Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 14:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 15, 2007 14:09 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Cytuj:
Some of the key words are not affected by any currently existing cards (e.g. offering attempt and capture), but they will be with the release of future expansions.


Cóż, w ICE często wybiegali w przyszłość, podając w przykładach karty, które miały dopiero wyjść. Jak wiadomo, nie wszystkie w rzeczywistości ujrzały "światło dzienne". Zapewne to samo tyczy się Glamdringa czy BoM. Bo czemuż inaczej, po podaniu takiego a nie innego warunku, mieliby wrzucać taki przykład...

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 15, 2007 14:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Problem, który istnieje w Twoim systemie interpretacji i tam musisz szukać odpowiedzi, skoro inne wyjaśnienia Cię nie satysfakcjonują.

Sorry za zgryźliwość, ale to leży beyond my imagination.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 15, 2007 14:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Mój "system interpretacji" opiera sie na tym, jak rozumiem to, co jest napisane w zasadach. Ty rozumiesz to inaczej, więc nie dojdziemy do porozumienia, aż ktoś sprecyzuje jak rozumieć tamten zapis.

I nie wiem, co w Twoim poście było zgryźliwego - normalna reakcja jak już wiadomo, że nikt nie zmieni zdania... :)

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 15, 2007 15:48 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
gorzej jeśli będziecie mieli okazję zagrać ze sobą i nastąpi zgryz odnośnie zasad :P

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 15, 2007 17:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Byłaby jazda! :twisted: (ale bez gryzienia :P )

Na wszelki wypadek nie będę wrzucał Mithrilu, ani innych "kontrowersyjnych" kart, do swoich deków (niezależnie od alignmentu) :P

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 15, 2007 17:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
pozwole sobie wtrącić się do dyskusji

Cytuj:
Deck Construction

Only Ringwraith players may include minion characters, resources, and sites in their decks, while only Wizard players may include hero characters, resources, and sites in their decks.

However, there is an exception to this: a Ringwraith player may use any hero item resource card as if it were a minion item resource card. Similarly, a Wizard player may use any minion item resource card as if it were a hero item resource card. The following apply:
All normal requirements must be met to play the item.
All restrictions to movement still apply.
All bonuses and special abilities are ignored.
The item is only worth half (round up) of its normal marshalling points.
The hero version of a unique item is a manifestation of the same minion version of the item and vice versa.


z tego zdania: a Ringwraith player may use any hero item resource card as if it were a minion item resource card. Similarly, a Wizard player may use any minion item resource card as if it were a hero item resource card.
wynika że hero moze miec minion item'y w talii a minion hero item'y w tali

z tym że kiedy zajdzie taki przypadek nalezy wziąć pod uwagę pewne uściślenia:
Cytuj:
The following apply:
All normal requirements must be met to play the item.
All restrictions to movement still apply.
All bonuses and special abilities are ignored.
The item is only worth half (round up) of its normal marshalling points.
The hero version of a unique item is a manifestation of the same minion version of the item and vice versa.


ostatnie zdanie wnosi to że przedmioty które mają i wersje hero i minion nie potrzebują w swoim tekscie informacji o tym ze sa manifestacja odpowiedniej innej karty - niese to ze sobą to że nie można miec w talii i hero Mithril Coat'a i minion Mithril Coat'a bo jeden jest manifestacja drugiego i włożenie obu do talii łamie zasady konstruckji talii ze względu na unikalnośc kart

nigdzie nie jest powiedziane ze minion moze wlożyć do swojej talii hero item tylko jesli ten item ma tez minion'owa manifestacje, natomiast wyżej cytowany fragment MELE mówi po prostu ze można włożyć hero item do minion'owej talii i odwrotnie minion item do hero'sowej talii
zdanie o manifestacjach dotyczy juz czgeoś ciutke innego

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 15, 2007 19:03 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Kurcze - do tej pory myślałem, że ten ostatni tekst o itemach i manifestacjach jest "uściśleniem", takim "stawianym warunkiem" odnośnie ogólnej zasady, mówiącej, że RP może w ramach wyjątku używać HI, a WP może używać MI (i tak gramy w grodzie Neptuna, szczerze mówiąc :? )

W Twojej interpretacji, |Highwayman|, ten fragment jest tylko wyjaśnieniem braku słów "manifestation of..." na kartach itemów... i to, kurka, też ma sens. Nawet dużo sensu...
I teraz już rozumiem o co chodziło Konradowi.

