Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 15:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 31, 2004 22:18 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Zaznaczam na wstępie, że nie grałem od bardzo dawna
i moja pamięć wszystkich kart jest już dość słaba ale
naprędce proponuję takie rozwiązanie:

1. Creatura z 5 strikes + Left Behid
rozbija skutecznie taką klikę czterech, bez względu na to
jak potoczyła się walka - Fellowship spada z drużyny.

2. Faces of the Dead na Celeborna + discard jednego undeda z ręki.
duże prawdopodobieństwo że nie rzucisz 7 kostkami - rezultat jak wyżej.

Pewnie jeszcze bym parę wymyślił ale zbyt długo nie trenowałem :-)


Cytuj:
Jako że nie dałoby się takiej drużynie przeszkadzać ani kreaturami, ani nawet korupcją - gra ograniczyłaby się do wyścigów kto pierwszy zagra więcej punktów, co jest niemal równoznaczne ze szczęściem przy ciągnięciu kart z play decka......


Panowie zapominacie że MECCG to nie MTG ta gra nie polega na
obrzucaniu przeciwnika creaturami aby go dobić
(chociaż to zawsze bardzo przyjemne).
Jest masa kart którymi można skutecznie utrudnić grę:
stapować site do którego się właśnie wybiera przeciwnik, spowodować
aby biedak zgubił się gdzieś po drodze w ostępach, albo
żeby wogóle nie opuścił miejsca w którym się znajduje.
Poza tym po co męczyć się w zdobywanie przedmiotów, fakcji i innych takich. Niech przeciwnik zrobi to za Ciebie, a ty mu To po prostu ODBIERZ. - Za to właśnie lubię tą grę ;-))

Pozdrawiam,[/quote]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 31, 2004 22:55 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Faktycznie pare sposobow na zdjecie tych 3xfellowship jest, ale i tak uwazam ze powinno sie je ograniczyc. Wylozenie 3 fellowshipow jest relatywnie duzo latwiejesze niz potem proba przeszkadzania takeiej druzynie.
A co powiesz na taki team:
Glorfindel + elf stone a pod nim Elrohir lub Elladan z powiedzmy Orcristem, glamdringiem lub inna dowlona bronia. Do tego z dwoch allies, tak jak gad zaproponowal, dajmy na to GoldBerry i Quickbeam. Niech jeszcze na Elrohirze bedzie Promptings Of Windsom.
No i jak na to polozysz 3 razy fellowship to znim sie tego nie zdejmnie to nic im nie zrobisz w zadne sposob.
Prowess: Glorfindel 11, Elrochir 11, Quickbeam 9, Goldberry jest neiatakowalna
Coruption: Glorfindel +2, Elrochir 0 lub -1 w zaleznosci od broni.
Stapowac im miejsca sie nie da z powodu Promtings Of Windsom.
Odebrac im cos to tez jest raczej problem bo wolnego generala jest 12, nie wspomne o tym ze gdzies moze byc zamelinowany sobie wizard z Wizard Laughter.
Naprawde ciezko sie przeszkadza takiej druzynie i staje sie to nudne.

Konkluzja jest taka, fakt da sie zdjac te fellowshipy, ale jest to duzo ciezsze do przeprowadzenia niz trzeba sie nameczyc by je wylozyc nie wspomne o korzysciach jakie daja. Ja poprostu jestem zwolennikiem 1 felowship na druzyne i koniec ;)


Na koneic chcialbym zapodac swoj problem do rozwagi szanownego forum
Mianowicie chodzi o karte MUSTERS, dzieki ktorej mozna zagrywac fakcje. Kazdy chyba zna karte, wiec bedzie wiadomo o co chodzi. My przyjelismy ze daje ona +5 do influence chceck, a nie tak jak jest na karcie. O ile moze jeszcze zagrywanie fakcji ta karta moglbym moze lyknac bez zadnych modyfikacji, to odbieranie w ten sposob fakcji jest dla mnie nie dopuszczalene. Co wy na to?

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 31, 2004 23:22 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
odnosnie mustersów myślałem że sprawa jes jasna, root ;)
cytuję:
Cytuj:
Card Erratum: Replace entire text with: "Warrior only. An influence check against a faction by a warrior is modified by adding the warrior's prowess to a maximum modifier of +5."


o to chodzi?

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 31, 2004 23:31 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Cytuj:
My przyjelismy ze daje ona +5 do influence chceck, a nie tak jak jest na karcie. O ile moze jeszcze zagrywanie fakcji ta karta moglbym moze lyknac bez zadnych modyfikacji, to odbieranie w ten sposob fakcji jest dla mnie nie dopuszczalene. Co wy na to?


Card Erratum: Replace entire text with: "Warrior only. An influence check against a faction by a warrior is modified by adding the warrior's prowess to a maximum modifier of +5

Czyli maks co można wyciągnąć to +1 do influence za każdy punkt siły Wojownika do max. +5 punktów, oczywiście pod warunkiem że ten Woj ma siłę nie mniejszą niż 5. (przy wprowadzaniu i przejmowaniu)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 31, 2004 23:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Faketycznie, zapomnialem o tym, ze to znalezlismy w oficjalnej erracie ;)
Kwestia jasna jak slonce :)

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 01, 2004 0:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
1. Creatura z 5 strikes + Left Behid
rozbija skutecznie taką klikę czterech, bez względu na to
jak potoczyła się walka - Fellowship spada z drużyny.

2. Faces of the Dead na Celeborna + discard jednego undeda z ręki.
duże prawdopodobieństwo że nie rzucisz 7 kostkami - rezultat jak wyżej.

