| Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
| Zasady Turniejowe, Herby Listopad 2007 https://meccg.pl/viewtopic.php?f=20&t=1014 |
Strona 1 z 3 |
| Autor: | |Highwayman| [ So wrz 08, 2007 15:16 ] |
| Tytuł: | Zasady Turniejowe, Herby Listopad 2007 |
Nie będziemy przytaczać wszystkich zasad, polecamy zapoznanie się z instrukcjami ze wszystkich oficjalnych dodatków (METW, METD, MEDM, MELE, MEAS, MEWH, METB) a także z erratami, ruling'ami i CRF'em Zasady (komputerowa wersja wszystkich instrukcji ze wszystkich dodatków): http://www.councilofelrond.org/index.php?id=13 CRF i erraty: edit: wstawiłem linki CRF: http://www.meccg.net/netherlands/meccg/ ... f/crf.html Erraty zasad: http://www.meccg.net/netherlands/meccg/ ... -term.html Erraty kart: http://www.meccg.net/netherlands/meccg/ ... -card.html Wszystko po angielsku (jesli to duży problem, to dajcie znać) Poniżej znajdują się zasady określające system rozgrywania turnieju: - turniej rozgrywany będzie w systemie szwajcarskim, każdy będzie miał do rozegrania 5 gier (nawet jeśli będzie więcej niż 32 graczy - ze względów ograniczeń czasowych) - punktacja: Jeśli na Radzie po podliczeniu wszystkich punktów jeden z graczy ma więcej Marshaling Point'ów niż jego przeciwnik wtedy ten gracz wygyrwa. Zwycięzca dostaje 4, 5 lub 6 punktów turniejowych zależnie od stosunku sumy jego MP do sumy MP przeciwnika. Przegrany otrzymuje odpowiednio 2, 1 lub 0 punktów turniejowych. Aby ustalić stosunek MP zwycięzcy do MP przegranego należy podzielić sume MP zwycięzcy przez sume MP przegranego. Przegrany mający 0 lub mniej MP automatycznie daje swemu przeciwnikowi 6 punktów turniejowych: a) Zwycięstwo za pomocą Jedynego Pierścienia - 8; b) Zwycięstwo ze stosunkiem MP 2:1 lub większym - 6; c) Zwycięstwo ze stosunkiem MP mniejszym niż 2:1 ale równym lub większym 1,5:1 - 5; d) Zwycięstwo ze stosunkiem MP mniejszym niż 1,5:1 ale większym niż 1:1 - 4; e) Przegranie z kimś kto wygrał resultatem (d) - 2; f) Przegranie z kimś kto wygrał rezultatem (c) - 1; g) Przegranie w inny sposób - 0; - osoby bez pary w każdej rundzie otrzymają BYE (odpowiednio 6, 5, 4 i 3 punkty turniejowe w każdej z rund) - w razie remisu punktowego na Radzie ogłasza się remis i obydwoje z graczy otrzymują po 3 punkty turniejowe - czas jednej gry 1 godzina - wszystkie gry są jedno-deckow'e - aby zwołać Radę należy uzbierać 25 punktów lub przewinąć talie - pomiędzy grami 15-30 minut przerwy - character pool, z którego wystawiana jest drużyna startowa wynosi maksymalnie 15 postaci, bez wizard'ow/balrog'a/ringwright'ow; postacie z pool'a których nie wystawimy na starcie można włożyć do tali (maksymalna liczba postaci w talii pozostaje bez zmian) lub odłożyć poza grę (nie można nie wystawionych w draft'cie postaci odłożyć do sideboard'u) - drużyna balroga lub ringwraight może wystawić 6 postaci na starcie (ale również z pool'a 15 postaci); hero i fallen-wizard maja limit 5 postaci - nie można w startowej drużynie wystawić wizard'a/balrog'a/ringwraight'a - maksymalna ilość kopii wizard'a/balrog'a/ringwraight'a w talii 1) wizard 2 + 1 (lub 3) 2) fallen wizard 3 3) balrog 3 4) ringwright 2 + 1 (lub 3) - talia: 1) Na turnieju obowiązują tzw. "Talie Uniwersalne", czyli kazdy uczestnik podczas turnieju używa tylko jednej talii w grach przeciwko wszystkim przeciwnikom, niezależnie od alingment'u talii. W związku z tym talia powinna być przygotowana na grę zarówno z hero, minion (w tym balrog) jak i fallen-wizard'em. Nie można przed grą wymienić jakiegokolwiek zestawu kart z talii. Deck, sideboard i location deck muszą pozostać w takim składzie przec cały turniej, od początu do końca bez żadnych modyfikacji w trakcie UWAGA:Żadna z kart nie jest zakazana, ale trzeba się liczyć z tym że np. grając minion'em i posiadając w talii The Lidless Eye będzie można tę kartę zagrać tylko w grze przeciw hero/fallen-wizard, a w grze przeciwko minion (w tym balrog) karta ta będzie nieprzydatna. 