Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Black Horse, albo niejasny status Havens
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=855
Strona 1 z 1

Autor:  Konrad Klar [ Wt sty 30, 2007 3:56 ]
Tytuł:  Black Horse, albo niejasny status Havens

White Hand, Overview, Wizardhavens
Cytuj:
When the rules and non-site cards refer to Havens and Darkhavens, they apply instead to your Wizardhavens. The special effects of METW Havens (i.e., healing, bringing characters into play, etc.) do apply to your companies at your Wizardhavens. These same effects do not apply to your companies at MELE Darkhavens and METW Havens.


Black Horse
Cytuj:
Playable on a Ringwraith at a Darkhaven :darkhaven: (does not tap the site). Each Black Horse in your Ringwraith's company allows you to play one Ringwraith follower who requires no direct influence to control. If each Ringwraith in a company has a Black Horse, the company is in Black Rider mode and may freely move (using starter movement). You may include up to nine copies of this card in your play deck and sideboard combined. Return its controller to your hand if Black Horse leaves active play.


Come at Need
Cytuj:
Playable if you have an ally in your hand. When this card is played, place one ally from your hand off to the side with it (the ally gives no marshalling points). The ally must be able to be attacked. If an opponent's company moves to a site where the ally is playable, it faces a single-strike attack (with no type) with the attributes of the ally, except the prowess is increased by 7. The attack is detainment if the ally and the company are both minion or both hero; and this site is discarded afterwards. If defeated, discard this card and place the ally in your opponent's marshalling point pile-he receives the ally's marshaling points as kill points. You may return the ally to your hand and discard this card during your organization phase.


I teraz pytanie: gdzie jest ally zagrywalny a gdzie nie? Czy jest zagrywalny w Carn Dum i (z Come at Need) zaatakuje kompanię używającą wersji hero tego site'u?

A może nie, skoro w wersji hero to :darkhold:? I zaatakuje jedynie kompanie Ringwraitha i Fallen Wizarda (na jego :haven: )?

Autor:  Jaded [ Wt sty 30, 2007 10:30 ]
Tytuł: 

Zaatakuje tylko kompanie Ringwraitha i Fallen Wizarda. Pytanie czy ten atak jest "keyed to the site"? Moim zdaniem nie.

Autor:  |Highwayman| [ Wt sty 30, 2007 13:40 ]
Tytuł: 

Jaded napisał(a):
Zaatakuje tylko kompanie Ringwraitha i Fallen Wizarda. Pytanie czy ten atak jest "keyed to the site"? Moim zdaniem nie.


a to czemu?
według mnie bedzie atakował wszystkich

też uwazam że nie jest to atak na site'cie - tylko atak na drużyny które idą do tego site'u wiec efekt Darkhaven'u go nie skasuje

Autor:  Konrad Klar [ Wt sty 30, 2007 14:37 ]
Tytuł: 

Wszystkich, którzy idą do :dha:/Wizardhaven,

czy

wszystkich, którzy idą do Carn Dum, Dol Guldur, Minas Morgul?

Autor:  |Highwayman| [ Wt sty 30, 2007 16:00 ]
Tytuł: 

aaaa
załapałem...

hmm... teoretycznie hero haven'y też sie chyba łapią, bo jesli chodzi o teksty kart to Haven/Darkhaven/Wizardhaven zawsze znaczy to samo - 'twój haven' niezależnie od tego jakim alingment'em grasz, ale to by było mocno głupie... choć niestety karte da się tak przeczytać

w imię rozsądku skłaniam się ku temu ze chodzi o konkretne site'y - Carn Dum, Dol Guldur, Minas Morgul i Geann a-Lisch

Autor:  Konrad Klar [ Wt sty 30, 2007 16:16 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Haven/Darkhaven/Wizardhaven zawsze znaczy to samo - 'twój haven' niezależnie od tego jakim alingment'em grasz, ale to by było mocno głupie... choć niestety karte da się tak przeczytać


No niezupełnie. Odniesienia do :ha: i :dha: na kartach (innych niż sites) przekładają się dla fallen-wizarda na wizardhavens. Ale w innych kierunkach to nie działa. Inaczej Elf-Song działałby na lieutenantów.

