kfiadeg napisał(a):
A możesz mi powiedzieć (w skrócie jakoś) jak laikowi, który nigdy nie grał w nic innego niż MECCG, co wyróżnia Vampire spośród innych karcianek typu M:TG ? Przeczytałem instrukcje, ale jak wiadomo najlepiej wszystko widać podczas gry...
Roznic jest sporo, a tworzyl ja czlowiek ktory stworzyl MtG - matematyk jakby ktos nie wiedzial . Podobno powiedzial, ze tak wygladaloby MtG gdyby mial juz doswiadczenie w tworzeniu tego typu gier.
Podstawowa roznica to gra multiplayer. Na turniejach gra sie tylko w grupach 4 i 5-osobowych. W domu mozna grac 1 na 1, ale wtedy gra wyglada troche inaczej. Druga to wykorzystanie w grze polityki. Gracze moga a nawet powinni dogadywac sie ze soba, zawierac sojusze, podpuszczac sie nawzajem. Rozgrywka jest bardzo emocjonujaca, ale przez takie ugadywanie potrafi sie przeciagnac do ponad 2 godzin nawet. Zwykle jednak trwa do godziny. My czesto gramy we trojke i wtedy srednio wychodzi ok. pol godziny na rozgrywke. Gra toczy sie w Swiecie Mroku - glownymi bohaterami sa Wampiry. Kazdy gracz zaczyna z pewna pula krwi, za ktora wystawia wampiry i oplaca rozne karty. Kto straci cala krew ze swojej puli, odpada. Wampiry moga wykonywac rozne akcje: bleed (udany bleed standardowo zabiera 1 punkt krwi przeciwnemu graczowi), dodatkowe akcje opisane na kartach i inne (nie bede sie rozwodzil, jak ktos chce wiecej niech napisze na priv). Przy wykonywaniu akcji inne wampiry probuja przechwycic twoje akcje, gdy im sie uda dochodzi do walki (mozna walczyc wrecz, na odleglosc, roznymi rodzajami broni, "specjalnymi" strike'ami dawanymi przez rozne dyscypliny). Dyscypliny charaktryzuja wampiry (sa to tak jakby "kregi magii" w innych grach fantasy). Sa dyscypliny specjalnie stworzone do walki, do przechwytywania, do unikania przchwytywania i kilka innych (jest nawet nekromancja, hehe). Same wampiry tez posiadaja krew tracona podczas walki i gdy jej zabraknie ida w torpor (sa tak jakby uspione). Waznym rodzajem akcji jest jeszcze polityka. Gdy ktos zagra akcje polityczna, dochodzi do glosowania (wampirza spolecznosc ma wazne persony, ktore posiada 1, 2, 3 lub nawet 4 glosy). Kazdy gracz okresla jak glosuja jego wampiry, podlicza sie glosy i jesli glosowanie sie udalo, wykonuje sie tekst opisany na karcie. Tu jest kolejne pole do popisu do dogadywania sie, jesli ktos nie dysponuje przytlaczajaca iloscia glosow. Same wampiry dziela sie na klany (w tej chwili glownych klanow jest kilkanascie, do tego drugie tyle mniejszych), posiadaja rozne dyscypliny (ogolnie 27). Zwykle posiadaja specjalne zdolnosci i od 1 do kilku dyscyplin na poziomie zwyklym lub zaawansowanym. Do tego moga przywolywac sprzymierzencow, dolaczac do siebie retainerow (pomocnikow ze specjalnymi zdolnosciami), ekwipunek. Mozliwosci jest wiele, wydano edycje podstawowa (Jyhad, przemianowany w przedruku na VTES zeby sie zle nie kojarzyl ) i 10 mniejszych i wiekszych dodatkow (od 150 do ponad 400 kart). Ja sie nawrocilem, czego i innym zycze.
To powyzsze to moj opis z innego forum, skopiowane cobym nie musial tego samego pisac wiele razy
