Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 14:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N sie 26, 2007 13:19 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
ruling MELE napisał(a):
The company decides to face the site's automatic-attack. If the on-guard card is a hazard creature keyed to the company's site or a hazard that can modify the automatic-attack, it may be revealed before the automatic-attack is resolved. If it is a hazard creature, it will attack after the automatic-attack is resolved.


Czy on-gurad moze zostac odsłoniety po pokonaniu pierwszego a-ataku, przed fejsowaniem drugiego w under-deepach?? np:

Wchodze kompanią do Under-Gates pokonuje a-atak balroga , nastepnie przeciwnik deklaruje mi, ze bedzie drugi a-atak (ale puki co nie mówi mi co to będzie - jest to sprawa sporna i narazie tak ustalono) i odsłania mi np: Pukel-men. Ja pokonuje tego on-guarda, a on mi na koniec (bo już zadeklarował wcześniej) mówi ze drugi a-atak to jest Caved-rake.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 26, 2007 13:53 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
nastepnie przeciwnik deklaruje mi, ze bedzie drugi a-atak (ale puki co nie mówi mi co to będzie - jest to sprawa sporna i narazie tak ustalono)


Jedna uwaga: atak jest, przeciwnik nie ma nic do deklarowania w tej sprawie.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 26, 2007 22:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
to kiedy sie mówi co bedzie dodatkowym automatic'iem (jak powiedzial Konrad drugi automatic zawsze jest w underdeep'ach, choć jesli przeciwnik nie zagra zadnego stworka to tak jakby go nie było bo nie ma z czym walczyć) to sprawa oddzielna....

natomiast creature on-guard trzeba odkryc w momencie gdy przeciwnik deklaruje wejście na site - przed walka z którymkolwiek z auto-attack'ów

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 26, 2007 23:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Wydawało mi się, że to właśnie kwestia sporna - czy możliwe jest odkrycie on-guarda - kreatury wyłącznie przed rozstrzygnięciem pierwszego automatycznego ataku, czy dopuszczalne jest przed którymkolwiek z AA.
Cytuj:
natomiast creature on-guard trzeba odkryc w momencie gdy przeciwnik deklaruje wejście na site - przed walka z którymkolwiek z auto-attack'ów

Skąd ta pewność, że tak a nie inaczej? Co wyklucza drugą możliwość?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 26, 2007 23:52 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
Konrad Klar napisał(a):
Jedna uwaga: atak jest, przeciwnik nie ma nic do deklarowania w tej sprawie.


może sie źle wyraziłem - dla mnie deklaracja w jakiś sposób istnieje bo nie zawsze ten drugi a-atak odbedzie sie, zależne to jest od przeciwnika wiec dlatego nazwałem to deklaracja. może powinno to sie nazywac jakoś inaczej - nie wiem jak :)


|Highwayman| napisał(a):
natomiast creature on-guard trzeba odkryc w momencie gdy przeciwnik deklaruje wejście na site - przed walka z którymkolwiek z auto-attack'ów


no i to nie jest oczywiste dlatego założyłem ten temat, bo cytat podany z rulingów o tym w 100% nie mówi jasno. nie jest tam jasno napisane że przed którymkolwiek a-atakiem tylko ze przed a-atakiem, a drugi a-atak spełnia warunek odkrycia on-guardu przed a-atakiem.
ja patrze na podany cytat w ten sposób że powinno sie go odkryć przed pierwszym a-atakiem bo jesli zrobimy to przed drugim to pierwszy a-atak sie rozwiąże i zarazem bedzie łamał zasade: If it is a hazard creature, it will attack after the automatic-attack is resolved - choć nie jest to tez pewna/poprawna i poparta rulingami w 100% interpretacja.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 27, 2007 16:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Generalnie jeszcze w sobotę w nocy romawiałem z Thorinem i prezenowałem stanowisko podobne do Konrada, ale byłem pijany :D
Teraz jak na to patrzę to cytat:
Cytuj:
The company decides to face the site's automatic-attack. If the on-guard card is a hazard creature keyed to the company's site or a hazard that can modify the automatic-attack, it may be revealed before the automatic-attack is resolved. If it is a hazard creature, it will attack after the automatic-attack is resolved.


...wydaje mi się jaśniejszy. Pytanie czy sytuacja w której drużyna decyduje o walce z AA następuje przed każdym z osobna, czy tylko przed pierwszym AA. Jeśli tylko przed pierszym, to sprawa jest prosta, jeśli przed oboma, to też jest prosta tylko inaczej :)

Moje wątpliwości budzi sytuacja gdy znane są obydwa AA już w M/H phase - np. pierwszy Orki, drugi Spider (minion Shelob's Lair). Jeśli nie mozna odkryć on-guarda przed drugim atakiem (np. Wake of War) to nie można odryć go też przed pierwszym (bo Wake of War nie działa na Orki)
No niby czemu. :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 27, 2007 17:23 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
No niby czemu. :?


No właśnie. Czy "the automatic-attack" to musi być ten sam atak bezpośrednio przed którym się odkrywa on-guard? I czy before Orcs attack nie jest jednocześnie before Spider attack?
Za opcją |Higwaymana| przemawia za to to, że czas pomiędzy Orcs i Sprider attack nie jest już momentem gdy "The company decides to face the site's automatic-attack.". O tym, czy mierzyć się ze wszystkimi albo z żadnym z AA kompania (a nie gracz aby :?) decyduje gdy decyduje się wkroczyć, albo nie wkroczyć do site'u. Później nie ma nic do decydowania w tej sprawie.

