Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest So gru 06, 2025 7:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt mar 09, 2007 20:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Nie będziemy przytaczać wszystkich zasad, polecamy zapoznanie się z instrukcjami ze wszystkich oficjalnych dodatków (METW, METD, MEDM, MELE, MEAS, MEWH, METB) a także z erratami, ruling'ami i CRF'em

Zasady (komputerowa wersja wszystkich instrukcji ze wszystkich dodatków): http://www.councilofelrond.org/index.php?id=13

CRF i erraty dostępne na http://www.meccg.net/netherlands/meccg/
(poniżej instrukcja jak nawigować po stronie by trafić do odpowiedniej sekcji)
CRF: Rules -> CRF
Erraty zasad: Rules -> CRF -> Rulings by Term
Erraty kart: Rules -> CRF -> Card Errata and Rulings
Wszystko po angielsku (jesli to duży problem, to dajcie znać)

Poniżej znajdują się zasady określające system rozgrywania turnieju:

- turniej rozgrywany będzie w systemie szwajcarskim, każdy będzie miał do rozegrania 5 gier (nawet jeśli będzie więcej niż 32 graczy - ze względów ograniczeń czasowych)
- punktacja: Jeśli na Radzie po podliczeniu wszystkich punktów jeden z graczy ma więcej Marshaling Point'ów niż jego przeciwnik wtedy ten gracz wygyrwa. Zwycięzca dostaje 4, 5 lub 6 punktów turniejowych zależnie od stosunku sumy jego MP do sumy MP przeciwnika. Przegrany otrzymuje odpowiednio 2, 1 lub 0 punktów turniejowych. Aby ustalić stosunek MP zwycięzcy do MP przegranego należy podzielić sume MP zwycięzcy przez sume MP przegranego. Przegrany mający 0 lub mniej MP automatycznie daje swemu przeciwnikowi 6 punktów turniejowych:
a) Zwycięstwo za pomocą Jedynego Pierścienia - 8;
b) Zwycięstwo ze stosunkiem MP 2:1 lub większym - 6;
c) Zwycięstwo ze stosunkiem MP mniejszym niż 2:1 ale równym lub większym 1,5:1 - 5;
d) Zwycięstwo ze stosunkiem MP mniejszym niż 1,5:1 ale większym niż 1:1 - 4;
e) Przegranie z kimś kto wygrał resultatem (d) - 2;
f) Przegranie z kimś kto wygrał rezultatem (c) - 1;
g) Przegranie w inny sposób - 0;

- osoby bez pary w każdej rundzie otrzymają BYE (odpowiednio 6, 5, 4 i 3 punkty turniejowe w każdej z rund)

- w razie remisu punktowego na Radzie ogłasza się remis i obydwoje z graczy otrzymują po 3 punkty turniejowe

- czas jednej gry 1 godzina i 15 minut (moze ulec zmianie)
- wszystkie gry są jedno-deckow'e
- aby zwołać Radę należy uzbierać 25 punktów lub przewinąć talie
- pomiędzy grami 10-15 minut przerwy (moze ulec zmianie)
- character pool, z którego wystawiana jest drużyna startowa wynosi maksymalnie 15 postaci, bez wizard'ow/balrog'a/ringwright'ow; postacie z pool'a których nie wystawimy na starcie można włożyć do tali (maksymalna liczba postaci w talii pozostaje bez zmian) lub odłożyć poza grę (nie można nie wystawionych w draft'cie postaci odłożyć do sideboard'u)
- drużyna balroga lub ringwraight może wystawić 6 postaci na starcie (ale również z pool'a 15 postaci); hero i fallen-wizard maja limit 5 postaci
- nie można w startowej drużynie wystawić wizard'a/balrog'a/ringwraight'a
- maksymalna ilość kopii wizard'a/balrog'a/ringwraight'a w talii
1) wizard 2 + 1 (lub 3)
2) fallen wizard 3
3) balrog 3
4) ringwright 2 + 1 (lub 3)

- talia:
1) Na turniej można przyjechać z 2 taliami, jedną wyznaczamy do gry przeciw hero, drugą do gry przeciw minion, i dodatkowo jedną z nich także do gry przeciw fallen-wizard; obie talie muszą być tego samego charackteru (hero, minion lub fallen) choć awatarzy mogą się różnić (np. w jednej talii Gandalf a w drugiej Alatar)

