Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

2 drużyny 1 site
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=896
Strona 1 z 4

Autor:  Thorin [ Pn mar 19, 2007 12:56 ]
Tytuł:  2 drużyny 1 site

Sytuacja wyglada następująco:

Mam dwie druzyny i obie wysyłam do tego samego miejsca (oczywiscie wyruszają z różnych miejsc). Druzyna 1 składa sie z jednaj postaci nie bedącej rangerem - przeciwnik gram mi na nią River i on-guard, wiec kolo dochodzi ale jest ugotowany. Drużyna 2 składa sie z 5 postaci i posiada rangerów - przeciwnik gra mi coś tam, on-guard, a na koniec zawraca mi tą drużyne.

Pytanie jest taki:
1. czy ktoś z drużyny 2 moze sie tapnąc do tego Rivera zagranego na drużyne 1 zanim zostaną zawruceni (river jest zagrywanyt na site)??

2. co sie dzisje z on-guardem zagranym na drużyne 2 w chwili jej zawrucenia (site jest w grze) - jeśli zostaje to czy można go odkryć jak by sie ten kolo zdecydował wejść (to jest uwarunkowane pozytywną odpowiedzią na pyt.1. :) ) - wydaje mi sie ze nie bo on-guard traktowyany jest jako karta mogąca być zagrana w faze m/h.

Autor:  Konrad Klar [ Pn mar 19, 2007 14:35 ]
Tytuł: 

Thorin napisał(a):
1. czy ktoś z drużyny 2 moze sie tapnąc do tego Rivera zagranego na drużyne 1 zanim zostaną zawruceni (river jest zagrywanyt na site)??


River jest zagrywany na site. Ranger może się tapnąć na potrzeby zniesienia efektów tej karty dla swojej kompanii w dowolnym momencie fazy M/H (i na początku fazy site). W odpowiedzi na deklarację zawracającej akcji również. Nie pomoże to jednak wcale innej kompanii.

Thorin napisał(a):
2. co sie dzisje z on-guardem zagranym na drużyne 2 w chwili jej zawrucenia (site jest w grze) - jeśli zostaje to czy można go odkryć jak by sie ten kolo zdecydował wejść (to jest uwarunkowane pozytywną odpowiedzią na pyt.1. :) ) - wydaje mi sie ze nie bo on-guard traktowyany jest jako karta mogąca być zagrana w faze m/h.



CRF, Turn-Sequence, Site Phase, On-Guard Cards napisał(a):
Rules Erratum: An on-guard card may only be revealed if it could have also been played during the movement/hazard phase. This means all targets of the card must have existed during the movement/hazard phase in order for the card to be revealed.


To zależy od tego, czy karty on-guard pamiętają, w fazie której kompanii były zagrane. Bo jeśli pamiętają i taką kartą on-guard byłoby np. Weariness of the Heart, to nie, bo wszystkie możliwe w fazie M/H targety są teraz w innej kompanii, niż ta, dla której on-guard jest odsłaniana. W przeciwnym wypadku (jeśli nie pamiętają) tak.

Problem w ogóle nie dotyczy kart, które nie mają targetu.

Autor:  |Highwayman| [ Pn mar 19, 2007 17:14 ]
Tytuł: 

zgadza sie, River jest zagrywany na site (dodatkowa sztuczka: River mozna zagrac na site nawet jelsi drużyna na tym site'cie sie nie rusza, nie bedzie to miało wpływu na ta drużynę ponieważ efekt River'a działa tylko na ruszające się drużyny, ale zawsze jest to sposób na zrzucenie karty z ręki)
i ranger'a mozna tapnąć nawet na samym poczatku site phase zeby skasować River'a - ale jak zauwazył Konrad nie można podczas ruchu jednej drużyny tapnąć ranger'a by skasować River'a zagranego podczs ruchu innej drużny która szła do tego samego site'u

natomiast on-guard
ja powiedziałbym że o ile jest to normalnie legalny on guard to można go odkryć nawet jesli nikt z drużyny na którą był faktycznie zagrany na site nie dotarł

CRF, Turn-Sequence, Site Phase, On-Guard Cards napisał(a):
Rules Erratum: An on-guard card may only be revealed if it could have also been played during the movement/hazard phase. This means all targets of the card must have existed during the movement/hazard phase in order for the card to be revealed.

jest powiedziane ze on-guard musiał być zagrywalny podczas fazy ruchu - nie ma jednak znaczenia czy jej "orginalny" (w cudzysłowie bo przecież nie wybiera sie dla on-guard'a celu przed jego odkryciem) cel dotarł na site czy nie
cele dla karty musiały istnieć podczas ruchu - teraz już nie muszą, teraz celem dla on-guard'a moze być członek drugiej drużyny która szła na ten site
tak ja to widze

Autor:  Jaded [ Wt mar 20, 2007 0:46 ]
Tytuł: 

Cytuj:
RIVER - Short-event (C)
Playable on a site. If a company that has moved to this site this turn does not tap a ranger, it must do nothing during its site phase.


