Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 14:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N cze 04, 2006 20:46 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
The only resources you may play against automatic-attacks are ones that cancel the attack, cancel a strike, or would be otherwise playable during the strike sequence.


To je z CRF, Turn Sequence, Site Phase, Automatic-attacks.

Oznaczałoby to, że nie można zagrać Orc/Dark Quarrels dla drugiego skutku, jak również Adunaphel Unleashed przeciw automatycznemu atakowi. Na redukcję liczby strikes jest za późno w czasie strike sequence a żaden z tych resources nie anuluje strike'u, czy ataku. Również Motionless Among The Slain nie spełnia tych warunków zagrywalności.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 05, 2006 9:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
A to:
Cytuj:
A company may not play any resource during the site phase until they have faced all automatic-attacks, unless that resource directly affects an automatic-attack.


Poza ty dochodzi kwestia Quiet lands:
Cytuj:
QUIET LANDS
Environment. Until the end of the turn, the number of strikes for one automaticattack at a Shadow-hold or Ruins and Lairs is reduced by half (round up).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 05, 2006 11:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Po co w takim razie uściślenie (?) podane w pierwszym cytacie?

Kompania, zanim nie przyjmie AA, nie może zagrywać innych resource'ów, niż te które oddziaływują bezpośrednio na AA. Cytat podany przez Ciebie mówi o tym.

Ten podany w pierwszym poście dodatkowo zawęża możliwości.

Quiet Lands, czy np. Not At Home, wyraźnie w swoim tekście zawierają możliwość zagrania ich na AA.
Tak samo jak A Chance Meeting możliwość wprowadzenia Hobbita; bez takiego tekstu nie byłoby to możliwe.
I tak samo nie byłoby możliwe odsłonięcie on-guard Half An Eye Open, czy Searching Eye, bez ich specjalnego tekstu. Bo standardowo target on-guard'a musi istnieć również w fazie M/H a sam on-guard nie rozwiązuje się jako kolejny w COE, tylko przed nim. Modyfikowany burglary attempt nie istniał w fazie M/H, tak samo zagrywana w fazie site karta, wymagająca skills scouta.
Po prostu tekst niektórych kart czyni wyjątek od ogólnych reguł.

Przyznaję, że cytat, który podałem w pierwszym poście wątku, jest sprzeczny z moimi przyzwyczajeniemi, dotyczącymi AA. Może właśnie dlatego długo go nie zauważałem :). Dopiero przytoczenie go w [NetRep] Rulings Digest #109 zwróciło mi na niego uwagę .

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 05, 2006 13:03 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):

Quiet Lands, czy np. Not At Home, wyraźnie w swoim tekście zawierają możliwość zagrania ich na AA.


Ale cytowany przez ciebie fragment im na to nie pozwala.

Cytuj:
Po prostu tekst niektórych kart czyni wyjątek od ogólnych reguł.
.


Ale chyba nie od CRF - bo po co by on był?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 05, 2006 14:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
Konrad Klar napisał(a):

Quiet Lands, czy np. Not At Home, wyraźnie w swoim tekście zawierają możliwość zagrania ich na AA.



Ale cytowany przez ciebie fragment im na to nie pozwala.


Nie można zagrywać hazardów w swojej turze - generalna reguła, ale tekst Twilight, Blind To The West pozwala na to. Nie można targetować nierozwiązanej karty, ani jej żadnego elementu - znów generalna reguła, ale Many Sorrows Befall, czy Twilight tak robą - wynika to z tekstu karty. Ringwraith nie może używać przedmiotów, ale może używać Helm of Fear.

Jaded napisał(a):
Cytuj:
Po prostu tekst niektórych kart czyni wyjątek od ogólnych reguł.
.



Ale chyba nie od CRF - bo po co by on był?


Po co by był? Ustanawia erraty do kart i ogólne przepisy oraz zawiera objaśnienia. W tym wypadku to drugie. Ogólny przepis pozostaje ogólnym przepisem, bez względu na to, czy został wprowadzony/zerratowany przez CRF, czy był odpoczątku w instrukcjach. Specyficzny teksty kart wciąż ma nad nim priorytet.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 05, 2006 23:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Nigdzie nie pisze , ze QL ma być zagrane w site phase - więc jaki to wyjątek?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 05, 2006 23:46 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Mowa o automatycznych atakach a nie o fazie site.
Cytuj:
The only resources you may play against automatic-attacks are ones that cancel the attack, cancel a strike, or would be otherwise playable during the strike sequence.