2) złożone 2 talie mogą mieć "wspólne karty" które są przekładane między nimi przy zmianie talii (np. gdy ktoś nie ma 6 Twilight'ów, a np. tylko 3 a chciałby w obu taliach miec po 3 Twilight'y to może przekładać je miedzy taliami); przekładać trzeba zawsze ten sam zestaw "wspólnych kart" ustalonych przed rozpoczęciem turnieju
*zamiast składać 2 odrębne talie można złożyć tylko 1 i wymieniac jedynie wcześcniej ustalony i przygotowany zestaw kart przed grami z ustalonym(i) charakterami talii przeciwnika (np. bazową talię ustalamy do gry przeciw hero a przed grą z minion i fallen-wizard wymieniamy ustalony zestaw kart by talia była bardziej efektywna w grze); wymieniać można zarówno hazard'y jaki i resource'e a nawet postacie, tak samo skład sideboard'u moze sie zmieniac o ustalony wczesniej zestaw kart

3) sideboard może liczyć maksymalnie 30 kart , talia wybrana do gry przeciw fallen-wizard moze zawierać dodatkowych 10 wcześniej ustalonych i przygotowanych kart w sideboard'zie których można używac tylko w grach przeciw fallen-wizard

4) po każdej grze karty użyte z sideboard'u musza być odłożone z powrotem

5) talia musi składać się z takiej samej ilości hazard'ów i resource'ow, może tez zawierać do 10 postaci plus od 1 do 3 wizard'ów/ringwraith'ów/fallen-wizard'ów/balrog'ów (patrz wyżej)

6) w części hazard'owej musi być co najmniej 12 kreaturek

7) kreaturki będące jednocześnie event'ami liczone są jako 1/2 (n/p 5 nazguli i Mouth of Sauron to razem 3).
*Agenci w taliach hero i Balrog-minion liczą się jako hazardy i 1/2 kreaturki; karty ...... Ahunt i ...... at Home tez liczą się jako 1/2 kreaturki; również karty Spawn z dodatku Middle Earth: The Balrog i karta Balrog of Moria z Middle Earth: The Wizards licza się jak 1/2 kreaturki*

8] nie można używać prox'ów

9) dopuszcza się używanie niemieckich kart promocyjnych które nie mają swoich angielskich wersji

10)dopuszcza się używanie kart w innych wersjach językowych niż angielska, jednak grający takimi kartami gracz musi zapewnić przeciwnikowi możliwość przeczytania karty w wersji angielskiej (np. poprzez włożenie kartek z angielską wersją tekstu do koszulki z kartą nie-angielską, lub posiadanie spisu i tłumaczeń tekstu nie-angielskich kart posiadanych w tali pod ręką tak by szybko pokazać przeciwnikowi angielski tekst karty)


11) od momentu rozpoczęcia turnieju talia lub talie nie mogą być modyfikowane


- zasady opcjonalne dopuszczone na turnieju:
1) na turnieju korzystamy z map regionów zamiast kart regionów
2) burglary
3) recently visited sites (+1 strike, +1 prowess)
4) Company vs. company combat (włącznie z kradzeniem przedmiotów)
5) postać może próbować walczyć na -3 bez tapowania
6) postać może próbować zdejmować korupcję na -3 bez tapowania
7) special movement to Gorgoroth (nie dotyczy minion'ów)
8] Jeśli Fallen-Wizard posiada więcej niż 10 Stage Point'ów to drużyna w której znajduje się postać Fallen-Wizard może inicjować Company vs Company Combat z dowolną drużyną przeciwnika. Tak samo przeciwnik dowolną swoją drużyną może inicjować Company vs Company Combat z drużyną w której jest postać Fallen-Wizard'a który ma więcej niż 10 Stage Piont'ów
9) Wizard to Fallen-Wizard Conversion


- można korzystać z protector’ów
- nie dozwolone jest znakowanie kart lub protector'ow
- nie dozwolone jest na turnieju gryzienie przeciwnika

I trochę mniej znanych, trudniejszych do znalezienia lub trudniejszych do zrozumienia zasad, a także obowiązujące na turnieju interpretacje spornych zasad


