Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
pytania roota ;) https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=84 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | root [ N maja 16, 2004 10:36 ] |
Tytuł: | pytania roota ;) |
Poniewaz jestem chyba kolesiem z najwiekszymi problemami ![]() ![]() Odrazu na poczatek mam dwa pytania ktore wyniknely podczasa wczorajszej rozgrywki z Kfiadem. 1. Kfiad siedzi druzyna w Goblin Gates i nie rusza sie nia. Czy moge zagrac Cave Worma na region i on go zaatakuje czy nie ???? Na smokach ahunt jest na karcie zaznaczone ze kompania musi sie ruszac wiec nie ma problemu, ale na niektorych kraturach (cave worm, ice drake itp) nic nie pisze na ten temat. Sa tylko wymienione regiony w ktorych moze dana kreatura atakowac. Teoretycznei druzyna kfiada jest w danym regionie (Goblin Gate jest w High Pass gdzie akurat moze atakowac Cave Worm) ale nie rusza sie. 2. Czyt przed zaczeciem rozgrywki trzeba zadeklarowac jak sposob poruszania sie druzyn wybieram (Starter [przystan - miejsce- przystan] ewelntualnie Region Movement) i czy trzeba sie tego juz do konca rozgrywki trzymac? Czy w jednej turze moge ruszac sie kozystajac z regionow, a w nastepnej juz powedrowac spokojnie np z Lorien do Iron Hills kozystajac z starter rules. Jesli tak to jeszcze pytanie. Jak poruszam sie korzystajac ze starter movemenbt rules i np ide z Lorien do tego Iron Hills to jak sie okresla po jakich regionach ide. Sprawdza sie jaka jest sciezka i jakie typy regionow odpowiadaj jakimim regiona czy jakos innaczej? |
Autor: | |Highwayman| [ N maja 16, 2004 13:10 ] |
Tytuł: | |
zeby zagrac cokolwiek 'keyed to region' ktos musi sie poruszac przez ten region, jezeli stoi w nim to sie nie porusza nie trzeba deklarowac przed rozgrywka jakim movement bedziesz sie poruszac, chyba ze drugi gracz nie ma kart regionuw (na kture nikt juz nie gra tylko wszyscy na mapki) wtedy zeby byly ruwne szanse poruszacie sie tylko starter movement jezeli przed rozgrywka uzgodnicie ze mozna korzystac z region movement to podczas gry mozna sie dowolnie przelaczac miedzy region a starter movement jesli poruszasz sie starter movement to (chyba nie jestem tego pewien, ale tak jest to rozwiazane na GatlingEngine a kolesiowi kturey tam zaprojektowal MECCG ufam jesli chodzi o zasady) poruszasz sie tylko przez region w kturym jest site z kturego zaczynasz i region w ktureym jest site do kturego idziesz |Highwayman| |
Autor: | root [ N maja 16, 2004 13:54 ] |
Tytuł: | |
Z tym regionem poczatkowy i koncowym to troszke przegiecie uwazam. Wogole cala teoria od standart rules movement jest dla meni mega przegieta, a jak jeszcze dolozyc do tego ze nei trzeba wracac do przystani to juz wogole nie ma zadnych wad. - mozemy poruszac sie o wiecej niz 4 regiony. (np z lorien do Iron Hils jest 5) - no i okazuje sie jeszcze ze do sciezki zalicza sie tylko region poczatkowy i koncowy, co niezle ulatwia sprawe bo smoki nie atakuja po typie regionow tylko po nazwie. Co prawda mozna dopasc kogos smokiem w koncowym regionie ale i tak uwazam ze jest to ulatwienie. |
Autor: | |Highwayman| [ N maja 16, 2004 14:13 ] |
Tytuł: | |
co do tego startowego i koncowego regionu to jak muwilem nie jestem pewien, fakt byloby to troche za dobre, szczegulnie ze po dojsciu z haven'a do jakiegos dalekiego site'u za pomoca starter movement mozesz isc dalej juz za pomoca region movement trzeba zajzec do instrukcji zeby to wyjasnic ale, tylko Wizard i Minion moze uzywac starter movement, w instrukcji do Fallen'a i do Balrog'a jest bardzo jasno napisane ze ich druzyny nigdy nie moga uzywac starter movement |Highwayman| |
Autor: | Jaded [ N maja 16, 2004 21:55 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: co do tego startowego i koncowego regionu to jak muwilem nie jestem pewien, tak właśnie jest, wadą starter movement jest to, że musi się odbywać z lub do haven site |
Autor: | root [ N maja 16, 2004 22:56 ] |
Tytuł: | |
Kolejne pytanie. Najpierw przedstawie sytauacje: Karta VOICES OF MALICE: "Sage only. Tap a sage to discard one non-enviroment hazard pernament event or non-environment long event. Sage makes a corruption chceck modyfied by -2" To jest minionowy resource wiec najczesciej jest wykozystywany przez minion charakters (rzadziej przez fallena, ale nie o tym tu chcialem) Minion chcaraktes by umoczyc corupcje musi rzucic dwa mniej podczas corruption checka. Jesli bedzie rowno lub 1 mniej to sie tylko tapuje. Teraz sytuacja. Jakis minion charakter probuje cos zdajc przy pomocy tej karty. Robi korupcje i w wyniku jej musi sie niestety stapowac. Czy wtedy karta ta dzial i moza sciagnac jakis hazard czy niestety w tym przypadku nie. Wiem ze minnion charakter nie wtopil corrupcji ale wynikiem jej jest to ze musi sie stapowac, a aby uzyc tej karty musi sie niejako jeszcze raz stapowac. Czy to jest zgodne i jak to traktowac. Najpierw robi korupcje i np w jej wyniku tapuje sie i nie moze sie stapowac czego wymaga ta karta, czy mzoe tapuje sie i jest juz niewazne jak pojdzie korupcja byle jej nie wtopil czyli rzucilm mniej niz 2 w corruption checku???? |
Autor: | Gość [ N maja 16, 2004 23:20 ] |
Tytuł: | |
dziala to tak: 1. zagranie Voices of Malice 2. tapniecie postaci 3. hazard tergetowany przez Voices of Malice schodzi 4. rzut na korupcje |Highwayman| |
Autor: | root [ N maja 16, 2004 23:31 ] |
Tytuł: | |
Czyli zejscie hazardu nie zalezy od korupcji. Nawet jesli bohater tak ja umoczy ze sam sie skorumpuje ????? |
Autor: | |Highwayman| [ N maja 16, 2004 23:34 ] |
Tytuł: | |
tak, nie ma to znaczenia czy postaci wyjdzie korupcja czy nie - tak czy siak hazard schodzi |
Autor: | kfiadeg [ N maja 16, 2004 23:52 ] |
Tytuł: | |
no to już jest chyba coś nie tak... skoro postać się skorumpowała to wg mnie zdecydowanie nie powinno jej sie udać czegoś "zagrać" i zdaje sie taki rzut na korupcje powinien byc wykonywany przed całą akcją..... tak mi sie wydaje za logiczne |
Autor: | kfiadeg [ Pn maja 17, 2004 0:01 ] |
Tytuł: | |
Jaded napisał(a): Cytuj: co do tego startowego i koncowego regionu to jak muwilem nie jestem pewien, tak właśnie jest, wadą starter movement jest to, że musi się odbywać z lub do haven site osobiście uważam że całkowicie powinniśmy zapomnieć o starter movement, bo to jest nie logiczne i wprowadzone TYLKO na użytek sytuacji kiedy nie ma się Regionów, ew. mapy i nie wiadomo przez jakie regiony się w danej chwili prowadzi drużynę.. po prostu bez sensu ułatwienie a także komplikacja gry (wychodząc z przystani, albo wracając do niej powinienem w takiej sytuacji określić się czy ide po regionach czy może po site path, bo chyba nie powiecie że używanie standard movement do podrózy związanych z przystaniami jest zabronione?) |
