Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 10:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz wrz 13, 2012 23:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Strzałeczka Panowie :-)

Dziś do głowy strzelił mi absolutnie pojechany pomysł, tylko nie wiem, czy można tak grać.

Ale do rzeczy: kartę Mallorn wszyscy znają...
Cytuj:
MALLORN - Permanent-event (R)
[MP: 3]
Unique. Playable only if Earth of Galadriel's Orchard is stored at Bag End. Bag End becomes a Haven for the purposes of healing and bringing characters into play. Bag End can untap during its owner's untap phase. If Bag End is discarded, return it to its location deck. All Hobbit factions are worth +1 marshalling points.

Moje pytanie brzmi: czy muszę mieć w Bag End jakąkolwiek postać (czyli czy Bag End musi leżeć na stole), aby w fazie organizacji zagrać Mallorna?
Wymyśliłem sobie, że mogę jechać do Bag Enda, zestorować Ziemię Galadrieli, jechać gdzieś indziej w piździec, a gdy Mallorn dojdzie mi na rękę to go po prostu zagrać w dowolnej fazie organizacji...
Jeśli taka zagrywka jest możliwa, to powstaje kolejne pytanie: czy po wyłożeniu Mallrona ewentualnie zdiskartowany Bag End natychmiastowo trafia do location deck'u?

Taki pomysł przyszedł mi do głowy, gdy porównałem Mallrona z The White Tree, na którym jak byk stoi "Sage only at Minas Tirith":
Cytuj:
THE WHITE TREE - Permanent-event (R)
[MP: 5]
Unique. Sage only at Minas Tirith. Playable only if a Sapling of the White Tree is at Minas Tirith. Minas Tirith becomes a Haven for the purposes of healing and playing hazards. Discard the Sapling of the White Tree.


Co o tym sądzicie?

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Ostatnio edytowano Pt wrz 14, 2012 10:15 przez Ciachu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 14, 2012 9:54 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Jak dla mnie to możesz zagrać to w dowolnym momencie tury, nieważne czy Bag End jest na stole bo nie ma nic o zagrywaniu tej karty na site. Wg tekstu jedynym warunkiem do zagrania Mallorn'a jest storowanie w Bag End Earth of Galadriel's Orchard. Czyli nic innego nie jest potrzebne, również faza organizacji gdyż nie ma nic o niej w tekście karty ;)

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 14, 2012 9:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Kurde, no w sumie racja z tą fazą organizacji... Chyba zasugerowałem się jakimś zapisem w instrukcji (który pamiętam bardzo mgliście), że ogólne permanenty zagrywamy w fazie organizacji...
Muszę tego poszukać...

Ale skoro tak, to co dzieje się z ew. zdiskartowanym Bag Endem, gdy nagle wystawię Mallorna? Wraca od tak do deku lokacji?


EDYCJA:
OK, znalazłem. Faktycznie w instrukcji jest tekst, że short-eventy i permanent-eventy można zagrywać w dowolnym momencie swojej tury. Pozostaje zatem sprawa, czy bag End wróci od razu do deku lokacji...

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 14, 2012 12:12 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Hmm zabrzmi to dziwnie, może nie rozumiem jakiś niuansów angielskiego ale wygląda na to, że zdiscadowany Bag End wróci do location deck. Z logicznego punktu widzenia nie widzi mi się to za bardzo (oddziaływanie na site, który jest zdiscadowany) ale z drugiej strona składnia zdania jest prosta. Jeśli Bag End jest zdiscardowany to przywróć go decku. Można by było mieć wątpliwości gdyby było napisane, że w momencie discardowania wrócić site do location deck. Ale tak sytuacja jest dla mnie prosta. W momencie zagrania Mallorn, Bag End wraca.

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 14, 2012 13:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Paweł, dlatego właśnie postanowiłem poznać m.in. Twoje zdanie, bo mnie też się to wydaje dziwne, że karta działa na odrzucony site...

Niemniej mam Twoje słowo, które mi baaardzo odpowiada :-)

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 14, 2012 13:35 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Ciachu napisał(a):
Paweł, dlatego właśnie postanowiłem poznać m.in. Twoje zdanie, bo mnie też się to wydaje dziwne, że karta działa na odrzucony site...

Niemniej mam Twoje słowo, które mi baaardzo odpowiada :-)


Wg dewizy - co nie jest zabronione, jest dozwolone :P

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 14, 2012 14:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Z kolei CRF twierdzi, że:
CRF napisał(a):
Mallorn
* Card Erratum: The first sentence should read: "Playable at Bag End only if Earth of Galadriel's Orchard is stored there."

Czyli trza być na BE żeby zagrać Mallorna i sprawa discardu się wyjaśnia :wink:
(podkreślenie moje)

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 14, 2012 14:58 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Vandrer napisał(a):
Z kolei CRF twierdzi, że:
CRF napisał(a):
Mallorn
* Card Erratum: The first sentence should read: "Playable at Bag End only if Earth of Galadriel's Orchard is stored there."