2) sideboard może liczyć maksymalnie 30 kart , talia wybrana do gry przeciw fallen-wizard moze zawierać dodatkowych 10 wcześniej ustalonych i przygotowanych kart w sideboard'zie których można używac tylko w grach przeciw fallen-wizard 3) po każdej grze karty użyte z sideboard'u musza być odłożone z powrotem 4) talia musi składać się z takiej samej ilości hazard'ów i resource'ow, może tez zawierać do 10 postaci plus od 1 do 3 wizard'ów/ringwraith'ów/fallen-wizard'ów/balrog'ów (patrz wyżej) 5) w części hazard'owej musi być co najmniej 12 kreaturek 6) kreaturki będące jednocześnie event'ami liczone są jako 1/2 (n/p 5 nazguli i Mouth of Sauron to razem 3). *Agenci w taliach hero i Balrog-minion liczą się jako hazardy i 1/2 kreaturki; karty ...... Ahunt i ...... at Home tez liczą się jako 1/2 kreaturki; również karty Spawn z dodatku Middle Earth: The Balrog i karta Balrog of Moria z Middle Earth: The Wizards licza się jak 1/2 kreaturki* 7) nie można używać prox'ów 8] dopuszcza się używanie niemieckich kart promocyjnych które nie mają swoich angielskich wersji 9)dopuszcza się używanie kart w innych wersjach językowych niż angielska, jednak grający takimi kartami gracz musi zapewnić przeciwnikowi możliwość przeczytania karty w wersji angielskiej (np. poprzez włożenie kartek z angielską wersją tekstu do koszulki z kartą nie-angielską, lub posiadanie spisu i tłumaczeń tekstu nie-angielskich kart posiadanych w tali pod ręką tak by szybko pokazać przeciwnikowi angielski tekst karty) 10) od momentu rozpoczęcia turnieju talia lub talie nie mogą być modyfikowane - zasady opcjonalne dopuszczone na turnieju: 1) na turnieju korzystamy z map regionów zamiast kart regionów 2) burglary 3) recently visited sites (+1 strike, +1 prowess) 4) Company vs. company combat (włącznie z kradzeniem przedmiotów) 5) postać może próbować walczyć na -3 bez tapowania 6) postać może próbować zdejmować korupcję na -3 bez tapowania 7) special movement to Gorgoroth (nie dotyczy minion'ów) 8] Jeśli Fallen-Wizard posiada więcej niż 10 Stage Point'ów to drużyna w której znajduje się postać Fallen-Wizard może inicjować Company vs Company Combat z dowolną drużyną przeciwnika. Tak samo przeciwnik dowolną swoją drużyną może inicjować Company vs Company Combat z drużyną w której jest postać Fallen-Wizard'a który ma więcej niż 10 Stage Piont'ów 9) Wizard to Fallen-Wizard Conversion - można korzystać z protector’ów - nie dozwolone jest znakowanie kart lub protector'ow - nie dozwolone jest na turnieju gryzienie przeciwnika I trochę mniej znanych, trudniejszych do znalezienia lub trudniejszych do zrozumienia zasad, a także obowiązujące na turnieju interpretacje spornych zasad NAJNOWSZE USTALENIA: - Balrog player moze wprowadzac nie-unikalne postacie z mind'em 1, 2 lub 3 zarówno z ręki, jak i z sideboard'u i z discard'u. Poza tym Balrog player może wprowadzić do gry do 2 (słownie: dwóch) postaci na turę pod warunkiem ze jedna z nich jest nie-unikalna - Karty on-guard zagrane na site z wieloma auto-attack'ami należy odkryć przed pierwszym auto-attack'iem (dotyczy to jedynie kart on-guard które wymagają odrycia przed auto-attack'iem: creature on-guard, karty wpływające na auto-attack...) - jeśli na site'cie jest możliwość stworzenia auto-attack'u poprzez zagranie odpowiedniej kreaturki z ręki, taki auto-attack należy ustalić (zagrać z reki odpowiednią kreaturkę) w momencie wchodzenia na site - jeszcze przed walką z normalnymi (jesli takie są) auto-attack'ami - zamiana Strider'a w Aragorna moze się odbyc w dowolnym momencie tury resource player'a i nie liczy się do limity wprowadzanych postaci. Aragorn wchodzi to gry w takim samym stanie w jakim był Strider, podmiana nie przerywa żadnych efektów czy łańcucha efektów. - A Chance Meeting i We Have Come to Kill zezwalają na wprowadzenie postaci tylko wtedy gdy jest to normalnie możliwe – czyli tylko w fazie organizacji - postać zagrana za pomocą A Chance Meeting nie wlicza się do limitu postaci zagrywanych na turę - efekt kart A Chance Meeting i We Have Come to Kill nie łączy się kartami wpływającymi na wystawianie postaci (np. An Unexpected Party) - Sacrifice of Form nie pożera postaci będących pod DI wizard’a gdy ten się poświęca - The White Tree+Wizard’s Trove: wymagany sage i nalezy odrzucić Sapling of the White Tree - Aragorn+Paths of the Dead+Army of the Dead: aby zagrać Army of the Dead, Aragorn musi w swojej fazie organizacji zagrać Paths of the Dead i następnie podczas fazy ruchu przejść specjalną ścieżką (Ściezką Umarłych) z Dunharrow do Vale of Erech, wtedy w fazie site'u Aragorn w Vale of Erech moze się tapnąć by zagrać Army of the Dead - Open to the Summons nie może służyć fallen-wizard player’owi do wprowadzenia agenta z mind’em większym niż 5 - Thrall of the Voice może służyć do wprowadzenia orka lub trola do gry nawet gdy fallen-wizard player nie ma karty Bad Company w grze - Burglary: po udanym włamie inna postać w drużynie może sie tapnąć by zagrac minor'a czy cokolwiek innego co jest zagrywalne na site'cie - on-guard i Burglary: kreaturka zagrana on-guard atakuje całą drużynę po Burglary niezależnie od jego powodzenia - Sneakin': zagrywany jest na końcu fazy organizacji, a nie w dowolnym jej momencie - co uniemożliwia po zagraniu go przeorganizowanie druzyny na którą został zagrany - Many-coloured Robes: tapują sie Robes a nie Saruman - jeśli przeciwnik wystawi wizard'a/ringwraitht'a, którego aktualnie mamy na ręku, możemy wystawić go jako alternatywnego, którego posiadamy w talii, a w momencie dociągnięcia odpowiedniej postaci natychmiast jest ona podmieniona z wystawiona - Tom Bombadil i Leaflock: ich zdolności umożliwiają całkowite skasowanie (np. wszystkie 3 ataki Assassin'a) dowolnego hazard'u target'ującego odpowiednią drużynę (dla Toma - drużynę podążającą do site'u w jednym z wymienionych na karcie Toma regionów; dla Leaflock'a - drużynę w której się on znajduje) lub szeroko pojęty "byt" z tą drużyną związany, umożliwia to też skasowanie i odrzucenie do discard'u hazard'owych event'ów które na lub w takiej drużynie leża (np. Foolish Words, karty korupcji itp.) - podczas ruchu druzyny która nie zawiera postaci z mind'em 3 lub większym (lub avatara) tylko gracz zagrywający hazardy ciągnie karty - site path i company’s path to dwie różne rzeczy które akurat się pokrywają ze sobą przy używaniu starter movement - efekt cofnięcia drużyny na site z którego rozpoczynała ruch kończy automatycznie movement/hazard phase tej drużyny; efekt taki jest akcją w chain of effects (zazwyczaj pierwsza - ale nie zawsze) i mozna na nią odpowiedzieć; - rozmiar drużyny i limit hazard’ów muszą być zawsze całościowe, zaokrągla się w górę (chyba że jakaś karta każe inaczej); czyli np. 5 hobbitów to 2,5 zaokrąglone do 3 (czyli 3 hazard’y i nie można zagrać Stealth) - agenci nie mogą się ruszać do Haven'ów, Wizardhaven'ów (wyjątek stanowią agenci z zezwalającą na to specjalną zdolnością, czyli elficcy agenci) i Under-deep'ów - w taliach Minion’a (nie Balrog’a) agenci mogą przy poruszaniu się korzystać z połączenia między Udun a Dagorland – tak jak postacie minion player’a (nie Balrog’a) mogą korzystać z tego połączenia - karty zagrywalne na agent'ów nie mogą być zagrywane w grze przeciwko Minion'owi i Balrog'owi - ataki agentów na drużyny minion'ów są zawsze detainment - minion player (i zwykły minion i Balrog) ma +5 General Influence, którego nie może używać do kontrolowania postaci - przy przekonywaniu (influence attempt) postaci, lub zasobów (resource) przeciwnika jest dodatkowy modyfikator -5 jeśli charaktery talii są różne, czyli: Wizard/Fallen-Wizard vs Minion/Balrog - modyfikator -5 dla 'agresora' Wizard vs Fallen-Wizard i Minion vs Balrog - bez dodatkowych modyfikatorów - przy przekonywaniu (influence attempt) postaci, lub zasobów (resource) przeciwnika za pomocą agentów i/lub kart zagrywalnych na agentów nie ma modyfikatora za różne charaktery talii - nie można influence'ować ani przedmiotów, ani ally'ów, ani follower'ów kontrolowanych przez wizard'a/ringwraith'a/fallen-wizard'a/balrog'a - Minion player może wystawić startową drużynę w Minas morgul i/lub Dol Guldur (możliwe jest posiadanie 2 startowych drużyn, jednej w Minas Morgul, drugiej w Dol Guldur) - Balrog player może wystawić startową drużynę w Morii i/lub The Under-gates (możliwe jest posiadanie 2 startowych drużyn, jednej w Morii, drugiej w The Under-gates) - Fallen-Wizard player może wystawić startową drużynę w The White Towers lub w dowolnym site'cie Ruins & Lairs w Rhudaurze lub Arthedainie - suma niemodyfikowanych mind'ów postaci wystawionych w character draft'cie nie moze byc większa niz 20; ani Thrall of the Voice (nawet przy wystawianiu 6 mind'owej postaci przez fallen'a) ani Open to the Summons ani zadne minor item'y ani zadne inne karty nie maja wpływu na mind wystawianych w draft'cie postaci jesli chodzi o liczenie czy suma ich mind'ów to maksymalnie 20 - agenci w tali Minion'a i Fallen-Wizard'a liczą się jako postacie, w talii Wizard'a i Balrog'a jako hazard'y (1/2 kreaturki) - suma mind'ów agentów w tali (niezależnie czy liczą się jak postacie czy jak hazard'y) i sideboard'zie nie może przekraczać 36 - wyeliminowanie wizard'a/balrog'a/ringwright'a/fallen'a nie kończy gry, daje -5MP (odejmowanych na samym końcu od sumy) - tylko jedna karta unique na raz może być w grze, wyjątkiem są manifestacje smoków - za pokonanie własnej kreaturki nie dostaje się punktów - za wyjątkiem drużyn Balrog player'a, punkty z drużyn znajdujących się w under-deep'ach nie wliczają się do celów zwoływania rady (na samej radzie już się liczą) - kreaturki zagrane jako automatic-attack (specjalna zdolność niektórych site'ów) nie dają MP, oraz nie są liczone do limitu hazard'ow i zawsze po rozstrzygnięciu ataku trafiają do discard’u - jeśli rzucając na body ringwraith'a wyrzucimy 7 lub 8, Ringwraith jest wracany na rękę swojego gracza (nie dostaje on wtedy -5 MP), gracz ten nie może wystawić innego Ringwraith'a, a przeciwnik nie może tak zdjętego z gry