Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Śr cze 18, 2025 0:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So lut 17, 2007 12:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Sacrifice of Form
hero resource - permanent-event
Influence: +1
Prowess/Body: +1/+1
Description: Spell. Wizard only. All of the strikes from one attack against your Wizard's company fail; +3 to any body checks made to determine if the attack is defeated. Discard the Wizard (i.e., he becomes unrevealed) and any non-item cards he controls. Place any items he controls under his card and keep these off to the side (these items are considered to still be in play). If the Wizard is put back into play, return his items to him and place Sacrifice of Form with him. Wizard receives +1 to his prowess, body, and direct influence. May not be duplicated on a given Wizard.


argumentacja COE: ponieważ postacie-followers'i też są kontrolowani to poświęcający się mag wciąga ich ze sobą do grobu

po pierwsze jest to głupie, po drugie tematycznie bez sensu (gdyby Gandalf się tak poświęcił w Morii to jednocześnie zabiłby częśc Drużyny Pierścienia)

po trzecie zasady są tej kwestii nie jasne:
CRF, a później instrukcja do MEBA jasno dają do zrozumienia co się dzieje ze wszystkimi kartami jakie kontroluje postać/są na postać zagraną gdy ta postać jest discard'owana:

CRF napisał(a):
Discard
- Whenever a character is discarded, all non-follower cards played with that character are also discarded.


MEBA napisał(a):
Discarding Cards
When a card leaves active play (discarded, eliminated, returned to owner's hand, etc.), discard all cards played on it.


w związku z tym errata minion'owej wersji Arkenstone'a jest niepotrzebna i ani minion Arkenstone ani Sacrifice of Form nie powinny być czytane że discard'ują tez follower'ów

od razu mogę przewidzieć że rzucą nam w twarz "Card text overrides the rules"
mamy jak na to odpowiedzieć?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 19, 2007 20:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
O ile mi sie dobrze kojarzy, juz kiedys mielismy dosc zacieta dyskusje na temat SoF i tego, co sie dzieje z Followerami czarodzieja... :roll: Z tego co pamietam, to chyba doszlismy do wniosku ze discardowanie followerow przy nagrywaniu SoF jest glupie...

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 19, 2007 21:30 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
MY ustaliliśmy, ale ponieważ przymierzamy się do założenia i zarejestrowania naszej własnej rady i przystąpenie do COE to chciałbym zeby COE nie tylko poznało nasze odmienne zdanie na temat niektóeych zasad i/lub kart ale zebyśmy przeprowadzili z nimi dyskusje - moze uda nam sie zgodzić w jakimś punkcie

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 22, 2007 0:54 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam pytanie..Czy CRF był wcześniejszy czy balrog? bo gdyby ten drugi wyszedł wcześniej niż CRF to można by argumentować,że liczy się ostatnie słowo..ale jeśli jest odwrotnie to ta metoda nie ma sensu.. ewentualnie można bronić naszej zasady, iż przecież od discardowania kart są wyjątki a do takich należy zaliczyć followersów według CRF. Przecież gdyby patrzeć ślepo na discard według MEBA to należałoby także olać zasadę z Sacrifice o odkładaniu na bok przedmiotów :P. Do tego można by użyć minion The Arkenstone jako potwierdzenia,że followerzy nie odpadają w końcu jest kartą późniejszą od SoF.

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 22, 2007 1:33 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Muad'Dib napisał(a):
Przecież gdyby patrzeć ślepo na discard według MEBA to należałoby także olać zasadę z Sacrifice o odkładaniu na bok przedmiotów :P


Tekst karty ma priorytet nad ogólnymi zasadami. Czy może chodzi jeszcze o coś innego, co mi umknęło?

Sacrifice of Form
Cytuj:
Spell. Wizard only. All of the strikes from one attack against your Wizard's company fail; +3 to any body checks made to determine of the attack is defeated. Discard the Wizard (i.e., he becomes unrevealed) and any non-item cards he controls. Place any items he controls under this card and keep these off to the side (these items are considered to still be in play). If the Wizard is put back into play, return his items to him and place Sacrifice of Form with him. Wizard receives +1 to his prowess, body, and direct influence. May not be duplicated on a given Wizard.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 22, 2007 1:45 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
kwestia losu follower'ów maga nadal nie jest rozwiązana

nie wiem czy zapis z CRF'u dotyczący discard'owania postaci wyszedł przed, czy po minioin Arkenstone'ie

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.018s | 15 Queries | GZIP : On ]