Autor: | Efgard [ Pn maja 17, 2004 8:34 ] |
Tytuł: | |
kfiadeg napisał(a): osobiście uważam że całkowicie powinniśmy zapomnieć o starter movement, bo to jest nie logiczne i wprowadzone TYLKO na użytek sytuacji kiedy nie ma się Regionów, ew. mapy i nie wiadomo przez jakie regiony się w danej chwili prowadzi drużynę.. Dlaczego mamy naginać zasady ![]() Gdyby autor zasad chciał ułatwić osobom nie posiadającym kart regionów lub mapy poruszanie się drużyną między site'ami, to by to wynikało wprost z zasad, i jednocześnie w części odnoszącej się do regionów byłby znalazł się zapis, że jeżeli ktoś chodzi regionami to bierze pod uwagę wszystkie regiony przez które przechodzi, a jeżeli ktoś ma karty regionów lecz z nich nie korzysta ma obowiązek sprawdzić (na kartach regionów lub na mapce) przez jakie regiony przechodzi (i wówczas można by mu zagrać hazardy na każdy z regionów przez który przechodzi). Ale tak nie jest!!! Dlatego trzymajmy się zasad! root napisał(a): Z tym regionem poczatkowy i koncowym to troszke przegiecie uwazam. Wogole cala teoria od standart rules movement jest dla meni mega przegieta ... - no i okazuje sie jeszcze ze do sciezki zalicza sie tylko region poczatkowy i koncowy, co niezle ulatwia sprawe bo smoki nie atakuja po typie regionow tylko po nazwie. Co prawda mozna dopasc kogos smokiem w koncowym regionie ale i tak uwazam ze jest to ulatwienie. Dlaczego tak jest?! Bo to jest logiczne, że skoro korzystasz z kart regionów to masz ułatwione zadanie, bo nie korzystając z haven łazisz sobie po kolejnych miejscach i ładujesz punktowe karty - tym samym bierzesz na siebie większe ryzyko, że albo trafisz na jakieś paskudztwo, albo dojrzy Cię Nazgul jak idziesz obładowany 3 mieczami, 2 tarczami i z 5 ally za sobą! Według tego co mówisz należałoby zrównać w zasadach kogoś kto łazi za pomocą kart regionów i tego co z nich nie korzysta, bo musi sprawdzać po jakich regionach idzie mimo, że biedak musi iść okrężną drogą! Czy uważasz, że to jest logiczne, a co więcej sprawiedliwe??? |
Autor: | Efgard [ Pn maja 17, 2004 8:38 ] |
Tytuł: | |
A tak a propos, odnośnie powyższej dyskusji, to należałoby dookreślić jakie zasady co do ruchu przyjmujemy na turnieju! Z tego co pamiętam to jest zakaz korzystania z kart regionów?! Ale, jeżeli nie korzystamy na turnieju z kart regionów, to opieramy się przy ruchu na oryginalnych zasadach czy też na kfiadowych?! ![]() |
Autor: | Gyg [ Pn maja 17, 2004 9:04 ] |
Tytuł: | |
Jak to zakazujemy regionow??!! Czyli biegamy wszedzie po site pathach?? Alez to bedzie strasznie nudne. Tak to my nigdy nie zmiescimy sie w 50min. A falleni to jak maja sie ruszac? Przejrzalem zasady sprezentowane przez Chrisa i tam nic o tym ze zakazujemy region movementu nie ma... |
Autor: | Efgard [ Pn maja 17, 2004 9:07 ] |
Tytuł: | |
Wydaje mi się, że gdzieś się na takie info na Forum natknąłem. Ale, niech się wypowie organizator, to wszystko będzie jasne! |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |