Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest So gru 06, 2025 7:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So maja 08, 2004 19:51 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1878
Lokalizacja: Katowice
System Szwajcarski

Ten system może być stosowany w każdym typie gier.
Liczba rund - turniej składa się z pewnej liczby rund, zależnej od liczby uczestników:

2 graczy - 1 runda
3-4 graczy - 2 rundy
5-8 graczy - 3 rundy
9-16 graczy - 4 rundy
17-32 graczy - 5 rund
33-64 graczy - marzenia J

- każdy gracz bierze udział w każdej rundzie, chyba, że otrzymał "bye"
- otrzymywanie "bye" - w każdej rundzie sprawdza się, czy jest parzysta, czy nieparzysta liczba uczestników. Jeśli jest nieparzysta, to jeden gracz otrzymuje tzw. "bye" i nie bierze udziału w tej rundzie. W pierwszej rundzie taki gracz jest wybierany losowo spośród wszystkich graczy i otrzymuje 6 punktów turniejowych (jak za zwycięstwo). W dalszych rundach gracz jest wybierany losowo spośród grupy graczy o najniższej liczbie punktów turniejowych i otrzymuje 3 punkty turniejowe (jak za remis)
- Przy parzystej liczbie graczy (lub po wybraniu gracza otrzymującego "bye) gracze są łączeni w pary i rozgrywają w tych parach jedną grę w ramach limitu czasowego
- W pierwszej rundzie pary są wybierane losowo (każdy z graczy ma 0 punktów turniejowych)
- Łączenie w pary (dla więcej niż 16 graczy) - W każdej rundzie po pierwszej, każdy gracz jest łączony w parę z innym graczem o tej samej liczbie punktów turniejowych. Sędzia zaczyna łączenie w pary od grupy graczy mającej największą liczbę punktów turniejowych. Przy wyznaczaniu pary sędzia wybiera losowo gracza z grupy dostępnych graczy o jednakowej liczbie punktów turniejowych i wybiera gracza do pary. Jeśli istnieje więcej graczy niż jeden, z którymi wybrany gracz może zagrać, drugi gracz jest wybierany losowo z możliwych graczy. Jeśli nie ma już drugiego gracza o tej samej ilości punktów turniejowych, to wybierany jest on z grupy graczy o następnej niższej liczbie punktów turniejowych
- Łączenie w pary (dla 16 i mniej graczy) - Jak wyżej, z tym, ze sędzia powinien unikać łączenia w parę graczy, którzy już raz grali w jednej z poprzednich rund.
- Każdy gracz otrzymuje punkty turniejowe oparte na wyniku każdej z gier. Sędzia zapisuje wynik każdej walki i sumę punktów turniejowych po rozegraniu wszystkich rund
- Punkty turniejowe - Gracz otrzymuje liczbę punktów turniejowych za poniższe rezultaty. Litery określaja typ rezultatu:
a) Zniszczenie Jedynego Pierścienia - 8
b) Pokonanie przeciwnika stosunkiem PZ 2 lub większym - 6
c) Pokonanie przeciwnika stosunkiem PZ mniejszym niż 2 ale większym lub równym 1,5 - 5
d) Pokonanie przeciwnika stosunkiem PZ mniejszym niż 1,5 ale większym od 1 - 4
e) Pokonanie przeciwnika przy remisie rozstrzygniętym metodą najsłabszego ogniwa - 3,5
f) Uzyskanie remisu (po użyciu metody najsłabszego ogniwa, pozostają Awatarowie lub obaj zostają wyeliminowani w tej samej kolejce metody najsłabszego ogniwa) - 3
Otrzymanie "bye" w pierwszej rundzie - 6
Otrzymanie "bye" w kolejnych rundach - 3
g)Przegrana przy remisie osiągniętym metodą najsłabszego ogniwa - 2,5
h) Przegrana z przeciwnikiem, który wygrał rezultatem (d) - 2
i) Przegrana z przeciwnikiem, który wygrał rezultatem (c) - 1
j) Przegranie gry w inny sposób - 0

- Limity czasowe - Każda runda ma limit czasowy 50min (albo inny przyjęty). Sędzia ustala przerwy pomiędzy rundami (zwykle około 10 min) dla celów organizacyjnych. Sędzia powinien mieć zegarek lub stoper. Na 10 minut przed upłynięciem limitu czasowego sędzia powinien ogłosić ten fakt. Kiedy zostanie osiągnięty limit czasowy, każda gra jeszcze w toku trwa aż: gracz, który poruszał się drugi skończy swoją turę -wtedy zbiera się Wolna Rada (niezależnie od punktów zwycięstwa obu graczy; lub zostanie zwołana wolna rada zgodnie z normalnymi zasadami
- Po zwołaniu Wolnej Rady są podliczane punkty zwycięstwa każdego z graczy.
Jeśli jeden z graczy ma więcej punktów od drugiego, to zwycięża ten pojedynek. Zwycięzca otrzymuje 4,5 lub 6 punktów turniejowych zależnie od stosunku jego PZ do PZ przeciwnika. Przegrany otrzymuje odpowiednio 2,1 lub 0 punktów. Przegrany mający 0 lub ujemne PZ automatycznie daje zwycięzcy 6 punktów turniejowych (i zwycięstwo rezultatem b).
Jeśli obaj gracze mają jednakową liczbę punktów zwycięstwa, to stosuje się metodę najsłabszego ogniwa dla określenia zwycięzcy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 08, 2004 20:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki :) Mam nadzieje ze dla wszystkich teraz system szwajcarski bedzie jasny :)

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.026s | 11 Queries | GZIP : On ]