Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 10:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 21, 2007 12:19 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Vandrer napisał(a):
Nie to, żebym śmiał pouczać, ale zdaje się,[...]


Ależ ja byłem świadom cytowanych przez Ciebie przepisów. Z tym, że nie wynika mi z tego niezbicie, czy odsłonięcie agenta to warunek zagrania kreatury, czy jedynie dodatkowy efekt.


Dark Minions, Agents, Agent Actions napisał(a):
• An agent may tap to make certain creatures playable at its current site (see below).


Z tego "playable" i z liczby mnogiej (creatures) wynika, ze atak nie następuje w momencie tapnięcia agenta.

Gdyby więc nie ten zapis:

Dark Minions, Agents, Playing Creatures at an Agent’s Site napisał(a):
In either case, if a creature is played in this manner, the agent is revealed (if it was not already revealed).


możnaby spokojnie powiedzieć, że agent zrobił swoje, agent może odejść. A tak są wątpliwości, czy aby na pewno (czy nie musi stać i patrzyć, jak robota idzie).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 21, 2007 12:38 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Ja to widzę tak:

Żeby agent mógł się stapować by pewne creature'ki były grywalne na danym site'cie, on/a sam/a musi się też na tym site'cie znajdować. I aby nie było tak, że face-down agent "oszukuje" i tapuje nie będąc na odpowiednim site'cie, w momencie tapowania, aby "udowodnić" legalność "ugrywalniania" (kretyński neologizm, ale mam nadzieję zrozumiały) musi zostać odsłonięty.

Więc, wg mnie, agent jest odsłaniany natychmiast po tapnięciu, co zapobiega zaistnieniu przedstawionej przez Ciebie sytuacji.

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 21, 2007 13:05 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Rozumiem. Zgadzam się..
...mówię o tym, co potem.

Jeśli agent ma jeszcze jakieś akcje w zapasie, może się przenieść do innego site'u/wrócić do home site. Albo odtapować i zakryć się, po czym zostanie do gry wprowadzona jego manifestacja.
Może też zostać odrzucony/wyeliminowany.

To, że został odkryty już w momencie tapnięcia, dla uczynienia kreatur zagrywalnymi na site, nie zapobiegnie sytuacji, w której nie będzie mógł być odkryty w momencie zagrywania kreatury (albo zostanie odkryty na innym site).

Pytanie, czy wtedy w ogóle można zagrać kreaturę. Jeśli to odsłonięcie to warunek, to nie, jeśli dodatkowy efekt - tak.

Autory wcale nie dodali na końcu tego zapisu zdania "Else, the creature cannot be played."
Jego sens nie jest (dla mnie) wcale oczywisty. Dlatego właśnie zwracam na niego uwagę.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 21, 2007 14:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Jak dla mnie z tekstu wynika, że warunkiem zagrania creature'ka jest stapowanie agenta na odpowiednim site'cie.

To, że agent ma być odsłonięty po zagraniu creature'ka uważam za dodatkowy efekt a nie dodatkowy warunek. Jak słusznie zauważyłeś, nie ma mowy o tym, że bez odsłonięcia agenta creature'ków nie można zagrać.

Zakładając, że nie atakujesz od razu po "ugrywalnieniu" creature'ków (czego chyba nie przewidzieli w ICE - to "tap and then attack" miało chyba oznaczać następstwo akcji, ale nie będę zgadywał co im tam w głowach siedziało) i Twój agent w międzyczasie odpadnie z gry - to sprawy (chyba) nie ma, bo nie masz kogo odsłaniać. Ale, jeśli sobie poszedł na inny site, to co przeszkadza by go odsłonić. A jeśli w międzyczasie się zakrył i zagrano inną jego manifestację... to cóż - odkrywa sie i idzie da-da :P

Tzn. - ja tak to rozumiem...

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 21, 2007 14:45 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
według mnie agent jest tylko potrzebny na site'cie w momencie tapowania by zagrać stworka - co nie musi nastąpić od razu po tapnięciu i odkryciu agenta

natomiast później może już sobie pójść gdzieś indziej, tyle ze trzeba pamiętać ze tapnął się na jakimś site'cie żeby można tam było zagrywać dodatkowo jakieś stworki


może jest to troszkę bez sensu ale z zasad chyba właśnie tak wynika


PS
ale uważam też ze jeśli w odpowiedzi na tapnięcie agenta resource player zagra np. Withdrawn to Mordor w związku z czym agent zniknie z gry to nie zdąży zadziałać jego zdolność zwiększenia zagrywalności stworków na site'cie

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 21, 2007 14:58 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
|Highwayman| napisał(a):
ale uważam też ze jeśli w odpowiedzi na tapnięcie agenta resource player zagra np. Withdrawn to Mordor w związku z czym agent zniknie z gry to nie zdąży zadziałać jego zdolność zwiększenia zagrywalności stworków na site'cie

Mogę się mylić (istnieje duże prawdopodobieństwo co do tego :) ), ale jeśli zagrywam kartę w odpowiedzi na akcję agenta, to chyba nie jest tak samo jakby to było w odpowiedzi na kartę. Bo w sumie to nie deklaruję, że coś zrobię, tylko to robię, więc zagranie rzeczonej karty nie może zapobiec wykonaniu akcji (która przecież już została wykonana) a jedynie na nią wpłynąć. Czyli nawet po zagraniu WtM, creature'ki będą grywalne, ale nie trza będzie odsłaniać agenta...