Jeśli więc przyjmiemy, że mozna się stapować w trakcie m/h phase to nie widzę powodu, żeby to nie mogła być dowolna drużyna.

Co do on-quard - nigdzie nie znajduję wyraźnego stwierdzenia, czy taka karta jest zagrana na drużynę, czy na site.

Autor:  Wojtek [ Wt mar 20, 2007 14:19 ]
Tytuł: 

Jaded napisał(a):
Co do on-quard - nigdzie nie znajduję wyraźnego stwierdzenia, czy taka karta jest zagrana na drużynę, czy na site.


A Playable on a site już nie wystarcza?

Autor:  Jaded [ Wt mar 20, 2007 14:23 ]
Tytuł: 

nie mówiłem o River tylko o kartach on-guard

Autor:  Thorin [ Wt mar 20, 2007 15:19 ]
Tytuł: 

Konrad Klar napisał(a):
River jest zagrywany na site. Ranger może się tapnąć na potrzeby zniesienia efektów tej karty dla swojej kompanii w dowolnym momencie fazy M/H (i na początku fazy site). W odpowiedzi na deklarację zawracającej akcji również. Nie pomoże to jednak wcale innej kompanii.

czemu ma nie pomóc?? karta targetuje site a nie drużyne


JADED napisał(a):
Jeśli więc przyjmiemy, że mozna się stapować w trakcie m/h phase to nie widzę powodu, żeby to nie mogła być dowolna drużyna.

To trzeba jakąś wersje ustalic :)

JADED napisał(a):
Co do on-quard - nigdzie nie znajduję wyraźnego stwierdzenia, czy taka karta jest zagrana na drużynę, czy na site.


niby by sie zgadzało ale istnieje zapis ze karta on-guard aby mogły być odsłoniete muszą być zagrywalne w m/h. grając Lure of ...coś tam, albo stwora to wydaje mi sie, że te karty są w jakis sposób "wycelowane" w tą drużyne, a w momencie jej zawrócenia na rozwiązaniu karty nie ma tego ala targetu (bo przeciesz nie możemy zagrac Lure Of... w ruchu drużyny 2 na poastać z drużyny 1). Co innego jest w przypadku takich kart jak Rank upon Rank, Unabated in Malice - tu jest sprawa jasna. Wydaje mi sie, że patrze na to podobnie jak Konrad.

Autor:  Konrad Klar [ Wt mar 20, 2007 19:41 ]
Tytuł: 

Thorin napisał(a):
Konrad Klar napisał(a):
River jest zagrywany na site. Ranger może się tapnąć na potrzeby zniesienia efektów tej karty dla swojej kompanii w dowolnym momencie fazy M/H (i na początku fazy site). W odpowiedzi na deklarację zawracającej akcji również. Nie pomoże to jednak wcale innej kompanii.

czemu ma nie pomóc?? karta targetuje site a nie drużyne


Ale tapnięcie rangera pozwala uniknąć efektu River jego kompanii. Oczywiście jeśli dwie kompanie się połączą po dojściu do site'u, wystarczy aby tapnął się ranger z którejkolwiek kompanii będącej składnikiem wynikowej. Nie połaczą się, jeśli jedna z kompanii zostanie wycofana.

JADED napisał(a):
Co do on-quard - nigdzie nie znajduję wyraźnego stwierdzenia, czy taka karta jest zagrana na drużynę, czy na site.


CRF, Turn-Sequence, Site Phase, On-Guard Cards napisał(a):
If two companies are at a Haven, on-guard cards played on one company can only be revealed against that company, and can only affect that company (unless the hazard states it affects all versions of the site).


Czyli przynajmniej w przypadku, gdy są dwie kompanie na site, karty on-guard pamiętają, w fazie której kompanii zostały zagrane. Jak jest w przypadku, gdy on-guard został zagrany w fazie kompanii, która nie doszła do site'u, nie wiem.