Także: Konrad, przepraszam - nie miałem zamiaru Cię tak zirytować. Kwestia interpretacji, jak sam zauważyłeś.

A wracając do wątku głównego, to ta druga interpretacja jest trochę korzystniejsza, więc (choć już przyzwyczaiłem się do tej pierwszej) od tej pory też jestem za nią.
Ergo:

Minion może mieć Mithril w swoim decku.

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 15, 2007 20:51 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Lepiej się nie przepraszajmy, bo urośnie to w kolejny absurd wyjaśnień i zaprzeczeń (wcale mnie nie zirytowałeś). Cieszę się, że został wyeliminowany ten silnie zsomatyzowany wkręt i powróciłeś na drogę interpretacji trzymających się jakoś kupy. :)

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 24, 2007 20:08 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Wracając na moment do rozmowy to jeśli uda się minionowi skraść Mithril to i tak nie zyska więcej niż 2 pkt zamiast 4 (w przypadku store'owania gdyż

The Lidless Eye - Rulesbook napisał(a):
All bonuses and special abilities are ignored.


mam rację?

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 24, 2007 20:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Lidless Eye, Using MELE with METW, The Cards and Decks, Deck Construction napisał(a):
However, there is an exception to this: a Ringwraith player may use any hero item resource card as if it were a minion item resource card. Similarly, a Wizard player may use any minion item resource card as if it were a hero item resource card. The following apply:
* All normal requirements must be met to play the item.
* All restrictions to movement still apply.
* All bonuses and special abilities are ignored.
* The item is only worth half (round up) of its normal marshalling points.
* The hero version of a unique item is a manifestation of the same minion version of the item and vice versa.


Mithril jest wart normalnie 3MP i jeśli złożony jest wart normalnie 7MP.


CRF, Rulings by Term, Normal napisał(a):
Normal means as written on the card, not considering other card's effects. Note that this definition only applies to effects refering to card texts.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sie 25, 2007 0:16 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki:) myślałem,że przy store'owaniu takiego przedmiotu dla przeciwnego aligmentu to co odnosi się do tej czynności nie ma znaczenia juz.

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sie 25, 2007 0:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Durin's Axe jest normalnie wart 2MP a jeśli posiadany przez Dwarfa 4MP, więc w przypadku minion playera powinien mu dawać odpowiednio 1, lub 2MP. Posiadaczowi każdej ze stron odpowiedno 3 albo 4 CP.

Śmieszna sprawa, ale minionowy Palantir of Osgiliath jest wart normalnie 5MP, jeśli złożony w Barad-Dûr. Czy hero player otrzyma 3MP, jeśli go tam złoży? Czy minion player otrzyma 1MP za Earth of Galadriel's Orchard złożone w Bag End?
Wg zasad Fallen Wizard nie otrzymuje punktów za przedmioty złożone poza Wizardhaven, Balrog nie może storować niczego w Barad-Dûr, ale w wypadku Ringwraitha, Saurona i Nieupadłego Wizarda sprawa nie jest taka oczywista.

P.S. Temat poruszałem już jakiś czas temu na meccg.net, ale zamknięto mi wówczas dziób (jak jakiemuś ptakowi :)).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 26, 2007 10:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Konrad Klar napisał(a):
Śmieszna sprawa, ale minionowy Palantir of Osgiliath jest wart normalnie 5MP, jeśli złożony w Barad-Dûr. Czy hero player otrzyma 3MP, jeśli go tam złoży? Czy minion player otrzyma 1MP za Earth of Galadriel's Orchard złożone w Bag End?


Nie, bo na przedmiotach "cudzego" alignmentu card text "nie działa". Więc nie ma w ogóle możliwości o złożeniu ich w tamtych miejscach.
ABstrahuję już od tego, po co wkładać minion Palantir do decku hero, jak można włożyć ten normalny (OK, pod warunkiem, że się go ma).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 26, 2007 11:06 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Przychodzi mi na myśl tylko taki powód, że aby wyinfluencować* od Fallen Wizarda. Fallen to nie jest opozycyjny wobec hero alignment, więc maifestacji przy wpływaniu przez wystawić nie można.

(*) Neologizm.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.029s | 11 Queries | GZIP : On ]