Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Nocny Express https://meccg.pl/viewtopic.php?f=6&t=608 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jaded [ N lut 19, 2006 21:24 ] |
Tytuł: | Nocny Express |
Jest takie znane kombo które pozwala na zagranie minionową drużyną 11 punktów (albo i więcej). To "Kill all but not the halflings"+"News of the Shire"+"To satisfy the questioner" (to trzecie można dowolnie zmieniać). Jest jednak problem - karty te składa się w Barad -dur, a to daleko, bez dopalania 3 tury jazdy. Przeglądając dziś karty (turniej tuż tuż) znalazłem rozwiązanie. Lekko extremalne, ale jest: Drużyna w fazie organizacji zagrywa: Cytuj: THE MISTY MOUNTAIN DEEPS - Short-event (C) Ranger only. If his company uses region movement, it may move as if the following regions were adjacent: Rhudaur and Anduin Vales, Rhudaur and Wold and Foothills, Hollin and Wold and Foothills, Hollin and Fangorn, Dunland and Fangorn. Alternatively, if the site moved to is one of the regions listed above, the hazard limit is reduced by two (to a minimum of two). i Cytuj: THE ASH MOUNTAIN DEEPS - Short-event (C) Ranger only. If his company uses region movement, it may move as if the following regions are adjacent: Dagorlad and Gorgoroth, Horse Plains and Gorgoroth. The company faces a detainment attack at the beginning of its movement/hazard phase: Orcs - 4 strikes at 6. Alternatively, if the site moved to is in one of the regions listed above, the hazard limit is reduced by one (to a minimum of 2). Dzięki tej pierwszej dojeżdża do dowolnego site w Anduin Vales (unikając drake'ów w High Pass). Teraz drużyna zagrywa: Cytuj: LEG IT DOUBLE QUICK - Short-event (R) Playable at the end of the movement/hazard phase on a moving company. Tap all untapped characters in the company. The company may move to an additional site this turn. Another site card may be played and another movement/hazard phase immediately follows for that company. i dzięki drugiej karcie kończy ruch w Barad-Dur. Trzy karty więc nie tak dużo ![]() Cytuj: TOKENS TO SHOW - Permanent-event (C) Minion characters may store resources (items and events) during the end-of-turn phase as though it were their organization phase. Cannot be duplicated. Discard when any play deck is exhausted. Dzięki czemu świeżo zagrane punkty od razu liczą się do MP. Sauron będzie usatysfakcjonowany i to wyjątkowo szybko ![]() |
Autor: | Konrad Klar [ N lut 19, 2006 21:46 ] |
Tytuł: | |
Albo Leg It Double Quick podczas przesiadki w Goblin-Gate, Carn Dum, Mount Gram, Morii lub Mount Gundabad. Następnie co fazę M/H: Cytuj: World Gnawed by the Nameless Playable during the movement/hazard phase on a company moving to an Under-deeps site. At the end of its movement/hazard phase, target company attempts to move to an additional Under-deeps site which it has not attempted to move to yet this turn. Another site card is played and a movement/hazard phase immediately follows. Return this card to you hand. All hazard creatures the company faces this turn keyed to Shadow-holds [S] attack normally, not as detainment. I w The Under-Courts jeszcze raz Leg It Double Quick. Wspomaganie przez Crack in the Wall i/lub Spying out the Land, zagrane w fazie organizacyjnej przez postacie w kompanii mile widziane. Cytuj: Crack in the Wall Sage only. Playable during the organization phase on an untapped sage in a moving company. Tap the sage. Unless the site is in a Free-domain [f], no hazard creatures may be played at the company's new site. ...a crack in the wall at the back of the cave got bigger and bigger, and opened wider...-Hob Cytuj: Spying out the Land
Magic. Spirit-magic. Playable on a spirit-magic-using character during the organization phase. Opponent may reveal to you any hazards from his hand, and only those hazards can be played during the character company's movement/hazard phase. Unless he is a Ringwraith, character makes a corruption check modified by -3. |
Autor: | Gror [ N lut 19, 2006 21:59 ] |
Tytuł: | |
Można też po prostu Forced March x3, ale to trudniej uzbierać na ręce. |
Autor: | Jaded [ Pn lut 20, 2006 10:01 ] |
Tytuł: | |
To chyba najtańsze (w sensie - bez rarów), ale 4 fazy M/H, zmniejszają szansę dotarcia na miejsce. Wadą patentu Konrada jest możliwość utknięcia pod ziemią, aczkolwiek z Under Gates do Under Courts jest autostrada ![]() Oczywiście w Bag End lepiej zagrać Red Book zamiast "To satisfy...", co daje łącznie 13 punktów. |
Autor: | Gror [ Pn lut 20, 2006 15:17 ] |
Tytuł: | |
Jaded napisał(a): To chyba najtańsze (w sensie - bez rarów), ale 4 fazy M/H, zmniejszają szansę dotarcia na miejsce. W Twoim przypadku jest tych faz niewiele mniej, no i wszyscy potapowani. A jak ktoś nie kisi hazardów na ręku to mu raczej nie podochodzą ![]() No i w końcu często odpuszcza się drużyny jadące do DH. |
Autor: | Jaded [ Pn lut 20, 2006 16:08 ] |
Tytuł: | |
W moim przykładzie dwie M/H, a przeciwnik dobiera dwie karty, a nie 8. Ale twoja propozycja też jest niezła, przecież przyznałem ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |