Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Deep Mines
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=979
Strona 1 z 1

Autor:  Gyg [ Pn lip 16, 2007 16:23 ]
Tytuł:  Deep Mines

Temat w zasadzie poruszony juz na meccg.net ale interesuje mnie punkt widzenia rodzimej ekipy (tzn Higway i Konrad sie juz wypowiadali ale mysle o reszcie :)).
Otoz Higway twierdzi ze z jednego protected havena mozna schodzic do wielu Deep Mines - grunt zeby byly tylko jedne aktywne.
Kontrargumentacja jednego z zagranicznikow byla taka ze maks 1 Deep Mines na jedna karte Havena - i ze w zwiazku z tym trick nie dziala bo np Fortress of Isen zagrywany jest tylko na jedna karte.
Dla przypomnienia - CRF wnosi nastepujaca errate do DM:
Add "Cannot be duplicated on a given Wizardhaven."

Autor:  |Highwayman| [ Śr lip 18, 2007 22:38 ]
Tytuł: 

widze ze trzeba rozruszac temat - moze inni fani fallen'ów sie przyłączą bo próbujemy tu wywalczyć wielkie ułatwienie dla upadłych górników


jak napisał Gyg, Deep Mines'y są Cannot be duplicated on a given Wizardhaven. poza tym ze mozna je miec zduplikowane w location deck'u (czyli jak ktos chce to nawet 50 kopii lub wiecej, co uzmysłowili mi kiedyś Konrad i Jaded)

dla mnie zapis Cannot be duplicated on a given Wizardhaven. oznacza ze w danym momencie dany wizardhaven moze miec tylko jedne Deep Mines'y w grze pod sobą - kiedy tylko ich site zejdzie z gry od razu (nawet w tej samej turze) można wysłać kolejną drużyne do nowych Deep Mines'ów pod tym samym wizarhaven'em
takie posunięcie nie łamie dyskutowanego tu zakazu - w żadnej chwili nie jest tak ze na stole są 2 site'y Deep Mines podłączone do tego samego wizardhaven'u

czy ktoś widzi to inaczej?

Autor:  root [ Śr lip 18, 2007 23:17 ]
Tytuł: 

Ja tego nie widzę inaczej, zresztą nawet tak grałem na ostatnim turnieju, że kilka razy złaziłem do DM pod tym samym havenem.

Na wielu innych kartach tez pisze Cannot be duplicated on a given ... company, character, site, wizardhaven etc i nie oznacza to ze jak kartę zdejmę lub zdiscarduje to już nie mogę jej ponownie wystawić na danej postaci, misjcu kompani itp.
Może ja zresztą nie rozumiem problemu, ale to co napisał Highwayman jest dla mnie jak najbardziej oczywiste i ja przynajmniej zawsze tak grałem.

Autor:  Konrad Klar [ Cz lip 19, 2007 5:32 ]
Tytuł: 

Dla mnie problem w tym, czy to rozumieć jako 1 Deep Mines na 1 kopię WizardHaven, czy 1 Deep Mines na WizardHaven generalnie (Rhosgobel, The White Towers, Isengard [inne nie mogą się duplikować]). Oczywiście w danym czasie, nie na cała grę.
Z tekstów kart nie wychodzi mi niezbicie żaden z wariantów. Nie mogę się dopatrzyć absolutnej konsekwencji. Czasem karta pisze, że nic nie jest zagrywalne, jak pisze na the site - co ma się odnosić tylko do tej konkretnej kopii Wizardhavenu. Potem znów, że karty dające MP nie są zagrywalne* przez przeciwnika na the site - co nie może się odnosić do tej konkretnej kopii, na którą zagrane jest np. Guarded Haven, bo w końcu przeciwnik używa swojej kopii.




*) "Cards that give marshalling points are not playable at the site by your opponent in all cases".
Przykład tekstu pisanego "pod wpływem" Coś może być zagrywane przez kogoś, ale nie zagrywalne przez kogoś. War-Warg jest zagrywalny na :ruinslairs: z automatycznym atakiem Wolves (Hillmen w Cameth Brin) i to na potrzeby Come At Need (Trouble on All Borders) się nie zmieni, choćby przeciwnik nie mógł go (ich) zagrać w minion The White Towers (w Cameth Brin) z powodu Fortress of The Tower, czy Guarded Haven przeciwnika.

Autor:  Vandrer [ Pn lip 23, 2007 10:42 ]
Tytuł: 

Poczytałem trochę zasady do Białej Ręki i dyskusję na meccg.net i, jeśli interesuje Was opinia osoby postronnej (pewnie nie, ale co tam :wink: ), to ja skłaniałbym sie ku zdaniu Konrada. Ustalcie najpierw (odgórnie - skoro nie da się z tekstu karty) czy 1DM na dana kopię WH czy 1DM na konkretny WH i problem będzie z głowy :P :wink: . Byle w grze były jedne DM dla danej kopii WH/danego WH na raz :)

Autor:  Ciachu [ Pn lip 23, 2007 21:44 ]
Tytuł: 

Ok wtrace sie do rozmowy, gdyz od pewnego czasu (czyt. od 2 turniejow)jestem fanem Fallenow.

Jak dla mnie sformulowanie
Cytuj:
Cannot be duplicated on a given Wizardhaven
odnosi sie do tej jednej konkretnej kopii Wizardhavenu, ktora w danym momencie jest w grze.

