Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 9:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 01, 2008 9:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Popełniacie błąd biorąc pewne parametry za cechę ataku. Dla mnie jest to efekt wywołany próbą kasowania tego konkretnego ataku; atak z ToBS nawet niejst tym atakiem o którym mowa w UiM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 01, 2008 12:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
czyli mówisz Jaded ze takie parametry ataku jak:
:arrow: wywołanie testu korupcji gdy postać sie zrani (undead'owe auto-ataki)
:arrow: brak możliwości skasowania ataku (minion Shelob's Lair, balrog Barad-dur)
:arrow: brak body check'ów po ataku - od razu śmierć rannej postaci (minion Shelob's Lair, balrog Barad-dur)
:arrow: status detainment lub jego brak (czy bazowo na site'cie czy nadany przez inną karte)

nie są cechami czy modyfikacjami ataku a więc nie podlegają kopiowaniu przez Tidings?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 01, 2008 13:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Czy konieczność tapnięcia rangera po wejsciu na site, na który był zagrany "River" to cecha site'u, czy short eventa , który działa do końca tury?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 01, 2008 17:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
to wymóg River'a, z site'em nie ma nic wpsólnego - nie rozumiem porównania...

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 01, 2008 20:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Moim zdaniem tak samo działa "the first attempt to cancel this attack instead cancels the effects of this card"
Nie rozumiem jak coś takiego mozna skopiować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 02, 2008 0:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
hmm...

a w takim razie co z tymi przypadkami:

|Highwayman| napisał(a):
:arrow: wywołanie testu korupcji gdy postać sie zrani (undead'owe auto-ataki)
:arrow: brak możliwości skasowania ataku (minion Shelob's Lair, balrog Barad-dur)
:arrow: brak body check'ów po ataku - od razu śmierć rannej postaci (minion Shelob's Lair, balrog Barad-dur)
:arrow: status detainment lub jego brak (czy bazowo na site'cie czy nadany przez inną karte)


???

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 02, 2008 13:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Różnica polega na tym, że jest to efekt określony w automatycznym ataku a nie "zewnętrznym" hazardzie i o to głównie mi się rozchodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 02, 2008 14:38 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
chyba zaczynam rozumieć twój punkt widzenia

czyli np. detainment auto-attack, zmieniony na normalny (raniący) atak za pomocą Awaken Defenders, bedzie po skopiowaniu za pomocą Tidings atakował w fazie ruchu jako detainment ponieważ, a w site phase jako normalny atak
zgadza sie?

a to ponieważ efekt Awaken Defenders, nie zostanie skopiowany przez Tidings bo nie jest to "wrodzona" cech auto-attack'u a nadana przez hazard'owy efekt innej karty - dobrze rozumiem?


a co przy zwiększaniu "cyferkowych" wartości? Auto-attack dopalony Arouse Denizens (+3 Prowess), kopia z Tidings tez bedzie dopalona?
a co w przypadku np. Minions Stir - auto-attack zostaje dopalony przez Minions Stir, czy jego kopia z Tidings też będzie dopalona? - i śmiesziejsze pytanie: ile razy?
może przykład tu: Mount Gram; Orcs --- 3 strikes with 6 prowess
Zagrany Minions Stir (Doors of Night nie ma w grze), mamy już 4 strikes with 7 prowess
I teraz leci Tidings - kopiuje auto-attack, czy jako:
a)"3 strikes with 6 prowess"
czy,
b)"4 strikes with 7 prowess"
i na zakończenie, atak z Tidings jest kopią auto-attack'u, kopiuje też typ, czyli jest to atak Orków - więc wskakuje działanie Minions Stir i atak jest dopalany dla ostatecznego wyniku:
a)"3 strikes with 6 prowess" (podstawa z Mount Gram) +1/1 (Minions Stir) = "4 strikes with 7 prowess"
czy może,
b1) "4 strikes with 7 prowess" (podstawa z Mount Gram +1/1 z skopiowany efekt Minions Stir) +1/1 (Minions Stir dopalające nowo powstały z Tidings atak) = "5 strikes with 8 prowess"
czy
b2) "4 strikes with 7 prowess" (podstawa z Mount Gram +1/1 z skopiowany efekt Minions Stir), bez dopałki z Minions Stir bo już raz zadziałało na ten atak