- A Chance Meeting i We Have Come to Kill zezwalają na wprowadzenie postaci tylko wtedy gdy jest to normalnie możliwe – czyli tylko w fazie organizacji
- postać zagrana za pomocą A Chance Meeting nie wlicza się do limitu postaci zagrywanych na turę
- efekt kart A Chance Meeting i We Have Come to Kill nie łączy się kartami wpływającymi na wystawianie postaci (np. An Unexpected Party)
- Sacrifice of Form nie pożera postaci będących pod DI wizard’a gdy ten się poświęca
- The White Tree+Wizard’s Trove: wymagany sage i nalezy odrzucić Sapling of the White Tree
- Aragorn+Paths of the Dead+Army of the Dead: aby zagrać Army of the Dead, Aragorn musi w swojej fazie organizacji zagrać Paths of the Dead i następnie podczas fazy ruchu przejść specjalną ścieżką (Ściezką Umarłych) z Dunharrow do Vale of Erech, wtedy w fazie site'u Aragorn w Vale of Erech moze się tapnąć by zagrać Army of the Dead
- Open to the Summons nie może służyć fallen-wizard player’owi do wprowadzenia agenta z mind’em większym niż 5
- Thrall of the Voice może służyć do wprowadzenia orka lub trola do gry nawet gdy fallen-wizard player nie ma karty Bad Company w grze
- Burglary: po udanym włamie inna postać w drużynie może sie tapnąć by zagrac minor'a czy cokolwiek innego co jest zagrywalne na site'cie
- on-guard i Burglary: kreaturka zagrana on-guard atakuje całą drużynę po Burglary niezależnie od jego powodzenia
- Sneakin': zagrywany jest na końcu fazy organizacji, a nie w dowolnym jej momencie - co uniemożliwia po zagraniu go przeorganizowanie druzyny na którą został zagrany
- Many-coloured Robes: tapują sie Robes a nie Saruman

- jeśli przeciwnik wystawi wizard'a/ringwraitht'a, którego aktualnie mamy na ręku, możemy wystawić go jako alternatywnego, którego posiadamy w talii, a w momencie dociągnięcia odpowiedniej postaci natychmiast jest ona podmieniona z wystawiona


- Tom Bombadil i Leaflock: ich zdolności umożliwiają całkowite skasowanie (np. wszystkie 3 ataki Assassin'a) dowolnego hazard'u target'ującego odpowiednią drużynę (dla Toma - drużynę podążającą do site'u w jednym z wymienionych na karcie Toma regionów; dla Leaflock'a - drużynę w której się on znajduje) lub szeroko pojęty "byt" z tą drużyną związany, umożliwia to też skasowanie i odrzucenie do discard'u hazard'owych event'ów które na lub w takiej drużynie leża (np. Foolish Words, karty korupcji itp.)
- podczas ruchu druzyny która nie zawiera postaci z mind'em 3 lub większym (lub avatara) tylko gracz zagrywający hazardy ciągnie karty
- site path i company’s path to dwie różne rzeczy które akurat się pokrywają ze sobą przy używaniu starter movement
- efekt cofnięcia drużyny na site z którego rozpoczynała ruch kończy automatycznie movement/hazard phase tej drużyny; efekt taki jest akcją w chain of effects (zazwyczaj pierwsza - ale nie zawsze) i mozna na nią odpowiedzieć;
- rozmiar drużyny i limit hazard’ów muszą być zawsze całościowe, zaokrągla się w górę (chyba że jakaś karta każe inaczej); czyli np. 5 hobbitów to 2,5 zaokrąglone do 3 (czyli 3 hazard’y i nie można zagrać Stealth)
- agenci nie mogą się ruszać do Haven'ów, Wizardhaven'ów (wyjątek stanowią agenci z zezwalającą na to specjalną zdolnością, czyli elficcy agenci) i Under-deep'ów
- w taliach Minion’a (nie Balrog’a) agenci mogą przy poruszaniu się korzystać z połączenia między Udun a Dagorland – tak jak postacie minion player’a (nie Balrog’a) mogą korzystać z tego połączenia
- karty zagrywalne na agent'ów nie mogą być zagrywane w grze przeciwko Minion'owi i Balrog'owi
- ataki agentów na drużyny minion'ów są zawsze detainment
- minion player (i zwykły minion i Balrog) ma +5 General Influence, którego nie może używać do kontrolowania postaci
- przy przekonywaniu (influence attempt) postaci, lub zasobów (resource) przeciwnika jest dodatkowy modyfikator -5 jeśli charaktery talii są różne, czyli:
Wizard/Fallen-Wizard vs Minion/Balrog - modyfikator -5 dla 'agresora'
Wizard vs Fallen-Wizard i Minion vs Balrog - bez dodatkowych modyfikatorów
- przy przekonywaniu (influence attempt) postaci, lub zasobów (resource) przeciwnika za pomocą agentów i/lub kart zagrywalnych na agentów nie ma modyfikatora za różne charaktery talii