Natomiast nie sposob nie przznac Konradowi racji, ze w sumie sa to tylko interpretacje moje, Highwaya, Roota i moze jeszcze kilku innych osob. Faktycznie nie wynika jasno ani z tekstu DM, ani z CRF-u o co tak naprawde chodzi. Ja po prostu w ten sposob interpretuje tekst karty i w zwiazku z tym popieram zdanie Piotra w tej sprawie - schodzmy tyle razy do Deep Mines'ow i jednego Wizardhavena ile chcemy, byle tylko nie lezaly jednoczesnie na stole 2 Deep Mines'y "podpiete" pod 1 Wizardhaven.

Ot i tyle wydukalem ;-)

Autor:  Konrad Klar [ Pn lip 23, 2007 22:34 ]
Tytuł: 

Ciachu napisał(a):
odnosi sie do tej jednej konkretnej kopii Wizardhavenu, ktora w danym momencie jest w grze.


Czyli co? 3 kopie Rhosgobel i 3 kopie Deep Mines? Czy może 3 kopie Rhosgobel i maksymalnie 1 Deep Mines pod Rhosgobel?

Autor:  Ciachu [ Pn lip 23, 2007 22:55 ]
Tytuł: 

A skad zamierzasz wytrzasnac 3 kopie unikatowego Rhosgobel w Location Deck'u ?

Mialem na mysli to, co mowil Root: z jednego Rhosgobel mozna kilkakrotnie zejsc do Deep Mines (w domysle roznych kopii Deep Mines).

Autor:  Konrad Klar [ Wt lip 24, 2007 0:02 ]
Tytuł: 

Teraz rozumiem, dlaczego nic nie zrozumiałem. O całkiem innych rzeczach mówimy. To, że zakaz powielania się odnosi tylko do karty aktualnie będącej w grze a nie do całej rozgrywki, to wydaje mi się akurat oczywiste. Tak jest w przypadku innych kart "cannot be duplicated on..."
Fallenwizard Rhosgobel to wizardhaven i jako takie może powielać się w location decku. Czy jest takie unikatowe? Sam mam 5 sztuk. Na pewno nie jest Unique.

Autor:  Jaded [ Wt lip 24, 2007 13:11 ]
Tytuł: 

Ten frakment o canot be duplicated on given wizardhaven to pomysł CoE - ich spytajcie.

Autor:  Konrad Klar [ Wt lip 24, 2007 13:41 ]
Tytuł: 

CRF, Errata (Cards), Deep Mines napisał(a):
Card Erratum: Add "Cannot be duplicated on a given Wizardhaven." [Effective 4/20/98]


Przez dziewięć lat zdążyły się zmienić ekipy.

Autor:  |Highwayman| [ Pn mar 10, 2008 0:15 ]
Tytuł: 

temat powraca...

moje stanowisko się nie zmieniło - 1 Deep Mines pod danym wizardhaven'em na raz w grze. Można zejść i tapnąć site, wyjść na górę zdiscardować Deep Mines i nawet w tej samej turze wysłać znów na dół pod ten sam wizardhaven do innej kopii Deep Mines.

Mam jednak na myśli 1 Deep Mines na dany wizardhaven a nie na daną kopię karty danego wizardhaven'u


inne opinie?

Autor:  Konrad Klar [ Pn mar 10, 2008 3:38 ]
Tytuł: 

Ostatnio, w takich sytuacjach, gdzie trudno znaleźć precedensy w innych tekstach kart, czy w zasadach, staram się spojrzeć na sprawę pod kątem tego, czy któryś z wariantów nie powoduje dodatkowych problemów.
W tym wypadku na przykład niejasności w rozstrzyganiu innych efektów odnoszących się do Deep Mines.

Takim lewarem może być karta Ancient Deep-Hold. Ten site jest połączony z dowolnymi innymi podziemnymi :ruinslairs:, wybranymi w momencie zagrywania tej karty.
Zakładając, że jedno Deep Mines mogłoby przypadać na jedną kopię Wizardhavenu, zaczyna się komplikować sprawa ewentualnej wyprawy dla uratowania postaci uwięzionych w Ancient Deep-Hold.
Nie wiadomo, czy jeśli uwięziona została postać z kompanii wędrującej z Rhosgobel A do Deep Mines, na odsiecz może wyruszyć kompania z Deep Mines pod Rhosgobel B. Czy też musi się przemieścić, wychodząc na powierzchnię, przeorganizowując się, tak aby znaleźć się na kopii A Rhosgobel i dopiero później wyruszyć do Deep Mines a stamtąd do Ancient Deep-Hold.
Jeśli może wyruszyć do ADH bezpośrednio, to mamy dual - z jednej strony efekt ADH odnoszący się generalnie do Deep Mines pod Rhosgobel, z drugiej zasadę, która traktuje każdą kopię Rhosgobel jako osobny site powierzchniowy dla poszczególnych kopii Deep Mines.

Oczywiście ta gra jest abstrakcyjna (jej warstwa fabularna jest dosyć cienka) i to, że jakieś zagranie wygląda dziwnie, o niczym ostatecznie nie przesądza. Ale warto się zastanowić, co taki przepis jak:
CRF, Errata (Cards), Deep Mines napisał(a):
Card Erratum: Add "Cannot be duplicated on a given Wizardhaven." [Effective 4/20/98]

reguluje i upraszcza, albo reguluje i komplikuje (w zależności od wybranego wariantu).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/