Tak to jest również opisane w Middle-Earth Collectible Card Game niejakiego Joego Bisza. Taki pogląd na Zachodzie chyba obowiązuje.
To pisałem w wątku
Kolejność efektów przed fazą M/HCytuj:
Sądzę, że chodzi o ciągły efekt. "Each company moving in" jest łudząco podobne do pasywnego warunku z kart "Dragon Ahunt", ale w tym wypadku mówi o tym, które kompanie podlegają efektowi tej karty. Można się zapytać, co się stanie, gdy kompania wielokrotnie będzie wędrować przez Dark-domain/Gorgoroth w ciągu tury? Sage w takich kompaniach będzie wielokrotnie tracić swoje skills i wielokrotnie doświadczać niemożności użycia light enchantments, czy rituals a wizard spells? A co, jeśli kompania w końcu opuści odp. regiony, typ regionów się zmieni, albo "In the Heart of his Realm" odejdzie z gry? Skutek ma się nadal utrzymywać (czas działania nie jest określony, więc... do końca tury?) ? Tak by było, w przypadku akcji spowodowanej przez PW, np. ataku z Ahunta - następują wielokrotnie, za każdym razem, gdy warunek zostanie spełniony.
To, że efekt działania karty jest czymś uwarunkowany (albo, że pisze na kogo/co ona odziaływuje), nie oznacza od razu, że mamy do czynienia z warunkiem pasywnym.
Borderholdy nie uzyskują wielokrotnie dodatkowego automatycznego ataku wraz z każdą kopią Fell Winter, która weszła do gry po odrzuceniu poprzedniej i nie utrzymuje się on po odejściu Fell Winter z gry. Drugi efekt tej karty również jest uwarukowany (obecnością Doors of Night). Efekt Flotsam and Jetsam jest uwarunkowany ilością kart w decku gracza i chyba widać wyraźnie, że nie następuje on w łańcuchu efektów - nie deklaruje się i nie rozwiązuje, gdy ta ilość odpowiednio zmaleje.
Fell Winter
Cytat:
Environment. Each Border-hold Border-hold receives an automatic-attack: Wolves-3 strikes with 7 prowess. Additionally, if Doors of Night is in play, treat all Free-domains Free-land as Border-lands Border-land and all Border-lands Border-land as Wildernesses Wilderness. Cannot be duplicated.
Flotsam and Jetsam
Cytat:
If a player has 15 or fewer cards in his play deck (20 or fewer if a Fallen-wizard), all effects are automatically canceled which allow him to search through or look at any portion of his play deck or discard pile outside the normal sequence of play. Discard when any play deck is exhausted. Cannot be duplicated. '...busy with his fiery thoughts. He has forgotten Treebeard.-LotRIII
I mniej więcej powtórzyłem w dyskusji na COE.