Quiet Lands nie anuluje ataku, strike'u ani nie moze być zagrany w strike sequence. Ponieważ jednak jego tekst specyficznie odnosi się do automatycznego ataku, może być zagrany przeciw niemu. Wyraźne odniesienie do AA w tekście karty ma priorytet nad ogólną regułą. Alternatywny efekt Dark Quarrels nie ma takiego odniesienia, dlatego nie stanowi wyjątku od cytowanej reguły. Sytuacja jest analogiczna do Helm of Fear, Ringwraitha i ogólnej reguły, nie pozwalającej Ringwraithowi używać przedmiotów.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 06, 2006 7:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Zastanawiałem się po prostu czy nie można było zagrać QL w którejś z wcześniejszych faz.
Niezależnie od tego uważam zapis za chybiony ( w sensie: jak można kasować czy zmieniać prowess to czemu nie liczbe strików?)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 06, 2006 11:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Możliwe, że zapis jest chybiony. Po prostu zwracam uwagę, że istnieje. We wspomnianym Digest, autor czyni na jego podstawie pewne wnioski. Też pozwoliłem sobie zauważyć, co by było, gdyby faktycznie był stosowany. Co by można było zagrać przeciw AA a co nie. Przeciw, bo istnieje jeszcze grupa kart zagrywanych na postacie w kompanii przyjmującej atak, dla której atak nie jest targetem - More Sense Than You, Ruse (dla drugiego efektu), Sojourn in Shadows.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 06, 2006 13:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Dochodzi jeszcze kwestia "Hold rebuild and repaired",które podobno mozna zagrać przed AA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 06, 2006 13:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Zwracam uwagę na to, że raz - karta nie jest zagrywana na atak, dwa - nie jest to akcja kompanii.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 07, 2006 9:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Czyli, że zwracasdz uwagę, że nie można jej zagrać, czy, że mozna?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 07, 2006 11:26 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Tę kartę możnaby zagrać również po rozstrzygnięciu AA i/lub na :rl: bez AA, więc nie jest ona zagrywana przeciw AA.

Jeśli przyjąć, że kompania i gracz to nie to samo, to można.
Cytuj:
A company may not play any resource during the site phase until they have faced all automatic-attacks, unless that resource directly affects an automatic-attack.


Karty jak Dark Quarrels, Not At Home, czy Quiet Lands z kolei nie są również akcjami kompanii, mimo, że zagrywane przeciwko automatycznemu atakowi (DQ choćby dla pierwszego skutku). W przeciwieństwie do Concealment, Trickery, czy Adunaphel Unleashed nie wymagają żadnej określonej postaci, więc mimo, że są hero resources, mogą być także użyte przeciwko atakowi skierowanemu wobec kompanii FW zawierającej tylko orków i/lub trolli.

Są dwa osobne ograniczenia. Jakie resources mogą być zagrywane przeciw AA i czego kompania nie może robić w fazie site, zanim przyjmie AA.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 13, 2006 11:47 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
Annotation 24: If a card specifies that more than one action occurs when the card itself is resolved in a chain of effects, all of these actions are to be resolved in the card's chain of effects uninterrupted and in the order listed on the card. No actions may be declared to occur between these multiple actions.
The actions listed on the card are considered to have been declared in the reverse order as they are printed.
(amendment to original version of Annotation 24): As an exception, if one of the effects of a card is an attack, cards may be played that cancel the attack, cancel one of its strikes, or that otherwise are playable during the strike sequence --see Annotation 18 (Turn Sequence, Movement/ Hazard Phase, Combat, Strike Sequence).


Podobny zapis występuje i tutaj (w formie nowelizacji). Znowu oznaczałoby to, gdyby wziąść to ściśle, że jakiekolwiek eventy/akcje redukujące liczbę strikes, albo eventy/akcje wpływające na przydzielenie strikes nie mogą zostać zadeklarowane podczas rozstrzygania ataków z kart jak Rescue Prisoners, Burning Rock, Cot and Tree, czy Tower Raided.

Ten amendment wydaje mi się outdated.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 14, 2006 16:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Cytuj:
Znowu oznaczałoby to, gdyby wziąść to ściśle, że jakiekolwiek eventy/akcje redukujące liczbę strikes, albo eventy/akcje wpływające na przydzielenie strikes nie mogą zostać zadeklarowane podczas rozstrzygania ataków z kart jak Rescue Prisoners, Burning Rock, Cot and Tree, czy Tower Raided.

Ja tak gram.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.023s | 11 Queries | GZIP : On ]