Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 9:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nameless Thing
PostNapisane: Pn paź 29, 2007 17:30 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Spotkałem się już z wieloma wersjami odnośnie kasowania ataków z tego potwora i chciałem ustalić w końcu jak to jest..można poprzez tapnięcie skasować tylko jeden atak czy można też tapnąć postacie 3x w celu skasowania wszystkich ataków?

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 29, 2007 19:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
To trzeba porównać z Assassinem i Slayerem, zwłaszcza tym pierwszym.

Cytuj:
Men. Three attacks (of one strike each) all against the same character. Attacker chooses defending character. One or two of these attacks may be canceled by tapping one character (not the defending character) in the defending character's company for each attack canceled.


Czyli tutaj "one" to wyraźnie "jeden" a nie "którykolwiek" (anyone).
Bardziej wyrazistych przykładów nie znam.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 29, 2007 22:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
gdyby ktoś na zachodzie miał wątpliwości, wyślij go do RD#108


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 29, 2007 23:40 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Jaded napisał(a):
gdyby ktoś na zachodzie miał wątpliwości, wyślij go do RD#108


a możemy prosić cytat tegoż digest'a?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 30, 2007 0:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Official Rulings Digest #108 napisał(a):
This digest is to clean up two mistakes I made in earlier digests.
>From Digest 106:
Does annotation 26 trigger when Alatar moves with „Great Road“ to e.g.
Carn Dum? Your opponent is allowed to draw up to 5 cards? Am I right?
*** From the ME:TD rulesbook:
Hazard Limit (Clarification)
The base hazard limit is determined (i.e. set) simultaneously at the
moment a company reveals its new site or otherwise announces it is
beginning its movement/hazard phase. Any cards which modify a company's
hazard limit played prior to this point are then immediately applied to
the company's base hazard limit in the order chosen by the player
controlling the company. With such modifications established, any cards
played after this point are interpreted in the order they are resolved.
Any effects which modify the hazard limit against a company during its
site phase are ignored. Any reduction in the hazard limit during a
movement/hazard phase does not affect cards already announced and played.
Annotation 26 is not used in this case. According to the ME:TD rules
quoted above, since Alatar and Great Road were played before the
movement/hazard phase, the resource player gets to choose the order they
are applied.
*** This was very wrong, as the question was about card draws and the
rules I quoted were about hazard limit. As Great Road refers to the
normal card draw, it modifies the card draw as printed on the site. So
in the original example, Carm Dum's card draw is modified up to 6 by
Great Road, and reduced by one by Alatar. The result is 5, any way you
look at it. Annotation 26 doesn't come into play, nor does the ME:TD
rules quoted above.
--------
>From Digest 107:
What is the official definition of a phrase that uses the word "a
character"? For example, Nameless Thing reads that "A character can tap
to cancel one of these attacks." Should "a character" also mean "any
number of characters"? (I'm assuming all of the Nameless Things attacks
can be cancelled by tapping.)
*** In the case of Nameless Thing, "a character" can be read as "any
number of characters". For the general case, I'm going to refuse to
answer this question, as well.
*** I'm still not answering this in the general case, but my specific
answer was incorrect. Only one character can tap to cancel one attack
from Nameless Thing.



Official Rulings Digests 1-118 do pobrania w sieci Bittorrent:

magnet:?xt=urn:btih:RYYIWEESRATVJPKYUN7MN6IR35JGL7UP

(wkleić magnet link do klienta bt)

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 28, 2008 8:35 
Offline
Warrior/Ranger
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz cze 01, 2006 22:26
Posty: 245
Lokalizacja: Wrocław
Nameless Thing napisał(a):
Drake. 3 attacks of 2 strikes each. A character can tap to cancel one of these attacks. Playable at any Under-deeps site. If Doors of Night is in play, also playable at an adjacent site of any Under-deeps site or keyed to a Coastal Sea [c].


Zakładając obecność Doors of Night w grze, czy Thing może połechtać minionowe kompanie w DarkHavenach (chyba tylko glean-a-lich nie ma dołączonego under-deep'a)? Również analogia do guarded wizard heaven w miejscach z dołączonym under-deepem (np. Glittering caves + hidden haven + guarded haven).

Czy jest jakaś oficjalna lista site'ów adjanced to under-deeps site? Nie wiem czy stosować under-deepy minionowe, hero, czy barlogowe do tego :).

Foes shall fall napisał(a):
Corruption. Playable on a non-Wizard character facing a strike from a Dragon or Drake hazard creature attack. If the strike is defeated, discard this card. If the strike is not defeated, place creature's card with Foes Shall Fall-creature is considered off to the side. Target character's company faces an attack from creature at the start of each movement/hazard phase if creature is playable. Discard associated creature's card if Foes shall Fall is discarded. Discard Foes Shall Fall if attached Dragon or Drake is defeated. If targeted character is a Dwarf, he receives 2 corruption points.