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 21, 2007 15:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Vandrer napisał(a):
Bo w sumie to nie deklaruję, że coś zrobię, tylko to robię,


Z wyjątkiem warunków zagrania akcji (w tym kart) i kilku wyraźnie zaznaczonych w zasadach wyjątków, nic nie zachodzi natychmiast.
Deklarujesz, że agent podejmuje taką a taką akcję. Później się ona rozwiązuje, skutecznie, lub nie.
Nie deklarujesz, że agent się tapuje i że liczy się to jako 1 do HL, bo to właśnie warunki.
Deklarujesz akcję, nie deklarujesz deklaracji.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 21, 2007 15:48 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Czyli co - to, że tapuję agenta (a nie mówię, że tapuję) na odpowiednim site'cie nie oznacza jeszcze, że creature'ki będą tam grywalne, bo ktoś w odpowiedzi może mi tego agenta usunąć z gry ? Czyli sam fakt tapnięcia nie jest warunkiem wystarczającym tylko koniecznym (bo agent musi jeszcze pozostać w grze) ?
Dobra, może nie będę od razu mógł atakować, ale wydaje mi się, że jeśli grywalność creature'ków jest związana z tapnięciem agenta, to działa od razu po stapowaniu...

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 21, 2007 16:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Vandrer napisał(a):
Czyli sam fakt tapnięcia nie jest warunkiem wystarczającym tylko koniecznym (bo agent musi jeszcze pozostać w grze) ?


Dobrze rozumiesz (bez względu na to, czy się zgadzasz). Bo agent musi jeszcze być na rozwiązaniu w grze a do tego tapnięty i na nowym/aktualnym site kompanii.
Po drodze od deklaracji do rozwiązania coś się z każdym z tych warunków może stać, łącznie z odtapnięciem agenta (perwersja), czy jego przemieszczeniem (perwersja).

A tak oficjalnie:

Cytuj:
Annotation 5: If an action requires an entity to tap as a condition for the action's main effect, that entity must be untapped when the action is declared; else, the action may not be declared. Tap the entity at this point; this is considered synonymous with the action's declaration, i.e., it is not a separate action. When it comes time to resolve the action in its chain of effects, that entity must still be in play and tapped or the action is canceled.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 21, 2007 17:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
No to teraz czuję się całkowicie przekonany :D (o ile sam nie piszesz tych annotation'ek :wink: )

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 21, 2007 19:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Trochę głupawe jest to zdanie, bo jak stwierdzić czy agent jest na home site , jeśli agent jest zakryty?
Jestem zdania, że jeśli już się stapuje to nie musi tam sterczeć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 21, 2007 23:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Jak już się stapuje, to chyba musi sterczeć na site'cie i to stapowany, aż do momentu kiedy creature'ki będą grywalne. Potem może iść (nie musi być na site'cie przy ataku).
O ile dobrze skumałem annotation'kę podaną przez Konrada...

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lis 22, 2007 7:35 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Vandrer napisał(a):
O ile dobrze skumałem annotation'kę podaną przez Konrada...


Myślę, że dobrze.

Jeżeli jednak późniejsze odkrycie agenta, przy zagrywaniu kreatury, to jedynie dodatkowy efekt (który, jeśli się nie może wydarzyć, zagrania kreatury nie uniemożliwia), to właściwie w jakiej sytuacji może to w ogóle nastąpić?
W dosyć rzadkiej, gdy agent ma 3 akcje i po uczynieniu kreatur zagrywalnymi, odtapowuje się i zakrywa.

Oczywiście, nigdzie nie pisze "Else, the creature cannot be played.".
Ale zastanawia mnie sens tworzenia przepisu (nie rulingu), który może mieć zastosowanie tylko w specjalnych okolicznościach i ma minimalny wpływ na nie, właściwie niczego nie regulując (nie wyjaśniając sytuacji, która byłaby bez tego przepisu niejasna).

P.S. Nie, nie chcę na nikogo naciskać i forsować żadnej z wersji. Po prostu w pierwszym poście dotyczącym tej sprawy nie udało mi wyraźnie pokazać, na czym polega dziwność tego zapisu.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 03, 2011 15:30 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Pytanko (w sumie dotyczy agentów, więc postanowiłem nie zakładać nowego wątku):
Po co hobbickim agentom bonusy do corruption checków? Nie można ich przecież zagrać jako characterów, a nie kojarzę sytuacji, w której agent robiłby corruption check.

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 03, 2011 17:11 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Nie ma żadnej powodu, dla którego agenci by mieli robić cc. Podejrzewam, że to był wstęp do jakieś innego ich zastosowania, którego jednak nie zdążyło się objawić.

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.019s | 12 Queries | GZIP : On ]