- nie można influence'ować ani przedmiotów, ani ally'ów, ani follower'ów kontrolowanych przez wizard'a/ringwraith'a/fallen-wizard'a/balrog'a
- Minion player może wystawić startową drużynę w Minas morgul i/lub Dol Guldur (możliwe jest posiadanie 2 startowych drużyn, jednej w Minas Morgul, drugiej w Dol Guldur)
- Balrog player może wystawić startową drużynę w Morii i/lub The Under-gates (możliwe jest posiadanie 2 startowych drużyn, jednej w Morii, drugiej w The Under-gates)
- Fallen-Wizard player może wystawić startową drużynę w The White Towers lub w dowolnym site'cie Ruins & Lairs w Rhudaurze lub Arthedainie
- suma niemodyfikowanych mind'ów postaci wystawionych w character draft'cie nie moze byc większa niz 20; ani Thrall of the Voice (nawet przy wystawianiu 6 mind'owej postaci przez fallen'a) ani Open to the Summons ani zadne minor item'y ani zadne inne karty nie maja wpływu na mind wystawianych w draft'cie postaci jesli chodzi o liczenie czy suma ich mind'ów to maksymalnie 20
- agenci w tali Minion'a i Fallen-Wizard'a liczą się jako postacie, w talii Wizard'a i Balrog'a jako hazard'y (1/2 kreaturki)
- suma mind'ów agentów w tali (niezależnie czy liczą się jak postacie czy jak hazard'y) i sideboard'zie nie może przekraczać 36
- wyeliminowanie wizard'a/balrog'a/ringwright'a/fallen'a nie kończy gry, daje -5MP (odejmowanych na samym końcu od sumy)
- tylko jedna karta unique na raz może być w grze, wyjątkiem są manifestacje smoków
- za pokonanie własnej kreaturki nie dostaje się punktów
- za wyjątkiem drużyn Balrog player'a, punkty z drużyn znajdujących się w under-deep'ach nie wliczają się do celów zwoływania rady (na samej radzie już się liczą)
- kreaturki zagrane jako automatic-attack (specjalna zdolność niektórych site'ów) nie dają MP, oraz nie są liczone do limitu hazard'ow i zawsze po rozstrzygnięciu ataku trafiają do discard’u
- jeśli rzucając na body ringwraith'a wyrzucimy 7 lub 8, Ringwraith jest wracany na rękę swojego gracza (nie dostaje on wtedy -5 MP), gracz ten nie może wystawić innego Ringwraith'a, a przeciwnik nie może tak zdjętego z gry Ringwraith'a zagrać jako swojego; Ringwraith followers i wszystkie resource'y kontrolowane przez wróconego na rękę Ringhwraith'a są discard'owane
- rzuty na korupcje dla postaci w drużynie w której znajduje się Ringwraith (lub Balrog jako avatar) są wykonywane na +2
- W grze przeciwko Fallen-Wizardowi gracz może wymienić swojego wizarda w talii jeśli właśnie takiego zadeklarował gracz grający Fallen-Wizardem
- rzuty na korupcje dla orkowych i trolowych postaci fallen-wizard'a są wykonywane jak dla minion'ów
- rzuty na korupcje dla nie-orkowych i nie-trolowych postaci fallen-wizard'a sa wykonywane jak dla postaci hero
- nie-orkowe i nie-trolowe postacie u fallen-wizard'a mogą bez ograniczeń używać zarówno hero jaki i minion resources (oczywiście o ile spełniają wymagania tych kart)
- fallen-wizard moze mieć po 2 kopie kart non-unique, oprócz kart typu stage których może mieć do 3 kopii (nie dotyczy hazard'ów, a jedynie resource'ów i postaci)
- Palantir of Elostirion i Palantir of Orthanc nie dają nigdy (niezależnie od zagranych kart) ŻADNYCH punktów Fallen-Wizard'owi
- kiedy fallen-wizard jest wyeliminowany, jego gracz musi zdiscardowac wszystkie stage resource'e specyficzne dla tego fallen-wizard'a i od tej pory nie może już zagrywac kart specyficznych dla tego fallen-wizard'a a także przestaje się liczyć jako ten fallen-wizard; podobnie się dzieje w wypadku gry fallen vs fallen, gdy obaj gracze zadeklarują tego samego fallen'a i jeden z nich wystawi swojego maga (drugi gracz musi wtedy zdiscardować wszystkie stage resource'e specyficzne dla wystawionego fallen-wizard'a) - w tym wypadku nie ma jednak zakazu ponownego zagrania fallen-wizard specific stage resources
- orki które są pół-orkami nie sprawiają ze drużyna minion player’a staje się overt; czyli dla minion player’a drużyna składająca się z samych pół-orków lub ludzi i pół-orków jest covert
- orki które są pół-orkami nie sprawiają że drużyna fallen’a staje się overt; czyli dla fallen’a drużyna składająca się z samych pół-orków lub ludzi i pół-orków jest hero
- Balrog player nie dostaje żadnych punktów za hero items zagrane w swoich Darkhaven'ach
- Balrog player liczy się jako minion player, a Balrog jako Ringwraith dla efektów kart, jednak Balrog player ma swoje własne (inne niż minion player) zasady, a Balrog ma swoje własne (inne niż Ringwraith) zasady
- w grze przeciw Balrog player’owi nie można zagrać żadnej z tych kart: The Balrog (ally), The Black Council, Durin’s Bane, Balrog of Moria, Reluctant Final Parting. Jednak jeśli w dowolnym momencie gry przeciw Balrog player'owi posiadamy jakąś z tych kart na ręku, możemy po pokazaniu jej przeciwnikowi usunąć ją poza grę, a następnie dodać jedną kartę z naszego sideboard'u do talii
- kreaturki z * pokonywane przez fallen'a dają zero punktów dopóki nie zagra się odpowiednich Stage Resource'ów; czyli nawet jesli kreaturka z * atakuje normalnie (nie jako detainment) druzyne Fallen-Wizard player'a (np. druzyne zawierjącą orki, trole i/lub niektórych ally'ów) i zostanie zabita to nie daje punktów bez odpowiedniej zdolności Fallen'a (Alatar) lub odpowiednich Stage Resource'ów
- Blue Mountain Dwarf-hold, Iron Hill Dwarf-hold i The Wind Throne sa traktowane jako site'y mające pod sobą under-deep dla wszystkich graczy, nawet jesli nie dla wszystkich charakterów tali wyszły odpowiednie wersje tych under-deep'ów; jednakże dla celów hazard'owych site który jest Free-hold'em (:freehold:) jest uznawany jakby nie miał pod sobą site'u under-deep, nawet jesli faktycznie taki posiada [czyli, tak długo jak Blue Mountain Dwarf-hold i Iron Hill Dwarf-hold są Free-hold'ami (:freehold:) to choć mają pod sobą under-deep'y to liczą się jakby ich nie miały]


