Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Hidden Haven i "specjalne" site'y https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=944 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Lavanor [ Pt maja 18, 2007 21:12 ] |
Tytuł: | Hidden Haven i "specjalne" site'y |
Takie pytanko. Na karcie Hidden Haven widnieje tekst Cytuj: Nothing is considered playable as written on the site card.
Czy powyższy tekst dotyczy tylko sekcji "Playable:" z kart site'ów ? Weźmy taki np. Hermit Hill w wersji hero. Ma specjalną zasadę że discardując dwa minorki czynimy tam możliwym do zagrania majorka. Czy ta specjalna zasada obowązuje nadal , gdy postawimy tam wizardhaven za pomocą Hidden Haven ? |
Autor: | Konrad Klar [ So maja 19, 2007 4:42 ] |
Tytuł: | |
Obowiązuje nadal. Kompania może wciąż odrzucić minor items aby uczynić major item zagrywalny normalnie. Jednak wciąż to, co pisze na karcie nie jest aktualnie zagrywalne. Można to zagrać jednak z pomocą Thorough Search, albo Catch An Elusive Scent. Jeden raz, bo jeden major item jest w takiej zagrywalny podczas tej tury. To dotyczy wszystkiego, o czym karta site'u mówi, że jest playable. |
Autor: | |Highwayman| [ So maja 19, 2007 12:38 ] |
Tytuł: | |
Hermit's Hill nie zadziała według mnie Hidden Haven kasuje to co jest zagrywalne "as writen on the site card", po zdiscardowaniu 2 minor'ów ten dodatkowy przedmiot mozliwy do zagrania (major na hero i gold ring na minion'owej wersji) tez bedzie skasowany przez Hidden Haven z kolei z drugiej strony Thourough Search/Catch an Elusive Scent pozwala na zagranie jakiegos przedmiotu który jest "normanlnie" na site'cie zagrywalny - "normalnie" czyli bez dodatkowych efektów czy innych kart, a wymóg zdiscardowania 2 minor'ów by ten przedmiot stał się na Hermits Hill zagrywalny nie zalicza sie już według mnie do 'normalnie', ponieważ trzeba wykonac pewną akcje/musi zaistnieć pewien efekt by byłó to możliwe... |
Autor: | Konrad Klar [ So maja 19, 2007 13:37 ] |
Tytuł: | |
Normalnie, czyli jak pisze na karcie. Book of Mazarbul daje 5MP, jeśli złożone w Dwarf-Hold i te 5 MP jest nadal normalnie. Mimo, że wykonano dodatkowe działania, to były one (wciąż) opisane na karcie. |
Autor: | |Highwayman| [ So maja 19, 2007 14:20 ] |
Tytuł: | |
a widzisz, według mnie Book normalnie daje mniej punktów, a jak go ze'store'ujesz to wtedy daje więcej normalnie - czyli jak pisze na karcie bez dodatkowych efektów, akcji i warunków (wymóg zeby Book był ze'store'owany by dwał więcej puntów uznaje za taki własnie warunek) |
Autor: | Konrad Klar [ So maja 19, 2007 17:17 ] |
Tytuł: | |
Nie lubię argumentów większościowych, ale co Twoi koledzy z CoE na to? Bo jest taki digest (numeru nie pomnę) dotyczący Sapling of White Tree. Mowa w nim o wpływie złożenia w Minas Tirith i oddziaływaniu Legacy of Smiths* na jego wartość punktową. Kiedy jest ta wartość normalna a kiedy nie. I ja się pod tym podpisuję. )* Kawał porządnej kowalskiej roboty, ta szczepka. |
Autor: | |Highwayman| [ So maja 19, 2007 21:04 ] |
Tytuł: | |
koledzy z CoE milczą od jakiegoś czasu ale moim zdaniem: zeby była w ogóle mowa o punktach za ze'store'owaną szadzonkę w Minas Tirith jak sie gra fallen'em to Minas Tirith trzeba przerobić na Wizardhaven (bo fallen'i dostają punkty tylko ze resource ze'store'owane w swoich Wizardhaven'ach) jak juz sie to zrobi, to zagranie Legacy of Smiths (troche to głupie, ale cóż lepiej ze mamy jedną taką dziwną z nazwy-do-efektu dziwną kartę niż gdyby było 5 różnych stage resource'ów które dają maxa MP za różne kategorie przedmiotów) załatwia sprawe, sadzonka zaczyna dawać pełne punkty a według mnie Sapling normalnie daje 1 MP, a 2 dopiero jak sie złoży ją w Minas Tirith |
Autor: | Konrad Klar [ So maja 19, 2007 22:24 ] |
Tytuł: | |
|Highwayman| napisał(a): zeby była w ogóle mowa o punktach za ze'store'owaną szadzonkę w Minas Tirith jak sie gra fallen'em to Minas Tirith trzeba przerobić na Wizardhaven (bo fallen'i dostają punkty tylko ze resource ze'store'owane w swoich Wizardhaven'ach) Mówię o tym ile Sapling w ogóle punktów daje a nie jedynie ile złożony daje. "(bo fallen'i dostają punkty tylko ze resource ze'store'owane w swoich Wizardhaven'ach)" - jeszcze ktoś to przeczyta i zastosuje dosłownie. Dokładnie: Cytuj: • You do not receive marshalling points for cards stored at non-Wizardhaven sites.
Jest pewna różnica. |
Autor: | |Highwayman| [ N maja 20, 2007 14:18 ] |
Tytuł: | |
różnica jest, racja - nie chciało mi sie zaglądac do instrukcji i z pamieci takie cos napisałem, ale załapałeś o co mi chodziło ![]() Jakto ile Sapling punktów daje? - 1, a jak złożysz w Minas Tirith i jesli Minas Tirith jest twoim Wizardhaven'em i masz Legacy of Smiths w grze to daje 2 punkty (przynajmniej dopóki Minas Tirith pozostaje twoim Wizardhaven'em) |
Autor: | Konrad Klar [ N maja 20, 2007 14:30 ] |
Tytuł: | |
A tak w ogóle chodziło o to, ile daje normalnie. |
Autor: | |Highwayman| [ N maja 20, 2007 17:08 ] |
Tytuł: | |
normalnie daje 1 2 dopiero po ze'store'owaniu |
Autor: | Konrad Klar [ N maja 20, 2007 17:48 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Normal means as written on the card, not considering other card's effects. Note that this definition only applies to effects refering to card texts.
To jest definicja z CRFu. Tym razem "zrób to sam", czy złożenie Book of Mazardul w Dwarf-Hold, albo Sapling of White Tree w Minas Tirith to efekt innej karty (Dwarf-holdu, Minas Tirith) to "other card's effects" pozostawiam własnemu rozeznaniu. Może to bez różnicy, czy to tekst Book of Mazarbul mówi o innej punktacji, czy tekst Dwarf-Holdu modyfikuje tę punktację a normalnie jest 1. |
Autor: | pokrzyw [ Pn lis 17, 2008 15:21 ] |
Tytuł: | |
Kilka pytań dotyczących siteów (gramy fallenem): 1. W Isengardzie zagrywamy Half-Orcs. Isengard się tapuje. Drużyna udaje się do White Towers. Co się dzieje ze stapowanym Isengardem? 2. W Minas Tirith z zagranym Chambers in Royal Court zagrywamy Man of Anorien. MT się tapuje. Drużyna udaje się do Isengardu. Co się dzieje ze stapowanym MT? Co się dzieje z Chambers? 3. W nie stapowanym Minas Tirith z zagranym Chambers in Royal Court.Drużyna udaje się do Isengardu. Co się dzieje z niestapowanym MT? Co się dzieje z Chambers? |
Autor: | |Highwayman| [ Pn lis 17, 2008 15:34 ] |
Tytuł: | |
jeżeli na site'cie nie zostaje żadna postać to site spada z gry - wiec jak pozagrywasz jakies stage resources na site to musisz tam kogoś zawsze zostawiać bo inaczej site zejdzie z gry a wszystkie stage'a na nim polecą do discard'u natomiast ogólna zasada jest taka ze haveny (czy to "naturalne" czy zrobione za pomocą odpowiednik kart) zawsze wracają do location deck'u gdy schodzą z gry, nawet jesli były tapnięte czyli np. ruszasz sie do Barrow-downs i w site phase'ie tapujesz je zagrywając cos, następnie w organizacji zagrywasz Hidden Haven, a później wychodzisz z tego site'u - mimo iż Barrow-downs są tapnięte to wróca ci do location deck'u ponieważ w momencie schodzenia z gry są one havenem |
Autor: | pokrzyw [ Pn lis 17, 2008 15:42 ] |
Tytuł: | |
|Highwayman| napisał(a): bo inaczej site zejdzie z gry a wszystkie stage'a na nim polecą do discard'u
No właśnie, ale powrót do location decku (nietapniętego site'u) nazywa się return a nie discard - przynajmniej w instrukcji do MELE. Więc jak się to ma do sytuacji nr 3? Na Hidden Haven jest napisane "..discard..". |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |