Thorin napisał(a):
Ja uważam ze powinniśmy sie zastanowić czy teksty z CRF osnoścnie Leaflock
Cytuj:
Allows the canceling of one creature or the canceling and discarding of an event that
targets the company in question or an entity associated with that company.
tyczy sie Toma Bombadil czy moze został celowo przyznaczony tylko jemu.
Dlaczego w ogóle zapis: "Tap to cancel the effects of one hazards that targets..." wymagał objaśnienia w CRF (odnośnie Leaflocka)? Przynajmniej dla mnie bez takiego objaśnienia nie jest jasne, czy targetem jest kompania jako całość, czy również dowolny podmiot (entity) z nią związany. I co oznacza "effects of one hazard". Testy korupcji wywoływane przez Lure of Nature a może same CP, albo jedno i drugie? Zapis w CRF to precyzuje.
Zgadzam się z tym, że errata dotyczy tylko karty zerratowanej a nie innej podobnej (identycznej w jakiejkolwiek części tekstu). Dlaczego uznać zapis dotyczący Leaflocka za specyficzny tylko dla niego? Nie jest wystarczający brak frazy "Card Erratum" oznaczający zmienę tekstu a nie wyjaśnienie znaczenia? Niektóre znaczniki, jak: "Clarification:" , "Note:" w instrukcjach faktycznie nie są stosowane konsekwetnie. Czasem, zamiast objaśnień, albo uwag w ten sposób wprowadzane są całkiem nowe reguły.
Jaded prosił o merytoryczne uwagi. Jeśli ktoś widzi powody, np. zasadnicze różnice w działaniu Leaflocka i Toma Bombadila, dla których nie można uznać zapisu w CRF jako jedynie wykładni dla "Tap to cancel the effects of one hazards that targets..." (wspólna część tekstów obu kart), proszę bardzo. Inaczej po prostu nie bardzo wiadomo, jak długo i na jakiej podstawie zastanawiać się nad tym, czy jest to wykładnia (wspólna dla obu kart), czy errata (specyficzna tylko dla Leaflocka).
Gror napisał(a):
OK, ale czy odrzucamy tylko jeśli były zagrane w turze tapowania Leaflocka, czy jeśli później triggeruje np. corruption check z Lure of Nature to też ten hazard odrzucamy.
CRF-Errata (Cards)-Leaflock:
Cytuj:
Allows the canceling of one creature or the canceling and discarding of an event that
targets the company in question or an entity associated with that company.
+
CRF-Rulings by Term-Targets:
Cytuj:
A card that is played on a card continuously targets the card it is on.
Czy pierwszy cytat, albo teksty obu kart, mówią o hazardzie zagranym w tej samej turze (fazie)? Czy Lure of Nature leżące na postaci od kilku tur jej nie targetuje?