Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Path of the Dead - znowu https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=956 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | |Highwayman| [ Wt cze 12, 2007 23:57 ] |
Tytuł: | Path of the Dead - znowu |
Cytuj: Paths of the Dead hero resource - short-event Playable only at the end of the organization phase. For its movement, a company that starts at the Dunharrow site and contains Aragorn II may move to the Vale of Erech site. The only hazard creatures that may be played on this company are Undead, but any Undead may be played on the company. Nasza turniejowa errata: Cytuj: Aragorn+Paths of the Dead+Army of the Dead: aby zagrać Army of the Dead, Aragorn musi w swojej fazie organizacji zagrać Paths of the Dead i następnie podczas fazy ruchu przejść specjalną ścieżką (Ściezką Umarłych) z Dunharrow do Vale of Erech, wtedy w fazie site'u Aragorn w Vale of Erech moze się tapnąć by zagrać Army of the Dead
kolejna dziura w zasadach prowadzaca do nadużyć, coś co przegapiłem gdy pracowałem nad propozycją erraty Army of the Dead+Paths of the Dead problem tkwi w tym ze nadal Paths of the Dead można zagrać ot tak w dowolnej fazie organizacji, niezalezne od tego gdzie jestesmy i czy faktycznie mamy mozliwość/zamiar dobiec do Dunharrow i nastepnie do Vale of Erech - pozornie sluzy to tylko pozbyciu sie karty z reki... dopiero dzis zauwazyłem ze Paths'y sa tak napisane ze po zagraniu ich do końca tury jedyne hazard creature jakie mozna zagrac na drużyne to undead'y - niezależnie od tego gdzie jestesmy czy dokąd idziemy, co jesli nasz przeciwnik nie gra na undead'y dziala jak super-Stealth bo nie ma limitu drużyny i nie trzeba nikogo tapować czy skoro i tak jest już turniejowa errata do Paths'ów uważacie ze należy ją jakoś uścislić by zapobiec temu zagraniu, czy nie ma takiej potrzeby? |
Autor: | Konrad Klar [ Śr cze 13, 2007 11:12 ] |
Tytuł: | |
Jedyne kreatury, które można zagrać na tą kompanię to Undead. "Tą" czyli którą? Nie aby na "tą" z poprzedniego zdania: "For its movement, a company that starts at the Dunharrow site and contains Aragorn II may move to the Vale of Erech site." ? Zwłaszcza, że Path of the Dead nie jest w ogóle zagrywane na kompanię, to o jaką inną może chodzić? Nie widzę też, aby turniejowa errata coś tu komplikowała. |
Autor: | Ciachu [ Śr cze 13, 2007 18:30 ] |
Tytuł: | |
Popieram Konrada w pelni ![]() |
Autor: | |Highwayman| [ Cz cze 14, 2007 17:52 ] |
Tytuł: | |
dla mnie taka interpretacja jest oczywista - ale wydaje mi sie ze jak ktos sie uprze to mozna tez przeczytac Paths tak jak pokazałem w pierwszym post'cie now problem - jak wygląda ruch Paths'ami z Dunharrow do Vale of Erech? a) Lamedon i Rohan traktowane jako połączone i ruch przez Rohan ![]() ![]() b) Lamedon i Rohan traktowane bez zmian, czyli nie sa połączone = trasa przez Gondor: Rohan ![]() ![]() ![]() ![]() c) ruch bez żadnej ścieżki Zagrywane kreaturki moga być tylko undead'ami i jednocześnie dowolne undead'y moga byc zagrane co sprawia ze problem ścieżki jest nieistotny jesli chodzi o zagrywanie stworków, ale pozostają rozmaite event'y - np. efekty Trouble on All Borders czy choćby seria Lost'ów (z ewentualnymi innymi hazard'ami które zmienią ścieżkę na taki typ regionu który nam pasuje) ja chyba bym sie skłaniał do opcji c) ewentulanie a) |
Autor: | Jaded [ Cz cze 14, 2007 23:13 ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem liczy się tylko Vale of Erech. |
Autor: | Konrad Klar [ Cz cze 14, 2007 23:50 ] |
Tytuł: | |
Proces będzie poszlakowy. Precedensy stwarzają karty: 1. Winged Change-Master 2. Eagle-Mounts, Gwaihir 3. Belegaer, Forod, Harad 1. Ponieważ tylko Winged Change-Master mówi o braku ścieżki i regionów, powstaje domniemanie, że w pozostałych przypadkach typy i nazwy regionów istnieją. 2. Ponieważ w przypadku Eagle-Mounts i Gwaihir dystans pomiędzy regionami docelowym i startowym może być dowolnie długi i przekraczać dozwoloną ilość 6 regionów a trasy poruszania dowolne, powstaje domniemanie, że regiony pośrednie nie są określone typem ani nazwą. 3. Ponieważ tylko Belegaer, Forod, Harad podają zastępczą ścieżkę, powstaje domniemanie, że nie ma takiej w innych przypadkach. Sumując, ścieżka kompanii używającej special movement z Path of Dead zawiera Rohan, Lamedon i normalnie ![]() ![]() Czy regiony te można uważać za "adjected"? Nigdzie nie pisze, że są i z tego powodu należy sprawę traktować jak w przypadku Eagle-Mounts. Co prawda nie kojarzę sytuacji, w której miałoby to wpływ na rozgrywkę, ale na wszelki wypadek należałoby ten fakt za wczasu określić. Jakikolwiek "tunel" pomiędzy Dunharrow a Vale of Erech istnieje tak samo, jak Rohan na trasie Lorien-Isengard przy starter movement. Nie istnieje w zasadach. |
Autor: | Jaded [ Pt cze 15, 2007 9:18 ] |
Tytuł: | |
W sumie przemawia za tym nawet element fabularny... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |