Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Śr cze 18, 2025 0:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lut 16, 2007 22:53 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
...oraz postaci w decku Fallen-wizarda.

Chodzi o to, czy gracz, który nie może wprowadzić do gry agentów jako postaci, może ich użyć podczas wpływania na postacie przeciwnika, wystawiając duplikat dla wyzerowania :mind:.

Czy Wizard oraz Balrog mogą użyć agenta na potrzeby Ride Against the Enemy? Jaki status (hero/minion) mają przy tej okazji postacie Fallen-wizarda, zależny od rasy (orc i troll - minion, pozostałe - hero), czy od koloru tła karty?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 17, 2007 12:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
podczas przekonywania postaci przeciwnika mozesz tylko pokazać postać którą mógłbyś sobie zagrać następnie zagrać jako postać - i nie chodzi mi o możliwość kotroli jej przez GI czy DI a o to czy dana postać jest dozwolon'a dla twojego alingment'u
chyba na tej zasadzie razem z Jaded'em tłumaczyliście mi kiedyś że fallen nie może z'influence'ować np. Elrond'a i zagrać go sobie

co do Ride Against the Enemy - powiedziałbym że nie ma tu znaczenia czy tą postacią jest agent i czy agenci u ciebie w talii liczą się jak stworki czy jak postacie, a typ postaci minion/hero określałbym na podstawie tła postaci

tak wydaje mi sie ze ta karta miała działać - jakaś postać (niezelażnie kto) atakuje ruszającą się drużynę, to czy atak jest detainmnet czy nie ustala, ze tak powiem, 'wrodzony' typ postaci, a nie specyfikacje zasad fallen'a ponieważ w momencie ataku nie jest to postać którą fallen kotroluje wiec jego specjalne zasady dotyczące typów hero/minion postaci się nie liczą
a co jesli grasz fallen'em i rzucisz w ten sposób do ataku swojego maga? fallen'owe karty są jednocześnie i hero i minion - wiec bedzie chyba detainment na wszystkich, choć osobiście zadecydowałbym że hazard player mógłby zwyczajnie wybrać czy atak upadłego czarodzieja z Ride Against the Enemy bedzie detainmnent czy nie, niezaleznie od tego jaką drużynę atakuje

ALE
w imię zasady knsekwentności, jesli w przypadku przekonywania nie można użyć agent'ów gdy liczą się jako hazard'y u ciebie, to zmuszony jestem powiedzieć że tak samo będzie w przypadku Ride Against the Enemy - czyli można używać tylko na kartach postaci, które w twojej talii liczą się jako postacie

i pytanie ciekawostka z mojej strony - czy Ride Against the Enemy jest unique-sensitive? czyli czy można użyć do tej karty unikalnej postaci która jest już w grze? Na karcie nie jest nigdzie zaznaczone ze wykorzystywana do ataku postać nie może się znajdować w grze...
np. jesli przeciwnik ma wystawionego Elrond'a czy moge zagrać Elrond'a z Ride Against the Enemy zeby zaatakowął jakąś drużynę przeciwnika?
i jeszcze lepszy numer - mam swojego czarodzieja w grze, ale w talii jeszcze conajmniej jedną kopię jego karty, czy mogę użyć go z Ride Against the Enemy?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 17, 2007 17:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
podczas przekonywania postaci przeciwnika mozesz tylko pokazać postać którą mógłbyś sobie zagrać następnie zagrać jako postać - i nie chodzi mi o możliwość kotroli jej przez GI czy DI a o to czy dana postać jest dozwolon'a dla twojego alingment'u


CRF, Rulings by Term, Wizardhavens
Cytuj:
If you are influencing against your opponent, and he is at a Wizardhaven where you can not play cards that give MPs, you can reveal the card you are influencing against to reduce the number you roll against to 0, but you may not play that card afterwards (if it gives MPs).


Tak że to, czy można później wprowadzić postać wystawianą jako duplikat, nie jest ważne. Mi chodzi o to, czy karta, która na potrzeby konstruowania decku, liczy się jako hazard, może być użyta (chociaż nie zagrana) jako postać.
EDIT:
Dokładniej: czy można agentów-hazardy użyć w sytuacji gdy wymagana jest karty postaci.

|Highwayman| napisał(a):
a co jesli grasz fallen'em i rzucisz w ten sposób do ataku swojego maga? fallen'owe karty są jednocześnie i hero i minion


A nie są fallen? Sami wizardzi wykonują cc jak minion, ale tylko orkowie i trolle są liczeni u FW jako minion. Pytanie ciągle to samo, czy liczy się wzór karty, czy to, jak traktowani są u FW (gdy wprowadzeni do gry jako postacie)?



|Highwayman| napisał(a):
i pytanie ciekawostka z mojej strony - czy Ride Against the Enemy jest unique-sensitive? czyli czy można użyć do tej karty unikalnej postaci która jest już w grze? Na karcie nie jest nigdzie zaznaczone ze wykorzystywana do ataku postać nie może się znajdować w grze...


No nie jest i kilka innych rzeczy, które są opisane w CRF, też nie jest. Mogłoby pisać "play" a pisze "reveal". I jedno i drugie stwarza wątpliwości. Wyeliminowanie takiej karty dawałoby dwie unikalne postaci w out-of-play i marshalling points piles. Z tego powodu obstaję za tym, że nie można.

|Highwayman| napisał(a):
i jeszcze lepszy numer - mam swojego czarodzieja w grze, ale w talii jeszcze conajmniej jedną kopię jego karty, czy mogę użyć go z Ride Against the Enemy?


Co stoi na przeszkodzie?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 17, 2007 22:09 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
w takim razie powiem że nie można używać kart agent'ów przy przekonywaniu jesli agenci licza się w twojej talii jako hazard'y ponieważ nie można używać hazard'ów przy przekonywaniu - a jesli agent nie jest postacią to jest hazard agent

uważam też ze przy Ride Against the Enemy liczy sie tło postaci a nie jak te postacie są traktowane jak sa w u któregoś z graczy w grze, bo przecież w grze nie są

Konrad Klar napisał(a):
|Highwayman| napisał(a):
i jeszcze lepszy numer - mam swojego czarodzieja w grze, ale w talii jeszcze conajmniej jedną kopię jego karty, czy mogę użyć go z Ride Against the Enemy?


Co stoi na przeszkodzie?


np. mam już Alatar'a w grze i drugą kopię Alatar'a na ręku - moge zagrać Ride Against the Enemy na przeciwnika i użyć do tego Alatar'a z ręki???

wedle tego co napisałeś chwile przed cytowanym przeze mnie fragmentem uważasz ze nie (i ja tez tak uważam)
wiec zakładam ze zle przeczytałeś moje ostatnie pytanie :P

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 17, 2007 23:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Tak, źle przeczytałem. Myślałem, że chodzi o kopię drugiego Wizarda a nie drugą kopię tego samego.


Według instrukcji (nie podam dokładnego cytatu, nie mam w tej chwili pod ręką) podczas wpływania można odsłonić identyczną kartę postaci.

Czy jeśli agent nie może być użyty przez gracza jako postać, jego karta przestaje być kartą postaci? A jeśli może, to staje się nią na powrót (mimo, że to wciąż identyczna karta)?

Przykład Refuge i Morannon pokazuje, że "site" i "site card" to nie znaczy dokładnie to samo. "Non-site cards" mogą być site'ami. Czy "postać" i "karta postaci" to to samo?

Taki widzę rebus...

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 18, 2007 10:56 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
A czy Wizard traktowany jest jako character? Wiem ze glupie pytanie ale wydaje mi sie ze avatary nie do konca podchodza jako characters...
Ja bym sie chcial zapytac co z unikalnoscia manifestacji w przykladzie z Alatarem? Jak zginie w walce z Ride Against The Enemy to zdejmujemy tez tego ktory jest w grze?

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 18, 2007 18:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Podchodzą do końca...
Jestem zdania, że nie można wystawiać dla Ride Against The Enemy drugiej kopii unikalnej postaci w grze.
Ale gdyby było można, to nie wiem, co by było: może jeden Wizard by żył, drugi nie, albo obaj byli martwi. Stan nieoznaczoności...

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.015s | 12 Queries | GZIP : On ]