Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 9:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt kwi 15, 2008 17:07 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Cytuj:
SMOKE RINGS - Short-event (C)
Bring one resource or character from your sideboard or discard pile into your play deck and shuffle.

Cytuj:
AN UNEXPECTED OUTPOST - Short-event (C)
Bring one hazard from your sideboard or discard pile into your play deck and shuffle (up to two if Doors of Night is in play).

Cytuj:
TWILIGHT - Short-event (C)
Environment. One environment card (in play or declared earlier in the same chain of effects) is canceled and discarded. Twilight may also be played as a resource, and may be played at any point during any player's turn. Note Twilight is hazard otherwise.

|Highwayman| napisał(a):
- karty w których tekście jest zaznaczone ze mogą być zagrane i jako hazard i jako resource mogą być liczone jako hazard lub jako resource jeśli chodzi o skład talii (przy liczeniu czy w talii jest taka sama ilość hazard’ów co resource’ów). Przykładowe karty tego typu: Twilight, Tookish Blood, Great Secrets Buried There, Gnawed Ways, itp

(to cytat z zasad do najblizszego turnieju w Warszawie ;-) )


Mam następujące pytanie: czy wsadzając do talii Twilighta jako zasób mogę cofać go na rękę Smoke Ringsami, czy tylko Outpostem??

A co w przypadku, gdy mam w talii Twilighty liczone zarówno jako hazard i jako zasób??

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 15, 2008 18:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
One są w ten sposób liczone tylko na potrzebę konstrukcji talii, hazard nie przestaje być hazardem (czyli twilight nie mozna zciągnąć smoke rings itd)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 15, 2008 18:23 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Jaded napisał(a):
One są w ten sposób liczone tylko na potrzebę konstrukcji talii, hazard nie przestaje być hazardem (czyli twilight nie mozna zciągnąć smoke rings itd)


Robiąc offtopic tzn, że grając minionem nie możesz za pomocą Mouth of Sauron czy An Unexpected Oupost przerzucić agenta (nie My Precoius, nie Lobelia) do ręki/decku?

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 15, 2008 18:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Dzieki chlopaki :-) Znow wychodzi moje niedouczenie :-P

A tak przy okazji... Gdzie znajde w oryginale ta zasade o liczeniu Twilightow i im podobnych jako zasoby przy liczeniu decka?? To jakis CRF zgadza sie??

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 15, 2008 20:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
po pierwsze - słuchajcie Jaded'a bo dobrze mówi :)

a teraz po kolei:
to nie żaden CRF mówi ze karty które mogą być zagrane i jako resource i jako hazard można liczyć tak lub tak jesli chodzi o składanie talii tylko zwykła instrukcja
można to znaleźć na samym dole 86 strony instrukcji MELE pod hasłem: Dual Purpose Cards

My Precious i Lobelia mogą być przerzucone za pomocą Unexpected Outpost czy Mouth of Saourn ponieważ są to hazard'owi agenci i zawsze są oni liczeni jako hazardy przy składaniu talii
natomiast ani minion ani fallen-wizard nie mogą za pomocą Unexpected Outpost czy Mouth of Saourn wyciągać agentów ponieważ w ich taliach agenci liczą się jak postacie - za to mogą to robić za pomocą Back to the Fray, Weigh all Things to a Nicety czy Smoke Rings - no i oczywiście Nobody's Friend i Inner Cunning ponieważ jest to jasno napisane na karcie )ale z drugiej strony trzeba pamiętać ze kart wymagających agenta - czyli miedzy innymi Nobody's Friend i Inner Cunning nie można zagrac jesli gra się przeciw minion'owi)
hero oczywiście traktuje wszystkich agentów jako hazardy i moze na nich rzucać Unexpected Outpost czy Mouth of Saourn - tak samo Balrog ponieważ agenci w talii Balroga tez liczą się jako hazardy

Everybody happy? :D

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 15, 2008 20:32 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Ok. Resource, który może byc zagrany jako hazard pozostaje na wszystkie inne potrzeby (poza składaniem decku) resourcem. Nie może byc wyszukiwany, odrzucany, ujawniany itp. jako hazard. I odwrotnie.

Ale agent w talii FW i miniona (nie-Balroga) nie jest "postacią, która może być również zagrana jako hazard". Może być zagrany zarówno jako postać, jak i jako hazard i każdy typ jest tu równorzędny.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 16, 2008 11:35 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
...czyli mozna go sprowadzić jako hazard.

Przy okazji znalazłem bardzo zabawny i mam wrażenie przeoczony przepis:
Cytuj:
Fallen-wizard companies must use region movement


Z czego wynikałoby, ze nie mogą jechać do underdeepów :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 16, 2008 11:51 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Ponieważ faktycznie byłoby się czego czepiać, jest sprostowanie.
CRF, Rulings by Term, Fallen napisał(a):
Fallen-wizards may not use starter movement, but they may use any other form of
movement.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 16, 2008 11:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Eh, jak to mówią ślepy w karty nie gra :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 16, 2008 20:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Ale za to, jak mówi nazwa pewnego zespołu, martwi mogą tańczyć.

Trochę spóźniona refleksja...

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.020s | 14 Queries | GZIP : On ]