cóz, orginalnie miał to być post pod tytułem "Jak złoić tyłek Balrog'owi" do działu Ekstremalne Sztuki Walk, ale stwierdziłem że przyda się przytoczenie specjanych zasda dla Balrog'a bo podstawą jest znajomośc zasad, a z tym widze że jest kiepsko - pomimo obecności Balrog'ów na naszych turniejach już od I Ogólnopolskiego Turnieju MECCG, a od III Turnieju liczba uczestników utrzymuje się w okolicy 20-30 i również mimo wielokrotnego poruszania na forum kwestii 2-mind'owej zasady dotyczącjej Balrog'a - niewielu osobom sie chciało zajrzeć do instruckji (dostepnych na internecie) z MEBA by zaznajomić się z kompletem zasad dotyczących Balrog'a
wiec dla ułatwienia wypisze je tu, a moje rady "Jak złoić tyłek Balrog'owi", pojawią się wkrótce (niedziela-poniedziałek) w Ekstremalnych Sztukach Walki
zaczynamy:
Balrog jest traktowany jako Ringwraith, ale zamiast korzystać ze specjalnych zasad dla Ringwraith'ów (MELE, str. 59) korzysta z następujących:

każdy test pierścionków w drużynie w której jest Balrog odbywa się z modyfikatorem -2 do testu, ponadto każdy pierścień w drużynie w której jest Balrog jest automatycznie testowany (ze wspomnianym wyżej modyfikatorem) na początku End-of-turn phase

Balrog może nosić przedmioty, ale nie może ich używać (przedmiot nie ma żadnego efektu na Balrog'a i jego drużynę)

Balrog nigdy nie wykonuje testów korupcji, a karty korupcjune nie moga być na niego zagrywane

Balrog nie mozę używac ani starter ani region movement (zagranie odpowiedniej karty może to zmienić)

drużyna w której jest Balrog jest zawsze overt
Ponadto Balrog'a dotyczy zasada Ringwrith'ów o bonusie +2 do wszystkich testów korupcji dla wszystkich postaci w drużynie w której się znajdujeGracz grający Balrog'iem liczy się jako minion player (np. detainment attacks, niekóre karty nie mogą być zagrywane, itp), z paroma wyjątkami:

w talii/sideboard'zie moze miec jedynie fakcje które są: Orc, Troll, Dragon, Wolf lub Animal

jako postacie może zagrywać jedyni Orki lub Trole

może posiadać w talii karty które są "Balrog Specific" (nie-Balrog'owi gracze nie mogą). Do zagrywania takich kart nie jest wymagana obecności Balrog'a w grze.

o ile postać nie jest "Balrog Specific" to moze zagrywac tylko postacie z mind'em
mniejszym niż 9 
agenci liczą się jako hazard'y a nie postacie

Balrog player nie może mieć w talii następujących kart:
(mały rozmiar zeby nie zajmowało miejsca w i tak za długim post'cie, jak ktos chce to sobie powiększy i przeczyta

)
Above the Abyss, Kill All But NOT the Halflings, The Lidless Eye, Bade to Rule , Morgul-blade, The Balrog (Ally), News of the Shire, The Black Council, Open to the Summons, Black Horse, Orders From Lugburz, Black Rider, Padding Feet, By the Ringwraith’s Word, The Ring Leaves its Mark, Creature of an Older World, Ringwraith cards, Ringwriath Unleashed Cards, Fell Rider, Sauron, The Fiery Blade, They Ride Together, Helm of Fear, Use Your Legs, Heralded Lord, While the Yellow Face Sleeps, Durin’s Bane, Balrog of Moria. 
Blarog player może rozpoczynac grę z drużyną w Morii
i/lub The Under-gates

Balrog player nie może używac starter movement, podczas ruchu karty ciągnie się zawsze wedle site'u do którego się idzie

Balrog może wejść do gry tylko i wyłącznie w The Under-gates
dla Balrog player'a postacie z home-site'em "Any Dark-hold" liczą się jakby miały home-site "Any non-Dark-hold Under-deep site"
podczas fazy organizacji Balrog player może wprowadzić do gry (lub odesłać do domu) do 2 postaci - conajmniej jedna z nich musi być nie-unikalna. Normalne warunki do wprowadzania (odsyłania do domu) postaci muszą być spełnione.
kiedy Balrog player wprowadza do gry nie-unikalną postać z mind'em 3 lub mniejszym może ona pochodzić z ręki, discard'u lub sideboard'u 
agenci nie mogą byc zagrywani jako postacie
i jeszcze pare kosmetycznych zasad:

jesli jesteś Balrog player'em to twój przeciwnik nie może zagrać żadnej z następujących kart:
The Balrog (Ally), The Black Council, Durin's Bane, Balrog of Moria, Reluctant Final Parting. Jednak w dowolnym momencie gdy ma jedną z tych kart na ręku może ją pokazać i usunąć poza grę i jednoczśnie wziąc jedną kartę z sideboard'u i wtasować ją do swojej talii.

pierścionki nie są automatycznie testowane dla Balrgo player'a w Barad-dur.

Balrog player nie moze niczego store'ować w Barad-dur
Shelob,
Spider of the Morlat i
Balrog of Moria są spawn'ami

jesli Balrog jest w grze lub został zabity to nie ma Balrog auto-attack'u w The Under-gates

tylko Balrog player moze używać Balrog'owych site'ów, ale dla hazard'owych celów może mieć w location deck'u Balrog'owe wersje site'ów które nie mają swoich odpowiedników dla innych alingment'ów
koniec
