Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 16:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 30, 2007 22:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Thorin napisał(a):
Skoro rozpatrujemy w fazie site że wszystkie m/h są traktowane jako całość to wyobraźmy sobie taką sytuacje – kompania A (np. – to ją zawrócimy) idzie do jakiegoś border-holdu, a ja gram stwora on-guard który jest na ruinki (czyli nie mogę go odsłonic-jest niezgodne z powyższym cytatem), potem w m/h drużyny B (np. to ta co dojdzie) gram Naturek Revenge i border staje się ruinami, gram drugiego stwora on-guard na ruinki (chociasz ten już jest zagrany legalnie). Teraz w fazie site rozpatrując twoje stwierdzenie, on-guard zagrany nielegalnie na początku wszystkich faz m/h jest legalny na ich końcu, a tym bardziej w fazie site.


Ale w tym przypadku gwałcimy zasadę, że pierwszy stwór musi być legalnie zagrywalny w fazie M/H drużyny A. W tym przypadku nie jest, więc uważam, że taka interpretacja odpada.

Zostaje więc chyba jednak mimo wszystko wersja z "pamiętaniem" targetów z M/H i warunkowaniem odkrycia karty właśnie w ten sposób, czyli o ile się nie mylę Konradowa Opcja nr 3.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 30, 2007 23:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
1. Albo się obserwuje dokładnie, dla której z kompanii składowych dany on-guard był zagrany. (Karta zagrana dla kompanii B nie może targetować postaci pochodzącej z A. Karta zagrana dla wycofanej kompanii nie może targetować kompanii na site).

2. Nie obserwuje się tego wcale. (Karta zagrana dla kompanii B może targetować postać pochodzącą z A).

3. Obserwuje się, czy kompania, dla której on-guard był zagrany doszła do site'u. (Jeśli nie, to karta zagrana dla wycofanej kompanii nie może targetować postaci z kompanii na site, reszta jak w punkcie 2).


Tak dla przypomnienia konradowych opcji.

Żadna nie mówi o takiej sytuacji.

Temat się rozbudowuje, aż miło. :)
Czy sama kreatura w ogóle targetuje kompanię? Jej atak, kiedy się rozwiąże, tak.

Ale znowu, co będzie, jeśli kompania kilka razy będzie szła do tego samego site'u i warunki zagrywania kreatury bedą się zmieniać? Nie dość, że dla której kompanii, to jeszcze trzeba będzie pamiętać, wktórej fazie dany on-guard był zagrany.

Acha. Typ site'u może się zmienić jeszcze w tej samej fazie M/H już po zagraniu kreatury.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 31, 2007 10:07 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Konrad Klar napisał(a):
Cytuj:
1. Albo się obserwuje dokładnie, dla której z kompanii składowych dany on-guard był zagrany. (Karta zagrana dla kompanii B nie może targetować postaci pochodzącej z A. Karta zagrana dla wycofanej kompanii nie może targetować kompanii na site).

2. Nie obserwuje się tego wcale. (Karta zagrana dla kompanii B może targetować postać pochodzącą z A).

3. Obserwuje się, czy kompania, dla której on-guard był zagrany doszła do site'u. (Jeśli nie, to karta zagrana dla wycofanej kompanii nie może targetować postaci z kompanii na site, reszta jak w punkcie 2).


Tak dla przypomnienia konradowych opcji.

Żadna nie mówi o takiej sytuacji.


I znowu masz rację. :oops:

To ja już może nie będę zabierał głosu... :lol:

A na turnieju położę sobie siekierę obok sideboardu i w ten sposób będę próbował forsować swój punkt widzenia :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 31, 2007 11:06 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Wychodzi na to, że jestem za 2, ale jak pisałem ta wersja nie łamie żadnych przepisów, jest prosta i mam wrażenie, ze większosć ludzi tak gra.

--
aha, usunąłem zbędne posty, zeby nie było... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 31, 2007 11:33 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
zgadzam sie z Jaded'em

kart on guard moze być zagrana jesli również mogłaby być zagrana podczas fazy ruchu (to ze podczas fazy ruchu ewentualnie miałaby inny cel niż w fazie site'u juz nas nie interesuje)
moze troche niesprawiedliwe ale proste

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 31, 2007 18:45 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
Gror napisał(a):
Ale w tym przypadku gwałcimy zasadę, że pierwszy stwór musi być legalnie zagrywalny w fazie M/H drużyny A. W tym przypadku nie jest, więc uważam, że taka interpretacja odpada.


Do tego własnie dążyłem.


Konrad Klar napisał(a):
Ale znowu, co będzie, jeśli kompania kilka razy będzie szła do tego samego site'u i warunki zagrywania kreatury bedą się zmieniać? Nie dość, że dla której kompanii, to jeszcze trzeba będzie pamiętać, wktórej fazie dany on-guard był zagrany.


Taka sytuacja może nastapic tylko w chwili jak jakaś kompania będzie na site już stała albo dojdzie na niego jako pierwsza, a dopiero potem druga kompania bedzie sie poruszała od site do site za pomoca jakiś kart wiecej niz raz na ture. Sytuacja prawie nie spotykana, ale zawsze. Chyba ze miałes coś innego na myśli - nieważne co to było i tak to powoduje ze rozbudowujesz temat o kolejna kłopotliwą sytuacje - bajera:)


Konrad Klar napisał(a):
Typ site'u może się zmienić jeszcze w tej samej fazie M/H już po zagraniu kreatury.


To prawda i powoduje kolejne utrudnienia.

Sumujac to wszystko zaczynam dochodzic do wniosków, że się coraz bardziej komplikuje. Zasady jasno nie wyjasniając naszych problemów i chyba trzeba sie zacząć trzymac tego co napisał Jaded i Highway - czyli poprostu nie modyfikowac niczego. Zwracamy uwage tylko na to czy był legalnie zagrany in-guard w fazie m/h i czy sie pokrywa to z fazą miejsca niezależnie od tego czy ta drużyna dotarła czy nie. Jest to troche nie ładne bo ta druzyna która doszła z tych dwóch to na 2 on-guardy - peszek.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 31, 2007 20:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Thorin napisał(a):
Chyba ze miałes coś innego na myśli - nieważne co to było i tak to powoduje ze rozbudowujesz temat o kolejna kłopotliwą sytuacje - bajera:)


To jeszcze dołożę...

Powiedzmy, że ktoś zagrał jako on-guard Roving Eye a dopiero potem kompania przetestowała jedyny posiadany pierścień i nikt w niej nie posiada palantiru ani graeter item. Można takie rzeczy notować, ale to będzie paranoja.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 01, 2007 12:48 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
|Highwayman| napisał(a):
kart on guard moze być zagrana jesli również mogłaby być zagrana podczas fazy ruchu (to ze podczas fazy ruchu ewentualnie miałaby inny cel niż w fazie site'u juz nas nie interesuje)
moze troche niesprawiedliwe ale proste


A czy nie kłóci to się przypadkiem z przepisem:

"This means all targets of the card must have existed during the movement/hazard phase."

Nagle może się okazać, że pierwotnego targetu już nie ma (bo nie dojechał). Wtedy jednak chyba karty odkryć nie można (nawet jeśli wśród obecnych jest ktoś-coś co spełnia warunki bycia legalnym targetem dla odkrywanego on-guarda).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 01, 2007 13:46 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Gror napisał(a):
Nagle może się okazać, że pierwotnego targetu już nie ma (bo nie dojechał).


Ale to się znowu sprowadza do tego, czy notować, dla której kompanii (w której fazie M/H) był on-guard zagrany, czy nie. Jak nie to pozostaje jedynie sprawdzić, czy aktualny target był takim w fazie M/H.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 01, 2007 14:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Jeśli sie nie mylę to jest tak:
1.najpierw stwierdzamy czy możemy odkryć kartę, tzn. czy mogła być zagrana w m/h
2. skoro już ją odkryliśmy to określamy target
3. teraz stwierdzamy czy istniał w m/h

Problem pojawia się jeśli założymy, że karta jest zgrana na pierwotną drużynę ( a ngdzie tak nie napisali) i z niej musi wybierać targety


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.025s | 12 Queries | GZIP : On ]