Ringwraith'a zagrać jako swojego; Ringwraith followers i wszystkie resource'y kontrolowane przez wróconego na rękę Ringhwraith'a są discard'owane - rzuty na korupcje dla postaci w drużynie w której znajduje się Ringwraith (lub Balrog jako avatar) są wykonywane na +2 - W grze przeciwko Fallen-Wizardowi gracz może wymienić swojego wizarda w talii jeśli właśnie takiego zadeklarował gracz grający Fallen-Wizardem - rzuty na korupcje dla orkowych i trolowych postaci fallen-wizard'a są wykonywane jak dla minion'ów - rzuty na korupcje dla nie-orkowych i nie-trolowych postaci fallen-wizard'a sa wykonywane jak dla postaci hero - nie-orkowe i nie-trolowe postacie u fallen-wizard'a mogą bez ograniczeń używać zarówno hero jaki i minion resources (oczywiście o ile spełniają wymagania tych kart) - fallen-wizard moze mieć po 2 kopie kart non-unique, oprócz kart typu stage których może mieć do 3 kopii (nie dotyczy hazard'ów, a jedynie resource'ów i postaci) - Palantir of Elostirion i Palantir of Orthanc nie dają nigdy (niezależnie od zagranych kart) ŻADNYCH punktów Fallen-Wizard'owi - kiedy fallen-wizard jest wyeliminowany, jego gracz musi zdiscardowac wszystkie stage resource'e specyficzne dla tego fallen-wizard'a i od tej pory nie może już zagrywac kart specyficznych dla tego fallen-wizard'a a także przestaje się liczyć jako ten fallen-wizard; podobnie się dzieje w wypadku gry fallen vs fallen, gdy obaj gracze zadeklarują tego samego fallen'a i jeden z nich wystawi swojego maga (drugi gracz musi wtedy zdiscardować wszystkie stage resource'e specyficzne dla wystawionego fallen-wizard'a) - w tym wypadku nie ma jednak zakazu ponownego zagrania fallen-wizard specific stage resources - orki które są pół-orkami nie sprawiają ze drużyna minion player’a staje się overt; czyli dla minion player’a drużyna składająca się z samych pół-orków lub ludzi i pół-orków jest covert - orki które są pół-orkami nie sprawiają że drużyna fallen’a staje się overt; czyli dla fallen’a drużyna składająca się z samych pół-orków lub ludzi i pół-orków jest hero - Balrog player nie dostaje żadnych punktów za hero items zagrane w swoich Darkhaven'ach - Balrog player liczy się jako minion player, a Balrog jako Ringwraith dla efektów kart, jednak Balrog player ma swoje własne (inne niż minion player) zasady, a Balrog ma swoje własne (inne niż Ringwraith) zasady - w grze przeciw Balrog player’owi nie można zagrać żadnej z tych kart: The Balrog (ally), The Black Council, Durin’s Bane, Balrog of Moria, Reluctant Final Parting. Jednak jeśli w dowolnym momencie gry przeciw Balrog player'owi posiadamy jakąś z tych kart na ręku, możemy po pokazaniu jej przeciwnikowi usunąć ją poza grę, a następnie dodać jedną kartę z naszego sideboard'u do talii - kreaturki z * pokonywane przez fallen'a dają zero punktów dopóki nie zagra się odpowiednich Stage Resource'ów; czyli nawet jesli kreaturka z * atakuje normalnie (nie jako detainment) druzyne Fallen-Wizard player'a (np. druzyne zawierjącą orki, trole i/lub niektórych ally'ów) i zostanie zabita to nie daje punktów bez odpowiedniej zdolności Fallen'a (Alatar) lub odpowiednich Stage Resource'ów - Blue Mountain Dwarf-hold, Iron Hill Dwarf-hold i The Wind Throne sa traktowane jako site'y mające pod sobą under-deep dla wszystkich graczy, nawet jesli nie dla wszystkich charakterów tali wyszły odpowiednie wersje tych under-deep'ów; jednakże dla celów hazard'owych site który jest Free-hold'em (:freehold:) jest uznawany jakby nie miał pod sobą site'u under-deep, nawet jesli faktycznie taki posiada [czyli, tak długo jak Blue Mountain Dwarf-hold i Iron Hill Dwarf-hold są Free-hold'ami (:freehold:) to choć mają pod sobą under-deep'y to liczą się jakby ich nie miały] W razie wątpliwości chętnie odpowiemy na pytania i wyjaśnimy co i jak |