Obstawiam opcję "nie pamiętają". Opcja "pamiętają" prowadziłaby do kuriozalnych sytuacji również w przypadku połączenia kilku kompanii na docelowym site.

Autor:  Jaded [ Śr mar 21, 2007 0:26 ]
Tytuł: 

Konrad Klar napisał(a):
Ale tapnięcie rangera pozwala uniknąć efektu River jego kompanii. Oczywiście jeśli dwie kompanie się połączą po dojściu do site'u, wystarczy aby tapnął się ranger z którejkolwiek kompanii będącej składnikiem wynikowej. Nie połaczą się, jeśli jedna z kompanii zostanie wycofana.

To ma sens.
Reszcie przyjrzę sie jutro :)

Autor:  Thorin [ Śr mar 21, 2007 11:00 ]
Tytuł: 

Co do tego RIVERa to faktycznie Konrad masz racje - tekst karty wskazywał by na jego kompanie.

Autor:  Jaded [ Cz mar 22, 2007 0:30 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Rules Erratum: An on-guard card may only be revealed if it could have also been played during the movement/hazard phase. This means all targets of the card must have existed during the movement/hazard phase in order for the card to be revealed.


Zapis ten nie mówi, że muszą istnieć w site phase.

CRF, Turn-Sequence, Site Phase, On-Guard Cards napisał(a):
If two companies are at a Haven, on-guard cards played on one company can only be revealed against that company, and can only affect that company (unless the hazard states it affects all versions of the site).


Nie potrafię tego uzasadnić :) ale zdaje się, że chodziło o dwie drużyny na dwóch różnych kopiach Havenu. Inna sprawa - czy można pojechać do jednej kopii havenu i sie nie połączyć, czy to tylko taki zwyczaj, ze nie używa sie dwóch?

Autor:  Konrad Klar [ Cz mar 22, 2007 0:39 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Słowo "also" nic nie znaczy?


Pośrednio, ale jak tak patrzę to widzę , ze to zdanie załatwia sprawę:

Cytuj:
This means all targets of the card must have existed during the movement/hazard phase in order for the card to be revealed.


Czyli obecne cele muszą się pokrywać z tymi w m/h. Całe szczęście, że to żadka sytuacja, bo będzie sie trzeba zastanawiać czy karta targetuje czy nie.

Cytuj:
P.S. Nadal nic pewnego w kwestii pamięci on-guardów. :)

Nie wiem, czy to co powyżej to jest pamięc czy nie.

Autor:  Thorin [ Cz mar 22, 2007 9:18 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Rules Erratum: An on-guard card may only be revealed if it could have also been played during the movement/hazard phase. This means all targets of the card must have existed during the movement/hazard phase in order for the card to be revealed.


Wiadomo ze on-guard odkrywany jest w site phaze, a słowo "also" wskazywało by na analogie targetu druzyny z m/h w fazie miejsca. Z drugiej strony "also" mogłoby oznaczać legalność zagrania tej karty w m/h w chwili jej odkrycia (site phaze), a rozpatrując np. stworka to pomimo tego, że zagranie go w fazie m/h byłoby mozliwe to targetowało by tą zawruconą drużyne. I tak powstaje zamieszanie i koło sie zamyka.

Jaded napisał(a):
Inna sprawa - czy można pojechać do jednej kopii havenu i sie nie połączyć, czy to tylko taki zwyczaj, ze nie używa sie dwóch?


Taki myk wykożystywał Highway grajac na elfsonga - jak zagrywał frakcje w Lorien i miał je tapniete to potem jechał do niego inną druzyną wystawiajać odtapowane Lorien i się łaczył w tym nietapnietym a te tapniete discardował. Inna sprawa ze można by sie było nie łaczyć tak jak to cytuje Konrad.

Autor:  Konrad Klar [ Pt mar 23, 2007 11:33 ]
Tytuł: 

Co jest kurwa? Ktoś wyedytował mój poprzedni post, na dodatek z błędami ortograficznymi (co potwierdza jego nieautentyczność). Przyznać się, kto użył "Zmień" zamiast "Cytuj"!

Autor:  Gyg [ Pt mar 23, 2007 12:40 ]
Tytuł: 

??!! j nic nie robilem!
Inni moderatorzy, ktos w tym maczal palce?

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/