W razie wątpliwości chętnie odpowiemy na pytania i wyjaśnimy co i jak

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Ostatnio edytowano So wrz 08, 2007 15:17 przez |Highwayman|, łącznie edytowano 12 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 09, 2007 20:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Tie Breaker Rules
(czyli rozstrzyganie remisów)


Jesli po zakończeniu wszystkich 5 gier turnieju będą gracze z taką samą ilością punktów turniejowych o kolejności miejsc rozstrzygamy w następujący sposób:

1) jeszcze raz liczymy czy punkty turniejowe graczy zostały prawidłowo policzone po każdej grze - jesli po weryfikacji nadal jest remis przechodzimy do punktu 2
2) liczymy ile wygranych gier ma każdy z remisującyh graczy (gra jest wygrana jesli zdobyło się w niej 8,6,5 lub 4 punkty turniejowe; otrzymanie BYE'a nie nigdy nie liczy się jako wygrana) - ten kto ma więcej wygranych gier wygrywa; jesli nadal są gracze którzy remisują przechodza oni do punktu 3 rozstrzygania remisów
3) sumujemy punkty turniejowe otrzymane tylko w wygranych grach - kto ma więcej punktów wygrywa; jesli nadal są gracze którzy remisują przechodza oni do punktu 4 rozstrzygania remisów
4) sumujemy wszystkie punkty turniejwe uzyskane przez wszystkich przeciwników remisujących graczy - ten kto grał z przeciwnikami których suma punktów jest wyższa ten wygrywa;

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 09, 2007 20:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
zmiany jakie zaszły w zasadach od czasu turnieju w Zabrzu w 2006 roku:

dodałem przepis o zagrywalności Army of the Dead (który na poprzednim turnieju już obowiązywał, ale nie był dodany do głównego post'u z zasadami)

dodałem tez wzmiankę że po z'discard'owaniu wszystkich fallen-wizard specific stage resource'ów (czy to w wyniku śmierci maga czy ze przeciwnik nas ubiegł w wystawieniu go) nie ma zakazu ponownego zagrania fallen-wizard specific stage resource'ów