Czyli trza być na BE żeby zagrać Mallorna i sprawa discardu się wyjaśnia :wink:
(podkreślenie moje)


Nie to, żebym się czepiał, ale jakiś marny ten CRF :-/ Nie precyzuje on przez kogo ma być zagrany Mallorn, a skoro może być zagrany przez nikogo, do równie dobrze w domyśle może on sam wyrosnąć w Bag End (przecież sadzonka od Galadrieli została zasiana właśnie w Bag End...).

Pewnie moje rozumowanie jest co najmniej kontrowersyjne i pod naporem ogólu będę musiał się dostosować do CRF...

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 14, 2012 16:09 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Vandrer napisał(a):
Z kolei CRF twierdzi, że:
CRF napisał(a):
Mallorn
* Card Erratum: The first sentence should read: "Playable at Bag End only if Earth of Galadriel's Orchard is stored there."

Czyli trza być na BE żeby zagrać Mallorna i sprawa discardu się wyjaśnia :wink:
(podkreślenie moje)


Właśnie sobie pomyślałem, że sprawa discardu nie do końca się wyjaśnia.
W czasie fazy movement/hazard odrzucamy do discardu tylko zwykłe site'y. Haveny zawsze wracają do location decku, a skoro Bag End jest teraz Havenem to i tak wróci do location decku.

Po co zatem zapis:
Cytuj:
If Bag End is discarded, return it to its location deck.
????

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 14, 2012 21:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 22, 2004 15:08
Posty: 305
Lokalizacja: Brzeg
nie żebym się wymądrzał, bo nie grałem już od wieków, ALE
mi się ten pomysł nie podoba,
po pierwsze od kiedy można zagrywać COKOLWIEK na site, w którym się nie ma żadnej postaci? a już szczytem byłoby robienie tego na site, który jest zdiscardowany.

Na mój gust zapis:
"If Bag End is discarded, return it to its location deck. " jest po to, że gdy Mallorn zrobi z BagEnd Haven to można do niego zawsze sobie chodzić (nie leci do Discarda). Przecież stoi jak wół, że Bag End staje się Havenem do celów wprowadzania postaci i do leczenia (a nie że staje się prawdziwem Havenem ze wszystkimi jego zaletami). Kolejne 2 zdania rozwijają to (dodają kolejne 2 cechy Havena - czyli wracanie do decka i odtapowywanie). ALe takiego Assasina dalej w BagEnd zagrać można.
Tego tekstu (o wracaniu do decka) nie ma na przykład na White Tree, więc Minas Tirith, które podobnie jak BagEnd może stać się "prawie Havenem" normalnie poleci do discarda i tyle.



Reasumując uważam, że żeby Mallorn zagrać to trzeba tam się jednak kopnąć osobiście.
Ale gdy Earth Of Galadriel złożymy w Bag End, zagramy tam co innego i Mallorna się nie doczekamy i pójdziemy w siną dal, to sorry BagEnd leci do discarda i trzeba poczekać aż się przekręci decka i znów będzie można tam pójść.
Na ogólnoludzką logikę tak mi to wygląda, bez szukania dziury w całym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 14, 2012 23:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
No i jak pięknie wytłumaczone dlaczego zapis o discardowaniu jest potrzebny :)

Ale ja co innego - o tej "marności CRFu. A porównaj zapis "Playable at Bag End..." z "Playable at Beorn's House..." czy podobnym z innej f(r)akcji - też nie precyzuje kto ma zagrać. A, że do White Tree potrzeba mędrca - to sprecyzowali. Do Mallorna widać każdy ogrodnik dobry (nawet się schylać (czyt. tapnąć) nie musi :wink: ). Bo żeby coś na sajcie zagrać, to trza na sajcie być* - jest, zdaje się, taka zasada (choć nie mogę jej teraz na szybko znaleźć, więc może mi się wydaje :wink: ).
*Oczywiście nie licząc prób kradzieży, itp.

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So wrz 15, 2012 13:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Z trzeciej strony, nie jest sprecyzowane, że to osoba zagrywająca Mallorna ma zestorować EoGO. Więc jeśli trafisz na przeciwnika, który też będzie próbował zasadzić to drzewko, możesz wykorzystać jego ziemię jeśli to on pierwszy dowiezie ją do BE (jeśli już kombinować z tą kartą, to chyba tylko tak).
Ot, taki pomysł, raczej mało praktyczny :wink:

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So wrz 15, 2012 14:55 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Dobrze, że Vandrer zwrócił uwagę na CRF, szukałem erraty do tej karty ale nie zwróciłem uwagi na małą zmianą zdania na początku. Przejrzałem inne karty i wygląda na to, że jednak (dzięki zmianie tekstu Mallorn) Bag End musi być w grze. Nie jest zagrywany na site ale trzeba na nim być, choć z drugiej strony nie trzeba, wystarczy, że site jest w grze. Np dzięki pomocy No Strangers at This Time. Sorki za mętlik ale olśniło mnie w trakcie pisania tego zdania :)

Vandrer napisał(a):
Z trzeciej strony, nie jest sprecyzowane, że to osoba zagrywająca Mallorna ma zestorować EoGO. Więc jeśli trafisz na przeciwnika, który też będzie próbował zasadzić to drzewko, możesz wykorzystać jego ziemię jeśli to on pierwszy dowiezie ją do BE (jeśli już kombinować z tą kartą, to chyba tylko tak).
Ot, taki pomysł, raczej mało praktyczny :wink:



Na to stwierdzenie odpowiada diggest #33 :)

Diggest #33 napisał(a):
I take it this also means if my opponent has the
Sapling at Minas Tirith, I can play White Tree. Also,
how about Mallorn?
*** Since you must discard the Sapling of the White Tree to play The
White Tree, you cannot play The White Tree if your opponent's Sapling is
in play at Minas Tirith. You may play Mallorn if your opponent has
stored Earth of Galadriel's Orchard at Bag End and has not yet played
his own copy of Mallorn.


Tworek napisał(a):
Na ogólnoludzką logikę tak mi to wygląda, bez szukania dziury w całym.


Myślę, że już wiele się przekonaliśmy, że logika a zasady w grach (nie tylko MECCG) to dwie różne sprawy :)

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N wrz 16, 2012 23:40 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 05, 2006 10:04
Posty: 822
Lokalizacja: W.M. Oliwa (Haven)
Muad'Dib napisał(a):
Nie jest zagrywany na site ale trzeba na nim być, choć z drugiej strony nie trzeba, wystarczy, że site jest w grze. Np dzięki pomocy No Strangers at This Time. Sorki za mętlik ale olśniło mnie w trakcie pisania tego zdania :)

No, jeśli to jest prawdą, to co stoi na przeszkodzie, żeby zagrać Mallorna na sajcie przeciwnika :) (czyt. na sajcie, który przeciwnik ma w grze) ? A żeby już być absolutnym pasożytem, można poczekać aż przeciwnik wejdzie na BE, zestoruje EoGO i sam nie zagra Mallorna :twisted:

A przy okazji pomyślałem o czymś innym - kiedyś, przy okazji pytania dotyczącego permanentów oddziałujących na sajty, wyszło, że wpływają one na wszystkie kopie danego sajtu w grze (o ile nie jest napisane, że tylko na jedną). Jeśli tak jest, to pytanie Ciacha pozostaje częściowo otwarte, tzn. czy BE znajdujące się w discardzie osoby, która Mallorna nie zagrała wraca do location decku kiedy rzeczone drzewko znajdzie się w grze? Teoretycznie, taki BE też staje się havenem dla celów (...), itd.

_________________
Si man i yulma nin enquantuva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 19, 2012 10:23 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Vandrer napisał(a):
Muad'Dib napisał(a):
Nie jest zagrywany na site ale trzeba na nim być, choć z drugiej strony nie trzeba, wystarczy, że site jest w grze. Np dzięki pomocy No Strangers at This Time. Sorki za mętlik ale olśniło mnie w trakcie pisania tego zdania :)

No, jeśli to jest prawdą, to co stoi na przeszkodzie, żeby zagrać Mallorna na sajcie przeciwnika :) (czyt. na sajcie, który przeciwnik ma w grze) ? A żeby już być absolutnym pasożytem, można poczekać aż przeciwnik wejdzie na BE, zestoruje EoGO i sam nie zagra Mallorna :twisted:

Trzeba tylko zadbać o to, żeby przeciwnik przekierował naszą kompanię do Bag End z pomocą Chance of Being Lost.

Vandrer napisał(a):
A przy okazji pomyślałem o czymś innym - kiedyś, przy okazji pytania dotyczącego permanentów oddziałujących na sajty, wyszło, że wpływają one na wszystkie kopie danego sajtu w grze (o ile nie jest napisane, że tylko na jedną). Jeśli tak jest, to pytanie Ciacha pozostaje częściowo otwarte, tzn. czy BE znajdujące się w discardzie osoby, która Mallorna nie zagrała wraca do location decku kiedy rzeczone drzewko znajdzie się w grze? Teoretycznie, taki BE też staje się havenem dla celów (...), itd.


Permanent-events niezagrane na site oddziaływują na wszystkie site'y tego samego alignmentu.

Ciachu napisał(a):
W czasie fazy movement/hazard odrzucamy do discardu tylko zwykłe site'y. Haveny zawsze wracają do location decku, a skoro Bag End jest teraz Havenem to i tak wróci do location decku.


W czasie gry do Discard Pile nie są odrzucane a do Location Deck nie są przywracane site'y. Odrzucane i przywracane są site cards. Np. tapnięte FW The White Towers z Nature's Revange nie jest odrzucane do Discard Pile, bez względu na to, że The White Towers w danym momencie to :ruinslairs:. Odrzucane do DP jest Nature's Revange a do LD wraca karta haven. Karta Bag End nie jest haven card bez względu na efekty jakie uczyniły z Bag End haven (choćby nawet na wszystkie potrzeby).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.019s | 13 Queries | GZIP : On ]