Jeśli kompania podejmuje działania w site phase, to oznacza, że zmierzyła się ona ze wszystkimi ewentualnymi AA na site. Ma ten etap za sobą i to, w jaki sposób zmieni się AA na site, nie ma na nią bezpośredniego wpływu.
Nie widzę związku między tą sytuacją a zasadami* przytoczonymi przez kufela (a moża kufla - z góry przepraszam za ewentualny błąd).
Co do przykładu Vanderera - taka sytuacja nie jest możliwa.
CRF, Turn Sequence, Site Phase, On-Guard Cards napisał(a):
An on-guard card may be revealed when the company plays a resource that
potentially taps the site. The card must affect the company or a character in the
company that site phase. Note that this clarification is looser than the rule printed on
p.61 of the Unlimited Rules book
A successful ring test does not allow an on-guard card to be revealed.
You may reveal a card in response to an influence attempt against a faction even if the
on-guard card only has an effect if the attempt is successful. You may also reveal a
card in response to such an attempt that affects the actual influence attempt.
Only declared or on-going cards and effects can be considered when determining the
validity of revealing an on-guard card. Potential effects that have not been triggered
cannot be considered.
Podkreślenia moje.
Fell Winter nie oddziaływuje na kompanię lub postać. Przykładem kart, która mogłyby być odsłonięte są,
dla "on-going cards/effects":
The Balance of Things - jeśli w kompanii jest jakiekolwiek żródło korupcji, Scorba At Home- jeśli kompania posiada major item, Weariness of Heart (dla dowolnego z efektów), The Ring's Betrayal,
dla "declared cards/effects":
Greed - jeśli postać w kompanii deklaruje zagranie przedmiotu, Times are Evil - jeśli postać deklaruje wpływanie na frakcję.
*) "An on-guard card may only be revealed if it could have also been played during the movement/hazard phase."
W pełnym brzmieniu
Cytuj:
Rules Erratum: An on-guard card may only be revealed if it could have also been
played during the movement/hazard phase. This means all targets of the card must
have existed during the movement/hazard phase in order for the card to be revealed.
czyli: kata on-guard może być odsłonięta, tylko jeśli mogłaby być również zagrana w fazie movement/hazard. To oznacza, że wszystkie targety karty musiałyby istnieć również w fazie movement/hazard, aby karta mogła być odsłonięta.
Nie mówi to nic o czasie, który uznaje się za czas wejścia do gry on-guarda, w szczególności o tym, że traktuje się odsłonietego on-guarda, jakby był on obecny w grze jeszcze przed fazą site.