Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 15:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr paź 11, 2006 21:05 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
Jak w tytule widac pytanie będzie tyczyło sie tych dwóch kart.

Cytuj:
Belegaer:
Playable during organization phase on a company moving without region cards. Company may move from a site of origin in one of the following regions: Lindon, Elven Shores, Eriadoran Coast, Andrast Coast, Bay of Belfalas, Mouths of the Anduin, Enedhwaith, Old Pûkel-land, Andrast, Anfalas, Belfalas, Lebennin, and Harondor. The site path is :coastalseas: :coastalseas: :coastalseas: and the hazard limit is decreased by two to a minimum of two.


Cytuj:
Great Ship:
Tap a character in target company during the organization phase to play Great Ship on that company. If a company's current site path contains a coastal sea region and no consecutive non-coastal sea regions, until the end of the turn any character in the company may tap to cancel the effects of one hazard that targets the company. "...he chose the greatest ship to be his own, and he went up into it. Then he let sound a great concourse of trumpets..."-LotRV


Sytuacja wygląda następująca:
zaczynam ture w THE STONES i mam tam 5 postaci. Postanawiam ich podzielić na 2 druzyny (2 i 3 osoby), które poruszają sie w miejsca jednocześnie spełniające warunki na obu kartach. Zagrywam nadmienione 2 karty (obie karty jak widac sa zagrywane w fazie organizacji). Pytanie jest nastepujące:

- czy obie karty działaja na obie drużyny po podzieleniu - bo w fazie organizacji kiedy je zagrywałem te 5 postaci stanowia jedna druzyne

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 11, 2006 21:33 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
według mnie działają na jedną drużynę

niby nic na to nie wskazuje to zdaje sie byc rozsądne wyjście, to ze po zagraniu tych kart masz jeszcze czas na podzielenie drużyny nie oznacza ze będą działac na obie

powiem tak:
Great Ship bedzie działał na tę drużynę w której bedzie postać która go odpaliła (tap'nęła się by zagrać Great Ship)
a Belegaer bedzie działał na tę drużynę która wybierzesz, ale nie na obie

takie przynajmniej moje zdanie, choc jak na początku poweidzałem w zasadach chyba nie znajdziemy nic co na to wskazuje :(

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 11, 2006 23:46 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
W przypadku Great Ship sprawa została skopana przy erracie - ta karta była pierwotnie zagrywana na poruszająca sie kompanię, a więc w fazie M/H.

Jest taki zapis w CRF:
Cytuj:
When a company splits up, its player chooses which characters are the original company and which characters are a new company, unless otherwise directed by a card. All resource permanent-events played on the original company stay with the original company


Oczywiście nie ma mowy tu o short eventach, choć uważam, ze pierwsze stwierdzenie tak czy inaczej jest prawdziwe. Sprawę rozwiązałby zapis który jest na innych short eventach: playable at the end of the organization phase


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 12, 2006 9:46 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
Highway napisał(a):
powiem tak:
Great Ship bedzie działał na tę drużynę w której bedzie postać która go odpaliła (tap'nęła się by zagrać Great Ship)
a Belegaer bedzie działał na tę drużynę która wybierzesz, ale nie na obie


Tylko, że to są domniemania niepoparte zasadami. Natomiast w przypadku JADEDa to pierwsze zdanie z CRF niczego nie wyjasnie bo nie mam tam mowy o short eventach, a raczej zostało stworzone dla permamentów. Oczywiście, że logika nakazuje grać te karty na konkretną z podzielonych druzym, ale dla ludzi uszczypliwych, wyszukujących dziury w całosci i łapiacych za słowa to można by było grac te katy na obie druzyny będące jedna przed podzieleniem. Jest to taki sam wałek/przegięcie jak z Paths of the Dead. Cóż, nic wiec innego nie pozostaje jak tylko przyjąc zasade zagrywania tych kart na osobne druzyny

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 12, 2006 10:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
lub tak jak powiedział Jaded, zerratować te karty by były Playable at the end of the organization phase

w ten sam sposób nieoficjalnie naprawiono Sneakin' (czyli minion'owy Stealth) bazowo był zagrywany po prostu w organizacji i był jeszcze czas by dodac jakies postacie do drużyny i w efekcie choć Sneakin' zagrywało się na drużyne z mniej niz 3 postaciami to w efekcie mogłeś później tak przeorganizowac drużyny by dowolną ilość postaci przemycić...

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 12, 2006 12:32 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
No tak tylko, że musi sie pojawić poprawnie sformułowna errata - póki co takiej nie ma i nie wiadomo czy sie pokaże,a dobrze by było bo po chamsku to można grac tak jak pisałem.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 12, 2006 12:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Tak po chamsku to mozna by powiedzieć, ze żadna z tych kart nie działa, bo nie ma już druzyny na którą została zagrana. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 12, 2006 13:09 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
errata sie nigdy nie pojawi bo CoE nie czuje sie we władzy by wydawać erraty - oni jedynie próbują (ale nie zawsze im wychodzi) wyjaśniać sporne przepisy

od jakiegos czasu na zagranicznym forum jest projekt nieoficjalnych errat (które w większości, według mnie, nie zajmują się naprawianiem zepsutych kart i zasad tylko wprowadzaja poprawki do kart które są za silne/za słabe a chyba nie o to powinno chodzic) miedzy innymi zerratowali tam Sneakin'

mozna im zgłosić problem Belegaer i Great Ship pod rozpatrzenie, ale czy musimy? od dawna juz widac ze dosc czesto sie nie zgadzamy z ich interpretacjami zasad i nie odczuwamy potrzeby uzywania ich home rule'i

tak wiec proponuje bysmy sami sie tym zajeli

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 12, 2006 14:32 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
Popieram cię całkowicie Highway w sprawie rozwiązania w naszym gronie tylko jest mały problem. Jak my ustalimy miedzy soba coś to raczej oni tego nie zakaceptuja, a to co sie pojawia na forum zagranicznym akteptuje większość nacji grających. Wieć wychodzi na to, że jest polska VS reszta swiata i grając w GCCG (a to mi sie zdarza dosyć często) nie przekonasz nikogo z tamtych do grania w te sposób. Odnoścnie tego przypadku to moze i oni sie też beda zgadzać ale choćby takie A CHANCE MEETING już powoduje zgrzyty bo u nas na turniejach ustalone jest, że nie mozna grac tej karty w SITE PHASE, a na GCCG to jest standard (ja osobiście jestem za graniem tej karty w site phase ale nie mam problemu z podporządkowaniem sie naszemu home rule). Z drugiej strony to oni nie zawsze mają racje czego dowodem jest "wywalenie" postów JADEDa i KONRADa na "śmietnik" - ale to już inna historia:).

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 12, 2006 17:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Jeżeli na daną drużynę zagrane są jakieś permanent-eventy (czy to hazard czy resource) przy podziale drużyny na części gracz zawsze wybiera przy której drużynie zostają dane eventy. Dla mnie wydaje się być logiczne przeniesienie tej zasady równieżna short-eventy. Gracz zagrywający GREAT SHIP i BELEGAER miałby prawo wyboru która drużyna z nich korzysta (umownie nazwijmy ją drużyną "pierwotną", choć może się składać tylko z jednej postaci, podczas gdy w tej "wtórnej" będzie na ich przykład sześć).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 12, 2006 20:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
|Highwayman| napisał(a):
powiem tak:
Great Ship bedzie działał na tę drużynę w której bedzie postać która go odpaliła (tap'nęła się by zagrać Great Ship)
a Belegaer bedzie działał na tę drużynę która wybierzesz, ale nie na obie


Nic dodac, nic ujac ;-)
W pelni popieram Highway'a i jestem za przyjeciem takiej wlasnie interpretacji 8)

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 12, 2006 20:39 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
Gror - ja nie uważam za logiczne przenoszenie zasda przynależnych dla permamentów na short eventy - to są troszke inne rodzaje kart i w zasadach ani w crf nie ma o czymś takim mowy. Ja nie upieram sie przy swojej wersji tylko chce pokazac jak można wywinąc wała tymi kartami i nic nie możesz poradzić osobie chcącej tak grać, bo nie przedstawisz na to dowodów że nie ma racji. Tak dla przykładu popatrz sobie na PATH OF THE DEAD i próbuj tam zabraniac komuś grania tej kary w wiadomo jaki(nieładny) sposób i argumentuj mu to logiką :)

Natomiast co do wypowiedzi Highweya i poparcia jej przez Ciacha to ja też jestem za tym - ale to jest nasza wersja.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 12, 2006 22:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Thorin napisał(a):
(...) popatrz sobie na PATH OF THE DEAD i próbuj tam zabraniac komuś grania tej kary w wiadomo jaki(nieładny) sposób i argumentuj mu to logiką :)


Hmmmm, o co chodzi, bo chyba nie lapie... :-(

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 12, 2006 23:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Ciachu napisał(a):
Thorin napisał(a):
(...) popatrz sobie na PATH OF THE DEAD i próbuj tam zabraniac komuś grania tej kary w wiadomo jaki(nieładny) sposób i argumentuj mu to logiką :)


Hmmmm, o co chodzi, bo chyba nie lapie... :-(


i dobrze ze nie łapiesz bo to wypaczy twój umysł.... :evil:

anyway ten trick jest u nas ZBANOWANY

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 12, 2006 23:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Czyzby chodzilo o to, ze na karcie nigdzie nie pisze, ze trzeba ja nagrac bedac w Dunharrow ? ;-) Tzn. moge sobie ja nagrac na kompanie Arka, gdy ten np. siedzi sobie w Rivendell ? ;-)

Kurna, smieszne i dziwne jak... :-D No i niedorzeczne przy okazji ;-)

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.022s | 13 Queries | GZIP : On ]