chciałbym poddać pod dyskusję czy dopisać do zasad turniejowych jeszcze następujące zmiany:
1. Strider może używac Athellas'u jak Aragorn II
2. Sneakin' zagrywany jest na końcu fazy organizacji (co uniemożliwia dostawienie do skradającej się drużyny dodatkowych postaci)
3. Ringwraith'y mogą poruszac się do Barad-dur bez rider mode'a
4. Ringwraith z all'y dającym rider mode'a nie jest discard'owany na rzucie 7-8 na body (to ma symbolizowac ze nazgul traci swego wierzchowca, ale jesli ma wierzchowca jako ally'a to staje się to bez sensu)
5. Many-coloured Robes tapują się a nie Saruman (teoretycznie już to kiedyś ustaliliśmy ale oficjalnie nie pojawiło się w zasadach turniejowych)
6. Hobbit-lore nie wymaga bycia w Haven'ie zeby go zagrać
7. Mumak może być zagrany do regionu Harondor
8. Mumak może być zagrany na minion'a
9. Flies and Spiders zagrywa się na postać walczącą ze strike'iem (w tej chwili jest zagrywalny na postać walczącą z atakiem co oznacza ze po zagraniu Flies and Spiders jest jeszcze czas na skasowanie całego ataku)

EDIT: Pododawałem numerki, żeby w kolejnych postach łatwiej sie było odnosić.

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 09, 2007 23:16 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Strider może używac Athellas'u jak Aragorn II
JESTEM ZA.
- Sneakin' zagrywany jest na końcu fazy organizacji (co uniemożliwia dostawienie do skradającej się drużyny dodatkowych postaci)
ZA
- Ringwraith'y mogą poruszac się do Barad-dur bez rider mode'a
Niby za ale to juz jest ingerowanie w zasady a nie ewidentne pomylki tworcow.
- Ringwraith z all'y dającym rider mode'a nie jest discard'owany na rzucie 7-8 na body (to ma symbolizowac ze nazgul traci swego wierzchowca, ale jesli ma wierzchowca jako ally'a to staje się to bez sensu)
PRZECIW. Nie widze do konca sensu.
- Many-coloured Robes tapują się a nie Saruman (teoretycznie już to kiedyś ustaliliśmy ale oficjalnie nie pojawiło się w zasadach turniejowych)
ZA, wszystkie inne nie wymagaja tapowania Wizarda.
- Hobbit-lore nie wymaga bycia w Haven'ie zeby go zagrać
ZA, i tak jest to beznadziejna karta.
- Mumak może być zagrany do regionu Harondor
Mieszane uczucia ale nie bede protestowal.
- Mumak może być zagrany na minion'a
Za.
- Flies and Spiders zagrywa się na postać walczącą ze strike'iem (w tej chwili jest zagrywalny na postać walczącą z atakiem co oznacza ze po zagraniu Flies and Spiders jest jeszcze czas na skasowanie całego ataku)
Nie komplikowalbym tego.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 10, 2007 9:42 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 912
Lokalizacja: Mount Doom
1. ZA, uważam to porostu za przeoczenie w instrukcji do Barloga.
2. ZA, też uważam to za przeoczenie które umożliwia w dodatku nadużycia, jak to Gror napisał - "Śmierć przekrętom" ... :twisted:
3. Tego już nie mogę uznać za przeoczenie autorów gry, chcieli chyba żeby tak właśnie było, ale ponieważ uważam to za sensowną zmianę, to POPIERAM.
4. Zdecydowany sprzeciw. Za dużo kart w MECCG jest słabo spójnych z rzeczywistością i modyfikowanie ich zasad jest niemożliwe. Nie widzę więc sensu by robić wyjątek dla w tym przypadku.
5. ZA.
6. hmmm, nie wiem, pomyśle jeszcze nad tym ... :)
7. tak jak powyżej,
8. słabo w zasadach jestem oblatany, ale czemu Mumka nie można zagrać na Miniona ?? Jest wymieniony w kartach , które na niego nie działają ???
9. Przeciw.

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 10, 2007 10:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
9. Nigdzie nie pisze, że "before strikes are assigned".

Reszta to chciejstwo. Można się zastanawiać, czy aby Arwen nie powinna mieć bonusów do Stridera (co, nie kochał jej wcześniej, zanim się objawił jako następca tronu? dopiero wtedy potrzebna mu była do kolekcji sukcesów monarszych?).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 10, 2007 13:12 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Root - tak Mumak jest wyszczegołniony jak karta nie-zagrywalna na minion'ów; nie bardzo tylk rozumiem czemu:
- po pierwsze Mumak to animal, a kazdy animal moze być troche nieprzewidywalny i zaatakowac swych panów...
- i tak w Mordorze bedzie wszedze atakował minion'ów jako detainment