???

jedna głupia karta a tyle problemów - ja sie skłaniam do interpretacji prostej, łopatologicznej i może też najbardziej hardcore'owej: kopiuje się wszystko (zeby nie było dylematów co się kopiuje a co nie) i jako ze atak z Tidings jest nowym bytem jeszcze przez nic nie modyfikowanym (wszelkie modyfikacje jakie skopiował są dla tego ataku "wrodzonymi" zdolnościami) to moze zostać, niejako po raz drugi, zmodyfikowany przez niektóre karty (np. Minions Stir)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn mar 03, 2008 19:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
Popełniacie błąd biorąc pewne parametry za cechę ataku. Dla mnie jest to efekt wywołany próbą kasowania tego konkretnego ataku; atak z ToBS nawet niejst tym atakiem o którym mowa w UiM.


Ale dlaczego uważasz, że popełniamy? Jakieś odniesienia do innych kart, zasad, gdzie tworzone są kopie ataków?
Bo bez tego, to obie opcje są dobre (że modyfikacje dotyczą tylko wielkości body/prowess/strikes, albo że mogą dotyczyć też innych rzeczy - np. warunków anulowania ataku).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn mar 03, 2008 21:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Dobra, źle to ująłem ;) Pies jest pogrzebany w tym , że nigdy nie określono takich terminów jak affect czy modify i możemy sobie podyskutować. Jedni uważają, że dodanie automatycznego ataku modyfikuje automatyczny atak, ja uważam że nie. Jak pisałem wcześniej, zgadzam się na zachodnią interpretację dla świętego spokoju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 11, 2008 12:24 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
No to ja zrobię to, do czego zachęcałem.
CRF, Rulings by Term, Corruption napisał(a):
A card causing the corruption check may modify the standard effects of a failed check (e.g. The Precious), but this timing would not be changed.


White Hand, Getting Ready to Play, Movement napisał(a):
The METW Havens (i.e., Grey Havens, Rivendell, Lórien, Edhellond) and MELE Darkhavens (i.e., Minas Morgul, Dol Guldur, Carn Dûm, and Geann a-Lisch) are not considered to be havens for a Fallen-wizard player. The following exceptions for using sites can be modified by the play of certain hazards and stage resources.

• A Fallen-wizard’s non-overt companies must use hero sites for sites that are not Ruins & Lairs.
• A Fallen-wizard’s companies may freely use either minion or hero Ruins & Lairs sites on a site per site basis (subject to the restriction below).
• If your hero (or minion) version of a site is in play or in your discard pile, you may not use your minion (or hero) version of the same site.


Przekonanie, że modyfikacja może się odnosić tylko do liczbowych parametrów, uważam za wkręt. Możliwe, że powstał dlatego, ponieważ jest tak w większości wypadków.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 11, 2008 16:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Powyższy przykład tylko uzasadnia moją tezę: że jest to pojęcie niezdefiniowane.
Inny fajny przykład:
Cytuj:
Once the effects of an environment card have been applied to a target during a given movement/hazard phase, that effect is not applied again to that target during the current turn

Powyższy zapis w CRF odnosi się min. do Long Winter - karty , która niczego nie targetuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 11, 2008 16:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Robi się off topic.
Long-eventy niczego nie targetują. Akcje ustanawiane przez nie a wywołane przez pasywny warunek mogą mieć target.

EDIT:
Poza tym nie znam żadnej karty Enviroment, zagrywanej na target, która mogłaby wywoływać wielokrotnie na niego efekt. Tak że nie wiem, o jakich innych efektach karty, innych niż akcje spowodowane pasywnym warunkiem, ten przepis mógłby mówić.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 11, 2008 22:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Na pewno nie te wywołane przez Long Winter, ale to faktycznie offtop - chciałem podkreślić beztroskę autorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 11, 2008 22:53 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
Na pewno nie te wywołane przez Long Winter, ale to faktycznie offtop - chciałem podkreślić beztroskę autorów.


Jedno błędne przekonanie może zmienić cały obraz swiata. Nieważne czyje - Twoje, czy moje.
Możemy kontynuować w innym wątku, w razie potrzeby.
P.S.
Czyżby chodziło o "each"?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.019s | 12 Queries | GZIP : On ]