Premiera tricku miała miejsce na śp. turnieju O Pierścień Khamula. Choć niestety w drugiej rozgrywce (z Jadedem), tytułowy gwóźdź programu został nieoczekiwanie wbity w ziemię w pierwszej turze. Ponieważ turniej prawdopodobnie nie rozstrzygnie się, postanowiłem przedstawić szczegóły. Obaj moi oponenci nie zgłosili zastrzeżeń do legalności zagrania, ale kto wie, może ktoś będzie jakieś uwagi.
Cytuj:
Carambor
Unique. May tap at the end of his company's movement/hazard phase to allow it to move to an additional site on the same turn. Another site card may be played and another movement/hazard phase immediately follows for his company. The new site path must contain at least one Wilderness

. Home Site: Carn Dûm
Cytuj:
Healing of Nimrodel
Playable during the organization phase on a moving company whose site of origin is a Haven

. If the company moves to another Haven

this turn, at the end of the movement/hazard phase all wounded characters in the company heal (from wounded to untapped) and all tapped characters untap.
Obie karty nie miałyby szansy na współpracę, gdyby nie Upadły Czarodziej.
W grę wchodzi też zasada
CRF-Turn Sequence-Organization Phase-Choosing a New Site:
Cytuj:
Effects that are played during the organization phase, and depend on the site or site path of a moving company, create an effect which is not declared until the new site is revealed. If the site or site path is not of the appropriate type when the effect resolves, the resource has no effect. If the company has multiple movement/hazard phases on the same turn, the card applies separately to each phase, having an effect only if the correct conditions are met.
I jeszcze całkiem podobna
CRF-Turn Sequence-Movement/Hazard Phase-Movement:
Cytuj:
If a company moves twice in one turn, resources played during the organization
phase, like Secret Passage, are reapplied to the company at the beginning of each of
their movement/hazard phases, if the conditions of the card are met. If both players
have access to region movement, then neither player may be stopped from using
region movement. Access includes region cards or an appropriate map.
W fazie organizacyjnej dla kompanii Carambora w

deklarujemy ruch do innego

, zagrywamy na nią HoN. Pod koniec fazy M/H odtapowujemy/leczymy postacie. Tapujemy Carambora i wybieramy nowy site, taki aby nowa ścieżka kompanii zawierała

, najlepiej znów

, choćby ten sam, z którego kompania wyruszała poprzednio.
Cykl może się powtarzać wielokrotnie w czasie tej samej tury, za sprawą wspomnianych przepisów z CRF. Przerwać go może eliminacja lub usunięcie z aktywnej rozgrywki Carambora, zawrócenie kompanii do site of origin, zamiana

w inny typ site'u bądź usunięcie regionów

, leżących na potencjalnych przyszłych ścieżkach kompanii.
Możliwe zastosowania:
- szybkie wielokrotne wyczerpanie decku. W sprzyjających układach można wymusić zwołanie Rady/Audiencji/Dnia już w pierwszych turach rozgrywki, po osiągnięciu choćby nieznacznej przewagi punktowej.
- szybkie przeszukanie decku w celu znalezienia kluczowych kart. Ponieważ przeciwnik ciągnie karty również, aby zwiększyć swoją przewagę najlepiej robić to w kombinacji z obecnością Upadłego Radagasta w kompanii, lub przy A Short Rest (na krótkich trasach).
Inne karty zagrywane w fazie organizacyjnej mogą znacznie zredukować ryzyko niepowodzenia: Stealth, Sneakin', Ford, Hidden Ways a zwłaszcza:
Cytuj:
Spying out the Land
Magic. Spirit-magic. Playable on a spirit-magic-using character during the organization phase. Opponent may reveal to you any hazards from his hand, and only those hazards can be played during the character company's movement/hazard phase. Unless he is a Ringwraith, character makes a corruption check modified by -3.
Ich efekt będzie się aplikować ponownie w każdej kolejnej fazie M/H, na mocy cytowanych przepisów z CRF.