Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 11:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr wrz 26, 2007 18:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Nothing to Eat or Drink napisał(a):
Playable on a minion company at or moving to a Free-hold [F] or Border-hold [B], or playable on a hero company at or moving to a Shadow-hold [S] or Dark-hold [D]. The prowess and body of each character in the company is modified by -1. Discard this card during its organization phase if the company is at a Darkhaven [V]. Cannot be duplicated on a given company.


Zawsze mnie zastanawiało, czy jeśli zagram to na kompanię hero, to będą się mogli tego pozbyć tylko w Minas Morgul, Dol Guldur i innych Darkhavenach?
Na początku tekstu jest rozróżnienie warunków zagrywania na kompanie hero i minion, ale gdy idzie o discardowanie jest już tylko mowa o Darkhavenach właśnie.

PS. Nie znalazłem do tego żadnej erraty.

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 26, 2007 18:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
taki sam problem niby jest z niektórymi kartami korupcji - np. Lure of the Senses z METW'a odpala się gdy jesteś w Haven'ie a Lure of the Senses z MELE odpala się gdy jesteś w darkhaven'ie.... :shock:

odpowiedz jest prosta (i jest gdzies w CRF'ie) wszelkie odniesienia do haven/darkhaven/wizardhaven na kartach należy rozumieć jako "mój haven"

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 27, 2007 16:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Czyli fakt, że na początku jest rozróżnienie na hero/minion a potem nie, nie ma tu nic do rzeczy? Kurcze trza dokładniej czytać crf :?

A przy okazji to ta zasada z przydzielaniem permanentów przy podziale kompanii dotyczy tylko resource'ów, czy hazardów też (np takiego NtEoD) ?

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 27, 2007 17:40 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Ta zasada (nie mam teraz CRF pod ręką) mówi przede wszystkim o tym, że gracz przy podziale kompanii decyduje, która z wynikowych kompanii jest oryginalną, a które nowymi.
Sądzę, że później kwestia "jak obdzielić" kompanie eventami/efektami itp. nie istnieje. Wszystkie eventy i efekty zagrano na oryginalną kompanię, nie na żadną inną, i pozostaje jedynie zdecydować, która z nich to ta oryginalna.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So wrz 29, 2007 13:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
To, zdaje się, ten fragment:
Cytuj:
When a company splits up, its player chooses which characters are the original company and which characters are a new company, unless otherwise directed by a card. All resource permanent-events played on the original company stay with the original company.

Nic nie piszą na temat hazardów, więc pewnie masz rację, Konradzie.

Nie ma też wytycznych co do wydzielenia orginalnej kompanii. I tu mam takie pytanie: czy jeśli zdecyduję się podzielić 5-cio osobową kompanię na dwie drużyny - jedną 1-no osobową i drugą 4-ro osobową - to mogę wybrać tę 1-no osobową jako orginalną (i na niej zostawić NtEoD, żeby nie było, że nie w temacie :wink: ) ?

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N wrz 30, 2007 22:24 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Tak.
Co do niektórych efektów, którym podlega kopmpania, jedne jak np. Secret Passage odnoszą się do kompanii (a nie do kompanii sage'a), inne jak Stealth do kompanii scouta.
Dawno nie wypowiedziałem żadnej herezji, czas więc teraz. Sądzę, że po odejściu scouta od oryginalnej kompanii, nie podlega już ona efektowi Stealth. Podlega mu nowa kompania scouta. Inaczej z efektem Secret Passage i odejściem sage'a.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 01, 2007 9:03 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
To brzmi rozsądnie. (zmień tylko "passage" na "entrance")


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 02, 2007 11:38 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
To się tyczy zarówno Secret Passage jak i Secret Entrance.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 02, 2007 12:42 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Ee tam, przecież Secret Passage nie zależy od konkretnej postaci, ani tym bardzie sage'a


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 03, 2007 8:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Tak z tekstu kart, to zdaje się, że Jaded ma rację.


Mam przy okazji pytanie: czy jeśli scout zginie podczas M/H phase, a w kompanii jest inny scout to będzie ona nadal podlegać efektowi stealth czy już nie?

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 03, 2007 11:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
No z tego co pisze Konrad (i sądzę, że ma rację) to stealth przestaje działać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 03, 2007 15:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
Ee tam, przecież Secret Passage nie zależy od konkretnej postaci, ani tym bardzie sage'a


Zgadza się, Secret Passage nie jest Sage only. Zasugerowałem się ilustracją, z tym staruchem, pozującym na sage'a od przejść.
Dałem się omamić... :oops:

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 04, 2007 9:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Czyli pozostaje zagrać stealth na wszystkich scoutów w kompanii.
Dzięki.

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 04, 2007 15:19 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Pozostaje scouta utrzymać w trwaniu w kompanii (samo "przy życiu" nie wystarczy). Po rozwiązaniu się Stealth, już nawet nie musi być scoutem (może np. stracić Magic Ring of Stealth) a wielkość kompanii może wzrosnąć.

Nie sądzę, aby to spostrzeżenie było całkiem nowym wynalazkiem. Podobnie przecież interpretuje się efekt Spying Out The Land - odnosi się on do kompanii postaci używającej Spirit-Magic a nie do kompanii, w której ona była w chwili zagrywania karty i ten fakt jest wykorzystywany w grze (zarówno Stealth, jak i Spying Out The Land nie są zagrywane na kompanię, dla Stealth jest ona warunkiem, ale nie targetem).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt paź 05, 2007 15:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Konrad Klar napisał(a):
Pozostaje scouta utrzymać w trwaniu w kompanii (samo "przy życiu" nie wystarczy). Po rozwiązaniu się Stealth, już nawet nie musi być scoutem (może np. stracić Magic Ring of Stealth) a wielkość kompanii może wzrosnąć.

Czy Ty zawsze proponujesz tak skomplikowane rozwiązania ? :wink:
(ale można spróbować, choć... stapowanie 3 scoutów i zagranie 3 stealth jest niezwykle... pociągające :P )

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.021s | 12 Queries | GZIP : On ]