|
| Autor: | |Highwayman| [ So wrz 08, 2007 15:20 ] |
| Tytuł: | |
Tie Breaker Rules (czyli rozstrzyganie remisów) Jesli po zakończeniu wszystkich gier turnieju będą gracze z taką samą ilością punktów turniejowych o kolejności miejsc rozstrzygamy w następujący sposób: 1) jeszcze raz liczymy czy punkty turniejowe graczy zostały prawidłowo policzone po każdej grze - jesli po weryfikacji nadal jest remis przechodzimy do punktu 2 2) liczymy ile wygranych gier ma każdy z remisującyh graczy (gra jest wygrana jesli zdobyło się w niej 8,6,5 lub 4 punkty turniejowe; otrzymanie BYE'a nie nigdy nie liczy się jako wygrana) - ten kto ma więcej wygranych gier wygrywa; jesli nadal są gracze którzy remisują przechodza oni do punktu 3 rozstrzygania remisów 3) sumujemy punkty turniejowe otrzymane tylko w wygranych grach - kto ma więcej punktów wygrywa; jesli nadal są gracze którzy remisują przechodza oni do punktu 4 rozstrzygania remisów 4) sumujemy wszystkie punkty turniejwe uzyskane przez wszystkich przeciwników remisujących graczy - ten kto grał z przeciwnikami których suma punktów jest wyższa ten wygrywa; |
|
| Autor: | |Highwayman| [ So wrz 08, 2007 15:27 ] |
| Tytuł: | |
Tak jak ostatnio chciałbym poddać pod dyskusję kilka dodatkowych zmian w zasadach: 1. Strider może używac Athellas'u jak Aragorn II 2. Ringwraith'y mogą poruszac się do Barad-dur bez rider mode'a 3. Ringwraith z all'y dającym rider mode'a nie jest discard'owany na rzucie 7-8 na body (to ma symbolizowac ze nazgul traci swego wierzchowca, ale jesli ma wierzchowca jako ally'a to staje się to bez sensu) 4. Hobbit-lore nie wymaga bycia w Haven'ie zeby go zagrać 5. Mumak może być zagrany do regionu Harondor 6. Mumak może być zagrany na minion'a 7. Flies and Spiders zagrywa się na postać walczącą ze strike'iem (w tej chwili jest zagrywalny na postać walczącą z atakiem co oznacza ze po zagraniu Flies and Spiders jest jeszcze czas na skasowanie całego ataku) Są to te same propozycje które przedstawiłem przed turniejem w Pabianicach (za wyjątkiem dwóch pónktów dotyczących odpowiednio Sneakin' i Many-coloured Robes, które zostały zaakceptowane na poprzednim turnieju i teraz zostały automatycznie przez głównych organizatorów dodane do zasad turniejowych), zachęcam do dyskusji a także do przedstawiania własnych pomysłów |
|
| Autor: | |Highwayman| [ So wrz 08, 2007 15:32 ] |
| Tytuł: | |
Jeszcze nie zostały ostatecznie rozstrzygnięte następujące sprawy: - ilość gier na turnieju - iloma taliami będzie można grać na turnieju - czy zostaną zmodyfikowane Balrog'owe zasady wystawiania postaci z discard'u/sideboard'u Organizatorzy zastrzegają że te 3 kwestie mogą jeszcze ulec zmianie w stosunku do tego co jest zapisane w pierwszym post'cie tego tematu |
|
| Autor: | Jaded [ So wrz 08, 2007 16:58 ] |
| Tytuł: | |
Parafrazując pewnego artystę: "Czcionka, muszę przyznać, nieco zajebista". A wracajac do meritum 1-7 jestem na nie Natomiast, może byśmy w końcu zagrali 2-deck game? |
|
| Autor: | |Highwayman| [ So wrz 08, 2007 19:19 ] |
| Tytuł: | |
2-deck game? chętnie bym spróbował zgrać 2-deck'owy turniej, ale obawiam sie ze plan byłby zbyt napięty... wtedy czas gry jest półtorej godziny, tak? czyli start imprezy załóżmy na 10:00, przerwy po 30 minut, a po rundzie trzeciej godzinna przerwa obiadowa I runda: 10:00 - 11:30 II runda: 12:00 - 13:30 III runda: 14:00 - 15:30 IV runda: 16:30 - 18:00 V runda: 18:30 - 20:00 rozdanie nagród: 20:30 - 21:30 wiem ze to bardzo luksusowa rozpiska, więc moze coś bardziej rygorystycznego, z przerwami po 15 minut i 30 minutową przerwą obiadową I runda: 10:00 - 11:30 II runda: 11:45 - 13:15 III runda: 13:30 - 15:00 IV runda: 15:30 - 17:00 V runda: 17:15 - 18:45 rozdanie nagród: 19:15 - 20:15 zrobienie krótszych przerw niż 15 minut chyba nie ma sensu, nie ma tez chyba co sie łudzić że podliczanie punktów na koniec i reorganizacja sali na rozdanie nagród potrwa krócej niż 30 minut, a samo rozdanie nagród wiele krócej niż godzinkę a zdaje się że czasem ktoś około 18:00 musiał już znikać - czyli musiałby opóścić ostatnią grę, albo trzeba by zrobić 4 a nie 5 rund... PS rozwiniesz jakoś kwestie czemu tych 7 punktom mówisz nie? |
|
| Autor: | Gyg [ N wrz 09, 2007 10:33 ] |
| Tytuł: | |
Moim zdaniem dwudeckowi odpadaja [chociaz sa wprost fantastyczna mozliwoscia zagrania WRESZCIE The White Hand moim upadlym Sarumanem A jestem zwolennikiem wiekszej ilosci gier anizeli dluszej gry z jednym partnerem. Co do zmian w zasadach: Jest mi wszystko jedno ale sa to zmiany na tyle kosmetyczne ze mozna z nich chyba zrezygnowac. Bedzie mniej ewentualnego zamieszania w zasadach. Wreszcie, czy robimy 2 decki czy jeden. Tu bym sie powolal na jakze szlachetna tradycje demokratyczna tj. ankiete. |
|
| Autor: | Jaded [ N wrz 09, 2007 11:36 ] |
| Tytuł: | |
Co do 1-7 to uważam, że są to zmiany zbedne, kolejne rzeczy do zapamiętania. One deck game bardzo ogranicza tą grę, dlatego jestem zwolennikiem 2deck game. Dwie talie - odniosłem wrażenie że większość była zadowolona z tej opcji. |
|
| Autor: | Muad'Dib [ N wrz 09, 2007 11:49 ] |
| Tytuł: | |
2 talie są bardzo dobrym rozwiązaniem i nie widzę powodu,żeby od tego odchodzić. Jest to większe urozmaicenie rozgrywki. Owszem można grać jedną uniwersalną ale, pomijając fakt,że jest to trudniejsze, niech okaże się,że nie działa kompletnie i wtedy odpada jeden z elementów gry czyli zasypanie przeciwnika hazardami i partia zaczyna się opierać wyłącznie na wyścigu punktowym. Co prawda może się to zdarzyć i przy dwóch taliach,ale szansa na to jest już mniejsza. Co do 2-deck game to mogłoby być ciekawie. Na pewno można by było bardziej się pobawić. Ale jak zawsze decyzja należy do bossów turnieju i pana zwanego Czasem. |
|
| Autor: | Muad'Dib [ N wrz 09, 2007 12:01 ] |
| Tytuł: | |
Chciałbym dodać jeszcze jedno. Ostatnio podczas rozmowy z Thorinem wyszła jedna dosyć ważna kwestia. Część zasad u nas w kraju jest inna niż na Wielkim,Przebogatym, Miodem i Mlekiem Płynącym Zachodzie (czyli zepsutym do szpiku kości |
|
| Autor: | |Highwayman| [ N wrz 09, 2007 12:30 ] |
| Tytuł: | |
ja właśnie z rożrzewnieniem wpsominam czasy gdy gralismy 'taliami uniwersalnymi', było trudniej i smieszniej dwa poprzednie turneije graliśmy 'po zagranicznemu' czyli 2 taliami i moze warto na najbliższym turnieju wrócić do naszej polskiej tradycji tak więc ponieważ chyba nigdy nie uda nam się zrobić 2 turniejowego event'u (jednego dnia turniej "taliami uniwersalnymi", drugiego dnia 2-deck'ami) to trzeba by w miare na zmiane te turnieje robić... |
|
| Autor: | Gror [ N wrz 09, 2007 12:35 ] |
| Tytuł: | |
Jaded napisał(a): Co do 1-7 to uważam, że są to zmiany zbedne, kolejne rzeczy do zapamiętania.