Czy na tej samej zasadzie wolf allies zaatakują kompanie idące do FW The White Towers i FW Isengardu? Wersja minion tych site'ów, to wersja, gdzie ci allies są zagrywalni (:rl: z automatycznym atakiem Wolves)?

Autor:  Jaded [ Wt sty 30, 2007 17:27 ]
Tytuł: 

Konrad ma rację - ta zależność jest jednokierunkowa, A w przypadku hero to nie zadziała, bo Black Horse zagrywany jest na typ site a nie nazwę

Autor:  Gror [ Wt sty 30, 2007 18:03 ]
Tytuł: 

Czyli jaka w końcu konkluzja?

Jeżeli ally może być zagrany na którejkolwiek manifestacji site'u X (jako ally) to może zaatakować przy pomocy Come at Need drużynę na jakiejkolwiek manifstacji tego site'u, tak?
Pomijając już zupełnie kwestię specjalnych właściwości Havenów.

Narzuca mi się jednak pewna refleksja - żeby móc zagrać ally i Come at Need gracz musi mieć możliwość zagrania go również jako ally (więc Black Horse u FW moim zdaniem odpada).

Autor:  Konrad Klar [ Wt sty 30, 2007 19:15 ]
Tytuł: 

Ta refleksja wynikła z czego?
Przynajmniej ja jestem w tej chwili daleki od konkluzji? Są jeszcze Noble Hounds, zagrywalne na :bh: (wcale niekoniecznie na normalnym :bh:) i wizardhavens na bazie :bh: (też niekoniecznie normalnego). Też mają atakować w wizardhavens?

Autor:  Jaded [ Wt sty 30, 2007 22:54 ]
Tytuł: 

Cholera, im dalej w las tym więcej drzew :)
Dochodzi do głupiej sytuacji w której minion ally nigdy nie jest zagrywalny na drużyny wizarda a hero ally na drużyny ringwraitha. Biedny fallen wizard (też tylko w szczególnych przypadkach).
Że mozna ją zagrać i zaatakować allyem wynika z tekstu karty.
Moim zdaniem sens karty jest taki :
sprawdza się zagrywalność ally niezależnie od site-ally alignment, czyli dla przykładu:
noble hound - jeśli drużyna jedzie do border-hold, nie ważne jaka druzyna i jaki border hold
Tom Bombadil - jeśli drużyna jedzie do Old Forest j/w
noble steed - jeśli drużyna jedzie to site w wymienionych regionach j/w
black horse - na darkhaven i na mocy cytowanego przepisu także wizardhaven

@Gror
FW może mieć w decku Black Horse'a, więc nie widzę przeszkód, chodzi o grywalność ally a nie zdolność gracza do zagrania go

Autor:  |Highwayman| [ Wt sty 30, 2007 23:15 ]
Tytuł: 

zgadzam sie z Jadedem, z tym że nadal nie rozumiem czemu Black Horse omija hero Haven - przecież wszystkie karty z przed MELE gdzie jest mowa o hero haven odnosza się też do darkhaven i wizardhaven - i to samo w druga stronę - Lure of the Senses z METW a Lure of the Senses z MELE są tego przykładem

Autor:  Konrad Klar [ Śr sty 31, 2007 9:03 ]
Tytuł: 

Są przykładem tego:

CRF, Rulings by Term, Darkhavens
Cytuj:
Whenever a hazard affecting heroes refers to a Darkhaven, interpret it as referring to a Haven instead.


CRF, Rulings by Term, Havens
Cytuj:
Whenever a hazard affecting minions refers to a Haven, interpret it as referring to a Darkhaven instead.


Come At Need jest hazardem, ale Black Horse nie i sprawdza się tutaj, gdzie Black Horse jest zagrywalny a nie na kogo Come At Need.

Czyli to, co mówiłem wcześniej, że "Odniesienia do Haven i Darkhaven na kartach (innych niż sites) przekładają się dla fallen-wizarda na wizardhavens. Ale w innych kierunkach to nie działa." odnosi się do kart w ogóle (innych niż sites) a do hazardów dodatkowo dwa cytowane przepisy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/