Konrad: a czy nie jest tak ze po przydzieleniu strike'ów danego ataku postacie nie walcza juz z atakiem tylko z samymii strike'ami - czyli czy nie jest wtedy za późno na zagrania kart którą zagrywa się na atak a nie na strike?
i tak, reszta nie jest podparta zadnymi zasadami ale uważam że skoro i tak przy paru kartach zastosowalismy nasze wlasne zasady to mozemy pójśc krok dalej i przy paru innych tez to zrobic
ostatnie słowo w tej kwestii bedzie należało (jak zawsze) do organizatorów ja tylko podsuwam propozycje, im więcej osób się wypowie na temat tych zmian tym łatwiej organizatorom bedze podjąc decyzję

faktycznie, nie zwróciłem wcześniej uwagi na Arwen - jej bonus powinien obejmowac tez Strider'a

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 10, 2007 13:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
dodałem do pierwszego postu 2 rzeczy o których wiele osób chyba nie wie (lub nie do końca wie jak to działa):

- nie można influence'ować ani przedmiotów, ani ally'ów, ani follower'ów kontrolowanych przez wizard'a/ringwraith'a/fallen-wizard'a/balrog'a
- efekt cofnięcia drużyny na site z którego rozpoczynała ruch kończy automatycznie movement/hazard phase tej drużyny; efekt taki jest akcją w chain of effects (zazwyczaj pierwsza - ale nie zawsze) i mozna na nią odpowiedzieć;



to z cofaniem jest troche zamieszane wiec postaram sie tu wyjaśnić:

1 - jesli podczas ruchu zostanie zagrany jakiś natychmiastowy efekt (Beorning skin-changers) który cofa drużynę to zanim drużyna się cofnie resorce player może odpowiedzieć jakoś, na co z kolei moza jakos odpowiedzieć hazard player itd. (hazard player nie moze jako pierwszy odpowiedzieć bo nie można odpowiadać na swoje własne akcje/efekt)

2 - jesli zagrany hazard nie wywołuje natychmiastowego efefktu cofnięcia (Snowstorm, The Way is Shut) to zarówno resource player jak i hazard player moga na niego odpowiedzieć (ponieważ zagranie takiej karty nie jest róznoznaczne z jej jednoczesnym działaniem, musi najpierw wejs do gry a gdy juz w grze jest to próbuje dziajać jesli są spełnione warunki jej działania - i na to mogą odpowiadać wszyscy jako iż nie jest to akcja/efekt przez nikogo zagrana)

3 - kiedy druzyna się już cofnie automatycznie kończy się movement/hazard phase w związku z czym nie można już zagrac zadnych hazard'ów

4 - natomiast jesli gdy drużyna rozpoczyna ruch jakiś efekt cofający ją jest już w grze, cofnięcie będzie pierwszą akcją w chain of effects jak tylko druzyna rozpocznie ruch - na tą akcję mogą odpowiedzieć zarówno resorce player jak i hazard player (czyli hazard player moze odpowiedzieć jakimś hazard'em zagrywalnym w chain of effects -nie stworek, nie korupcja- jesli na ten hazard jakos odpowie resource player to na jego odpowiedź moze z kolei odpowiedzieć hazard player itd)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 10, 2007 15:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
Konrad: a czy nie jest tak ze po przydzieleniu strike'ów danego ataku postacie nie walcza juz z atakiem tylko z samymii strike'ami - czyli czy nie jest wtedy za późno na zagrania kart którą zagrywa się na atak a nie na strike?


Nie jest.

|Highwayman| napisał(a):
i tak, reszta nie jest podparta zadnymi zasadami ale uważam że skoro i tak przy paru kartach zastosowalismy nasze wlasne zasady to mozemy pójśc krok dalej i przy paru innych tez to zrobic


To też żadnych uwag merotorycznych nie mam...

|Highwayman| napisał(a):
faktycznie, nie zwróciłem wcześniej uwagi na Arwen - jej bonus powinien obejmowac tez Strider'a


...a wręcz przeciwnie. Dolewam oliwy do ognia.

|Highwayman| napisał(a):
1 - jesli podczas ruchu zostanie zagrany jakiś natychmiastowy efekt (Beorning skin-changers)


Short-events nie stwarzają akcji reagujących na pasywny warunek (tylko karty będące w grze). Jak już Beorning Skin-changers (albo Lost At Sea) się rozwiąże, akcja się wykonuje od razu. Oczywiście na deklarację (na każdą) można odpowiedzieć.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 10, 2007 19:42 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
ok... z tym ze nadal nie wiemy czy chciałbyś zeby wprowadzic powyższe zmiany do zasad turniejowych czy nie?

Konrad Klar napisał(a):
|Highwayman| napisał(a):
1 - jesli podczas ruchu zostanie zagrany jakiś natychmiastowy efekt (Beorning skin-changers)


Short-events nie stwarzają akcji reagujących na pasywny warunek (tylko karty będące w grze). Jak już Beorning Skin-changers (albo Lost At Sea) się rozwiąże, akcja się wykonuje od razu. Oczywiście na deklarację (na każdą) można odpowiedzieć.


właśnie to starałem się powiedzieć, czy powiedziałem to niejasno?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 10, 2007 22:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
jestem w trakcie przekładania naszych zasad na angielski i zacząłem się zastanawiać nad tym:


- Burglary: po udanym włamie inna postać w drużynie może sie tapnąć by zagrac minor'a

czy to daje tez mozliwość innym pstaciom w drużynie zagrać inne rzeczy jakie mozna na danym site'cie? np. przedmioty, ally'ów czy fakcje które można zagrywać na tapniętym site'cie?

jesli to nie jest to samo to czy powinnismy zmienić zapis by umożliwić takie zagrywanie?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 11, 2007 0:07 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
czy to daje tez mozliwość innym pstaciom w drużynie zagrać inne rzeczy jakie mozna na danym site'cie? np. przedmioty, ally'ów czy fakcje które można zagrywać na tapniętym site'cie?


Po włamaniu, udanym czy nie, kompania jest rozliczona z automatycznym atakiem. Jeśli rozliczy (czy, jak mawia The Mouth, rozprawiczy) się jeszcze z kreaturą on-guard i z agentem, może robić to, co na tapniętym site robić mogłaby normalnie.

|Highwayman| napisał(a):
ok... z tym ze nadal nie wiemy czy chciałbyś zeby wprowadzic powyższe zmiany do zasad turniejowych czy nie?


Mnie tam nie będzie, ale nie chciałbym, zebyście grali "tematycznie". Nie.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 11, 2007 2:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
jakto cie nie bedzie?!? już ostatnim razem cie nie było wiec może teraz ci sie uda...?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 11, 2007 12:53 
Offline
Ranger
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz mar 02, 2006 1:29
Posty: 49
Lokalizacja: Fornost
Nie odpowiem na wszystkie pytania ( chodzi o te z numerkami ) tylko na czesc wiec nie bedzie po kolei.

Strider moze uzywac Athelas tak jak Aragorn II, ale Arwena ma + do influence tylko wobec Aragorna II

Ringwraith nie moze sie ruszyc do Barad Duru bez mode'a. Nie jest to przypadek jak powyzej gdzie gdy powstala karta Athelas nie bylo karty Strider wiec autorzy nie mogli dodac ze Athelasu moze on tez uzyc. Tutaj wszystko dotyczy Lidless Eye, skoro tworcy nie dali takiej mozliwosc to czemu wulgarnie ingerowac w zasady zmieniajac je. To nie jest rozna interpretacja to zmiana zasad.

Co do Mumaka, to przyznam ze to dosc glupie. ze nie moze zaatakowac on swoich panow ( czyt. brudasow ). Ale skoro tworcy tak zrobil ze wyszczegolnili go jako nie-zagrywalny (w ogole co to znaczy? ze jest deatinment jak Nazgul czy orki?) to czemu zmieniac to? A juz z tym ze moze byc zagrany na Harondor to przyznam ze kompletnie nie rozumiem czemu tak ma byc. Na karcie jasno pisze do jakich regionow ma byc zagrany i o Harondorze nic tam nie ma, wiec czemu cos dodawac? ( chyba ze jest jakas errata czy cos o ktorej nie wiem :? )

_________________
Nie każde złoto jasno błyszczy,
Nie każdą siłę starość zniszczy.
Z popiołów strzelą znów ogniska,
I mrok rozświetlą błyskawice.
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król tułacz wróci na stolicę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 11, 2007 13:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 12, 2005 11:31
Posty: 311
1. Strider może używac Athellas'u jak Aragorn II
POPIERAM

2. Sneakin' zagrywany jest na końcu fazy organizacji (co uniemożliwia dostawienie do skradającej się drużyny dodatkowych postaci)
POPIERAM

3. Ringwraith'y mogą poruszac się do Barad-dur bez rider mode'a
POPIERAM

4. Ringwraith z all'y dającym rider mode'a nie jest discard'owany na rzucie 7-8 na body (to ma symbolizowac ze nazgul traci swego wierzchowca, ale jesli ma wierzchowca jako ally'a to staje się to bez sensu)
POPIERAM ale discardujemy w takim razie ally'a

co do reszty to nie mam zdania...

_________________
"Hige sceal þe heardra, heorte þe cenre, mod sceal þe mare þe ure maegen lytlað"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.032s | 12 Queries | GZIP : On ]