Cytuj:
ale karta daje Eowyn'ie dopalki gdy juz na niej jest,
Cytuj:
mozna nawet powiedziec ze Helm jest short-event'em o ile atak nie jest Nazgulem
Co do niektórych faktów się zgadzamy a wnioski jednak jakby inne.
Bonusy z akcji:
"She gains +2 prowess, +1 body, and +1 direct influence."
są aplikowane gdy karta jest rozwiązywana, podobnie jak gdyby zagrano short-event dodający je.
Kartą "already in play", a tylko takie stwarzają pasywny warunek, jest dopiero po wykonaniu tych akcji: ewentualnym wprowadzeniu Eowyn i dodaniu jej bonusów.
Można to porównać z jednej strony do Icy Touch gdzie akcja:
"The prowess of one Undead attack is modified by +1"
jest wykonywana gdy karta wchodzi do gry, zaś kartą korupcji staje się dopiero gdy "(place this card with the character)". Zasadnicza róznica między tymi kartami polega na tym, że w momencie wejścia do gry Icy Touch Undead attack zawsze jest (chyba że anulowany przez wcześniej rozwiązany w tym samym COE efekt), więc beneficjent bonusów tej karty (atak) też jest. Eowyn, która miałaby czerpać korzyści z tej akcji, może nie być (również HoHS, na rozwiązaniu może nie mieć warunków zagrywalności, postaci z Edoras - Call of Home, Eowyn na ręce gracza - Khamul lub sam gracz, który wyłożył ją wcześniej, kompanii mierzącej się z atakiem, bo został on wcześniej anulowany lub, znowu, Call of Home/Sea/Unhappy Blows, które spowodują, że nie będzie żadnej kompanii).
Z drugiej strony można tę sytuację porównać do Sacrifice of Form. Akcje, które są wykonywane przy wejściu do gry tej karty, mogą się nie wydarzyć, jeśli Wizard nie kontroluje żadnych kart, nie ma przedmiotów, nie może zostać odrzucony. Kiedy zaś wróci do gry i ta karta zostanie położona na nim (wraz z przedmiotami), też nie są wykonywane, czerpie on za to korzyści z bonusów następujących po
"If the Wizard is put back into play, return his items to him and place Sacrifice of Form with him."
Dopiero wtedy:
"Wizard receives +1 to his prowess, body, and direct influence. May not be duplicated on a given Wizard."
Fakt, wcześniej by mu się za bardzo nie przydały, ale nie mógł ich otrzymać, dopóki nie powrócił do gry, podobnie jak Eowyn, której nie było, gdy przydzielano te opisane w tekście HoHS. Kolejność akcji jest tu ważna.
Trochę mylące może być to, że bonusy opisane w tekście i podane na obrzeżach HoHS są identyczne, ale są to dwie różne akcje.