Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Dragon-helm
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=901
Strona 1 z 3

Autor:  Thorin [ Pt mar 30, 2007 18:21 ]
Tytuł:  Dragon-helm

Czy postać nie będąca warriorem moze uzyc tej funkcji przedmiotu:

Dragon-Helm napisał(a):
...Tap Dragon-helm to cancel one attack by Dragons or Drakes


jest to linijka oddzielona od "warrior onyl:" wiec chyba sie nie odnosi do warriora

Autor:  Konrad Klar [ Pt mar 30, 2007 18:33 ]
Tytuł: 

Ha! Tu wysiadam...

Autor:  |Highwayman| [ Pt mar 30, 2007 18:57 ]
Tytuł: 

warrior only jest tylko bonus do prowess, wysztkie inne zdolnosci nie wymagaja juz warrior skill'a

Autor:  Thorin [ Pt mar 30, 2007 19:34 ]
Tytuł: 

Piotruś - pewny jestes?? jest na to jakaś zasada/przepis albo kojażysz jakąs analogie do innych kart - nie zebym był złosliwy albo negował to co mówisz ale chec mieć 10000000% pewności bo to jest dla mnie bardzo istotna informacja.

Autor:  Gror [ Pt mar 30, 2007 22:55 ]
Tytuł: 

|Highwayman| napisał(a):
warrior only jest tylko bonus do prowess, wysztkie inne zdolnosci nie wymagaja juz warrior skill'a

Dla mnie z kolei jest jasne jak słońce, że warrior skill jest warunkiem skorzystania zarówno z bonusa do prowess, body jak i direct influence. Wszystkie te elementy są wymienione w jednym akapicie, nawet w jednym zdaniu.

Co do tapowania przedmiotu, to jest to już osobny akapit i według mnie skill nie ma już tu znaczenia.

Ehh, dużo jaśnie by było gdyby chłopaki z ICE o tym pomyślały i po prostu zamieniły kolejność akapitów.

Autor:  Konrad Klar [ Pt mar 30, 2007 23:31 ]
Tytuł: 

Wysiadłem, ale zostałem sprowokowany, by wsiąść.

Iron Shield of Old napisał(a):
Playable at any Under-deeps Shadow-hold [S] or Ruins & Lairs [R]. +2 to all rolls required for bearer's company to move to adjacent Under-deeps sites. Warrior only: tap this item to make one strike against its bearer ineffectual (i.e., the strike neither succeeds nor fails). Morgoth's troops were shod with iron and iron-shielded...-Kuduk Lore


Mechanical Bow napisał(a):
Weapon. Technology. -1 to bearer's body. Warrior only: +2 prowess to a maximum of 8; -1 to the body of any strike its bearer faces if he taps to face the strike. They make no beautiful things, but they make many clever ones...for wheels and engines and explosions always delighted them...-Hob


Enruned Shield napisał(a):
Unique. Hoard item. Shield. +3 to body to a maximum of 10. Warrior only: tap Enruned Shield to cause one strike against bearer to be ineffectual (i.e., it doesn't fail and it is not successful). ...his shining shield was scored with runes to ward all wounds and harm from him...-LotRII


Trzy (tendencyjnie wybrane) przykłady kart, których niektóre własności są Warrior only. Jak widać własności nie wymagające warrior skills występują w tekście przed frazą Warrior only:.

Autor:  |Highwayman| [ So mar 31, 2007 8:48 ]
Tytuł: 

Konrad ma chyba racje, patrzac na inne przedmioty (np. te które zacytował Konrad, lub choćby jeszcze High Helm) ze zdolności nie wymagające jakiegoś skill'a sa pisane w innym zdaniu - sredniki czy przecinki nie starczaja

Autor:  Gror [ So mar 31, 2007 10:13 ]
Tytuł: 

Niemniej jednak patrząc na cytaty przedstawione przez Konrada coraz bardziej skłaniam się do tego, że do wszystkiego potrzebny jest odpowiedni skill. Gdyby nie był, to byłoby napisane przed "warrior only:".
No chyba, że znowu ktoś tego nie dopatrzył, ale w takie dywagacje bym nie szedł - jest czarno na białym (miedzianym? :lol: ) więc niech tak będzie.

Autor:  Thorin [ So mar 31, 2007 10:53 ]
Tytuł: 

Czyli definitywnie jesteście za tym ze postac nie będąca wariorem nie moze używać koncelowania??

Tylko panowie - Te zdaie z kancelowaniem jest od nowej linijki, a jak by chcieli, to słowo TAP zmieścili by w ciagu odnoszącym sie do"warrior only".

Autor:  |Highwayman| [ So mar 31, 2007 11:31 ]
Tytuł: 

NIE!!!

chodziło mi o to ze po Warrior only: wszystko aż do kropki . dotyczy tylko warrior'a, nieważne ze sa tam średniki czy przecinki.
po kropce jest juz nowa zdolnośc której moga używac wszyscy - tak uważam

czyli wszelkie bonusy do prowess, body i DI dotyczą tylko warrior'a (tak samo z Aiglos'em) a kasowanie smoków lub drake'ów dotyczy wszystkich

Autor:  Thorin [ So mar 31, 2007 11:45 ]
Tytuł: 

Z taką interpretacją sie zgadzam.
Ja myślałme ze Konrad chciał pokazać ze cokolwiej wystepuje w tekscie karty niezależnie od kropek, przecinków, albo nowych linijek , a znajduje sie za np. WARRIOR ONLY to sie tyczy tylko warriora - skoro nie to wypas :)

Autor:  Konrad Klar [ So mar 31, 2007 11:51 ]
Tytuł: 

Konrad chciał pokazać jak jest, bez ambicji wyciągania wniosków.

Autor:  Gror [ N kwi 01, 2007 12:45 ]
Tytuł: 

Którąkolwiek uznamy za oficjalnie obowiązującą jestem w stanie to przełknąć. Konsekwencje nie są w końcu nie wiadomo jak poważne.

Wystarczyło jednak napisać tak jak na Enruned Shield i nie byłoby całej dyskusji.

Autor:  Konrad Klar [ N kwi 01, 2007 13:49 ]
Tytuł: 

Gror napisał(a):
Wystarczyło jednak napisać tak jak na Enruned Shield i nie byłoby całej dyskusji.


Oczywiście zakładając, że tak to miało działać, tzn. "Tap Dragon-helm to cancel one attack by Dragons or Drakes." nie miało być właściwością Warrior only.

Autor:  Jaded [ N kwi 01, 2007 14:08 ]
Tytuł: 

Jstem za tym, żeby wszystko co po warrior only było tak traktowane. Nie znalazłem przepisu , który mówi, że rozpoczęcie zdania od nowej linijki coś zmienia.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/