Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Palantir of Osgiliath
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=975
Strona 1 z 2

Autor:  Muad'Dib [ Śr lip 11, 2007 11:22 ]
Tytuł:  Palantir of Osgiliath

Patrząc na obie wersje karty (mam na myśli hero i minion) zauważa się zasadniczą różnicę. Dla jasnej strony duplikuje on efekt dowolnego Palantira w grze
Palantir of Osgiliath napisał(a):
Unique. Palantir. If the bearer's company is ever below 4 characters and the company moves, discard. 5 marshalling points if stored in a Haven [H]. With its bearer able to use a Palantir, tap Palantir of Osgiliath to force the discard of any hazard permanent-event or to duplicate the effect of any Palantir in play. Bearer makes a corruption check.


Natomiast wersja ciemna jest ograniczona
Palantir of Osgiliath napisał(a):
Unique. Palantir. If the bearer's company is ever below 4 characters and it moves, discard this item. With its bearer able to use a Palantir, tap Palantir of Osgiliath to force the discard of any hazard permanent-event or to duplicate the effect of any minion Palantir in play. Bearer then makes a corruption check. 5 marshalling points if stored at Barad-dur.


Czy jest jakiś zapis, który erratuje wersję hero do oddziaływania jedynie na "swoje" Palantiry?Ja takowego nie znalazłem..

Autor:  |Highwayman| [ Śr lip 11, 2007 12:38 ]
Tytuł: 

nie ma, jasny palantir jest po prostu lepszy

Autor:  Vandrer [ Cz lip 12, 2007 11:14 ]
Tytuł: 

lepszy jak lepszy - raczej przy grze wizard przeciwko ringwraith nie stapujesz herołowego "PoO" żeby pomóc przeciwnikowi, więc w sumie też działa tylko na herołowe palantiry.
Ale nie wiem jak jest w wypadku upadłych - nie znam zasad WH :oops: :P

Autor:  Muad'Dib [ Cz lip 12, 2007 11:40 ]
Tytuł: 

On duplikuje efekt dla Ciebie, nie dla przeciwnika :P

Autor:  Vandrer [ Cz lip 12, 2007 15:37 ]
Tytuł: 

Cytuj:
to duplicate the effect of any Palantir in play


Jak dla mnie (poza zdrowym rozsądkiem :wink: ) nie ma przeciwwskazań żeby zduplikować efekt palantira przeciwnika :P

Ale jeśli upadły może używać przedmiotów obu alignmentów, to herołowy "PoO" jest rzeczywiście lepszy...

Autor:  Konrad Klar [ Cz lip 12, 2007 15:45 ]
Tytuł: 

Rozumiem to duplikowanie w ten sposób, że tapując Palantir of Osgiliath, możesz użyć mocy Palantir of Orthanc, a nie w ten sposób, że Palantir of Orthanc (najlepiej przeciwnika) będzie działać dwa razy wydajniej - przywracać dwie karty z discard pile.

Autor:  Vandrer [ Cz lip 12, 2007 16:13 ]
Tytuł: 

Po moich ostatnich wystąpieniach lingwistycznych :oops: wolę nie zabierać głosu, ale rzeczywiście: "duplicate" to zarówno "podwajać" jak i "kopiować" - więc może by tak ustalić to jakoś oficjalnie żeby potem nie było...

Autor:  Konrad Klar [ Cz lip 12, 2007 16:22 ]
Tytuł: 

Ponieważ "double" oznacza tylko "podwój" ale już nie "kopiuj", traktowałbym "duplicate" jako "kopiuj".

Autor:  |Highwayman| [ Cz lip 12, 2007 18:13 ]
Tytuł: 

nawet w rękach hero player'a (w ogóle to czy grasz hero czy fallen nie ma tu znaczenia) Palantir z Osgiliath jasny jest lepszy od ciemnego - bo nie ma przeciwwskazań by skopiowac efekt minion'owego palantiru który jest w grze

minion'owy Palantir z Osgiliath jest gorszy bo jest na nim zaznaczone iż może kopiować zdolności wyłącznie innych minion'owych palantirów jakie sa w grze

Autor:  Vandrer [ Cz lip 12, 2007 18:44 ]
Tytuł: 

No jeśli "kopiujemy" a nie "podwajamy" to rzeczywiście nie ma znaczenia :)

Tylko, że to kolejna zmiana, do której będę się musiał przyzwyczaić - ale tym razem nie wiem czy na lepsze czy nie :wink:

Autor:  Vandrer [ Pt lip 13, 2007 10:47 ]
Tytuł: 

A co wtedy znaczy fraza "Cannot be duplicated" ? Niemożność zagrania drugiej kopii danej karty czyli, nomen - omen, jej zdublowania, czy niemożność jej skopiowania (jak się kopiuje karty?)

Nie to, żebym się czepiał, ale chciałbym wiedzieć...

Autor:  |Highwayman| [ Pt lip 13, 2007 11:30 ]
Tytuł: 

"cannot be duplicated" to ograniczenie nakładane na niektóre nie-unikalne karty - sprowadza je do tego ze mozesz miec więcej niz 1 sztukę takiej karty w talii, ale w grze moze byc tylko jedna

jest jeszcze opcja "cannot be duplicated by a given player" która oznacza ze dany gracz moze miec na raz w grze tylko jedna taką kartę


w skrócie - "cannot be duplicated" znaczy ze nie moze byc w grze drugiej takiej karty, lub w wypadku "cannot be duplicated by a given player" zaden z graczy nie moze miec wiecej niz 1 kopii danej karty w grze

Autor:  Vandrer [ Pt lip 13, 2007 19:34 ]
Tytuł: 

|Highwayman|, ja wiem jaki jest mechanizm działania "cannot be duplicated".

Chodziło mi o znaczenie słowa "duplicate". Tu bardziej pasuje "podwajać" (IMHO), więc, wierząc w jakąś konsekwencję w terminologii, myślę, że "to duplicate the effect of any Palantir in play" znaczy "podwoić efekt dowolnego palantiru w grze" (czyli np. pozwolić na przywrócenie 2 kart z discarda). To tylko moje gdybanie,ale miło by było, jakby się ktoś do tego ustosunkował...

Autor:  Konrad Klar [ Pt lip 13, 2007 20:23 ]
Tytuł: 

Vandrer napisał(a):
A co wtedy znaczy fraza "Cannot be duplicated" ? Niemożność zagrania drugiej kopii danej karty czyli, nomen - omen, jej zdublowania, czy niemożność jej skopiowania (jak się kopiuje karty?)

Nie to, żebym się czepiał, ale chciałbym wiedzieć...


A zatem dlaczego nie "Cannot be doubled"?
Skoro temat zszedł na sprawy językowo-logiczne, to ja w tym samym tonie:
Powielić można obecność karty w grze, wprowadzająć jej drugą kopię. Powielić można efekt Palantiru.
Można się zastanawiać, czy to zdublowanie czy powielenie i jakie wyciągnąć konsekwencje do podobnych zapisów w związku z tym.
Jeśli chodzi o konsekwencję, można konsekwentnie trzymać się błędnych założeń i całą resztę rzeczywistości interpretować na ich podstawie, obracając ją w absurd, zamiast pozwolić jej zweryfikować poprawność założeń.
Skoro koło to po angielsku wheel to "my house stands wheel river" a nie "my house stands near river".

P.S.
Matka to anioł, anioł to stróż, stroż to dozorca, dozorca to cieć...
Tytus, Romek i Atomek

Autor:  Vandrer [ So lip 14, 2007 10:40 ]
Tytuł: 

Dobra.

W sumie to czasami wyjdzie na to samo.
Np. używam PoOrthanc, potem tapuję PoOsgiliath żeby "skopiować" efekt PoOrthanc i w sumie mam dwa stapowane palantiry i dwie cofnięte karty z discarda.
Przy "podwajaniu", tapuję PoOsgiliath i używam PoOrthanc w efekcie mając... dwa stapowane palantiry i 2 cofniete z discarda karty :D

A jeszcze mogę czasem użyć palantira przeciwnika...


PS.
She cares proud cakes = ona piecze pyszne ciasta (autentyczny fragment wypracowania jednej nauczycielki)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/