Wizardhaven :P


No właśnie że wg. mnie to może wszystko zmienić :D:D:D

No ale może Ty mi odpowiesz, czy dzięki Glove of Radagast mogę zagrać np. Noble Steeda gdzieś w Cardolanie lub Arthedainie?

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 17:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Spór nie idzie o ustalenie nie mające praktycznych implikacji.

Ciachu napisał(a):
No ale może Ty mi odpowiesz, czy dzięki Glove of Radagast mogę zagrać np. Noble Steeda gdzieś w Cardolanie lub Arthedainie?


To nie "ja", ale...
Co tu jest niejasne? Tak.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 17:30 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sie 18, 2005 18:54
Posty: 121
Lokalizacja: Nowy Sącz
Oczywiście, rękawica stwarza możliwoiść do zagrania ally.
Musisz jedynie spełnić warunki: musi mieć mind 1, być non-unique i nie masz go w grze.
Grałem Fallen Radagastem na turniejach to przewałkowałem temat na 10 stronę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.020s | 12 Queries | GZIP : On ]