Jeżeli zagramy tą kartę w połączeniu z nameless thingiem, to ile ataków wchodzi w drużynę osoby którą dopadło to przekleństwo? Na Foes shall fall jest napisane: Target character's company faces an attack from creature at the start of each movement/hazard phase if creature is playable, lecz ten drake ma ataków 3!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 28, 2008 19:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
1.Może zaatakować, ale zwykle jest cancel/detainment

2.Dowolne, na potrzeby hazardu mozna mieć nawet nie swoje w decku (nie jestem pewny co do Deep mines)

3.Problematyczna sprawa - wyglada na to, ze jeden atak. Pytanie - zeby stworek został pokonany trzeba wygrac wszystkie ataki - czy wszystkie , to ten jeden czy 3?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 28, 2008 21:15 
Offline
Warrior/Ranger
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz cze 01, 2006 22:26
Posty: 245
Lokalizacja: Wrocław
Jaded napisał(a):
1.Może zaatakować, ale zwykle jest cancel/detainment


Dlaczego cancel czy detaiment? Z tego co pamiętam są ograniczenia na darkholdy i darklandy, shadowholdy, a nie na darkhaveny/wizardhaveny..

Jaded napisał(a):
2.Dowolne, na potrzeby hazardu mozna mieć nawet nie swoje w decku (nie jestem pewny co do Deep mines)


Deep mines opisuje crf:
Cytuj:
A Wizardhaven is not considered to be adjacent to an Under-deeps site unless Deep Mines has been played on it.

Czyli wizardhaven staje się adjanced dopiero po zagraniu deep mines.

Jaded napisał(a):
3.Problematyczna sprawa - wyglada na to, ze jeden atak. Pytanie - zeby stworek został pokonany trzeba wygrac wszystkie ataki - czy wszystkie , to ten jeden czy 3?

Jak dla mnie to ta wredna kreatura się plącze za nieszczęśnikiem całą sobą, a że ma urodę atakować trzykroć, to pech poszkodowanego... Jeżeli by atakowała jednym atakiem, to nigdy nie mogła by być zabita, zatem dopiero zdjęcie foes shall fall usuwało by zagrożenie..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 28, 2008 23:56 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
pokrzyw napisał(a):
Jaded napisał(a):
1.Może zaatakować, ale zwykle jest cancel/detainment


Dlaczego cancel czy detaiment? Z tego co pamiętam są ograniczenia na darkholdy i darklandy, shadowholdy, a nie na darkhaveny/wizardhaveny..



Na Darkhavenie jest napisane, że wszystkie ataki są skasowane ale nie ma nic o detainment (taki zapis funkcjonuje tylko na balrogowych havenach). Więc zaatakować można ale bez efektów, chyba, że atak nie mógłby zostać skasowany to wtedy jest problem dla resource playera 8)

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 29, 2008 12:24 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
z Foes shall Fall leci tyle ataków i strike'ów jakbyś zagrał stworka z ręki - czyli w przypadku Nameless'a 3 ataki po 2 strike'i każdy

natomiast co do zagrywania Nameless'a w darkhaven'ach - wiedziałem ze coś takiego jest tylko nie pamietałem gdzie, i prawie jak zawsze wystarczyło tylko zajrzeć do CRF'u

CRF napisał(a):
Rules Erratum: Attacks keyed to Darkhavens are detainment.

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 29, 2008 17:49 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
|Highwayman| napisał(a):
z Foes shall Fall leci tyle ataków i strike'ów jakbyś zagrał stworka z ręki - czyli w przypadku Nameless'a 3 ataki po 2 strike'i każdy


Niby czemu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 29, 2008 17:52 
Offline
Warrior/Ranger
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz cze 01, 2006 22:26
Posty: 245
Lokalizacja: Wrocław
Jaded napisał(a):
|Highwayman| napisał(a):
z Foes shall Fall leci tyle ataków i strike'ów jakbyś zagrał stworka z ręki - czyli w przypadku Nameless'a 3 ataki po 2 strike'i każdy


Niby czemu?


Bo podczepiasz kreaturę pod "Foes shall fall" i to ta kreatura gryzie. Bez wyraźnego CRFa czy innej erraty nie widzę innej możliwości prawdę mówiąc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 12, 2008 0:17 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Pojawił się nowy problem z Nameless Thing i :darkhaven: . Na site jest napisane

:darkhaven: napisał(a):
Any attack against a minion company at this site is canceled.


i teraz problem. Drużyna nie jest na site ale idzie do niego czyli atak będzie det ale nie będzie skasowany, czyż nie ?

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 12, 2008 1:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
krótko i zwięźle: tak

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.025s | 12 Queries | GZIP : On ]