Pewnie jeszcze bym parę wymyślił ale zbyt długo nie trenowałem :-)

-----------
Reluctant Final Parting, Seized By Terror i parę innych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 01, 2004 13:04 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
Fakt, left behind podziałałby skutecznie dość. O ile mamy Crebaina, ponieważ Hazard Limit=2 na wiele nie pozwala (allies nie liczą sie do HL). Jedna karta: left behind, druga jakieś orki, ghoule albo crebain, no ew. jak mamy szczęście i leży coś na stole to można sobie pozwolić na Ghosts i liczyć że przeciwnik wyrzuci "2" i nie zabierze kart do swojego MP Pile...

Karta Left Behind, nota bene, pochodzi z dodatku Dragons, który w większości został przeznaczony do wzmocnienia "przeszkadzania", prawdopodobnie autorzy podczas gry zauwazyli jak nierówne szanse dają kreaturom w walce z trzema fellowshipami

Wszystko jest w miare łatwe kiedy gra się Wizardami - wtedy odbieranie fakcji, przedmiotów czy bohaterów to powinien być "chleb powszedni", a kreatury inne niż smoki ew. drake'i - do discard, do discard, do discard......
W dodatku mnogość ułatwień jak Wizard Laughter, wszyscy ci Mustersi i Tempering Friendshipy, które przeważnie nie zależą od wielu czynników (bo czy potraficie stworzyć drużynę w której nie będzie Warriora? - odnosnie Musters).

Ale - przewaga The Wizards uwidacznia się gdy spróbuje się grać po Ciemnej Stronie, gdzie kreatury rzadko mają prowess poniżej 9 a i Body posiadają niektóre. Mało tego, nie dostaje się z nich MP, co najwyżej jakieś marne trofea...
Rozumiem że ta gra nie polega na zarzucaniu przeciwnika potworami, a mają go one jedynie opóźniać, niemniej gracze Jasnej Strony dostają MP za takie opóźnianie (przeważnie udaje im sie ubić biednego Trolla czy Undeada), a więc czasem wychodzi na to, że sukces którym miało być opóźnienie przeciwnika obrócił się przeciwko nam.

My, słudzy Czarnego Władcy nie mamy nawet namiastki tego czym dla Czarowników są trzy Fellowshipy jednocześnie...
I dlatego myślę że to jest przegięcie.

---EDIT
aha - jeśli chodzi o Left Behind, to trzeba dodać, że drużyna musi przyjąć ten atak żeby karta mogła zadziałać, a z takimi bonusami do korupcji te dwie postacie w drużynie które mogą nosić przedmioty mogą śmiało trzymać coś do niwelowania ataków w półcieniach, bo ataki w wilderness załatwia Goldberry.....

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 01, 2004 16:12 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
moze mnie ktos nakierowac na errate?
poza tym czesc Radek. Wymienialismy sie ze soba mimo problemow na poczatku.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 01, 2004 16:14 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
no właśnie sęk w tym że do Fellowship żadnej erraty :(

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 01, 2004 16:20 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
chodzi mi o ogolna errate do ME
Poza tym: ile minda ma squint eyed brute?
na karcie nie ma nic wydrukowane...

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 01, 2004 18:37 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
a to widziałeś?

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 01, 2004 18:42 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
dzieki

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 01, 2004 21:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Gyg napisał(a):
chodzi mi o ogolna errate do ME
Poza tym: ile minda ma squint eyed brute?
na karcie nie ma nic wydrukowane...


2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: 3x fellowship
PostNapisane: Pt kwi 02, 2004 11:47 
Offline
Short-event
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 02, 2004 11:31
Posty: 5
Lokalizacja: Solec Kujawski
W instrukcji jest przykład w którym używa się 2 fellowship na raz, więc na pewno można używać i 3!

_________________
Ring ding dillo del!
Orald


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 02, 2004 12:44 
Offline
Pan na Rhosgobel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 8:12
Posty: 840
Lokalizacja: Rhosgobel
Witam kolegę Gerarda "Oralda" :D

OK
Przekonaliście mnie, że można używać 3 Fell. na raz!
Mimo to nadal uważam, że to jest bez sensu i to nawet nie patrząc jedynie od strony zagrywki i mocy tak stworzonej drużyny, ale ( uwaga: teraz trochę pofilozuję :D :wink: ):

Zawsze patrzyłem na tą karciankę w ten sposób, że karty mają idealne odzwierciedlenie w świecie Tolkiena oraz (również) w rzeczywistości!
To jest dodatkowy, duży plus tej karcianki! :)

Dlatego przyjmowałem np. rozwiązanie w karcie Siege,

Dla przypomnienia: " A company at this site must face an Orc attack of three strikes at 7 prowess at the beginning of its site phase. At the end of the organization phase, a company at a site with Siege on it must make a roll (or draw a #) and subtract one from the result for every non-scout character it contains. If this result is less than 5, the company may not move this turn. Discard when the site card is discarded or when the site card is returned to the location deck. Cannot be duplicated on a given site."


że im większa drużyna tym trudniej wydostać się z oblężenia, natomiast do rzutu kostką nie dodaje się scoutów, no bo skaut jak to skaut umie czmychnąć cichcem-chyłkiem - i to jest cholernie logiczne!!!
Natomiast rzucanie 2 karty Drużyna na drużynę, która już jest zawiązana 1 kartą Drużuna, to już jest bez sensu (to wychodzi drużyna w drużynie w drużynie ? :? )

Nie podoba mi się to rozwiązanie, patrząc od strony logiki sensu stricte!
Ale skoro można... to będę stosował te 3 Fellowship na raz (aczkolwiek z niesmakiem :wink: )

Pozdro
Efgard

_________________
Nie ufaj czarodziejom, bo są chytrzy i skorzy do gniewu.
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.022s | 12 Queries | GZIP : On ]