One deck game bardzo ogranicza tą grę, dlatego jestem zwolennikiem 2deck game. Dwie talie - odniosłem wrażenie że większość była zadowolona z tej opcji. Zgadzam się z Jadedem odnośnie zmian (a konkretnie ich niewprowadzania). Na tyle nieistotne, że chyba niepotrzebne, a może potem wywołać tylko nieporozumienia przy stole. Na luksus dwudeckówek nie będziemy sobie mogli pozwolić z powodu ograniczeń czasowych. Nic nie stoi na przeszkodzie jednak, żeby dzień wcześniej towarzysko potestować sobie inne opcje. Co do dwóch talii jestem za ankietą w tej sprawie. |
|
| Autor: | |Highwayman| [ N wrz 09, 2007 12:47 ] |
| Tytuł: | |
Muad'Dib napisał(a): Chciałbym dodać jeszcze jedno. Ostatnio podczas rozmowy z Thorinem wyszła jedna dosyć ważna kwestia. Część zasad u nas w kraju jest inna niż na Wielkim,Przebogatym, Miodem i Mlekiem Płynącym Zachodzie (czyli zepsutym do szpiku kości
wszelkie odstepstwa od zasad wedle których grają za granicą zawsze znajdują się w Zasadach Turniejowych, lub są ustalane między grającymi przed grą wystarczy nauczyć się zasad według CoE (bo chyba do tego się to głównie sprowadza) ale zaglądać do Zasad Turniejowych, rozpisanych na dany turniej, zeby wiedziec jak grac na turnieju (i większości przypadków w grach towarzyskich) niezmiernie ciekawym zjawiskiem jest to ze tak wiele kwestii spornych my widzimy inaczej niż CoE (i jak się zdaje większa część miedzynarodowej społeczności MECCG) i jest to bardoz głęboko zakorzenione zjawisko wśród 'starych graczy', którzy uczyli się tej gry bez 'interwencji z zachodu' zasady musza być jasno sprecyzowane przed wszelkimi event'ami w których uczestniczy więcej niż kilka osób - i o to zawsze staram się zadbać - natomiast ponieważ oficjalnie MECCG jest martwe nic co ustali CoE czy jakaś mniejsza społeczność (np. nasza) nie jest prawomocne i oficjalne, jednyną prawdziwą władzę sprawują organizatorzy danego event'u i tylko oni mogą (na czas trwania swojego event'u) ustalić coś czego wszyscy uczestnicy będą musieli przestrzegac |
|
| Autor: | Ciachu [ N wrz 09, 2007 14:17 ] |
| Tytuł: | |
Gror napisał(a): Co do dwóch talii jestem za ankietą w tej sprawie.
Ankieta juz jest zrobiona w innym temacie |
|
| Autor: | |Highwayman| [ Wt wrz 25, 2007 23:27 ] |
| Tytuł: | |
Naniosłem zmiany jakie ustalili organizatorzy do pierwszego post'a Sprowadzają się one do: - na turnieju będziemy grali 1-deck game - będzie 5 gier turniejowych - gramy "Taliami Uniersalnymi" |Highwayman| napisał(a): 1) Na turnieju obowiązują tzw. "Talie Uniwersalne", czyli kazdy uczestnik podczas turnieju używa tylko jednej talii w grach przeciwko wszystkim przeciwnikom, niezależnie od alingment'u talii. W związku z tym talia powinna być przygotowana na grę zarówno z hero, minion (w tym balrog) jak i fallen-wizard'em. Nie można przed grą wymienić jakiegokolwiek zestawu kart z talii. Deck, sideboard i location deck muszą pozostać w takim składzie przec cały turniej, od początu do końca bez żadnych modyfikacji w trakcie
UWAGA:Żadna z kart nie jest zakazana, ale trzeba się liczyć z tym że np. grając minion'em i posiadając w talii The Lidless Eye będzie można tę kartę zagrać tylko w grze przeciw hero/fallen-wizard, a w grze przeciwko minion (w tym balrog) karta ta będzie nieprzydatna. sprawy jeszcze nie rozstrzygnięte to: - ewentualna zmiana zasad Balroga co do wprowadzania przez niego postaci z sideboard'u/discard'u - moje 7 propozycji (chodź tu raczej widze ze żadna z nich nie zostanie wprowadzana) - ewentulane nieścisłości w zasadach które uda nam się rozwiązać (lub na czas turnieju arbitralnie rozstrzygnąć), np: PS nie wiem tez czy nie przydałoby się dla przypomnienia dodać do Zasad Turniejowych kwestię resource'ów zagrywalnych przy walce z auto-attack'ami (ja sam tej kwestii do końca nie pamiętam/nie rozumiem więc prosiłbym kogoś biegłego o przytoczenie tego problemu - i najwazniejsze rozumowania/powodów takiego a nie innego rozwiązania) |
|
| Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|