Ale nic pewnego moim zdaniem. Niechlujnie sformułowana zasada depcze pewne niuanse. Gdyby napisano:
"The company decides to enter site with automatic-attack(s)", to by było precyzyjne i całej reszty można wtedy by się też literalnie trzymać.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 27, 2007 20:57 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
Konrad Klar napisał(a):
Czy "the automatic-attack" to musi być ten sam atak bezpośrednio przed którym się odkrywa on-guard? I czy before Orcs attack nie jest jednocześnie before Spider attack?



Twoje pytania dodają kolejne problemy i zagadki, bo w zalezności co zostanie ustalone odnosnie odkrywania on-guardu przy a-atakach (przed pierwszym, czy moze z możliwości odkrycia przed drugim) to wpłynie na nadal nierozwiązany problem o chwili informowania przeciwnika czy jest i jaki jest drugi a-atak. Jeśli ustalone zostanie ze naley odkryc on-guard przed pierwszym a-atakiem (a miała to by być jakaś dopałka np.: The Moon Is Dead) to informowanie o tym drugim a-ataku bedzie muisało nastapić od razu przed tym pierwszym a-atakiem bo inaczej nie będzie można odsłonić on-guardu tuz przed drugim a-atakiem - da to nam jakieś już zawężenie problemu. Jak zostanie ustalone inaczej to kwestia informowania czy drugi a-atak zostaje nietknięta/nierozwiązana nadal( http://meccg.tolkien.com.pl/forum/viewtopic.php?t=1001 )

before Orcs attack może być traktowany dwojako w zalerzności od traktowania a-ataki jako jedność (pierwszy a-ataka a zaraz po nim drugi) czy oddzielnie (pierwszy a-atak, możliwosć odsłaniania on-guardów, drugi a-atak.

P.S. chyba troche namotałem ale moze ktoś mnie zrozumie.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 27, 2007 21:07 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
No to teraz ja. Cytowana zasada nie mówi o automatycznych atakach, tylko o automatycznym ataku. Zastosowano skrót myślowy "The company decides to face the site's automatic-attack", który nie da się czytać dosłownie. Gracz a nie kompania decyduje o wkroczeniu do site'u i z tej decyzji wynika, czy automatyczne ataki będą faced, czy nie. Pomiędzy kolejnymi AA decyzja o zmierzeniu się z nimi, bądź nie nie jest już podejmowana.
Kto miesza? Ja, mówiąc, że nie jest ok, tylko nagmatwane tak, że mimo dobrej woli, nie da się z tego zapisu wywnioskować jednoznacznej odpowiedzi?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 27, 2007 22:59 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
Konrad Klar napisał(a):
Pomiędzy kolejnymi AA decyzja o zmierzeniu się z nimi, bądź nie nie jest już podejmowana.


nad tym sie Jaded zastanawiał:

Jaded napisał(a):
Pytanie czy sytuacja w której drużyna decyduje o walce z AA następuje przed każdym z osobna, czy tylko przed pierwszym AA. Jeśli tylko przed pierszym, to sprawa jest prosta, jeśli przed oboma, to też jest prosta tylko inaczej


idąc twoim Konradzie tokiem rozumowania to nie mozna odsłoinć on-guardu pomiedzy a-atakami ?? - traktujemy je jako "jedność"(pierwszy a-atak, brak możliwosć odsłaniania on-guardów, drugi a-atak).

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 27, 2007 23:10 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Przecież mówiłem, że z tego zapisu jednoznacznie to nie wynika. Proszę się nie podpisywać w swoich wnioskach "Konrada tokiem myślenia".

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 27, 2007 23:16 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
to nie był wniosek tylko zapytanie o wniosek.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 27, 2007 23:35 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
A przepraszam, w środku faktycznie jest znak zapytania.

Są trzy mozliwości.
1. Przed każdym z ataków można odkryć kreaturę/kartę oddziaływującą na AA.
2. Tylko przed pierwszym atakiem (zaraz po podjęciu decyzji po wkroczeniu do site'u). Jeśli drugi atak to kreatura zagrywana z ręki gracza to:
a) musi być zdefiniowany w tym momencie.
b) jest definiowany dopiero w momencie, gdy jest faced, a to oznacza, że nie można odsłonić kart on-guard jak The Moon is Dead, albo Redoubled Force, jeśli nie oddziaływują na pierwszy AA, nawet jeśli drugi okazałby się później kreaturą typu Undead, Troll, czy Orc.

Która opcja jest właściwa (nie wiem, czy "właściwa" to właściwe słowo) z cytowanego zapisu z Lidless Eye nie wynika.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 28, 2007 12:14 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
Do pierwszej możliwości powinieneś dopisać dwie opcje odsłaniania drugiego a-ataku to jak to umieściłes w drugiej opcji. Będzie to kompletne podsumowanie problemu z chyba wszystkimi możliwościami.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 28, 2007 17:26 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
To by coś tak w ogóle zmieniało, ale nie w sprawie odsłaniania on-guardów.
Po zagraniu (ale to przecierz wciąż before facing) Lesser Spiders jako drugiego AA, typ ataku jest wiadomy i są warunki dla odsłonięcia Wake of War, Full of Froth and Rage, czy Black Vapour.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.024s | 11 Queries | GZIP : On ]