Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Nowa Era https://meccg.pl/viewtopic.php?f=2&t=1399 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Zboku [ Cz sty 02, 2014 12:32 ] |
Tytuł: | Nowa Era |
nie, nie chodzi mi o nową erę w dziejach forum ![]() Chodzi mi o Nową Erę, karciankę w świecie Neuroshimy wydaną jakiś czas temu przez Portal. Czy ktoś grał w tą grę? Pzdr. |
Autor: | Muad'Dib [ Cz sty 02, 2014 13:20 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Nowa Era |
Chyba Thorin się w to bawił, swego czasu kupował różne gry w uniwersum Neuroshimy. |
Autor: | Thorin [ Cz sty 02, 2014 17:25 ] |
Tytuł: | Re: Nowa Era |
tak grał i ma 51stan, nową erę i winter. |
Autor: | Zboku [ So sty 04, 2014 18:38 ] |
Tytuł: | Re: Nowa Era |
Thorin napisał(a): tak grał i ma 51stan, nową erę i winter. Thorin, przejrzałem już forum poświęcone Nowej Erze: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 42&t=16491 oraz FAQ dostępny na BGG więc na część pytań znalazłem już odpowiedzi. A tutaj to czego nadal nie wiem lub mam wątpliwości: 1 Dotyczące przebudowy. Czy możesz w tej samej turze: 1.1 przyłączyć jakąś lokację i w jednej z następnych akcji tą lokację przebudować 1.2 przebudować lokację A i na jej miejsce położyć lokację B, a w jednej z następnych akcji (tej samej tury) przebudować lokację B i na jej miejsce położyć lokację C itd. Innymi słowy - zrobić sobie taki łańcuch przebudowy - oczywiście zakładając że masz zasoby aby przeprowadzić przebudowę i/lub żetony przebudowy - oraz zakładając że robisz te przebudowy kartami z pasującymi ikonami typu karty. Przykładem do punktu 1.2 moze być sytuacja gdzie masz wyłożoną lokację "Obóz Szkoleniowy", przebudowujesz ją na "Pocztę", a w następnej akcji (tej samej tury) przebudowujesz "Pocztę" na "Garaże Gildii". Pomińmy czy taki łańcuch przebudów na tych akurat kartach ma sens (wyciągnąłem karty przypadkiem tak aby się zgadzały ikonki typów kart) I jeszcze dot przebudowy: 1.3 Typ karty z ikoną surowca uniwersalnego. W całej grze jest tak że surowiec uniwersalny zastępuje inne surowce (złom, broń, paliwo, budulec). Czy to działa też na ikonki typów kart? Przykładowo - czy mogę przebudować "Pocztę" (m.in. ikona typu karty "paliwo") na "Faktorię Handlową" (m.in ikona typu karty "Surowiec uniwersalny"? Czy też trzeba dosłownie rozumieć komentarz w instrukcji na dole str 17, przy ikonach typów kart "Lokację można przebudować na inną tylko wtedy jeśli mają identyczną co najmmiej jedną ikonę typu karty". W takim przypadku "Poczta" nie mogłaby być przebudowana na Faktorię, ale "Mordownia" już tak ![]() 2. Nawiązanie współpracy z lokacją innego gracza. 2.1 Każda karta lokacji ma odległość obronną - taką strzałkę skierowaną w dół, zakres bodajże od 3 do 5 i składającą się z 2 kolorów - czerwonego i niebieskiego. Czy dobrze rozumiem że aby nawiązać współpracę z lokacją innego gracza trzeba zużyć niebieskie żetony (wpółpracy)? W przypadku podboju lokacji innego gracza jest jednoznacznie powiedziane że potrzeba żetonów podboju (czerwonych) - str. 11 instrukcji. W przypadku współpracy z lokacją innego gracza nie jest powiedziane że wymaga to niebieskich żetonów - choć logika by to podpowiadała. 2.2 Czy przed nawiązaniem współpracy z lokacją innego gracza można się jakoś obronić? Z instrukcji wynika że nie czyli jeśli ktoś ma odpowiednie żetony i jeśli chce nawiązać taką współpracę i czerpać z tego korzyści - to nie mogę mu w tym przeszkodzić. I uzupełniająco - czy ten gracz z którego lokacją nawiązuję współpracę dostaje jakąś gratyfikację? Tak jest w przypadku wysłania Robotnika do lokacji innego gracza (dostaje Robotnika). Jesli nie można się obronić i nie dostaje się żadnej gratyfikacji to możliwość nawiązania współpracy z lokacją innego gracza wydaje się mocno przegięta, zwłaszcza że dostaje się od benefit w niebieskiego pola. 2.3 Czy można nawiązać współpracę z lokacją innego gracza za pomocą nie żetonu a akcji zawarcia umowy? Np. Gildia Kupców latwo generuje albo akcję albo żetony na odległość 4. Jeśli ten "inny gracz" nie może się obronić przed nawiązaniem umowy ze swoją lokacją - to w zasadzie powinno być można wykonać akcję (a nie zbierać żetony). Argumentem za tym że w przypadku podboju lokacji innego gracza trzeba używać żetonów (a nie akcji) jest to że zasięg podbóju można zmiejszyć (czy to przez żeton czy przez lokację obronną). 3. Czy jest możliwość pozbawienia przeciwnika zdobytych żetonów z punktami zwycięstwa (nie mam na myśli tutaj zamienienia lokacji w Zgliszcza co powoduje że nie liczy się ona przy liczeniu punktów z przyłączonych lokacji) I ostatnia rzecz dotyczy toru z punkatmi zwycięstwa. Po cholerę ten tor, skoro de facto w każdej turze liczy się punkty od nowa. Przykładowo jeśli w danej turze ktoś będzie miał np 30 punktów (a pozostali - mniej) to jaki jest sens to oznaczać skoro i tak w następnej turze będzie sie je liczyło od nowa Uff, tyle się nagadałem że muszę się napić. Pzdr, |
Autor: | Thorin [ So sty 04, 2014 23:47 ] |
Tytuł: | Re: Nowa Era |
Przebudowę można zrobić tylko jedną na turę jeśli korzysta się z cegły, i tylko jedna na turę -wynika to z każdej karty frakcji (tak samo jak można raz na turę palić, przyłączać, nawiązywać kontakt). Kolejna przebudowę możesz zrobić za pomocą uniwersalnego żetonu przebudowy, a kolejną za pomocą lokacji (koparka czy inne cholerstwo). tak wiec zrobienie 3 przebudów w jednej turze to niemałe wyzwanie - ogólnie mówiąc można robić przebudowę kilka razy w jednej turze. Tak możesz przyłączyć lokację, a w następnej akcji ją przebudować - dodatkowo dostajesz wszystkie profity np. punkty które były na przebudowywanej lokacji i z tej (o ile są) która właśnie wprowadziłeś Przebudowywać możesz tylko te karty które mają identyczne symbole na tych minikartach - w tym przypadku jest zastosowana czysta symbolika bez jakichkolwiek zasad, więc jeśli masz znaczek symbolu uniwersalnego to musisz go zastąpić tylko symbolem znacznika uniwersalnego, jeśli strzałka to strzałką itd. Nie da się uchronić przed nawiązaniem współpracy. Tak te strzałki czerwona i niebieska oznaczają odległość do palenia i współpracy Nie wiem czy nawiązanie współpracy jest przegięte, bo mało rozegrałem partii w NE, ale jak dla mnie nie jest tak łatwo się podpiąć pod np. 5tke a do tego przeciwnik może zrobić przebudowę i już nasza umowa poszła w diabły. Umowę - nieważne jaką , czy ta co kładziesz pod bazę czy z innym graczem - zawsze zawierasz za pomocą tych żetonów, a ich symbolika jest podzielona na te co niby się używa od razu albo bierze na bazę i ciuła na jakaś większą umowę. W instrukcji od NE może to dla nowego gracza jest trochę nieczytelne, ale portal zrobił taki podział ze względu na 51S bo tam np. jak używałeś karty co dawała 3niebieskie (Misionarze) to było trzeba od razu nawiązać umowę z lokacją do 3, a teraz w NE możesz położyć sobie na bazę żeton 3niebieski a potem z kolejnej 2niebieski i zrobić coś z całą 5tką. Podobnie możesz zrobić jak masz np. akcje z frakcji "niebieski do 3", a na bazie masz już jakiś żeton 2niebieski to możesz podpisać umowę do 5. Tak wiec Gildia Kupców może albo od razu nawiązać umowę z lokacją do 4 albo sobie położyć na bazę żeton 4niebieski - chyba trochę namieszałem ale może się nie pogubisz. Nie znam sposobów pozbawiania przeciwnika punktów. A tor punktacji jest dla picu i nigdy go nie użyłem. Chyba pomogłem?? Uff, tyle się nagadałem że muszę się napić. p.s. przeglądając karty z 51S i NE to wydaje mi się ze 51s jest fajniejszy i bardziej prosty, choć NE jest dużo bardziej agresywna - tak więc dla każdego coś fajnego:) |
Autor: | Zboku [ N sty 05, 2014 1:28 ] |
Tytuł: | Re: Nowa Era |
Thorin napisał(a): (...) Chyba pomogłem?? (...) Jasne że pomogłeś, dzięki. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |